Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Dotaz na BMW E46
320D kupuj z roku 2001 a vyse (Common Rail 110kW) ..uspora nestoji zato. Jednak ma 100kW 4 valec problemy s praskanim hlav pri vetsim zatizeni a jednak je to opravdu nejhorsi naftak od BMW. Kup radeji 330D, ktere sice drazsi, ale pokavad uz nekdo menil vstrikovace (6x4-5tis), tak bys mel jezdit temer bez nakladu na motor dalsich mnoho tisic km.
Hodne lidi s CR vstrikovanim si stezuje na zanaseni vstrikovacu, coz je udajne zpusobeno mene kvalitni naftou v CR (nevim, co je na tom pravdy). Pokavad chces E46 a mit opravdu solidni zaklad a zadne nahodne vydaje (novy motor 320D:) nebo 30-40tis u 330D), tak jdi rozhodne do modelu 320-325i, ktere ti vzhovi peknou spotrebou a co usetris na udrzbach dieslu, to das za benzin a navic ti to nebude chrochtat jako v pripade 320D 100kW.
Kdyz koupis e46ku, tak pocitej s klasikou vymena naplni (nutnost nikdy nevis - rekneme 3-4tis.). Pokud ma retez, tak zadne rozvody. Jeste jednou kasli na 320D (r.v.98-2000) jednak je problem se zadni napravou, kde praska uchyceni a jednak vyse popisovane problemy s motorem, ale je to na tobe....ja jen at neplaces.
Kdybych napsal nejakou kravinu, tak me jemne opravte
.
Hodne lidi s CR vstrikovanim si stezuje na zanaseni vstrikovacu, coz je udajne zpusobeno mene kvalitni naftou v CR (nevim, co je na tom pravdy). Pokavad chces E46 a mit opravdu solidni zaklad a zadne nahodne vydaje (novy motor 320D:) nebo 30-40tis u 330D), tak jdi rozhodne do modelu 320-325i, ktere ti vzhovi peknou spotrebou a co usetris na udrzbach dieslu, to das za benzin a navic ti to nebude chrochtat jako v pripade 320D 100kW.
Kdyz koupis e46ku, tak pocitej s klasikou vymena naplni (nutnost nikdy nevis - rekneme 3-4tis.). Pokud ma retez, tak zadne rozvody. Jeste jednou kasli na 320D (r.v.98-2000) jednak je problem se zadni napravou, kde praska uchyceni a jednak vyse popisovane problemy s motorem, ale je to na tobe....ja jen at neplaces.
Kdybych napsal nejakou kravinu, tak me jemne opravte

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob 03.03.2007 01:00
- Bydliště: e46 323Ci
- Kontaktovat uživatele:
Lukes2002 píše:Zdravím lidičky...zvažuji koupi ojetého BMW E46 320d tak rok 98-99. Chtěl bych se zeptat na spokojenost ostatních majitelů těhle BMW na spolehlivost spotřebu a podobně...prostě zkušenosti ... popřípadě co stojí rozvody a další věci co budou třeba vyměnit po koupi ojetiny....
Díky moc
spokojenost s e46 muzes videt u nas... http://www.e46.cz

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 26
- Registrován: stř 08.02.2006 01:00
- Bydliště: Rudná u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem před měsícem kupoval 320 D r.v. 1999, má najeto 155 t. kilometrů a je v celkově výborném stavu. Netuším, do kdy se jev s s praskajícím uchycení zadní nápravy má projevit, ale pokud se už projevil, tak je to opravené, pokud ještě ne, tak budu doufat, že se neprojeví
Nicméně jsem celkem spokojený, i dkyž nemám Common Rail verzi. Musím se s tím dost učit jezdit, protože jsem před tím měl 6 let VW Passat B5 1,9 TDI a je tam sakra rozdíl třeba v řazení, vytáčení motoru a hlavně v náhonu. Co se ale při koupi BMW projevilo takřka hned, byla obě zadní ložiska + jsem okamžitě měnil všechny náplně a filtry. Takže pokud si nějakou 320D z roku výroby 98/99 koupíš, určitě si k ceně přičti minimálně 10.000 Kč jako okamžitou prvotní investici. Ale to asi ke každému ojetému autu.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 475
- Registrován: ned 30.01.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Yngwie píše:320D kupuj z roku 2001 a vyse (Common Rail 110kW) ..uspora nestoji zato. Jednak ma 100kW 4 valec problemy s praskanim hlav pri vetsim zatizeni a jednak je to opravdu nejhorsi naftak od BMW. Kup radeji 330D, ktere sice drazsi, ale pokavad uz nekdo menil vstrikovace (6x4-5tis), tak bys mel jezdit temer bez nakladu na motor dalsich mnoho tisic km.
Hodne lidi s CR vstrikovanim si stezuje na zanaseni vstrikovacu, coz je udajne zpusobeno mene kvalitni naftou v CR (nevim, co je na tom pravdy). Pokavad chces E46 a mit opravdu solidni zaklad a zadne nahodne vydaje (novy motor 320D:) nebo 30-40tis u 330D), tak jdi rozhodne do modelu 320-325i, ktere ti vzhovi peknou spotrebou a co usetris na udrzbach dieslu, to das za benzin a navic ti to nebude chrochtat jako v pripade 320D 100kW.
Kdyz koupis e46ku, tak pocitej s klasikou vymena naplni (nutnost nikdy nevis - rekneme 3-4tis.). Pokud ma retez, tak zadne rozvody. Jeste jednou kasli na 320D (r.v.98-2000) jednak je problem se zadni napravou, kde praska uchyceni a jednak vyse popisovane problemy s motorem, ale je to na tobe....ja jen at neplaces.
Kdybych napsal nejakou kravinu, tak me jemne opravte.
320D kravina na kravinu...uchyceni zadni napravy , je problem vsech predfacelift e46 neni to zadny specifikum 320D... praskani hlav je kravina kerou by me zajimalo kdo vymyslel... hlucnejsi chod oproti CR - to je pravda....jinak prvni verze dieslu od bmw ma oproti CR verzim mnohem mensi problemy se vstrikovacema .... je zvlastni , ze zaporny hodnoceni k dieslum maj naprostou vetsinou lidi s benzinem

No to je sice pekne, ale tyka se to vsech modelu do rv 2000 (modely 2001 to maji vyresene). Osobne jsem 320D (100kW a 110kW) zkousel 110kW mi prisel o dost lepsi. Praskani hlav neni kravina...resi se to pomerne casto na zahranicnich forech a resilo se to i tady tusim...ono podle vseho to neni ani tak mototrem jako zpusobem jakym se s nim zachazi (cili ne jako s benzinem).
A vubec nejde o to, kdo ma bezin a kdo ne
... 320D prvni 100kW je jeden z horsich motoru BMW a nesvede s tim nic ani Astan Seran.
A vubec nejde o to, kdo ma bezin a kdo ne

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 475
- Registrován: ned 30.01.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Yngwie píše:No to je sice pekne, ale tyka se to vsech modelu do rv 2000 (modely 2001 to maji vyresene). Osobne jsem 320D (100kW a 110kW) zkousel 110kW mi prisel o dost lepsi. Praskani hlav neni kravina...resi se to pomerne casto na zahranicnich forech a resilo se to i tady tusim...ono podle vseho to neni ani tak mototrem jako zpusobem jakym se s nim zachazi (cili ne jako s benzinem).
A vubec nejde o to, kdo ma bezin a kdo ne... 320D prvni 100kW je jeden z horsich motoru BMW a nesvede s tim nic ani Astan Seran.
praskani hlav se resi mozna tak u 325tds , td atd. u 320D sem to akorat slysel citovat lidi , keri o tom pramalo vedi.... rict o motoru , je spatnej amen... je nevypovidajici hodnota .... 320D je nejhorsi motor z dieslu ktere bmw dela od r.v.98 - neznamena to , ze je to spatnej motor... porad s prehledem strci do kapsy svoje ctyrvalcove benzinove kolegy... ac to mozna vzbudi flame

Ale to jooo nechapej me spatne. Proste pokud bude mit 320D, tak se bude muset starat o motor daleko vice a dodrzovat svechny zasady tdecek. Taky jsem chtel 320D, ale jen jsem upozornil, ze takova 330D je mnohem lepsi a kor preci jen benzin je benzin a v pripade toho slabsiho tdecka to plati dvojnasob podle me.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát 01.06.2007 00:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
No jsem rád že se tu tak rozjela diskuze. Aby jste mě pochopily....situace se má tak že jsem student s celkem stálou prací na kterou nemám bohužel moc čas...mám už asi dva roky Citroen Saxo 1.5D rok 2002....je to slabý,je to malý ale je to prostě nezmar auto-malá motokára-do začátku parádní auto ale ted už se chci hnout dál a celkem jsem si zvykl na malou spotřebu. Někde jsem se dokonce dočetl že šikovný řidič může s 320D jezdit za 5 litrů nafty. Nevím co je na tom pravdy....Pravda je že 100 kw pro mě bude více než dostačující výkon a bohužel na silnější/novější modely prostě penízky nejsou (může být až po škole)...Zajímalo by mě kdo kolik najezdil s těmi motory km a kolik vydrží nebo kdy přišel první zásadní (dražší) problém...
Asi tak. Obecne koupe baworaka a setreni na provozu auta nejde moc k sobe. Pokud jses student majici hluboko do kapsy, tak si kup Octavii 1.9 66kW, coz je auto sice na picu, ale jezdi za hubicku, moc se nesere a pokud ti neco odejde tak Franta co dela ve Skodovce ti vynese pres branu cokoliv.
Baworak predpoklada, ze mas penize a jsi ochoten za luxus uzivani dost dobreho auta patricne priplatit.
Jinak ty dohady, ktery diesel je horsi nebo lepsi je jak resit jestli je lepsi chytit syfla nebo kapavku. Jakykoliv novejsi diesel od jakekoliv znacky je na udrzbu dost nakladna zalezitost a to tak, ze je nekdy otazkou zdali se vubec nizsi spotreba vyplati. Novejsi 320d 110kW ma sice lepsi reference, ale kdybych mel stovku za kazdy pripad, kdy tu na foru nekdo plakal, ze se mu vysralo turbo nebo neco jineho, tak bych mel pristi stredu servis u Vasendy zdarma. A kdybych mel stovku za kazdy vstrik co tady kdo menil, tak mam za to dovolenou u more i se soukromou rozkurovackou.

Jinak ty dohady, ktery diesel je horsi nebo lepsi je jak resit jestli je lepsi chytit syfla nebo kapavku. Jakykoliv novejsi diesel od jakekoliv znacky je na udrzbu dost nakladna zalezitost a to tak, ze je nekdy otazkou zdali se vubec nizsi spotreba vyplati. Novejsi 320d 110kW ma sice lepsi reference, ale kdybych mel stovku za kazdy pripad, kdy tu na foru nekdo plakal, ze se mu vysralo turbo nebo neco jineho, tak bych mel pristi stredu servis u Vasendy zdarma. A kdybych mel stovku za kazdy vstrik co tady kdo menil, tak mam za to dovolenou u more i se soukromou rozkurovackou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát 01.06.2007 00:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Yngwie píše:Jestli jsi student, tak si kup vymazlenou E36 treba od speedyho a zbytek odloz na servis na necekane vydaje. E46 by te mohla sezrat (znam velmi dobre ze studenskych let --- pred rokem:)).
No auto je to pěkný....ale živit 328i na to prostě nemám....najezdím týdně asi 1000km a benzín se mi nevyplatí...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát 01.06.2007 00:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Atila píše:Asi tak. Obecne koupe baworaka a setreni na provozu auta nejde moc k sobe. Pokud jses student majici hluboko do kapsy, tak si kup Octavii 1.9 66kW, coz je auto sice na picu, ale jezdi za hubicku, moc se nesere a pokud ti neco odejde tak Franta co dela ve Skodovce ti vynese pres branu cokoliv.Baworak predpoklada, ze mas penize a jsi ochoten za luxus uzivani dost dobreho auta patricne priplatit.
Jinak ty dohady, ktery diesel je horsi nebo lepsi je jak resit jestli je lepsi chytit syfla nebo kapavku. Jakykoliv novejsi diesel od jakekoliv znacky je na udrzbu dost nakladna zalezitost a to tak, ze je nekdy otazkou zdali se vubec nizsi spotreba vyplati. Novejsi 320d 110kW ma sice lepsi reference, ale kdybych mel stovku za kazdy pripad, kdy tu na foru nekdo plakal, ze se mu vysralo turbo nebo neco jineho, tak bych mel pristi stredu servis u Vasendy zdarma. A kdybych mel stovku za kazdy vstrik co tady kdo menil, tak mam za to dovolenou u more i se soukromou rozkurovackou.
Jsem pracující student a myslím že bych to BMW uživit zvládnul ale nechci velký motor co bude žrát...jezdím hodně dálky a 320d se mi jako varianta s "příznivou" spotřebou zdá jako vhodný polikač kilometrů...Já mám s diesely zatím dobré zkušenosti od různých značek co se udržby a spolehlivosti týče....
- FreeTree
- Registrovaný
- Příspěvky: 397
- Registrován: ned 25.06.2006 00:00
- Bydliště: ex46 318i 325i ex91 M-paket, Karoq 2.0 TSI
Lukes2002 píše:Atila píše:Asi tak. Obecne koupe baworaka a setreni na provozu auta nejde moc k sobe. Pokud jses student majici hluboko do kapsy, tak si kup Octavii 1.9 66kW, coz je auto sice na picu, ale jezdi za hubicku, moc se nesere a pokud ti neco odejde tak Franta co dela ve Skodovce ti vynese pres branu cokoliv.Baworak predpoklada, ze mas penize a jsi ochoten za luxus uzivani dost dobreho auta patricne priplatit.
Jinak ty dohady, ktery diesel je horsi nebo lepsi je jak resit jestli je lepsi chytit syfla nebo kapavku. Jakykoliv novejsi diesel od jakekoliv znacky je na udrzbu dost nakladna zalezitost a to tak, ze je nekdy otazkou zdali se vubec nizsi spotreba vyplati. Novejsi 320d 110kW ma sice lepsi reference, ale kdybych mel stovku za kazdy pripad, kdy tu na foru nekdo plakal, ze se mu vysralo turbo nebo neco jineho, tak bych mel pristi stredu servis u Vasendy zdarma. A kdybych mel stovku za kazdy vstrik co tady kdo menil, tak mam za to dovolenou u more i se soukromou rozkurovackou.
Jsem pracující student a myslím že bych to BMW uživit zvládnul ale nechci velký motor co bude žrát...jezdím hodně dálky a 320d se mi jako varianta s "příznivou" spotřebou zdá jako vhodný polikač kilometrů...Já mám s diesely zatím dobré zkušenosti od různých značek co se udržby a spolehlivosti týče....
Vyser se na diesla, kup 318-320i pro začátek a za dva za tři roky nějakou 2,8-M

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 110
- Registrován: čtv 24.11.2005 01:00
jestli se ti líbí E46, tak si ji kup. Já bych se 320d nebál, určitě vyjde levnějc, než 330d, nebo 328i. Důležité je si vyvrat auto, které je vpořádku a ne vyrajtovanej krám. Na spotřebu se koukni sem:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... 74bcb453b0
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... 74bcb453b0