Díky moc...ta spotřeba se mi moc líbí...pravda asi je že udržet "sportovní" choutky na uzdě v BMW je asi problém a s tím roste určitě i spotřeba ale pokud se s tím dá jet rozumě za 6 litrů tak to bude má volbaPepe píše:jestli se ti líbí E46, tak si ji kup. Já bych se 320d nebál, určitě vyjde levnějc, než 330d, nebo 328i. Důležité je si vyvrat auto, které je vpořádku a ne vyrajtovanej krám. Na spotřebu se koukni sem:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... 74bcb453b0
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Dotaz na BMW E46
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát 01.06.2007 00:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1129
- Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
- Bydliště: Plzen
- Klubové ID: 94
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jezdis takovyto prubeh km,urcite jezdis dalky..u 328i pocitej prumernou spotrebu 8.5 -9l podobnou jizdou jako s dieslem,kde budes mit 7-8 l ,ale daleko vetsi problemy pri udrzbe,at uz turbo,vstriky,podvozek(tezsi motor)...neresil bych to a sel do 328iLukes2002 píše:No auto je to pěkný....ale živit 328i na to prostě nemám....najezdím týdně asi 1000km a benzín se mi nevyplatí...Yngwie píše:Jestli jsi student, tak si kup vymazlenou E36 treba od speedyho a zbytek odloz na servis na necekane vydaje. E46 by te mohla sezrat (znam velmi dobre ze studenskych let --- pred rokem:)).

Podle toho co pises mam dojem, ze se dopoustis dnes bohuzel dost rozsireneho omylu a to, ze pletes stare a moderni diesely. Stare diesely byly neprilis vykonne (az na vyjimky) rozhrkane vibrujici ovsem neznicitelne motory, ktere jezdily skoro zadarmo a bez udrzby. Moderni diesely jsou vykonne, skvele tahnouci, tiche a takrka bez vibraci (mimo TDI) motory s malou spotrebou, ale extremne nakladnym servisem danym zejmena velkou slozitosti a jednak politikou vyrobcu. Takze dnesni diesel neni rozhodne dobra volba pro nekoho, kdo chce provozne levne auto.Lukes2002 píše:Já mám s diesely zatím dobré zkušenosti od různých značek co se udržby a spolehlivosti týče....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát 01.06.2007 00:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Měl jsem pod rukou Octavii 1.9 TDi 1998(s těmi vibracemi souhlasím), pak pořád trošku traktor v Peugeotu 406 2.0 HDi 2000, pak máme doma novou P 407 2.0 Hdi 2007 ,měl jsem tu čest se pár stovek km provést v Mondeu 2.0 TDci 2002, a jako firemní auto jsem měl Megane 1.5 dci 2005 no a ted mám doma Saxo se starým dieselem který je správně bez udržbový....myslím že moderních nafťáků mi pod rukama pár prošlo...Mě se nafta vyplatí...vrací se mi daň z nafty protože dělám v autodopravě takže mě litr nafty přijde něco okolo 20 korun....proto chci 320 D....Atila píše:Podle toho co pises mam dojem, ze se dopoustis dnes bohuzel dost rozsireneho omylu a to, ze pletes stare a moderni diesely. Stare diesely byly neprilis vykonne (az na vyjimky) rozhrkane vibrujici ovsem neznicitelne motory, ktere jezdily skoro zadarmo a bez udrzby. Moderni diesely jsou vykonne, skvele tahnouci, tiche a takrka bez vibraci (mimo TDI) motory s malou spotrebou, ale extremne nakladnym servisem danym zejmena velkou slozitosti a jednak politikou vyrobcu. Takze dnesni diesel neni rozhodne dobra volba pro nekoho, kdo chce provozne levne auto.Lukes2002 píše:Já mám s diesely zatím dobré zkušenosti od různých značek co se udržby a spolehlivosti týče....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 225
- Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
- Bydliště: München
- Klubové ID: 4041
Ja jsem taky pracujici student, taky jezdim dalky a mam E36 328 coupe. U tohodle auta se nemusis bat kopit neco co ma 200tis km. 6-ti val vydrzi. Da se s tim jezdit i za 8 (dalnice konstantnich 140). A kdyz se mi zrovna nechce courat tak to leti
Jak se tady probiralo, nafta sice mensi spotreba, ale vyssi naklady a nejede to tak dobre jako benzin.

Jak se tady probiralo, nafta sice mensi spotreba, ale vyssi naklady a nejede to tak dobre jako benzin.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 110
- Registrován: čtv 24.11.2005 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 26
- Registrován: stř 08.02.2006 01:00
- Bydliště: Rudná u Prahy
- Klubové ID: 1105
- Kontaktovat uživatele:
Asi je to otázka zkušeností. Já třeba 320 D s prvotním motorem mám a jelikož jsem před tím jezdil z Passatem TDI, tak mi motor ve 320 tce přijde, že přede jako kočička
Ale možná, kdybych se teď svezl s některým z motorů nové BMW generace, mluvil bych jinak. A proto se asi ani svézt nechci
a jsem spokojen s tím co mám.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 04.03.2007 01:00
- Bydliště: Prostějov
- Klubové ID: 1445
- Kontaktovat uživatele:
Moje zkusenost je takova, ze jezdit za 5 litru s 320d je nemozny
ptz jakmile se do toho posadis tak ti to nedá aby si to drzel na 5ti litrech...moje dlouhodoba spotreba je tedka na 6,7 litru na 100, mesicne najedu nekolik 1000km a naprosta spokojenost.Hlucny to vubec neni
jen se musi dobre vybirat.Kdyz sme ho kupovali, tak spousta aut vydavala takove divne zvuky, nektery rvaly a podobne, ale to moje krásně přede...tichounký.Tedka se musela menit váha vzduchu a jest pár drobností, ale to se stává.Taky jsem "student" a do benzinu bych nesel, pokad mas tak dlouhy trasy...navic, stejne jako ty, naftu davam do nákladů...jen dodtatek E46 320d 10/1998


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát 01.06.2007 00:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Pepe:
Zajimavá ale nejspíš účelná kombinace 328i + LPG....
Crusader:
Současný diesel co mám doma je ještě pořád komůrkový takže myslím že první 320D mi taky bude připadat tichoučký.
us-tim:
Pokud se dá se spotřebou dostat někam pod sedm litrů budu spokojený
Lidičky a ted rady...na co si dát při koupi pozor? Kde jsou slabá místa "první" E46? Na jaké zvuky od motoru si dát pozor a podobně? 320D mají ještě rozvodový řemen nebo už je to řetěz? apod.
Zajimavá ale nejspíš účelná kombinace 328i + LPG....
Crusader:
Současný diesel co mám doma je ještě pořád komůrkový takže myslím že první 320D mi taky bude připadat tichoučký.
us-tim:
Pokud se dá se spotřebou dostat někam pod sedm litrů budu spokojený

Lidičky a ted rady...na co si dát při koupi pozor? Kde jsou slabá místa "první" E46? Na jaké zvuky od motoru si dát pozor a podobně? 320D mají ještě rozvodový řemen nebo už je to řetěz? apod.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát 01.06.2007 00:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Mechanik jsem a beru sebou jednoho toho zkušenýho a samozřejmě to zatím vypadá že taky pojedu pro auto do němec....ale přeci jen rady by se šikly...us-tim píše:No ja radsi kupoval se zkusenym mechanikem v zádech...(a v Německu!)Lukes2002 píše:
Lidičky a ted rady...na co si dát při koupi pozor? Kde jsou slabá místa "první" E46? Na jaké zvuky od motoru si dát pozor a podobně? 320D mají ještě rozvodový řemen nebo už je to řetěz? apod.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 475
- Registrován: ned 30.01.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no tak to si nech zdat... kdyz budes mit s 2,8 prumer ten co udavas , tak budes mit s dieslem spotrebu 6 ..... btw motor u dvoulitru dieslu ma temer totoznou vahu jako 2,8... by me zajimalo kam nekteri na ty informace chodi, z takovejhle povidacek vznikaj pohadky o spolehlivosti dieslu...... mozna by si nekteri meli uvedomit , kolik ma nabehano vetsina dieslu.... oproti "drzakum" sestivalcumcoupe328 píše:Pokud jezdis takovyto prubeh km,urcite jezdis dalky..u 328i pocitej prumernou spotrebu 8.5 -9l podobnou jizdou jako s dieslem,kde budes mit 7-8 l ,ale daleko vetsi problemy pri udrzbe,at uz turbo,vstriky,podvozek(tezsi motor)...neresil bych to a sel do 328iLukes2002 píše:No auto je to pěkný....ale živit 328i na to prostě nemám....najezdím týdně asi 1000km a benzín se mi nevyplatí...Yngwie píše:Jestli jsi student, tak si kup vymazlenou E36 treba od speedyho a zbytek odloz na servis na necekane vydaje. E46 by te mohla sezrat (znam velmi dobre ze studenskych let --- pred rokem:)).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1129
- Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
- Bydliště: Plzen
- Klubové ID: 94
- Kontaktovat uživatele:
No ja to tusil,ze to nekdo napise.Zrejme mas 320d,vid?Ja mel zase 328i,takze jasne,ze kazdy si haji tu svoji3nge píše:no tak to si nech zdat... kdyz budes mit s 2,8 prumer ten co udavas , tak budes mit s dieslem spotrebu 6 ..... btw motor u dvoulitru dieslu ma temer totoznou vahu jako 2,8... by me zajimalo kam nekteri na ty informace chodi, z takovejhle povidacek vznikaj pohadky o spolehlivosti dieslu...... mozna by si nekteri meli uvedomit , kolik ma nabehano vetsina dieslu.... oproti "drzakum" sestivalcumcoupe328 píše:Pokud jezdis takovyto prubeh km,urcite jezdis dalky..u 328i pocitej prumernou spotrebu 8.5 -9l podobnou jizdou jako s dieslem,kde budes mit 7-8 l ,ale daleko vetsi problemy pri udrzbe,at uz turbo,vstriky,podvozek(tezsi motor)...neresil bych to a sel do 328iLukes2002 píše: No auto je to pěkný....ale živit 328i na to prostě nemám....najezdím týdně asi 1000km a benzín se mi nevyplatí...

Dejme tomu,vaha podobna,ok,ale to ze diesel je nachylnejsi na problemy,kultivovanost a drazsi servis,z toho se nevykecas


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1129
- Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
- Bydliště: Plzen
- Klubové ID: 94
- Kontaktovat uživatele:
prevzato z tipcars.com
Nedoporucujeme:
320d (100 kW) – do r.v. 2001
Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva rotačním čerpadlem.
Důvody: Pod kapotu BMW se čtyřválec moc nehodí obecně, tento má navíc poměrně hrubý a nekultivovaný chod. Zatímco větší šestiválcový třílitr totiž měl vstřikování common-rail od samého počátku, tak čtyřválec si na něj musel počkat až do roku 2001. Navíc v letech 1998 až 2000 motory trpěly závadami turbodmychadel a přehříváním
Cely clanek zde:
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky. ... lanek=1677
tady 328i:
http://magazin.auto.cz/testy/bmw-328i-k ... olech.html
http://magazin.auto.cz/testy/bmw-328ci.html
co se tyce spotreby,mam osobne vyzkouseno i za 8 a to nejsem zadny courak
a vzhledem k tomu,jaky ma ten clovicek nabeh km za tyden,tak jezdi zrejme dost i dalky,tak si myslim ze to tu spotrebu o 2l vyssi u benzinu ma vykoupenu levnejsi udrzbou a komfortnejsim chovanim motoru.To jak pises o drzacich a spotrebe motoru,tak to plati o starych vw motorech 66 a81 kw.
ahojda 
Nedoporucujeme:
320d (100 kW) – do r.v. 2001
Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva rotačním čerpadlem.
Důvody: Pod kapotu BMW se čtyřválec moc nehodí obecně, tento má navíc poměrně hrubý a nekultivovaný chod. Zatímco větší šestiválcový třílitr totiž měl vstřikování common-rail od samého počátku, tak čtyřválec si na něj musel počkat až do roku 2001. Navíc v letech 1998 až 2000 motory trpěly závadami turbodmychadel a přehříváním
Cely clanek zde:
http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky. ... lanek=1677
tady 328i:
http://magazin.auto.cz/testy/bmw-328i-k ... olech.html
http://magazin.auto.cz/testy/bmw-328ci.html
co se tyce spotreby,mam osobne vyzkouseno i za 8 a to nejsem zadny courak



On je kapku rozdil mezi novym naftakem a sest let starou ojetinou co ma nalitano 200.000km. Dnesni diesel se vyplatit tak tech prvnich sto stopadesat tisic, pak uz naklady stoupaji.Lukes2002 píše:Měl jsem pod rukou Octavii 1.9 TDi 1998(s těmi vibracemi souhlasím), pak pořád trošku traktor v Peugeotu 406 2.0 HDi 2000, pak máme doma novou P 407 2.0 Hdi 2007 ,měl jsem tu čest se pár stovek km provést v Mondeu 2.0 TDci 2002, a jako firemní auto jsem měl Megane 1.5 dci 2005 no a ted mám doma Saxo se starým dieselem který je správně bez udržbový....myslím že moderních nafťáků mi pod rukama pár prošlo...Mě se nafta vyplatí...vrací se mi daň z nafty protože dělám v autodopravě takže mě litr nafty přijde něco okolo 20 korun....proto chci 320 D....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát 01.06.2007 00:00
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
O tom nepochybuji....měl jsem tu možnost vyzkoušet obojí ale u mě hraje prim cena nafty...vzhledem k tomu že na litru nafty o proti benzínu ušetřím 8-10 korun tak si myslím že se mi to vyplatí víc než benzínAtila píše:On je kapku rozdil mezi novym naftakem a sest let starou ojetinou co ma nalitano 200.000km. Dnesni diesel se vyplatit tak tech prvnich sto stopadesat tisic, pak uz naklady stoupaji.Lukes2002 píše:Měl jsem pod rukou Octavii 1.9 TDi 1998(s těmi vibracemi souhlasím), pak pořád trošku traktor v Peugeotu 406 2.0 HDi 2000, pak máme doma novou P 407 2.0 Hdi 2007 ,měl jsem tu čest se pár stovek km provést v Mondeu 2.0 TDci 2002, a jako firemní auto jsem měl Megane 1.5 dci 2005 no a ted mám doma Saxo se starým dieselem který je správně bez udržbový....myslím že moderních nafťáků mi pod rukama pár prošlo...Mě se nafta vyplatí...vrací se mi daň z nafty protože dělám v autodopravě takže mě litr nafty přijde něco okolo 20 korun....proto chci 320 D....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 475
- Registrován: ned 30.01.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ja se snazim jen sdelit svuj nazor a zkusenosti tazateli. Ja znam z vlastni zkusenosti 320D , 323 a 328 a vim za kolik se s jakym stylem da jezdit.... je to v podstate mezi nama , nazor proti nazoru .... ono se staci podivat na http://www.spritmonitor.de za kolik se s cim jezdi, to je lepsi nez spekulovatcoupe328 píše:No ja to tusil,ze to nekdo napise.Zrejme mas 320d,vid?Ja mel zase 328i,takze jasne,ze kazdy si haji tu svoji3nge píše:no tak to si nech zdat... kdyz budes mit s 2,8 prumer ten co udavas , tak budes mit s dieslem spotrebu 6 ..... btw motor u dvoulitru dieslu ma temer totoznou vahu jako 2,8... by me zajimalo kam nekteri na ty informace chodi, z takovejhle povidacek vznikaj pohadky o spolehlivosti dieslu...... mozna by si nekteri meli uvedomit , kolik ma nabehano vetsina dieslu.... oproti "drzakum" sestivalcumcoupe328 píše: Pokud jezdis takovyto prubeh km,urcite jezdis dalky..u 328i pocitej prumernou spotrebu 8.5 -9l podobnou jizdou jako s dieslem,kde budes mit 7-8 l ,ale daleko vetsi problemy pri udrzbe,at uz turbo,vstriky,podvozek(tezsi motor)...neresil bych to a sel do 328i![]()
Dejme tomu,vaha podobna,ok,ale to ze diesel je nachylnejsi na problemy,kultivovanost a drazsi servis,z toho se nevykecasMam doma taky diesel,tak vim,o cem mluvim.Co se tyce spotreby,je to hodne o tom,kdo auto ridi.Novy majitel jel s 328i za 7,5,pak verim tomu,ze tech 6l by u 320d zajel taky
Ale me je to defakto jedno,at si kazdy vyzkousi,co mu sedi,musi si to poznat na vlastni kuzi.Co se tyce vydrze km,diesel a 6 valce,tak si myslim,ze je to vyrovnane,pri spravne udrzbe tech pul mice daj oba,jen kazdej asi s jinejma nakladama.
jinak o tech drzacich od vw co pises, tak je to stejnej system co 320D .. kultivovanost na volnobeh a za studena je s sestivalcem jinde , o tom zadna ,ale je to vykoupeno o dost vyssi spotrebou , netreba si lhat do kapsy..... ze se na bmw klubu budou vyzvedavat sestivalce, to se asi neni cemu divit, tady se totiz dycky skonci u toho , ze je nejlepsi M3

No ja som tiež mal pred časom dielmu - chcel som vymeniť svojho veterána za E46 s cenou tak do 300.000,-Sk. Popozeral som kopec inzerátov, rôzne recenzie a študoval staré príspevky a pri tej 320D mi tiež asi vyšlo viac mínusov ako plusov. Známy teraz kúpil 323i, má ju síce len chvíľu ale vyzerá byť spokojný. Ja jazdím diesel už asi 8 rokov (rôzne značky, rôzne typy) ale pri E46-ke by som tiež asi išiel do benzínu.