Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Mazání e46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
ondrej
Registrovaný
Příspěvky: 563
Registrován: čtv 25.08.2005 00:00
Bydliště: Sydney, Australia

#1 Příspěvek od ondrej »

Chlapi jak je to s kontrolkama na mazání u "čtyřicetšetek". Když startuju rozsvítí se klasicky červená kontrolka, ale už dvakrát se mi stalo, že se mi na dálnici rozsvítila oranžová, zastavil jsem, kontrola měrkou, byla tam tak třetiny do rysky, dolil jsem půl litřík a kontrolka zhasla. To má nějaký dva stupně? Nenapadá Vás něco? Dík
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od JanK »

jedna snad meri hladinu a druha tlak oleje,ne???doufam... :lol:
Peppo
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: pon 17.04.2006 00:00
Bydliště: www.m3power.sk
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Peppo »

Mne sa stava ze sa mi rozsvieti zlta kontrolka ked mam malo oleja. Lial som olej Castrol 10-60 a kontrolka sa rozsvietila po cca 8tis km, podla rysky uz bolo malo oleja - dolial som a vsetko v pohode.

Teraz mam olej mobil 1 5-50 a kontrolka sa rozsvietila po cca 2tis KM - v pohode dolial som olej a vsetko v pohode. Teraz sa mi rozsvieti dost casto... cca po kazdom 5tom vypnuti motora - kontroloval som hladinu oleja - je presne medzi ryska.

Vidim to na vymenu oleja
nejake rady???
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#4 Příspěvek od Raptor1 »

Červená: Tlak motorového oleje. Při rozsvícení IHNED ZASTAVIT a zkontrolovat hladinu. Pokud je málo (tedy hooodně málo), doplnit a opatrně nastartovat. Pokud nezhasne, nechat se odtáhnout do servisu.

Žlutá: Hladina motorového oleje. Pokud se rozsvítí za jízdy - hladina MO je na úplném minimu. Co nejdříve doplnit olej - nejet dále než 50 km.
Pokud se rozsvítí po vypnutí motoru - doplnit co nejdříve.

Doporučuju po večerech si číst v návodu k obsluze. Tam vám jsou věci... :thumbsup:
Peppo
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: pon 17.04.2006 00:00
Bydliště: www.m3power.sk
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Peppo »

Raptor1 píše:Červená: Tlak motorového oleje. Při rozsvícení IHNED ZASTAVIT a zkontrolovat hladinu. Pokud je málo (tedy hooodně málo), doplnit a opatrně nastartovat. Pokud nezhasne, nechat se odtáhnout do servisu.

Žlutá: Hladina motorového oleje. Pokud se rozsvítí za jízdy - hladina MO je na úplném minimu. Co nejdříve doplnit olej - nejet dále než 50 km.
Pokud se rozsvítí po vypnutí motoru - doplnit co nejdříve.

Doporučuju po večerech si číst v návodu k obsluze. Tam vám jsou věci... :thumbsup:


cital som navod - ale po vypnuti motora sa rozsvieti - ale nemozem doliat ked mam podla rysky olej v poriadku. je presne v strede. Ci uz teply motor alebo rano studeny - stale.
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#6 Příspěvek od Raptor1 »

Peppo píše:
cital som navod - ale po vypnuti motora sa rozsvieti - ale nemozem doliat ked mam podla rysky olej v poriadku. je presne v strede. Ci uz teply motor alebo rano studeny - stale.


Jsi-li si jist, že je hladina OK, tak kontrolku svítící po zastavení motoru ignoruj a dolévej až se rozsvítí za jízdy (žlutá, pochopitelně).

Nebo zkus hladinu udržovat poblíž horní rysky.
Peppo
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: pon 17.04.2006 00:00
Bydliště: www.m3power.sk
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Peppo »

hladinu uz kontrolujem kazdy den, tak som si isty...
raz sa mi rozsvietila aj pocas jazdy a hladina je stale OK.
ja uz neviem
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#8 Příspěvek od Raptor1 »

Podívej, příliš ostražitá kontrolka je furt lepší než nefunkční. Raději občas zírat na žlutou kontrolku, než sbírat ojnice po silnici. Lidí, který včas zareagujou na rozsvícení červený bez újmy na motoru moc není... Novej šestiválec stojí asi čtvrt mega, tak buď rád že Ti ho hlídá.

Jinak to s tou hladinou na rysku max. vyzkoušej, třeba to pomůže. Já to praktikuju v všech svejch strojů.
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Dave »

Nebo to může být špatné čidlo hladiny oleje! Je dole ve vaně. Taky ho mám špatné a budu měnit až při výměně oleje. Po každém nastartování se mi na chvíli rozsvítí červeně a potom zhasne. Ale zase jako funguje, protože jsem nedávno už měl nízkou hladinu a rožla se mi žlutá olejnička. :wink:
ondrej
Registrovaný
Příspěvky: 563
Registrován: čtv 25.08.2005 00:00
Bydliště: Sydney, Australia

#10 Příspěvek od ondrej »

Díky klucíí, jenom jenom je mi divný, že oleje podle rysky je tam dost.
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Dave »

ondrej píše:Díky klucíí, jenom jenom je mi divný, že oleje podle rysky je tam dost.


Může to být způsobeno i tím vyjetým olejem.
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#12 Příspěvek od Raptor1 »

Dave píše:
Může to být způsobeno i tím vyjetým olejem.


To určitě ne! V motoru není žádné čidlo, které by měřilo kvalitu oleje. Takové systémy se sice vyvíjejí, ale zatím (pokud tedy vím...) se v praxi nepoužívají. Podobné diagnostické přístroje na oleje jsou běžně v prodeji, ale senzor se u nich po každém měření musí dokonale vyčistit - měří se totiž elektrický parametr oleje - vodivost. V motoru, kde je čidlo v oleji to nelze zajistit, ale jak říkám: pracuje se na vývoji...

Systémy longlife pracují s náhradní metodou - počítají otáčky motoru, počet studených startů, množství paliva, atd. z čehož stanovují PŘEDPOKLÁDANÉ znehodnocení oleje.
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Dave »

Raptor1 píše:
Dave píše:
Může to být způsobeno i tím vyjetým olejem.


To určitě ne! V motoru není žádné čidlo, které by měřilo kvalitu oleje.


Netvrdím, že čidlo hladiny oleje pozná jeho kvalitu. Ale díky tomu, že je olej už vyjetý nemá požadující vlastnosti (např. hustotu) a ve výsledku se to projeví jako nízká hladina kterou zaznamená právě to čidlo.

Nejsem žádný specialista přes motory nebo oleje, ale takhle mi to vysvětloval jeden známej. Možná že je to nesmysl ale už u více lidí se projevilo to, že když měli olej vyjetý tak se jim rozsvítila hladina i když měli oleje dost.
Petous
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: pon 07.11.2005 01:00

#14 Příspěvek od Petous »

Mám stejný problém s oranžovou kontrolkou - občas se mi za jízdy rozsvítí, ale vždycky jen krátce po nastartování tak do ujetí 100m. Stačí zastavit, ani nemusím vypnout motor a zase zhasne. Hladina oleje je na asi milík pod horní ryskou. Spoléhám na to, že se jedná o olejové čidlo. Nevím jak u juných motorů, ale u M43 není čidlo dole, ale hnedka pod krytem olejového filtru.
3nge
Registrovaný
Příspěvky: 475
Registrován: ned 30.01.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od 3nge »

Dave píše:Nebo to může být špatné čidlo hladiny oleje! Je dole ve vaně. Taky ho mám špatné a budu měnit až při výměně oleje. Po každém nastartování se mi na chvíli rozsvítí červeně a potom zhasne. Ale zase jako funguje, protože jsem nedávno už měl nízkou hladinu a rožla se mi žlutá olejnička. :wink:


pri nastartovani se dycky na chvilku rozhne , ale to je normalni .... cca jednu dve vteriny
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Dave »

3nge píše:
Dave píše:Nebo to může být špatné čidlo hladiny oleje! Je dole ve vaně. Taky ho mám špatné a budu měnit až při výměně oleje. Po každém nastartování se mi na chvíli rozsvítí červeně a potom zhasne. Ale zase jako funguje, protože jsem nedávno už měl nízkou hladinu a rožla se mi žlutá olejnička. :wink:


pri nastartovani se dycky na chvilku rozhne , ale to je normalni .... cca jednu dve vteriny


1 až 2 vteřiny to jo ale když svítí cca 1 minutu tak jde o čidlo
vavrekj
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: úte 03.04.2007 00:00

#17 Příspěvek od vavrekj »

ja nemam s olejom ziaden problem, ale to bude asi tym ze moja E46 325i ma najazdenych cca 45.000km (pravdivych) , menil som olej v 35.000km a do teraz mi nezmizla skoro ani kvapka , dal som tam CASTROL FORMULA RS 0W-40 a to obcas motor vytacam az k 7000 otackam, takze maximalna spokojenost
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#18 Příspěvek od Raptor1 »

vavrekj píše:ja nemam s olejom ziaden problem, ale to bude asi tym ze moja E46 325i ma najazdenych cca 45.000km (pravdivych) , menil som olej v 35.000km a do teraz mi nezmizla skoro ani kvapka , dal som tam CASTROL FORMULA RS 0W-40 a to obcas motor vytacam az k 7000 otackam, takze maximalna spokojenost


Jestli jsi první majitel, zajímalo by mě, jestli motor vykazoval nějakou spotřebu oleje na samém počátku - do nějakých 10 nebo 15 tis. km, prostě jestli tam byla ta fáze "malinko to bere olej, než si to sedne" ?
vavrekj
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: úte 03.04.2007 00:00

#19 Příspěvek od vavrekj »

som druhy majitel, 1-majitel to servisoval v SYNOT zlin, a vraj s tym nemal ziaden problem, menili mu len olej a filtre , takze neviem ci mu to malinko zralo olej alebo nie, ale co to mam ja tak som najazdil cca 12.000km a ziaden problem a ako vravim , dal som tam olej FORMULA RS 0W-40 + filter MANN , menili mi to v BMW RENOCAR PRAHA a ked si to skontrolujem na riske tak aj po 10.000km mam to stale na max. hranici a to mam este upravenu riadiacu jednotku a posunty obmedzovac otacok na 7000 takze obcas to vytacam hodne vysoko
Odpovědět