
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
tak trochu jsem kutil, přímé sání na e46
ten dynamicky tlak (ktery se ti zda byt hrozne velky, kdyz vystrcis ruku z okynka v kile) pak je asi: Pdyn100km/h=1/2 x 1,225 x 26 x 26 = cca 414 Pa, takže pokud más stat tlak 101 kPa
)) ve fabrice se to nedela z duvodu zbytecneho znecisteni filtru (vuci prinosu), hlucnosti a komplikovane zastavbe (umisteni dostatecne velikeho vstupu, navic s vhodnym radiusem, v primem naporu)... jestli te to zajima, tak vic o aerodynamice a vypoctech najdes treba tady: http://www.aerologic.com http://www.compufoil.com http://www.dreesecode.com http://www.pdas.comaerosoft.htm

“Ability is what you're capable of doing.”
Hanz píše:ten dynamicky tlak (ktery se ti zda byt hrozne velky, kdyz vystrcis ruku z okynka v kile) pak je asi: Pdyn100km/h=1/2 x 1,225 x 26 x 26 = cca 414 Pa, takže pokud más stat tlak 101 kPa)) ve fabrice se to nedela z duvodu zbytecneho znecisteni filtru (vuci prinosu), hlucnosti a komplikovane zastavbe (umisteni dostatecne velikeho vstupu, navic s vhodnym radiusem, v primem naporu)... jestli te to zajima, tak vic o aerodynamice a vypoctech najdes treba tady: http://www.aerologic.com http://www.compufoil.com http://www.dreesecode.com http://www.pdas.comaerosoft.htm


Ja teda jsem linej snazit se vubec pochopit, co tady pisete za vzorce atd, ale muze mi teda nekdo ve vysledku rict, jeslti teda ty hadice a taky skrtici klapka ma nejaky omezujici faktor pro nasati dostatecneho mnozstvi vzduchu do motoru? Jinymi slovy, ma smysl resit prumer klapky a pripadne ji vymenit za vetsi? Referencni motor muze bejt terba M52B28
U M3 predpokladam ze je vse dostatecne dimenzovane

U M3 predpokladam ze je vse dostatecne dimenzovane

u R6 sani obecne nema moc problem, protoze pali 153624 (kdyz si to predstavis, chapes proc se moc neovlivnujou-vzdalenost)... takze se nemusis bat o objem a proudeni v tom sani samotnem (viz M3 sani v. Hamann box)... no a klapka je dostatecne dimenzovana (nezvetsuje se ani u přeplnovaných aut s 500PS), jeji zvetseni o 5mm neprineslo na brzde prokazatelne ani jednoho ponika (navic zmensena osa klapky a nabrousena samotna klapka), jen se zmeni reakce na plyn (motor reaguje ostreji, coz muze byt na skodu, kdyz se snazis v zime rozjet
)... jedine + u M52 bylo odstraneni te ASC klapky, protoze je mensi a v ne uplne idealnim uhlu (kvuli mistu)... zlepseni bych videl jen ve vetsim airboxu, filtru a vetsimu vstupu vzduchu do toho boxu, coz se v praxi teda resi tim odstinenym hribem, ktery tohle vse splnuje... no a best zlepseni by bylo, kdybys tam dotahl chladnejsi vzduch, jako to docilili treba u McLaren F1 se sanim na strese (nebo u F1 obecne)

“Ability is what you're capable of doing.”
Hanz píše:u R6 sani obecne nema moc problem, protoze pali 153624 (kdyz si to predstavis, chapes proc se moc neovlivnujou-vzdalenost)... takze se nemusis bat o objem a proudeni v tom sani samotnem (viz M3 sani v. Hamann box)... no a klapka je dostatecne dimenzovana (nezvetsuje se ani u přeplnovaných aut s 500PS), jeji zvetseni o 5mm neprineslo na brzde prokazatelne ani jednoho ponika (navic zmensena osa klapky a nabrousena samotna klapka), jen se zmeni reakce na plyn (motor reaguje ostreji, coz muze byt na skodu, kdyz se snazis v zime rozjet)... jedine + u M52 bylo odstraneni te ASC klapky, protoze je mensi a v ne uplne idealnim uhlu (kvuli mistu)... zlepseni bych videl jen ve vetsim airboxu, filtru a vetsimu vstupu vzduchu do toho boxu, coz se v praxi teda resi tim odstinenym hribem, ktery tohle vse splnuje... no a best zlepseni by bylo, kdybys tam dotahl chladnejsi vzduch, jako to docilili treba u McLaren F1 se sanim na strese (nebo u F1 obecne)
Diky za info, Hanzi

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 103
- Registrován: pon 02.04.2007 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Hanz píše:...coz se v praxi teda resi tim odstinenym hribem, ktery tohle vse splnuje... no a best zlepseni by bylo, kdybys tam dotahl chladnejsi vzduch, jako to docilili treba u McLaren F1 se sanim na strese (nebo u F1 obecne)
a nestacilo by hribek s hadici proste vytahnou pred chladic? nebu uplne ven z kapoty?