Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

tak trochu jsem kutil, přímé sání na e46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#41 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

ten dynamicky tlak (ktery se ti zda byt hrozne velky, kdyz vystrcis ruku z okynka v kile) pak je asi: Pdyn100km/h=1/2 x 1,225 x 26 x 26 = cca 414 Pa, takže pokud más stat tlak 101 kPa :-))) ve fabrice se to nedela z duvodu zbytecneho znecisteni filtru (vuci prinosu), hlucnosti a komplikovane zastavbe (umisteni dostatecne velikeho vstupu, navic s vhodnym radiusem, v primem naporu)... jestli te to zajima, tak vic o aerodynamice a vypoctech najdes treba tady: http://www.aerologic.com http://www.compufoil.com http://www.dreesecode.com http://www.pdas.comaerosoft.htm
“Ability is what you're capable of doing.”
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#42 Příspěvek od DAVe_1 »

Hanz píše:ten dynamicky tlak (ktery se ti zda byt hrozne velky, kdyz vystrcis ruku z okynka v kile) pak je asi: Pdyn100km/h=1/2 x 1,225 x 26 x 26 = cca 414 Pa, takže pokud más stat tlak 101 kPa :-))) ve fabrice se to nedela z duvodu zbytecneho znecisteni filtru (vuci prinosu), hlucnosti a komplikovane zastavbe (umisteni dostatecne velikeho vstupu, navic s vhodnym radiusem, v primem naporu)... jestli te to zajima, tak vic o aerodynamice a vypoctech najdes treba tady: http://www.aerologic.com http://www.compufoil.com http://www.dreesecode.com http://www.pdas.comaerosoft.htm


:lol: Hanzi Hanzi.... :respect:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#43 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Ja teda jsem linej snazit se vubec pochopit, co tady pisete za vzorce atd, ale muze mi teda nekdo ve vysledku rict, jeslti teda ty hadice a taky skrtici klapka ma nejaky omezujici faktor pro nasati dostatecneho mnozstvi vzduchu do motoru? Jinymi slovy, ma smysl resit prumer klapky a pripadne ji vymenit za vetsi? Referencni motor muze bejt terba M52B28 :-)

U M3 predpokladam ze je vse dostatecne dimenzovane :-)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#44 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

u R6 sani obecne nema moc problem, protoze pali 153624 (kdyz si to predstavis, chapes proc se moc neovlivnujou-vzdalenost)... takze se nemusis bat o objem a proudeni v tom sani samotnem (viz M3 sani v. Hamann box)... no a klapka je dostatecne dimenzovana (nezvetsuje se ani u přeplnovaných aut s 500PS), jeji zvetseni o 5mm neprineslo na brzde prokazatelne ani jednoho ponika (navic zmensena osa klapky a nabrousena samotna klapka), jen se zmeni reakce na plyn (motor reaguje ostreji, coz muze byt na skodu, kdyz se snazis v zime rozjet :-) )... jedine + u M52 bylo odstraneni te ASC klapky, protoze je mensi a v ne uplne idealnim uhlu (kvuli mistu)... zlepseni bych videl jen ve vetsim airboxu, filtru a vetsimu vstupu vzduchu do toho boxu, coz se v praxi teda resi tim odstinenym hribem, ktery tohle vse splnuje... no a best zlepseni by bylo, kdybys tam dotahl chladnejsi vzduch, jako to docilili treba u McLaren F1 se sanim na strese (nebo u F1 obecne)
“Ability is what you're capable of doing.”
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#45 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Hanz píše:u R6 sani obecne nema moc problem, protoze pali 153624 (kdyz si to predstavis, chapes proc se moc neovlivnujou-vzdalenost)... takze se nemusis bat o objem a proudeni v tom sani samotnem (viz M3 sani v. Hamann box)... no a klapka je dostatecne dimenzovana (nezvetsuje se ani u přeplnovaných aut s 500PS), jeji zvetseni o 5mm neprineslo na brzde prokazatelne ani jednoho ponika (navic zmensena osa klapky a nabrousena samotna klapka), jen se zmeni reakce na plyn (motor reaguje ostreji, coz muze byt na skodu, kdyz se snazis v zime rozjet :-) )... jedine + u M52 bylo odstraneni te ASC klapky, protoze je mensi a v ne uplne idealnim uhlu (kvuli mistu)... zlepseni bych videl jen ve vetsim airboxu, filtru a vetsimu vstupu vzduchu do toho boxu, coz se v praxi teda resi tim odstinenym hribem, ktery tohle vse splnuje... no a best zlepseni by bylo, kdybys tam dotahl chladnejsi vzduch, jako to docilili treba u McLaren F1 se sanim na strese (nebo u F1 obecne)


Diky za info, Hanzi :-) Ja jen jeslti jsem v ramci DODO udělal vše, co v zasadě šlo bez velkyho zásahu do motoru. Takže v rámci toho DODO jsem zjistil, že to přineslo velký prd co se týká maxiimálního výkonu, ale výrazně se zlepšil korutící moment v celém rzosahu ot.
honza_strnad
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: pon 02.04.2007 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od honza_strnad »

Hanz píše:...coz se v praxi teda resi tim odstinenym hribem, ktery tohle vse splnuje... no a best zlepseni by bylo, kdybys tam dotahl chladnejsi vzduch, jako to docilili treba u McLaren F1 se sanim na strese (nebo u F1 obecne)


a nestacilo by hribek s hadici proste vytahnou pred chladic? nebu uplne ven z kapoty?
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Spajky »

Tak sem dnes taky namontoval,zatím to nemám odstíněné nic,ale zvuk je něco suprovýho..doporučuju,zatim sem s tim najel jen asi 20km,ale dojmy sou super
Odpovědět