Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
318is E36 a zvýšení výkonu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Kontaktovat uživatele:
nezvýšíš nic... ani kdybys dělal přímé sání s 4ma klapkama, vačky už jsou ostré až až... za ty peníze to nemá absolutně žádnej smysl.
někde jsem tu dával link (už je to hodně dlouho) jak někdo upravoval sání na 4klapku, nové vačky které se ale skoro vubec nelišili od původních, motor do šroubku rozebranej, tipoval bych měsíce práce (jen odhad) a dosáhl 109kW... je fakt že vzhledem k celkovému vyšištění motoru ten nárust byl větší než 6kW protože asi neměl po těch letech původních 103kW ale stejně... tolik práce, tolik peněz a výsledek skoro žádnej.
někde jsem tu dával link (už je to hodně dlouho) jak někdo upravoval sání na 4klapku, nové vačky které se ale skoro vubec nelišili od původních, motor do šroubku rozebranej, tipoval bych měsíce práce (jen odhad) a dosáhl 109kW... je fakt že vzhledem k celkovému vyšištění motoru ten nárust byl větší než 6kW protože asi neměl po těch letech původních 103kW ale stejně... tolik práce, tolik peněz a výsledek skoro žádnej.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon 06.03.2006 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Měl sem to samí nutkání zvyšovat výkon jako ty.
Mam taky 1.8is a opravdu to nemá cenu.
Zvýšit výkon samozřejmě de!
Mužeš mit
zakazkovou kliku
ojnice
písty
vačky
vyfuk
odlehcenej setrvak
turbo nebo kompresor kit atp......
Vše co jsem ti vypsal(krom turbo a kompresor) jsou velice nákladné ivestice s neadekvátním nárustem výkonu (Jinak řečeno za ty prachy bych si JÁ představoval víc!!!)
Další možnost je z auta vyhazet vše nepotřebný a co nejvíc to odlehčit.
A zase bych moh pokracovat v použití materialu na odlehcení jako je Laminát,carbon,polireutan atp.......
Takže možností je spousta jak IS zlepšit pokud jsou finance a odhodlání jde všechno

Mam taky 1.8is a opravdu to nemá cenu.
Zvýšit výkon samozřejmě de!
Mužeš mit
zakazkovou kliku
ojnice
písty
vačky
vyfuk
odlehcenej setrvak
turbo nebo kompresor kit atp......
Vše co jsem ti vypsal(krom turbo a kompresor) jsou velice nákladné ivestice s neadekvátním nárustem výkonu (Jinak řečeno za ty prachy bych si JÁ představoval víc!!!)
Další možnost je z auta vyhazet vše nepotřebný a co nejvíc to odlehčit.
A zase bych moh pokracovat v použití materialu na odlehcení jako je Laminát,carbon,polireutan atp.......
Takže možností je spousta jak IS zlepšit pokud jsou finance a odhodlání jde všechno

castro píše:nezvýšíš nic... ani kdybys dělal přímé sání s 4ma klapkama, vačky už jsou ostré až až... za ty peníze to nemá absolutně žádnej smysl.
někde jsem tu dával link (už je to hodně dlouho) jak někdo upravoval sání na 4klapku, nové vačky které se ale skoro vubec nelišili od původních, motor do šroubku rozebranej, tipoval bych měsíce práce (jen odhad) a dosáhl 109kW... je fakt že vzhledem k celkovému vyšištění motoru ten nárust byl větší než 6kW protože asi neměl po těch letech původních 103kW ale stejně... tolik práce, tolik peněz a výsledek skoro žádnej.
myslí tohle?
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... IC_ID=2723
...ale zas má ten motor jako nový.

Family wagon: BMW 320dX F31
Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi

Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Kontaktovat uživatele:
matal píše:Nejlepší tuning motoru je Iso prodat a koupit si 328i nebo rovnou M3..
Je to tak, bohužel

Jinak u takto "málo" (koneckonců asi třetí nejslabší E36) výkonných aut postupuj cestou nejmenšího odporu - užší gumy, lehčí kola (pokud to má význam, nevím na čem jezdíš), čisté sání, čistý palivový filtry a třeba se budeš přibližovat původním parametrům tohoto auta.. Uvedl jsem samo jen to co mě tak napadlo, lepší tah odspoda mi umožnil jetý výfuk od Hanze (tzv. homemade), šel ale do kytek páč hrozně řval (mě to nevadilo, ale půlroční dceři ano) a žralo to o litřík více. Teď jsem uvažoval o pětce v kombíku, iS skoro nevytahnu - na nákupy a do práce mám Clio a na delší a pohodlné cesty je iS málo

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Kontaktovat uživatele:
bergos píše:myslí tohle?
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... IC_ID=2723
...ale zas má ten motor jako nový.
jj, to je ono... fakt je že dobře vyčištěnej motor a dosáhnutí původních hodnot může být dostatečný...
Pamatuju si na Lupikovu 1.8i "čerňuchu" která jela jak z praku (na 1.8i), prý si někdy v létě motor rozebral, odkarbonoval, vše vyčistil a složil zpátky. Jelo mu to fakt nádherně, když na to dal ještě podvozek, na dálnici mi ujížděl a mé iS sotva stačilo...
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
jedina rozumna moznost jak zvysit vykon u M42B18 je udelat z toho S42B20
tzn prevrtat na 2 litry .. pouzit pisty z M3 3.0l a stejne tak ventily ... k tomu pouzit kliku z M47 vcetne ulozeni .. vyvazit setrvacnik ...
dostat k tomu dost vzduchu .. vylestit saci a vyfukove kanalky ... a preprogramovat ridici jednotku a upravit vyfukove potrubi ..
investice by mela byt neco kolem 50 tis .... a vysledek cca 190PS
...

tzn prevrtat na 2 litry .. pouzit pisty z M3 3.0l a stejne tak ventily ... k tomu pouzit kliku z M47 vcetne ulozeni .. vyvazit setrvacnik ...
dostat k tomu dost vzduchu .. vylestit saci a vyfukove kanalky ... a preprogramovat ridici jednotku a upravit vyfukove potrubi ..
investice by mela byt neco kolem 50 tis .... a vysledek cca 190PS

BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2208
- Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
patras píše:jedina rozumna moznost jak zvysit vykon u M42B18 je udelat z toho S42B20
tzn prevrtat na 2 litry .. pouzit pisty z M3 3.0l a stejne tak ventily ... k tomu pouzit kliku z M47 vcetne ulozeni .. vyvazit setrvacnik ...
dostat k tomu dost vzduchu .. vylestit saci a vyfukove kanalky ... a preprogramovat ridici jednotku a upravit vyfukove potrubi ..
investice by mela byt neco kolem 50 tis .... a vysledek cca 190PS...
Tedy opet lepsi tam vrazit M50 a bude mit jeste 2 kone navic a v serii...usetri 30K

Proste je to jasny...i pres moje investice do opravy motoru jsem nakonec rad, ze jsem do toho mka sel a nesnazil se delat nejaky jiny vylomeniny

Oukej chlapi,diky za rady... je videt,ze to nema smysl a muzu to zvysovani vykonu (zatim) hodit za hlavu.. Jako ISo mi jede pekne ...ale je jasny ze kazdej chce vic
Jezdim na R15/205 - takze odpor je v pohode(zase nebudu na 185
) )..to asi jeste letos necham...Jinak 325 porizovat prave nechci - hlavne kvuli povinnemu r. ...jelikoz jsem zatim na skole .Ale casem..mm..kdo ví..
...to M-ko - to je vec


