Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

jak zpozdit sepnutí ABS?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od castro »

Nevíte někdo jak oddálit reakci ABS?

Vím že už se to tu řešilo, ale nemůžu to najít.

Jde o to že při razantním brždění mam pocit že mi zbytečně brzo spíná a tím slábne brzdnej účinek když je ještě v mezích přilnavosti.

díky za odpovědi.
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Leveler »

No to mě taky sere.Dojíždím třeba na semafor kde je zvlněnej osfalt jako prso a lehce brzdím a nejdnou mě začně klepat pedál a mě příde že to ani nebrzdí..
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od castro »

jj, na zvlněnym asfaltu můžou být taky klidně na vině i špatný tlumiče, a dá se to čekat, ale na rovný vozovce při prudkym brzdění je hodně nepříjemný když mi začne povolovat a vrnět v pedále.. pak nemam takovou jistotu.
klanuk
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: úte 15.08.2006 00:00
Bydliště: vysočina
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od klanuk »

odpoj si cidlo z posilovace brzd a nepujde vubec
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Koby »

klanuk píše:odpoj si cidlo z posilovace brzd a nepujde vubec

No, tak to je docela k ničemu, až bude nejhuř...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Huska »

Leveler píše:No to mě taky sere.Dojíždím třeba na semafor kde je zvlněnej osfalt jako prso a lehce brzdím a nejdnou mě začně klepat pedál a mě příde že to ani nebrzdí..


chlapi.. ono to chce víc tlačit na pedál aby se povedlo dostat do přerušovaného smyku všechna kola.... to co popisujete je klasická chyba řidiče kdy při prvním pulzování pedálu (smykem by šlo jen jedno kolo) přestane tlačit na pedál ... zkuste tuto variantu a možná budete překvapeni... :D
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
meme
Registrovaný
Příspěvky: 642
Registrován: stř 11.04.2007 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od meme »

Huska píše:
Leveler píše:No to mě taky sere.Dojíždím třeba na semafor kde je zvlněnej osfalt jako prso a lehce brzdím a nejdnou mě začně klepat pedál a mě příde že to ani nebrzdí..


chlapi.. ono to chce víc tlačit na pedál aby se povedlo dostat do přerušovaného smyku všechna kola.... to co popisujete je klasická chyba řidiče kdy při prvním pulzování pedálu (smykem by šlo jen jedno kolo) přestane tlačit na pedál ... zkuste tuto variantu a možná budete překvapeni... :D



prosimtě rozepiš se o to m trochu ;)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »

meme píše:[
prosimtě rozepiš se o to m trochu ;)


není na tom nic ..... jen to že když začne pulzovat pedál tak je to pouze z nedostatku adheze na jednom kole.... jako řidič by jsi neměl přestat tlačit (spousta lidí dělá chybu a jen drží pedál ve stejné poloze). Správné brždění je takové, že při pulzování tlačíš stále víc až se ti podaří uvést v přerušovaný smyk všechny kola ( jednotlivá kola pak mají maximální adhezi s vozovkou).
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
meme
Registrovaný
Příspěvky: 642
Registrován: stř 11.04.2007 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od meme »

Huska píše:[color=blue]
není na tom nic ..... jen to že když začne pulzovat pedál tak je to pouze z nedostatku adheze na jednom kole....


myslela jsem že to je právě ta správná funkce abs, že dvě kola začnou přerušovat a tim že to líp brzdí
určitě nedržim pedál ve stejný poloze, spíš brzdim přerušovaně ..to cos napsal tu poslední větu hned testnu až pojedu z práce ..

je ten princip takovej, že vlastně abs nepřibržduje všechny kola, ale jen dvě, tudíž to, jak jsi popsal, funguje líp jak abs, protože působíš na všechny kola?
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od castro »

jo to má huska pravdu, určitě přitlačit, ale myslim že už se to tu řešilo že u E36 spíná poněkud brzo. A mě to taky připadá. Ikdyž na minulém BMW mi ABS nefakčilo, když to porovnám s ABS co jsem měl na Felícii tak se to nedá srovnávat, tam to byly takový rány do pedálu s celkem dlouhym intervalem, u E36 mi to připadá mnohem jemnější a rychlejší...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#11 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

už přes rok jezdím bez ABS (nejdřív mi odešlo čidlo a pak jsem prostě vyndal kontrolku :-) ) a nemám s tím problém, překvapivě to brzdí naprosto vyrovnaně, kola se nekoušou a zadek mě nepředbíhá .-) u M3 je to v pohodě, ale předtím mě to vždy točilo, úplně bylo cítit jak předek klouže po asfaltu a nic moc se neděje... zní to jako blbost (z logického pohledu) ale pocitově to tak bylo... třeba e39 s asistentem tlaku je jiný kafe, prostě dupneš na pedál a auto se přilepí... e60 to samé, ve dvou kilech mi vlítnul akční hrdina s filckou do levýho bez blinkru a na kile jsem byl během vydechnutí (asistent zvýší automaticky tlak při prudkém pohybu pedálu)... jen je třeba koukat do zpětného, většina aut takle zdaleka nebrzdí :-(
“Ability is what you're capable of doing.”
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#12 Příspěvek od kark »

No neviem ako to je s tým ABS, ale mam aj golfa a dupol som na brzdu a auto skoro vytrhalo asfalt, teda brzdilo super samozrejme bez ABS a moja E36 z veľkej rýchlosti zabrzdí super ale pri malej rýchlosti hneď ide do abs a brzdí slabo, zrovna včera som sa o tom rozprával s kamošom technikom v autoservise a povedal že chybu mám v ručnej brzde, jednoducho sadol do auta povytiahol ručnú brzdu do polovice a zabrzdil čuduj sa svete skoro som si rozbil hubu o predné sklo. Tak som doma dotiahol ručnú tak aby na prvom zube začala brzdiť (samozrej nezatiahnuta nebrzdí kolesa ani vo vzduchu) a brzdenie sa mnohonásobne zlepšilo. :lol:
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#13 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

no jestli máš vzadu bubny tak možná, jinak fakt ne :-)) provozní brzda-kotoučová-hydraulický okruh, není žádným způsobem spojená s nouzovou-parkovací-ovládaná bowdenem (bubnová uvnitř kotouče)...
“Ability is what you're capable of doing.”
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#14 Příspěvek od kark »

mám bubnovú ide ale o to že som ju mal povolenú a tie doštičky boli daleko odsunuté a keď som stupil na brzdu tak predok brzdil a zadok sa len približoval.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Huska »

kark píše:mám bubnovú ide ale o to že som ju mal povolenú a tie doštičky boli daleko odsunuté a keď som stupil na brzdu tak predok brzdil a zadok sa len približoval.


kámo to že máš zarezavělé samostavy ti nepřidá na brždění to je jasné, přesto myslím že všichni tu mluvíme o autu které ma brzdy OK
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
plysakmartin
Registrovaný
Příspěvky: 1335
Registrován: pát 22.09.2006 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#16 Příspěvek od plysakmartin »

Já mám u svého ABS uplně odpojený a jsem s tím naprosto spokojenej. I to abs se dá nahradit šikovnou nohou, hlavně v zimě. Jinak teda vám můžu říct, že ve služební fabii, s kterou jezdim v práci je snad to nejhorší ABS jaký jsem kdy měl možnost poznat. Už kolikrát se stalo a nejenom mně, že jsem kvůli němu málem zaparkoval do kufru auta přede mnou ! Sepne ABS (uplně zbytečne), začnou kopat pedály do nohou a to auto vůbec nebrzdí ! Děs
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#17 Příspěvek od kark »

Ja predsa netvrdím že BMW má zle brzdy, je veľmi veľa áut ktoré majú omnoho horšie brzdy ako bmw, ale naozaj abs teda aspoň u E36 zopína skoro.
wolfino
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 16.02.2005 01:00

#18 Příspěvek od wolfino »

..taky mám na E36 odpojený abs,po tom co jsem při dojíždění na křižovatku posunul auto přede mnou o pul metru. Naštěstí to byl taky starší baworák a jediný co,že se mu ohnul hák na tahání :)
plysakmartin
Registrovaný
Příspěvky: 1335
Registrován: pát 22.09.2006 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#19 Příspěvek od plysakmartin »

ještě mě tak napadlo, jak mám odpojený to ABS, tak mi na přístrojovce stále svítí ABS, nevíte jak to odpojit ? Díky :wink:
papyk
Registrovaný
Příspěvky: 977
Registrován: stř 13.07.2005 00:00
Bydliště: Valašské Království

#20 Příspěvek od papyk »

plysakmartin píše:ještě mě tak napadlo, jak mám odpojený to ABS, tak mi na přístrojovce stále svítí ABS, nevíte jak to odpojit ? Díky :wink:
Vytáhni žárovku z té kontrolky :wink:
Odpovědět