Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Muze byt olej 5w-40 do 325i bez vanos

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#1 Příspěvek od HAMANN »

Muze se dat 5w-40 do 325i bez vanos? Neni takovyto olej moc ridky? Jake mate zkusenosti? Ma ridsi olej vliv na spotrebu benzinu?
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#2 Příspěvek od calif »

no ja nejsem zadny odbornik, ale ja sam mam 325i s vanosem najeto pres 260tis a v BMW mi doporucili 15w 40 , právě kvuli tem kilometrum, takze jestli mas najeto podobnou porci tak by to bylo opravdu asi moc řídké a nedával bych to tam.
droban
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: pát 23.06.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od droban »

5w-40 je plna syntetika takze do tohohle starsiho auta bych to nelil spis 10w-40 a 15w-40 jinak olej ma urcite vliv na spotrebu,ale v tvym pripade to bude zanedbatelny protoze tam stejne musis dat polosyntetiku nebo ti to bude zrat olej a nebo nekde prolinat
Mfriba
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pon 05.03.2007 01:00

#4 Příspěvek od Mfriba »

No nevi jak vi, ale jámám taky nalítáno 250 tisíc a liju tam pořád 5w-50. a od víměny k výměně mě to nic nezežere. Nezáleží na ujetých kilometrech, ale na vůlích motoru atd.
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko

#5 Příspěvek od Pete »

presne jak rika Mfriba, lip bych to nenapsal
droban
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: pát 23.06.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od droban »

no vychazim z toho ze vetsina motoru po 250 tis uz nejsou jak novy a maji naky vule tak proto lepsi volit kdyz nevi co tam bylo za olej nakej hustsi,jinak samozrejme vim ze jsou i tak stare motory nekdy v lepsim stavu nez novy :D
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#7 Příspěvek od bas2 »

Mfriba píše:No nevi jak vi, ale jámám taky nalítáno 250 tisíc a liju tam pořád 5w-50. a od víměny k výměně mě to nic nezežere. Nezáleží na ujetých kilometrech, ale na vůlích motoru atd.


Ale 5w-50 je hustejsi nez 5w-40....
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko

#8 Příspěvek od Pete »

ano při pracovní teplote má vyšší vyskozitu, ale cerpatelnost za studena ma stejnou.Maximalne bude mit malinko kratsí zivostnost kdyz zajdeme do detailu ta padesátka má vyssí letní klasifikaci což se ve vedrech muze hodit kazdemu a pak take vymezuje více vule mezi komponenty, coz muze byt pripad tech nalétaných 250 k.
z3bmw
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: úte 21.11.2006 01:00
Bydliště: u Prahy

#9 Příspěvek od z3bmw »

záleží na tom, cos tam měl doteď. Starší minerální oleje dělaly usazeniny a novější plné syntetiky tyto usazeniny rozpouštějí a v tom je ten největší problém, protože ty rozpuštěniny ucpávájí kanály a přestává to mazat.
Jednoduše: neměň zbytečně složení oleje aby sis nezadělal na průs...
Hlavi
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: úte 12.12.2006 01:00
Bydliště: Česká Republika ;-)

#10 Příspěvek od Hlavi »

Mam 325i bez vanos a davam do nej taky 5w40 sice mam najeto 94tkm ale do minulyho jsem ho lil taky a naprosto bez problemu a ten mel 233tkm
Mfriba
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pon 05.03.2007 01:00

#11 Příspěvek od Mfriba »

Viskozita je proměnná veličina, která je závislá na teplotě. Během činnosti automobilového motoru dochází mimo jiné i ke změnám provozních teplot. V zájmu dobré účinnosti mazání je, aby se viskozita oleje měnila v závislosti na teplotě co nejméně. Tato závislost je určena tzv. viskozitním indexem. Čím je tento index větší, tím je závislost viskozity na změnách teploty nižší. Pro charakteristiku viskozitních vlastností motorových olejů se používá specifikace podle SAE (Society of AutomotiveEngineers, USA). Pro klasifikaci olejů používá tato norma 6 zimních tříd značených číslem a „W“(z angl. Winter) a 5 letníchtříd značených číslem.

Zimní třídy: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W Letní třídy: 20, 30, 40, 50, 60



Hodnota zimního značení určuje chování oleje při nízkých teplotách (např. olej SAE 15W má mez čerpatelnosti -25 ˚C). Hodnota letního značení určuje použití oleje při letních teplotách. Pokud je při označení použito pouze jedné třídy, znamená to, že se jedná o olej monográdový (letní nebo zimní). Když je použito kombinace letní a zimní třídy (např. 5W-40), jedná se olej multigrádový nebo-li celoroční. V současné době se téměř výhradně používají motorové oleje multigrádové. Pro naše klimatické pásmo je nejběžnější třída SAE 15W-40.
Odpovědět