Chlapi, buďte hodný na technickýho antitalenta a poraďte. Mám E46 a nechával jsem si namontovat alarm od Jablotronu. Jedno z čidel (asi mikrovlnný) zapojoval technik někde u řadicí páky, jak jsem si všimnul. Když jsem auto převzal, tak jsem po chvíli zjistil, že mám řadící páku úplně vpravo, tzn. neutrál mám pod pětkou. Čili na trojku musím pákou doleva, no děsnej opruz Co tam ten vůl mohl zvorat, čím to je? Stalo se to přesně v ten den, kdy tam montoval to čidlo, takže to určitě způsobil on. Už jsem ho zastihnul jen na telefonu (nehlásil se k tomu) a večer se mi ani nechtělo v tom nějak hrabat a ani vlastně nevím, jak to sundám (jen ten koženej potah s pákou? nebo rovnou celý panel i s ovládáním oken), aniž bych něco urval...
MrScully píše:Chlapi, buďte hodný na technickýho antitalenta a poraďte. Mám E46 a nechával jsem si namontovat alarm od Jablotronu. Jedno z čidel (asi mikrovlnný) zapojoval technik někde u řadicí páky, jak jsem si všimnul. Když jsem auto převzal, tak jsem po chvíli zjistil, že mám řadící páku úplně vpravo, tzn. neutrál mám pod pětkou. Čili na trojku musím pákou doleva, no děsnej opruz Co tam ten vůl mohl zvorat, čím to je? Stalo se to přesně v ten den, kdy tam montoval to čidlo, takže to určitě způsobil on. Už jsem ho zastihnul jen na telefonu (nehlásil se k tomu) a večer se mi ani nechtělo v tom nějak hrabat a ani vlastně nevím, jak to sundám (jen ten koženej potah s pákou? nebo rovnou celý panel i s ovládáním oken), aniž bych něco urval...
Předem díky.
Čau, tak sme na tom asi stejně... Mě se pro změnu řazení když je zima nevrací z pod 5ky.
Trojku pak lovím všude možně . V létě je vše OK.
Mrkni tady :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight= Já si ale nedokážu představit co by ten borec u toho řazení provedl...
U řadičky v tunelu není žádná kulisa ani vratný pružiny. Sílu pro vracení i vedení kvaltů dělá přímo převodovka (tam je nějaký pouzdro, který mám já nejspíš přidřený)
Já mám podobný problém, ptal jsem se na to v Renocaru a řekli mi,že to dělá nějaká pružina v převodovce a na dotas zda to lze opravit mi přijímací technik řekl,že jedině výměna převodovky.. (530i e39)
No ani jeden jste me nepotesili Na druhou stranu jsem s tim dneska asi hodku a pul jezdil a zhruba po hodine se mi zda, ze se to zlepsilo, ve vetsine pripadu se ten neutral zacina korektne vracet doprostred, snad jenom z petky se mu moc nechce. Tak fakt nevim. Ze by tomu dva dny ve vyhrate servisni garazi tak vadily? Uvidime, jak to bude vypadat v pristich dvou dnech, treba se to ustali do pohody.
nemyslim si že za to nějak extra může ten mechanik. Dělá mi to taky a koukám že nejsem jediný a je to celkem častá závada. Celej problém je v nějaký prkotině, co jsem se doslechl. Mr.Kabátník to umí opravit ale za žádnou cenu neprozradí know-how. Jeden mechanik ( Petr z Rajský ) by to uměl myslim opravit, jde jen prý o nějaké zbroušení něčeho... neni to nic moc složitého.
Taky mě to štve, z 5ky tam hledat tu trojku je opruz :-/
studeny zaskakuje, po zahřati je to ok. je to zavada. nic ti neposrali. dela mi to taky.
z odkazu vyse...
problém je v pouzdru v převodovce na tyči řazení , se snižující se venkovní teplotou se tento problém zhoršuje, měl jsem tuto závady na 2 autech ( 328i E46 1998 a na 528i 2000) , v zimě při - 10 C to trvalo až cca 10 km než to začalo řadit normálně, výměna oleje nepomúže,
odstranění závady : vyndat almaru, rozebrat a opatrně přestružit pouzdro na tyči řazení ( event. vyměnit - ale není to zapotřebí ) závadou je moc těsné pouzdro,
už jsem se s tím setkal na více autech, někde to dělalo nepatrně někde více, auta měly najeto od 150 000 km výš
Dik za tipy. Tak na jednu stranu me tesi, ze to asi jde vyresit, na druhou stranu se mi zda divny, ze ten problem vyvstal tak najednou, zrovna po navsteve servisu. Nebo ze by byla tak velka kosa zrovna? Jenze to auto zrovna bylo dva dny v teple garazi, kdyz se ten problem poprve objevil. Uvidim, budu to par dni sledovat.
Ano, mám stejný problém. Zastudena když zařadím za 5, tak se pak nemůžu trefit na 3. Když se převodovka zahřeje, jde to líp. Podle mého servisáka jsou to pružinky vymezující kvalty v převodovce. Takže oprava jak už někdo říkal - rozebrat převodovku. Chystám se na to na jaro, tak uvidíme. Každopádně mě překvapuje, že s tím máte problém i na novejších autech jako 330i nebo 530i.
to co popisujete jsou ty cepy nebo pruzinky s kulickami, na E36 prevodovce jsou hned pod special krytem, takze staci jen zvednout auto a ten kryt najit a sundat (na e36 dva sroubky) vyhodit kulicky a pruzinky a cepy a nandat novy. Rozebiral sem celou tu prevodovku a ty kulicky a pruzinky se prej nesmej mezi sebou zamenit, ale kdyz sem je zmeril a na etk nasel tak jsou secky stejne velky takze by nemel byt problem, je to presne tohle
20 je ten kryt na prevodovce, 16 ty kulicky, 18 cepiky a 19 pruzinky
Pokud to jde u E36ky zvenku, tak super...
U E46ky je to asi bohužel o něco těžší. Pokud je tedy problém u dílu č.5
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15 v místě jeho usasazení do (asi přidřenýho) pouzdra ve stěně skříně (směrem do spojky).
Pokud by někdo našel způsob jak to opravit bez vyndání a půlení skříně, tak bych byl opět šťastnej
hm koukam ze na venek je ta prevodova skrin uplne stejna jak e36, nebo skoro ale vnitrek si vubec nedokazu predstavit jak je to tam poskladany, musel bych to videt na zvedaku ale vypada to nejak komplikovane, takze nevim no, skoda
No ja mel neutral pod petkou, aniz bych tam tu petku kdy v posledni dobe daval Ale musim rict, ze v posledni dobe zase bez problemu, zaklepu to na drevo.
čaute,
dělalo mi to taky, už nedělá - možná by v některych připadech pomohla i jen vymena oleje (a mozna taky ne - nevim co mi na tom mechanik opravdu dělal, ale tvrdil ze chyba je v součástce č. 4 return spring
- dál ještě prý opravoval/měnil nějaky tahla, vubec nevim co to je a jestli to dělal "navic" nebo to s timhle problemem taky souviselo, faktem ale je že se mi to ted vraci naprosto krasně
No, tak to máš štěstí...
Já vyměnil olej (origo BMW) a nic.
Dodal sem ještě aditivum převodovek WURTH a nic.
Vyměnil jsem táhla a nic.
Chyba v díle č.4 může být opravdu ten problém - pokud není prasklá, tak bude určitě unavená. Nebo taky to uložení konce té řadící tyčky.
Kdyby byl alespoň přístup z venčí
Ještě sem si všimnul na fotkách vymontovaných převodovek z E46tek, že od toho koncovýho uložení (vložky) ve stěně u spojky vede vodorovně nějakej poměrně široký kanálek až na stěnu převodovky (strana u doplňování oleje jen u spojky a vysoko).
Nemáte s tím někdo zkušenost ??? Není to třeba pro namazání toho uložení ???
Asi trochu OT, ale mě nejde za mrazech zařadit 2stupeň, všechny ostatní jsou OK, takže musím dávat mezi 1-2 meziplyn, jinak to tam prostě nenarvu. Po zahřátí je to OK, a co jsem se doslechl, je to prý vadnými synchrony. Předpokládám, že opravit něco takového je nereálné, nebo se to dá vyřešit i jinak než kompletní výměnou převodovky ?
je to realne, ale namahave a zabere to dost casu, hlavne ale ty novy dily do prevodovky kdyz chces kupovat, tak se nedoplatis, protoze treba synchron na mou prevodoku stoji asi 3 litry a za tu cenu uz mas jinou prevodovku pokud se dostanes k dobrymu kupu