Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Xenony blbnou a smrdi elektrika u 330Ci???

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Diablo330Ci »

Tak mam problem s 330Ci.Zacal mi poblikavat pravy Xenon a kdyz jsem potom zastavil tak jsem cejtil smrad jako kdyz se pali elektrika.Dela to hlavne prave svetlo a to kdyz prejedu vetsi nerovnost tak mi to prijde jako spatna kostra nebo kontakt?Vsechno jsem prolezl a nikde nic specenyho neni a kontakty jsou ok.Kdyz vypnu a zapnu svetla je zase vsechno o.k.Tak nevim elektrice nerozumim...A nevim jestli ma cenu diagnostika?Ale asi jo protoze lepsi nez kdyby mi shorelo treba cele auto...Svetla jsou origo.Diky moc!!!!
154
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 17.10.2006 00:00

#2 Příspěvek od 154 »

sice ti neporadim, ale budu rad, kdyz pak napises, cim to bylo, ponevadz mam ten samej problem. akorat smradu jsem si nevsim.
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Diablo330Ci »

Jo to vis ze pak napisu.Ale stve me to nechci nekde uhoret :?
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Leveler »

Zkus všechny kontatky očistit a stříknout.Když změříš štávu do P a L světla tak je to stejný?Zkus počuchat kolem světla třeba to je přímo ve světle :(
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Diablo330Ci »

Diky moc.To je dobrej napad jo prostrikam to ale rekni mi kde mam zmerit xenony?Jedine v tech paticich ale to nechci aby me to zabilo :D Jde tam hodne ne?
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Zave »

Diablo330Ci píše:Diky moc.To je dobrej napad jo prostrikam to ale rekni mi kde mam zmerit xenony?Jedine v tech paticich ale to nechci aby me to zabilo :D Jde tam hodne ne?


35kV :wink:
klid, jen to hodi blesk jak VN kable s svickam :lol:
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#7 Příspěvek od d.aemon »

Nejsem si úplně jistej, ale mám takovej pocit, že ty kV jsou jen startovací napětí, aby naskočil oblouk. Potom už jsou tam jen snad desítky voltů...
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Diablo330Ci »

Takze klasickej multimetr za 1000kc to zmeri?
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Diablo330Ci »

d.aemon píše:Nejsem si úplně jistej, ale mám takovej pocit, že ty kV jsou jen startovací napětí, aby naskočil oblouk. Potom už jsou tam jen snad desítky voltů...


Noo jasne uz jsem to pochopil.Jasne ja nebudu merit startovaci proud ale pak provozni:)Ted mi jeste reknete.Mam tvrdej podvozek a to ze mi prestalo svitit prave svetlo se mi stalo kdyz jsem neco vymetl.Dalsi vec je ze pravej ostrikovac se nevysouva tak mam podezreni spis ze bleje vodu do narazniku a vzduchem se ta voda dostane na kontakty?
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Jarek »

Diablo330Ci píše:Takze klasickej multimetr za 1000kc to zmeri?


8O Na to pozor... Nikdy nic neměř přímo na výbojce. Ani napětí ani proud. To vysoký napětí pro zapálení výbojky ten multimetr zaručeně oddělá a stejně je tam střídavé v řádu Hz až KHz, které multimetr nezměří správně (osciloskop jo). A navíc by to neukazovalo jak je na tom předřadník a VN transformátor.

Změř si proud přímo na přívodu 12voltů k předřadníku (ballastu). Na měřáku rozsah 20A stejnosměrných.
Při zapnutí bude odběr 10-20A a postupně bude klesat na 3-3,5A. Pokud nebude klesat, tak je KO ballast nebo VN trafo (umístěný uvnitř světla). Velkému odběru proudu by odpovídal i ten "smrad".
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Diablo330Ci »

Jarek píše:
Diablo330Ci píše:Takze klasickej multimetr za 1000kc to zmeri?


8O Na to pozor... Nikdy nic neměř přímo na výbojce. Ani napětí ani proud. To vysoký napětí pro zapálení výbojky ten multimetr zaručeně oddělá a stejně je tam střídavé v řádu Hz až KHz, které multimetr nezměří správně (osciloskop jo). A navíc by to neukazovalo jak je na tom předřadník a VN transformátor.

Změř si proud přímo na přívodu 12voltů k předřadníku (ballastu). Na měřáku rozsah 20A stejnosměrných.
Při zapnutí bude odběr 10-20A a postupně bude klesat na 3-3,5A. Pokud nebude klesat, tak je KO ballast nebo VN trafo (umístěný uvnitř světla). Velkému odběru proudu by odpovídal i ten "smrad".


Tak jsem vcera rozebral trafo xenonu a pretesnil silikonem.Sice ve vnitr nebyla voda ani zadny opaleniny ale moc tesneny to nebylo.Diky za navod a ted mi prosim porad v jakym konektoru to mam merit?Na obr.c.4,c.24 a nebo c.16?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=05
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Jarek »

Diablo330Ci píše:
Jarek píše:
Diablo330Ci píše:Takze klasickej multimetr za 1000kc to zmeri?


8O Na to pozor... Nikdy nic neměř přímo na výbojce. Ani napětí ani proud. To vysoký napětí pro zapálení výbojky ten multimetr zaručeně oddělá a stejně je tam střídavé v řádu Hz až KHz, které multimetr nezměří správně (osciloskop jo). A navíc by to neukazovalo jak je na tom předřadník a VN transformátor.

Změř si proud přímo na přívodu 12voltů k předřadníku (ballastu). Na měřáku rozsah 20A stejnosměrných.
Při zapnutí bude odběr 10-20A a postupně bude klesat na 3-3,5A. Pokud nebude klesat, tak je KO ballast nebo VN trafo (umístěný uvnitř světla). Velkému odběru proudu by odpovídal i ten "smrad".


Tak jsem vcera rozebral trafo xenonu a pretesnil silikonem.Sice ve vnitr nebyla voda ani zadny opaleniny ale moc tesneny to nebylo.Diky za navod a ted mi prosim porad v jakym konektoru to mam merit?Na obr.c.4,c.24 a nebo c.16?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=05


Je to ten č 24.
Musíš ale jeden drát (jedno jestli + nebo -) rozpojit a vložit tam měřák na stejnosměrnej proud.
Jak to udělat jednoduše a bez nevratných poškození nechám na tobě :D
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Diablo330Ci »

A můžu to změřit kleštovim ampermetrem?
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od Jarek »

Diablo330Ci píše:A můžu to změřit kleštovim ampermetrem?


:idea: Jasný, ono to s ním bude i nejlepší... A nemusíš přerušovat dráty.
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Diablo330Ci »

Vecer to zmerim ale v sekci 5er jsem nasel ze by to mohlo byt lightmodulem.Nevite kde to najdu u e46?
droban
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: pát 23.06.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od droban »

lightmodul je to jak se zapinaj svetla tim kolikem v aute,sundej listu a dva sroubky a vytahni ho a koukni jesi se nekde neco nepali
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Diablo330Ci »

Jo dekuju podivam se i na nej i kdyz to slo z motoroveho prostoru.Mam podezreni na kabely + od starteru a kostry co jsou okolo!Jinak jsem vcera rozlozil cele svetlo a nic.Z tech ostrikovacu voda netece do narazniku tak ted uz jen tyhle kabely a zmerit Ty xenony.Jeste jedna vec jak poznam spatny rele?
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Diablo330Ci »

Takze vcera jsem skoncil v 1.30 rano a vypada to takhle.Licht modul ok.Pretesnil jsem nadobku pro ostrikovace,kostra ok,parkovacka spatnej kontakt a podle me to bylo tim.Tezko rict protoze jsem tam nastrikal WD40 tak ted nevim jestli se tam peklo WDcko nebo to bylo celou dobu tim.Proste kdyz jsem mel vyndanou gumovou krytku za xenonem a koukal dovnitr tak se v tom delal lehkej kour-ve svetle.Dal jsem jinou parkovacku a porad-dal jsem dalsi a ok.Obe park si berou stejne proudu.Jedine uz me napada tesneni pod hlavou?Jak poznam spatny?Voda se mi neztraci.Prihnuty kontakty v objimce na xenon vybojce-stejne mi rano na nerovnostech zase nesvitil.Takze takhle to vypada...Rikal jsem si zlaty VW nafta v tom bych se nemusel hrabat :D :D :D Uz to nesmrdi ale tezko rict na jak dlouho.
154
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 17.10.2006 00:00

#19 Příspěvek od 154 »

tesneni pod vikem ventilu jsme u 330ci taky museli menit. obcas kdyz jsem stal na semaforech tak se mirne hulilo z pod kapoty jak tam stejkal olej na rozpalenej motor. takze to by mohlo bejt ono.
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Diablo330Ci »

To 154:Jo mam v hajzlu jak pod ventilovim vikem tak na olejove vane takze asi smrad bude i od tehle humusu.Diky myslel jsem si to protoze smrad sel i z leve strany nad svodama.Diky :!: :wink: Jinak to tvoje svetlo by mohl byt kontakt nebo licht modul.Jestli mas moznost si pujcit klestovej ampermetr tak to zmer!
Odpovědět