Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tempomat na BMW E46
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 14
- Registrován: sob 01.12.2007 01:00
nikto neprisiel na nic, ja som prisiel akurat na to ze sa da vymenit len ta krytka s tlacitkami a zapojit kabel do skrinky kde zapinas svetla a dalsi kabel do RJ v predu pod kapotou, ziadne kodovanie netreba, cena v poriadku, kto neveri, tu je original procedura BMW na vymenu volantu z klasickeho bez multi na multi volant. http://www.box.net/shared/0sb5rm740s
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 88
- Registrován: stř 20.12.2006 01:00
- Bydliště: Bříza 14, Roudnice nad Labem 41301
- Kontaktovat uživatele:
el_salvadore píše:nikto neprisiel na nic, ja som prisiel akurat na to ze sa da vymenit len ta krytka s tlacitkami a zapojit kabel do skrinky kde zapinas svetla a dalsi kabel do RJ v predu pod kapotou, ziadne kodovanie netreba, cena v poriadku, kto neveri, tu je original procedura BMW na vymenu volantu z klasickeho bez multi na multi volant. http://www.box.net/shared/0sb5rm740s
Díky,tohle je hodně užitečný,ale nějak jsem z toho nevyčetl, jestli je v tom i ovládání radia? Mam sice volant před faceliftem, ten hranatej,ale myslim že princip bude stejný. A nevíš jestli se dá koupit ten svazek kabelů s konektorama?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 14
- Registrován: sob 01.12.2007 01:00
ahoj
Ano, je v tom ovladanie radia aj tempomat aj to je podsvietene (kedze to zapajas na tu skrinku so spinacom osvetlenia), mimochodom BMW pouziva k-bus komunikaciu co je seriova linka, takze po jednom kabli (ktory zapajas do RJ pod kapotou ako som uz spominal) posielas prikazy zo vsetkych tlacitiek na volante...
Kable by sa mali dat zohnat ako komplet sada, uvidim, napisem ako som dopadol ja.
Tu je DIY z americkych stranok, hadam ti pomozu aspon obrazky:o))) ale typek tam napisal aj cisla vsetkych kablov a dielov ktore treba, takze pohodka, ja sa na to chystam v priebehu par tyzdnov...
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... ofit+wheel
Ano, je v tom ovladanie radia aj tempomat aj to je podsvietene (kedze to zapajas na tu skrinku so spinacom osvetlenia), mimochodom BMW pouziva k-bus komunikaciu co je seriova linka, takze po jednom kabli (ktory zapajas do RJ pod kapotou ako som uz spominal) posielas prikazy zo vsetkych tlacitiek na volante...
Kable by sa mali dat zohnat ako komplet sada, uvidim, napisem ako som dopadol ja.
Tu je DIY z americkych stranok, hadam ti pomozu aspon obrazky:o))) ale typek tam napisal aj cisla vsetkych kablov a dielov ktore treba, takze pohodka, ja sa na to chystam v priebehu par tyzdnov...
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... ofit+wheel
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 88
- Registrován: stř 20.12.2006 01:00
- Bydliště: Bříza 14, Roudnice nad Labem 41301
- Kontaktovat uživatele:
Taky skvělej odkaz,podle toho bych to mohl zvládnout..Mam ale nefacelift volant,tak doufám, že to bude stejný.
A jestli jsem to dobře pochopil, tak u řj světel už jsou konektory připraveny z výroby. Takže by to asi chtěli i ten origo svazek kabelů,než to nějak bastlit. Je to samotné prodejné, nebo jen s těma tlačítkama?
A jestli jsem to dobře pochopil, tak u řj světel už jsou konektory připraveny z výroby. Takže by to asi chtěli i ten origo svazek kabelů,než to nějak bastlit. Je to samotné prodejné, nebo jen s těma tlačítkama?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 14
- Registrován: sob 01.12.2007 01:00
Nuz ten dotycny na fore e46 fanatics je grek a kupil cisto iba ten set kablov u greckeho dilera ako uvadza, co sa tyka konektorov v spinacej skrinke svetiel, ziadne tam nenajdes,musis pekne kabliky narezat a pripojit k nim paralelne uz spominany set kablov ktory ide z volantu aj do RJ, aby si mal tlacitka podsvietene ked zasvietis parkovacky (poloha 1.) alebo stretavacky (poloha 2.),cize aby sa ti podsvietil volant sucasne s palubovkou a ostatnym prislusenstvom...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 475
- Registrován: ned 30.01.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak ja nerozumim co to ma spolecneho se svetlama , ale multifunkci jsem si nechal dodelavat a vypadalo to asi nasledovne:
Mel jsem ten starsi triramenej sport volant bez multi....zjistil jsem ze levnejc nez tam bastlit multifunkci a kupovat zvlast tlacitka z bmw , tak se vyplati starsi volant s multi (rovnez sport triraminko). Prehodil jsem airbag a dotahnul to k elektrikari s bmw diagnostikou..... ten me natahnul draty od volantu k ridici jednotce a na diagnostice povolil tempomat.
Funguje tempomat , ovladani radia, podsvetleni tlacitek . Ovladani na telefon nevim , ten v aute nemam.
Mel jsem ten starsi triramenej sport volant bez multi....zjistil jsem ze levnejc nez tam bastlit multifunkci a kupovat zvlast tlacitka z bmw , tak se vyplati starsi volant s multi (rovnez sport triraminko). Prehodil jsem airbag a dotahnul to k elektrikari s bmw diagnostikou..... ten me natahnul draty od volantu k ridici jednotce a na diagnostice povolil tempomat.
Funguje tempomat , ovladani radia, podsvetleni tlacitek . Ovladani na telefon nevim , ten v aute nemam.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 88
- Registrován: stř 20.12.2006 01:00
- Bydliště: Bříza 14, Roudnice nad Labem 41301
- Kontaktovat uživatele:
3nge píše:tak ja nerozumim co to ma spolecneho se svetlama , ale multifunkci jsem si nechal dodelavat a vypadalo to asi nasledovne:
Mel jsem ten starsi triramenej sport volant bez multi....zjistil jsem ze levnejc nez tam bastlit multifunkci a kupovat zvlast tlacitka z bmw , tak se vyplati starsi volant s multi (rovnez sport triraminko). Prehodil jsem airbag a dotahnul to k elektrikari s bmw diagnostikou..... ten me natahnul draty od volantu k ridici jednotce a na diagnostice povolil tempomat.
Funguje tempomat , ovladani radia, podsvetleni tlacitek . Ovladani na telefon nevim , ten v aute nemam.
Já už mam taky koupenej celej volant..V podstatě mi jde jen o ty kabely, a když je na to v autě už příprava, tak ten svazek kabelů,klidně koupim origo..ted sem si to objednal v autecu za 480 Kč, tak snad to bude ono.číslo toho svazku kabelů 61120016012.
Na kolik tebe vyšla celá montáž u elektrikáře?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 14
- Registrován: sob 01.12.2007 01:00
A si si isty ze to netahal aj do spinacej skrinky svetiel? resp. kedze mas volant podsvieteny zakonite je to pichnute aj na kable osvetlenia kedze osvetlenie je tahane do volantu zvlast a ibus kabel zvlast, s tym povolenim v riadiacej jednotke mas pravdu. resp. nie som si tym az tak isty, ja to idem skusit kazdopadne.
RadekP, daj vedet potom ako si dopadol
RadekP, daj vedet potom ako si dopadol
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 88
- Registrován: stř 20.12.2006 01:00
- Bydliště: Bříza 14, Roudnice nad Labem 41301
- Kontaktovat uživatele:
el_salvadore píše:A si si isty ze to netahal aj do spinacej skrinky svetiel? resp. kedze mas volant podsvieteny zakonite je to pichnute aj na kable osvetlenia kedze osvetlenie je tahane do volantu zvlast a ibus kabel zvlast, s tym povolenim v riadiacej jednotke mas pravdu. resp. nie som si tym az tak isty, ja to idem skusit kazdopadne.
RadekP, daj vedet potom ako si dopadol
Ani v jednom návodě co si sem dával, nepsali nic o tom povolování v řj..ale to už je kdyžtak detail..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 14
- Registrován: sob 01.12.2007 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 475
- Registrován: ned 30.01.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ja uz jsem to sem kdysi psal i kolik to stalo... uz si to presne nepamatuju a zapojovali me to zaroven s BC. Za praci a kabelaz sem zaplatil asi 1500 , vcetne zapojeni BC. Delal me to elektrikar u Bohma .
Je mozne ze to pujde i bez diagnostiky , byl u me problem ve zkratu tech kabelu z multifunkce a auto to cele blokovalo... tak si s tim chvilku hral prez diagnostiku (navic me pripojoval i ten BC). Rovnez je mozny ,ze neco pripojoval do spinaci skrinky , ale toho sem si tedy nevsiml.
Je mozne ze to pujde i bez diagnostiky , byl u me problem ve zkratu tech kabelu z multifunkce a auto to cele blokovalo... tak si s tim chvilku hral prez diagnostiku (navic me pripojoval i ten BC). Rovnez je mozny ,ze neco pripojoval do spinaci skrinky , ale toho sem si tedy nevsiml.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 88
- Registrován: stř 20.12.2006 01:00
- Bydliště: Bříza 14, Roudnice nad Labem 41301
- Kontaktovat uživatele:
Včera sem si konečne přivezl volant od čalouníka, takže sem se hned dneska pustil do montáže.
Tak se to zkusim nějak jednoduše popsat.
1. V první řadě pořídit volant, je jedno jestli facelift nebo nefacelift.
2. Pro ulehčení práce je dobrý koupit si svazek kabelů, přímo pro tuto monáž ( číslo dílu 61120016012 což stojí kolem 400 Kč), jde to i udělat bez toho,ale kabely v tomto svazku jsou zakončeny, takže je stačí jen zasunout do konektorů.
3.Nebudu popisovat jak sundat jednotlivý plasty, na tom neni nic složitýho. Ale je důležitý sundal plasty kolem volantu a a dostal se ke svazku kabelů vedoucí do spínače světel.
4.Kabely z nakoupenýho svazku se natáhnou od volantu ( kroužku pod volantem) ke svazku kabelů u spínače světel.
5. Z kroužku se vysune zelený konektor, rozebere se a zasunou se do něj tři kabely ze koupeného svazku. A to na pozice: 8 modro-černý, 9 bílo-červeno-žlutý, 10 fialovo-žlutý


6. Ze svazku kabelů vedoucíCH do spínače světel se vyberou dva kabely. A to z pozice 27 fialovo- žlutý a z pozice 21 bílo-červeno-žlutý. Tyto kabely se přestřihnou. A na přestřihlé konce se naletují konektory, které jsou součástí koupeného svazku kabelů.



7. Do takto připravených konektoru se zapojí konektory s koupeného svazku. Vždy podle barev kabelů. Nejde se zmýlit.
8. Pak už se jen protáhne modro-černý kabel ze svazku do motorového prostoru k řj motoru. A tym končí práce pod palubkou.
9. Z řj se vyndá konektor č.4. Ten se rozebere a do pozice 27 se zasune připravený modro-černý kabel.

10. Pak to chce přidané kabely trochu zkulturnit,aby to trochu vypadalo. A může se montovat volant.


Ještě se mi bohužel nepodařilo sehnat airbag za rozumnou cenu, takže tam mam zatim ten vylítlej..
Celkem sem to dělal asi 3 hodky, a to sem se hodně flákal.
NENI POTŘEBA ŽÁDNÝ DOHRÁVÁNÍ, POVOLOVÁNÍ, INSTALOVÁNÍ POMOCÍ DIAGNOSTIKY.
tlačítka svítěj, ovládání radia funguje a tempomat tempomatuje. Jen telefon mi nejde, ale to bude asi tym, že tam neni.
Tak se to zkusim nějak jednoduše popsat.
1. V první řadě pořídit volant, je jedno jestli facelift nebo nefacelift.

2. Pro ulehčení práce je dobrý koupit si svazek kabelů, přímo pro tuto monáž ( číslo dílu 61120016012 což stojí kolem 400 Kč), jde to i udělat bez toho,ale kabely v tomto svazku jsou zakončeny, takže je stačí jen zasunout do konektorů.

3.Nebudu popisovat jak sundat jednotlivý plasty, na tom neni nic složitýho. Ale je důležitý sundal plasty kolem volantu a a dostal se ke svazku kabelů vedoucí do spínače světel.

4.Kabely z nakoupenýho svazku se natáhnou od volantu ( kroužku pod volantem) ke svazku kabelů u spínače světel.

5. Z kroužku se vysune zelený konektor, rozebere se a zasunou se do něj tři kabely ze koupeného svazku. A to na pozice: 8 modro-černý, 9 bílo-červeno-žlutý, 10 fialovo-žlutý



6. Ze svazku kabelů vedoucíCH do spínače světel se vyberou dva kabely. A to z pozice 27 fialovo- žlutý a z pozice 21 bílo-červeno-žlutý. Tyto kabely se přestřihnou. A na přestřihlé konce se naletují konektory, které jsou součástí koupeného svazku kabelů.




7. Do takto připravených konektoru se zapojí konektory s koupeného svazku. Vždy podle barev kabelů. Nejde se zmýlit.

8. Pak už se jen protáhne modro-černý kabel ze svazku do motorového prostoru k řj motoru. A tym končí práce pod palubkou.
9. Z řj se vyndá konektor č.4. Ten se rozebere a do pozice 27 se zasune připravený modro-černý kabel.


10. Pak to chce přidané kabely trochu zkulturnit,aby to trochu vypadalo. A může se montovat volant.



Ještě se mi bohužel nepodařilo sehnat airbag za rozumnou cenu, takže tam mam zatim ten vylítlej..

Celkem sem to dělal asi 3 hodky, a to sem se hodně flákal.
NENI POTŘEBA ŽÁDNÝ DOHRÁVÁNÍ, POVOLOVÁNÍ, INSTALOVÁNÍ POMOCÍ DIAGNOSTIKY.
tlačítka svítěj, ovládání radia funguje a tempomat tempomatuje. Jen telefon mi nejde, ale to bude asi tym, že tam neni.
