Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
výměna silentbloků u E36
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 999
- Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
Taky mi tam vzadu něco klepe, tlumič už jsem měnil a klepe to furt, takže nějaký silentblock. Podívám se který. O to ale nejde, chtěl jsem jen upozornit, že když se oddělá tlumič, má se podle chytré knihy "Jak na to" podložit spodní příčné rameno, aby náprava nespadla dolů. Prý se při tom poškodí hnací hřídel!
Tož tak jsem fakt měnil tlumiče zbytečně.
Konečně jsem se dostal pod auto, zkoukl to a věc je jasná. Silentblok podélného ramena, ale to jsem nežral, nevypadá že by byl KO, oko ramena je "jen" vysunuté ze silenťáku směrem dovnitř auta a opírá se o kastli, čímž to klepe. Geometrii musím mít teda bohovskou.
Jen bych se chtěl zeptat těch, co ty tři šrouby zespod povolovali, jestli to jde bez pneumatické utahovačky. Bojím se, až na to nasadím golu s pevným ramenem, případně si pomůžu trubkou, abych to ku*va neurval. To by bylo komplet v pí...


Jen bych se chtěl zeptat těch, co ty tři šrouby zespod povolovali, jestli to jde bez pneumatické utahovačky. Bojím se, až na to nasadím golu s pevným ramenem, případně si pomůžu trubkou, abych to ku*va neurval. To by bylo komplet v pí...

Asi to bude podobné. Co se týká účtování za práci, nemyslím si, že tě značkový servis natáhne. Práci mají znormovanou a dost tvrdě. Neúčtují si celé hodiny, tak jako u většiny jiných servisů, ale tzv. jednotky aw. Nevím přesně teď, kolik minut je jedna aw, ale v Car Teku v Ostravě jsem si nechal měnit kulové čepy předních ramen a účtovali mi za práci 8 aw, což v roce 2006 bylo s DPH 856 Kč. Za ty prachy bych to nedělal.
Jindy mi měnili vodní pumpu, to bylo za 9 aw. Drbali se s tím snad dvě hodiny, čerpadlo jim nešlo ven, no ale mě jako zákazníka to nezajímá, kdyby se s tím prděli celý den, je to za 9 aw.
Takže neboj, cenu ti řeknou dopředu, a na mou duši, při placení pasovala. Pokud by byl nějaký zádrhel, zavolají. Takže tam bych problém neviděl. Ale situace se může lišit, někdo může mít s jiným servisem jinou zkušenost. Výměna těch silenťáků by se ale do těch pět tisíc i s geometrií měla vejít.


Takže neboj, cenu ti řeknou dopředu, a na mou duši, při placení pasovala. Pokud by byl nějaký zádrhel, zavolají. Takže tam bych problém neviděl. Ale situace se může lišit, někdo může mít s jiným servisem jinou zkušenost. Výměna těch silenťáků by se ale do těch pět tisíc i s geometrií měla vejít.
xSAFA píše:Těch šroubů se neboj me sli povolit uplne v pohode jen prostriknout nejakym pripravkem a zabrat. Oni jsou celkem masívní takže by jsi je snad urvat neměl.
Dík za pozitivní info. Jenže teď jsem se koukl na náhradní díly http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-33_1004/
a vlasy se mi zježily hrůzou. To zasr. rameno tvoří s nábojem kola jeden kus.

To znamená, že pokud ho budu chtít vymontovat z auta, musím odmontovat stabilizátor, spodní příčné rameno, horní příčné rameno s pružinou, odpojit tlumič, odpojit lanovod ruční brzdy a kdejaké další píkoviny, ale co je nejhorší, vymontovat hnací hřídel. To je vopruz a onan jak prase, nevím, jestli se na to nevy... Navíc může člověk něco poje... No to můžou i v servisu, že ano. Kdosi tu před časem psal, že mu mechoši urvali jeden šroub. No to mi ho teda vyndej, Ivánku.

- Lion
- Registrovaný
- Příspěvky: 7639
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
ferlin píše:xSAFA píše:Těch šroubů se neboj me sli povolit uplne v pohode jen prostriknout nejakym pripravkem a zabrat. Oni jsou celkem masívní takže by jsi je snad urvat neměl.
Dík za pozitivní info. Jenže teď jsem se koukl na náhradní díly http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-33_1004/
a vlasy se mi zježily hrůzou. To zasr. rameno tvoří s nábojem kola jeden kus.![]()
To znamená, že pokud ho budu chtít vymontovat z auta, musím odmontovat stabilizátor, spodní příčné rameno, horní příčné rameno s pružinou, odpojit tlumič, odpojit lanovod ruční brzdy a kdejaké další píkoviny, ale co je nejhorší, vymontovat hnací hřídel. To je vopruz a onan jak prase, nevím, jestli se na to nevy... Navíc může člověk něco poje... No to můžou i v servisu, že ano. Kdosi tu před časem psal, že mu mechoši urvali jeden šroub. No to mi ho teda vyndej, Ivánku.
Proto si to radči nechám vyměnit přímo v BMW a bude klid. Jen si nakoupím veškeré díly (aspoň ty hlavní) a pak jim to tam odvezu. Mají tam ted časově neomezenou 50% slevu na práci, na auta starší roku 2002. Takže zase taková darda za to nebude a předpokládám, že už tam hoši i něco pamatujou a ví kam přesně šáhnout. Volal sem tam asi před měsícem a říkali, že udělali tudle akci, protože se nemůžou už dívat jak se starší BMW vozí do jiných servisů než BMW a pak to taky tak vypadá.
To zní jako zpráva z cizí planety, že někdo dává 50% ní slevu za práci na starých autech.
To jsou teda samaritáni. Asi nemají do čeho píchnout.
Doufám, že to platí i pro Car Tek Group. Máš pravdu, takový onan za ty peníze nestojí. Kdo má silenťák K.O., není co řešit. Mě jen oko ramena vyjelo, tak to nějak zatlačím zpět a vymezím mezeru mezi kastlí a ramenem nějakou gumou, aby to neklepalo. Uvidím, pokud to nevydrží, zavezu to do Car Teku.


Doufám, že to platí i pro Car Tek Group. Máš pravdu, takový onan za ty peníze nestojí. Kdo má silenťák K.O., není co řešit. Mě jen oko ramena vyjelo, tak to nějak zatlačím zpět a vymezím mezeru mezi kastlí a ramenem nějakou gumou, aby to neklepalo. Uvidím, pokud to nevydrží, zavezu to do Car Teku.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
ferlin píše:xSAFA píše:Těch šroubů se neboj me sli povolit uplne v pohode jen prostriknout nejakym pripravkem a zabrat. Oni jsou celkem masívní takže by jsi je snad urvat neměl.
Dík za pozitivní info. Jenže teď jsem se koukl na náhradní díly http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-33_1004/
a vlasy se mi zježily hrůzou. To zasr. rameno tvoří s nábojem kola jeden kus.![]()
To znamená, že pokud ho budu chtít vymontovat z auta, musím odmontovat stabilizátor, spodní příčné rameno, horní příčné rameno s pružinou, odpojit tlumič, odpojit lanovod ruční brzdy a kdejaké další píkoviny, ale co je nejhorší, vymontovat hnací hřídel. To je vopruz a onan jak prase, nevím, jestli se na to nevy... Navíc může člověk něco poje... No to můžou i v servisu, že ano. Kdosi tu před časem psal, že mu mechoši urvali jeden šroub. No to mi ho teda vyndej, Ivánku.
A proc ho chces cele vymontovat?