Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna silentbloků u E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
mira2
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: ned 20.11.2005 01:00
Bydliště: Reichenberg

#21 Příspěvek od mira2 »

Kluci,
jen takovou prosbu.Asi jsem tupec,ale jak dostanu to rameno pod úroveň auta,abych se tam dostal vrtačkou?
Sundal jsem ty dva šrouby na brzd,hadičky,ale když teď oddělám ty tři šrouby na uchycení ramena ke karoserii,tak mě to nechce sjet dolů.
Mám oddělat i stabík nebo tlumič?
dík
error-motohanz
Registrovaný
Příspěvky: 999
Registrován: čtv 21.04.2005 00:00

#22 Příspěvek od error-motohanz »

no tlumic dole musis odsroubovat taky prece....ja teda vyndaval komplet rameno.....
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#23 Příspěvek od ferlin »

Taky mi tam vzadu něco klepe, tlumič už jsem měnil a klepe to furt, takže nějaký silentblock. Podívám se který. O to ale nejde, chtěl jsem jen upozornit, že když se oddělá tlumič, má se podle chytré knihy "Jak na to" podložit spodní příčné rameno, aby náprava nespadla dolů. Prý se při tom poškodí hnací hřídel!
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#24 Příspěvek od Helldiver »

Daj tam powerflexy a nemusis nic nalisovavat, uplna pohodka, okrem toho stoja cca rovnako ako M-kove, su lepsie a vydrzia viac :wink: .
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#25 Příspěvek od ferlin »

Tož tak jsem fakt měnil tlumiče zbytečně. :( Konečně jsem se dostal pod auto, zkoukl to a věc je jasná. Silentblok podélného ramena, ale to jsem nežral, nevypadá že by byl KO, oko ramena je "jen" vysunuté ze silenťáku směrem dovnitř auta a opírá se o kastli, čímž to klepe. Geometrii musím mít teda bohovskou. :(

Jen bych se chtěl zeptat těch, co ty tři šrouby zespod povolovali, jestli to jde bez pneumatické utahovačky. Bojím se, až na to nasadím golu s pevným ramenem, případně si pomůžu trubkou, abych to ku*va neurval. To by bylo komplet v pí... :?
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od castro »

ja jsem s takhle vymletym silentblokem jezdil v mostě na okruhu za mokra :) docela tam to rameno lítalo. Snad to půjde povolit normálně, kdyžtak zaber tou trubkou
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#27 Příspěvek od ferlin »

Na trubku pravděpodobně dojde, to je mi jasné, jen mám bojky, abych to neurval. S golou exisují jen dvě možnosti. Buď člověk šroub povolí, anebo ho urve. Druhá možnost mě v tomto případě leká. :(
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od castro »

nebo na to nasaď nějakej klíč/golu a poklepej to kladivem. Tim to neurveš ale trochu se to uvolní. Mno a pak zabrat a třeba tou trubkou.
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#29 Příspěvek od ferlin »

Jo jo, o kladivu také uvažuju. Pokud urvu jeden šroub, ihned končím a jedu do servisu. Se dvěma šrouby by to jít ještě mělo, s jedním asi těžko. :D
No ale trošíčku by se ta amatérská oprava asi prodražila, pokud by mě s tím přímo neposlali do pr... :)
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od castro »

a nemáš lepší s tim rovnou zajet do servisu? Pro ně je to práce nachvilku... ale raději bych být tebou byl u toho...
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#31 Příspěvek od ferlin »

To jo, jenže sám si to spravím za 370 Kč, nebo kolik stojí ten silentblok, v servisu si naúčtují ještě geometrii, na kterou se stejně vy*erou. Zacáluju 5 litrů a čest práci. :(
Ne že bych je neměl, ale sralo by mě to. Servis je až poslední řešení.
marcosBMW
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 10.10.2007 00:00
Bydliště: Praha a okolí
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od marcosBMW »

jen se chci zeptat, u E 46 je výměna pdobná? myslím tim hlavně jak časově náročná? Budou to dělat v servisu, tak mě jen zajímá jak moc je to pracný, aby mě nenatáhli. Díky
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od xSAFA »

Těch šroubů se neboj me sli povolit uplne v pohode jen prostriknout nejakym pripravkem a zabrat. Oni jsou celkem masívní takže by jsi je snad urvat neměl.
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#34 Příspěvek od ferlin »

Asi to bude podobné. Co se týká účtování za práci, nemyslím si, že tě značkový servis natáhne. Práci mají znormovanou a dost tvrdě. Neúčtují si celé hodiny, tak jako u většiny jiných servisů, ale tzv. jednotky aw. Nevím přesně teď, kolik minut je jedna aw, ale v Car Teku v Ostravě jsem si nechal měnit kulové čepy předních ramen a účtovali mi za práci 8 aw, což v roce 2006 bylo s DPH 856 Kč. Za ty prachy bych to nedělal. :lol: Jindy mi měnili vodní pumpu, to bylo za 9 aw. Drbali se s tím snad dvě hodiny, čerpadlo jim nešlo ven, no ale mě jako zákazníka to nezajímá, kdyby se s tím prděli celý den, je to za 9 aw. :lol:

Takže neboj, cenu ti řeknou dopředu, a na mou duši, při placení pasovala. Pokud by byl nějaký zádrhel, zavolají. Takže tam bych problém neviděl. Ale situace se může lišit, někdo může mít s jiným servisem jinou zkušenost. Výměna těch silenťáků by se ale do těch pět tisíc i s geometrií měla vejít.
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#35 Příspěvek od ferlin »

xSAFA píše:Těch šroubů se neboj me sli povolit uplne v pohode jen prostriknout nejakym pripravkem a zabrat. Oni jsou celkem masívní takže by jsi je snad urvat neměl.



Dík za pozitivní info. Jenže teď jsem se koukl na náhradní díly http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-33_1004/
a vlasy se mi zježily hrůzou. To zasr. rameno tvoří s nábojem kola jeden kus. :evil:
To znamená, že pokud ho budu chtít vymontovat z auta, musím odmontovat stabilizátor, spodní příčné rameno, horní příčné rameno s pružinou, odpojit tlumič, odpojit lanovod ruční brzdy a kdejaké další píkoviny, ale co je nejhorší, vymontovat hnací hřídel. To je vopruz a onan jak prase, nevím, jestli se na to nevy... Navíc může člověk něco poje... No to můžou i v servisu, že ano. Kdosi tu před časem psal, že mu mechoši urvali jeden šroub. No to mi ho teda vyndej, Ivánku. :(
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Lion »

ferlin píše:
xSAFA píše:Těch šroubů se neboj me sli povolit uplne v pohode jen prostriknout nejakym pripravkem a zabrat. Oni jsou celkem masívní takže by jsi je snad urvat neměl.



Dík za pozitivní info. Jenže teď jsem se koukl na náhradní díly http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-33_1004/
a vlasy se mi zježily hrůzou. To zasr. rameno tvoří s nábojem kola jeden kus. :evil:
To znamená, že pokud ho budu chtít vymontovat z auta, musím odmontovat stabilizátor, spodní příčné rameno, horní příčné rameno s pružinou, odpojit tlumič, odpojit lanovod ruční brzdy a kdejaké další píkoviny, ale co je nejhorší, vymontovat hnací hřídel. To je vopruz a onan jak prase, nevím, jestli se na to nevy... Navíc může člověk něco poje... No to můžou i v servisu, že ano. Kdosi tu před časem psal, že mu mechoši urvali jeden šroub. No to mi ho teda vyndej, Ivánku. :(


Proto si to radči nechám vyměnit přímo v BMW a bude klid. Jen si nakoupím veškeré díly (aspoň ty hlavní) a pak jim to tam odvezu. Mají tam ted časově neomezenou 50% slevu na práci, na auta starší roku 2002. Takže zase taková darda za to nebude a předpokládám, že už tam hoši i něco pamatujou a ví kam přesně šáhnout. Volal sem tam asi před měsícem a říkali, že udělali tudle akci, protože se nemůžou už dívat jak se starší BMW vozí do jiných servisů než BMW a pak to taky tak vypadá.
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#37 Příspěvek od ferlin »

To zní jako zpráva z cizí planety, že někdo dává 50% ní slevu za práci na starých autech. :lol: To jsou teda samaritáni. Asi nemají do čeho píchnout. :D
Doufám, že to platí i pro Car Tek Group. Máš pravdu, takový onan za ty peníze nestojí. Kdo má silenťák K.O., není co řešit. Mě jen oko ramena vyjelo, tak to nějak zatlačím zpět a vymezím mezeru mezi kastlí a ramenem nějakou gumou, aby to neklepalo. Uvidím, pokud to nevydrží, zavezu to do Car Teku.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od xSAFA »

ferlin píše:
xSAFA píše:Těch šroubů se neboj me sli povolit uplne v pohode jen prostriknout nejakym pripravkem a zabrat. Oni jsou celkem masívní takže by jsi je snad urvat neměl.



Dík za pozitivní info. Jenže teď jsem se koukl na náhradní díly http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-33_1004/
a vlasy se mi zježily hrůzou. To zasr. rameno tvoří s nábojem kola jeden kus. :evil:
To znamená, že pokud ho budu chtít vymontovat z auta, musím odmontovat stabilizátor, spodní příčné rameno, horní příčné rameno s pružinou, odpojit tlumič, odpojit lanovod ruční brzdy a kdejaké další píkoviny, ale co je nejhorší, vymontovat hnací hřídel. To je vopruz a onan jak prase, nevím, jestli se na to nevy... Navíc může člověk něco poje... No to můžou i v servisu, že ano. Kdosi tu před časem psal, že mu mechoši urvali jeden šroub. No to mi ho teda vyndej, Ivánku. :(


A proc ho chces cele vymontovat?
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#39 Příspěvek od ferlin »

Proč ho chci celé vymontovat? Správná otázka. Protože nevím, do jaké míry s namontovaným ramenem půjde manipulovat bez toho, abych něco nepodrbal, protože nevím, jestli někdo, kdo má k dispozici jen svěrák, kladivo majzl a případně nějakou tu trubku bude schopen nový silenťas nalisovat do ramena. :)
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#40 Příspěvek od ferlin »

Právě jsem volal do Carteku v Ostravě. Žádné slevy na práci neposkytují, výměna silentbloku podélného ramena by měla stát cca 1500 Kč bez matroše a bez geošky. Pokud si pán přeje geometrii, tož ať si připraví dalších 3500 Kč.
Sice jsem to už nouzově vyřešil, ale asi to tam příležitostně zavezu. :)
Odpovědět