Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Skřípání z ventilace E46
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát 06.07.2007 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Někde jsem tu už o tom něco četl, ale teď to nemůžu najít, tak se ptám znovu. Někdy se mi ozývá z ventilace vrzání, skřípání, pískání, prostě pazvuky. Co s tím? Někde jsem četl, že to snad dělá nějaký ventilátorek v panelu ovládání klimy, ale mně se to zdá že to je z ventilace. Dá se s tím něco udělat? Namazat, vyčistit...
E46 320i M52B20
E46 320i M52B20
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 117
- Registrován: sob 14.07.2007 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Tak druhé místo těch zvuků je ještě někde vpalubní desce. Ale to po vypnutí zapalování zavíra asi nějakou klapku přívodu vzduchu do kabiny. Ale ten malý ventilátorek v té klima jednotce už mě celkem štve. Nevíte někdo k čemu je tam ten ventilátorek? Jestli chladí nějakou součástku tak tam půjde dát nějaký pasivní chladič.
notyole todle mi občas dělá taky, trochu to povrzává někde a když to začne tak to taky reaguje na plyn...
nejlepší je že když jsem to měl nedavno u servisaka tak jsem mu řikal že mi tam něco vrže - asi nakej větrák, tak na to kouknul, prej nic zrovna neslysel ale rozebral, promazal atd a asi 14 dní nato mi to udělalo zas
svinucha jedna co to je? nedělá to nijak často ale taky bych se toho rad zbavil...
nejlepší je že když jsem to měl nedavno u servisaka tak jsem mu řikal že mi tam něco vrže - asi nakej větrák, tak na to kouknul, prej nic zrovna neslysel ale rozebral, promazal atd a asi 14 dní nato mi to udělalo zas

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát 06.07.2007 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Podle mně to buď nasává vzduch na nějaký čidlo, třeba kvůli měření vlhkosti, nebo to něco chladí. Tomu chlazení by odpovídalo i to, že to běží ještě chvilku po vypnutí zapalování. Ale co by se tam tak hřálo, aby to potřebovalo chlazení???
Jinak i mně to reaguje na přidání plynu a fakt se spíš zdá, že to dělá ten hlavní ventilátor, co fouká na skla a tak, ne ten malej dole. Nedělá to pořád, jen někdy, ale strašně mně to štve. Vždycky když si chci zamachrovat a předvést někomu bávo, začne to jak na potvoru vrzat a je to ostuda
.
Ale jak vidím, tak to není až tak neobvyklej neduh, to tu fakt není někdo, kdo se v tom už vrtal a ví jak na to?
Jinak i mně to reaguje na přidání plynu a fakt se spíš zdá, že to dělá ten hlavní ventilátor, co fouká na skla a tak, ne ten malej dole. Nedělá to pořád, jen někdy, ale strašně mně to štve. Vždycky když si chci zamachrovat a předvést někomu bávo, začne to jak na potvoru vrzat a je to ostuda

Ale jak vidím, tak to není až tak neobvyklej neduh, to tu fakt není někdo, kdo se v tom už vrtal a ví jak na to?
- Radim046
- Registrovaný
- Příspěvky: 600
- Registrován: úte 07.12.2004 01:00
- Bydliště: okr. Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Taky jsem to u E46 řešil.Ale pískal a vrzal mi ten velkej větrák co je k němu přistup z motoru.Sundal jsem dekl a vyndal pylovej filtr a pak odmontoval celej ten plech ve kterym je pylovej filtr a za nim je ještě jeden dekl přišroubovanej a ten když se sundá je tam vidět větrák pod plastovym krytem.Kryt se rozsponkuje.Pak jsem vzal teflonovej sprej a prostřikal větrák dovnitř.Pak jsem pustil fukar na pomalinky otačky a ještě prostřiknul a už mám asi rok klid.
Větráček v panelu klimy jsem taky vyčistil.Vyndáš panel klimy pak ho rozšroubuješ a uvnitř bylo spousta prachu tak jsem to pročistil a malinko střiknul hřidelku na který se toči větráček .
Větráček v panelu klimy jsem taky vyčistil.Vyndáš panel klimy pak ho rozšroubuješ a uvnitř bylo spousta prachu tak jsem to pročistil a malinko střiknul hřidelku na který se toči větráček .
Kdyz si predstavis celou klima jednotku coz je toto
http://bmwfans.info/original/E46/Lim/32 ... l-64_0817/
Pohled je jakoby zepredu auta, tak nahore jsou 4ri vydechy - prostredni 2 pousti nahoru a bocni 2 do boku. Je to ovladano pres moturky a ozubeny kola (trochu jine je to u aut klimy a u manual - poloaut)
Na bocich pak jsou fuky na nohy apod.
Kazdy otvor je uzaviran/otviran klapkou - mrkni pohled zeshora
http://www.ukazto.com/?img=3250987~P4160087a.jpg
Kdyz se to uzavira ci kdyby si to mel vyndane zjistis, ze to sice jde tichonce a zlehka,ale v krajnich polohach to muze vydavat divny zvuky. Zaroven ty motorky co to ovladaji na ozubenych kolech muzou tez malinko byt slyset - napr. je to slyset kdyz prejizdi z jedne krajni polohy na druhou nebo nastavis neco na klime, vypnes klicek / zapnes do druhe polohy a jen poslouchas
Za tema dvema boulema je schovany
http://bmwfans.info/original/E46/Lim/32 ... l-64_0820/
Pristup jak uz tu nekdo psal od motoru,ale vetsinou jen nejaky prostriknuti nepomuze, ono nema to moc sanci striknout do tech spravnych mist a vetsinou to zacne delat znovu - poradne reseni by bylo ven s tim, na hridelku vazelina a pak by to vydrzelo, nebo tam pravdepodobne budou loziska cili vymena.
Navic jen tak tam neco strikat tak si to pak uvnitr auta vsechno vyzeres vcetne smradu.
http://bmwfans.info/original/E46/Lim/32 ... l-64_0817/
Pohled je jakoby zepredu auta, tak nahore jsou 4ri vydechy - prostredni 2 pousti nahoru a bocni 2 do boku. Je to ovladano pres moturky a ozubeny kola (trochu jine je to u aut klimy a u manual - poloaut)
Na bocich pak jsou fuky na nohy apod.
Kazdy otvor je uzaviran/otviran klapkou - mrkni pohled zeshora
http://www.ukazto.com/?img=3250987~P4160087a.jpg
Kdyz se to uzavira ci kdyby si to mel vyndane zjistis, ze to sice jde tichonce a zlehka,ale v krajnich polohach to muze vydavat divny zvuky. Zaroven ty motorky co to ovladaji na ozubenych kolech muzou tez malinko byt slyset - napr. je to slyset kdyz prejizdi z jedne krajni polohy na druhou nebo nastavis neco na klime, vypnes klicek / zapnes do druhe polohy a jen poslouchas
Za tema dvema boulema je schovany
http://bmwfans.info/original/E46/Lim/32 ... l-64_0820/
Pristup jak uz tu nekdo psal od motoru,ale vetsinou jen nejaky prostriknuti nepomuze, ono nema to moc sanci striknout do tech spravnych mist a vetsinou to zacne delat znovu - poradne reseni by bylo ven s tim, na hridelku vazelina a pak by to vydrzelo, nebo tam pravdepodobne budou loziska cili vymena.
Navic jen tak tam neco strikat tak si to pak uvnitr auta vsechno vyzeres vcetne smradu.
ten ventilatorek v panelu je na to, aby čidlo na teplotu uvnitř, mělo přehled o tom jak tam vlastně je... ten kanalek, kde ten vzduch prochází by měl bejt čistej i to čidlo, aby byla funkce správná... po vypnutí běží motorek ještě tak 15min... opravit jde namazánim.. nejlepší je tuk..nebo řidčí vazelina... ještě tam můžou vrčet serva klapek, jak přepínaj vzduch to jsem osobně nikdy neřešil...
Pak je ještě problem v hlavnim ventilatoru... opět stačí vyčistit a namazat tukem... ale je tam hezky schovanej a když jsem to dělal poprvé, řikal jsem,že i naposledy... hodně trpělivosti... pak se to ale vyplatí...je tam ticho...
možná, ještě jednu radu, kamarád byl línej a jen to prostříknul WD40 a pak se mu na to všechno nabalil prach a musel to stejně rozebrat...
Pak je ještě problem v hlavnim ventilatoru... opět stačí vyčistit a namazat tukem... ale je tam hezky schovanej a když jsem to dělal poprvé, řikal jsem,že i naposledy... hodně trpělivosti... pak se to ale vyplatí...je tam ticho...
možná, ještě jednu radu, kamarád byl línej a jen to prostříknul WD40 a pak se mu na to všechno nabalil prach a musel to stejně rozebrat...