Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

cvakání + multimetr

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#1 Příspěvek od jarda »

Tak jsem dneska zkusil zrealizovat co jsem si během týdne teoreticky nastudoval v ETM a povedlo se mi něco pokazit...

z malého BC vede fialově-bílý drátek což je přívod proudu. Ten má být napojen na konektor tuším X1066 který se nachází na velkém spojovacím panelu vlevo pod volantem. Na tomto panelu je asi 10 plastových "krabiček", jedna z nich je právě konektor X1066 je v ní navzájem spojeno asi 5 stejných fialově bílých drátů. Když jsem ale přidal svůj fialově bílý drát z BC, staly se dvě věci. Jednak BC stále nemá proud a jednak začalo něco cvakat. Mam tedy dvě prosby o pomoc:

- Jak se pracuje s multimetrem? :) Mam ho, ale neumim ho vubec používat, potřeboval bych změřit jestli jde do BC nějaký proud

- Co to cvaká? Cvakání se ozývá jenom při klíčku ve druhé poloze (svítí světla), "cvakne" to cca jednou za 10 vteřin, někde u levého předního blatníku. Prostě zjevně se tam něco každých 10 vteřin sepne.. Nezbavil jsem se toho ani tim že jsem vše zapojil tak jak to bylo původně (BC na proud od rádia)

EDIT: cvakání neni u blatn9ku, je to v motoru přibližně v místech kde je volnoběžný ventil

díky všem kdo to dočetli až sem, kdyby vás cokoliv napadlo tak mi pls poraďte..
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#2 Příspěvek od jarda »

tak cvakání se neozývá (nečekaně) z blatníku, ale z motoru přibližně v místech kde je volnoběžný ventil.... nikdo nevíte co by tam mohlo cvakat?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
voitano
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: stř 15.11.2006 01:00
Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)

#3 Příspěvek od voitano »

No Jardo, klobouk dolů, zapojovat BC a neumět používat multimetr - to je odvaha.
Ale k věci. na multimetru podle typu máš 3 nebo 4 vstupní zdířky označené GND, V, 10(20)A nebo mA. Pokud chceš měřit odběr, nastav přepínač multimetru na rozsah 20A DC tj. stejnosměrný proud. Takový rozsah proto, že neznáš dopředu odběr. Použiješ svorky GND a 20A . Multimetr musíš vřadit do obvodu tak že odpojíš 1 přívodní drát k BC , ten spojíš s přívodem k multimetru a na původní místo zapojíš druhou šnůru multimetru. Na polaritě až tak nezáleží ,pokud je multimetr digitální. Pouze se ti objeví znaménko mínus. Pokud se na displeji nic nezmění po zapnutí, máš nastaven velký rozsah na multimetru. Vypni napájení nebo raději odpoj jeden přívod k multimetru a změn rozsah třeba na 2A DC a celé znova. Použij správnou vstupní zdířku multimetru vzhledem k použitému rozsahu. Nepřepínej rozsahy multimetru, pokud je zapojen a pod napětím, mohl by jsi ho poškodit
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#4 Příspěvek od jarda »

děkuju, zkusim to :)

proč to je odvaha? v ETM je přesně napsáno kam kterej drátek patří, myslel jsem že je tam prostě zapojim a hotovo..
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

To ti cvaka ventil od topení.Jen sis toho před tím nevšim.Dej kolečko na teplotu topení do polohy vypnuto a ono to přestane.
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#6 Příspěvek od jarda »

díky, chlape, you rock :banan: :)
Když jsem si to přečetl tak jsem to hned běžel vyzkoušet a jak jinak teď už to necvaká vůbec, přitom ještě včera jsem to kontroloval a jezdil a cvakalo to pořád. Teď už to cvakne jen jednou zároveň se zhasnutim kontrolky ABS, což tušim dělalo vždycky.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

Sháníš ještě ten origo výškáč? Možná ho někde mám.
voitano
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: stř 15.11.2006 01:00
Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)

#8 Příspěvek od voitano »

jarda píše:děkuju, zkusim to :)

proč to je odvaha? v ETM je přesně napsáno kam kterej drátek patří, myslel jsem že je tam prostě zapojim a hotovo..

Netušil jsem že je to jen zapojení konektorů - ok
Já předpokládal že něco bastlíš....
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#9 Příspěvek od jarda »

ještě jsem neměl čas to dál řešit, ale všiml jsem si, že jednak nemam proud v zapalovači (což jsem předtím měl - je to stejný zdroj jako ten na který jsem chtěl zapojit BC, asi jsem tam něco podělal) a jednak mě teď auto skoro pokaždé "kopne" statickou elektřinou když z něj vystoupim a dotknu se karosierie... myslíte že to muže souviset?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Spajky »

jarda píše:ještě jsem neměl čas to dál řešit, ale všiml jsem si, že jednak nemam proud v zapalovači (což jsem předtím měl - je to stejný zdroj jako ten na který jsem chtěl zapojit BC, asi jsem tam něco podělal) a jednak mě teď auto skoro pokaždé "kopne" statickou elektřinou když z něj vystoupim a dotknu se karosierie... myslíte že to muže souviset?


ty voe, mně taky dávalo jeden čas rány jak prase, nevim čim to, nevěnoval sem tomu pozornost, ale byla to docela šlupka na statiku :) teď to přestalo
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#11 Příspěvek od Killca »

me kope elektrika pri vystupovani vzdy uz od koupi, tak nevim jestli to je nejak extra resitelny
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Spajky »

Killca píše:me kope elektrika pri vystupovani vzdy uz od koupi, tak nevim jestli to je nejak extra resitelny


CA NA DA
voitano
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: stř 15.11.2006 01:00
Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)

#13 Příspěvek od voitano »

Killca píše:me kope elektrika pri vystupovani vzdy uz od koupi, tak nevim jestli to je nejak extra resitelny

Já to řeším tak, že se při vystupování nejprve přidržím rukou za vrchní hranu otvřených dveří a dám nohu ven.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#14 Příspěvek od Killca »

no jo, ale zajimalo by me cim to je, ze by nejakej kondik v altiku? z se preze me vybije? jako me ty kopance nevadi :-D aspon sem zivejsi :D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
jery
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pon 06.03.2006 01:00

#15 Příspěvek od jery »

Omlouvám se že otevírám strou věc, ale nejde mi založit nové a můj dotaz se týká tohohle tématu.

Cvaká mi taky ventil topení. Chci se teda zeptat jestli někdo neví jak přesně má tento ventil fungovat a co by v něm mohlo způsobovat to cvakání? Když dám ovladač na studeno tak to v pravidelném rytmu cvaká, když to vytočím do teplého tak přestane. Občas se mi stává že auto netopí i když je zahřáté a když někde zastavím a vypnu motor tak po opětovném nastarování už topí. Je to běžné že tento má takhle cvakat nebo je zralý na výměnu? Je to auto bez klimy M43.
CermisE36
Registrovaný
Příspěvky: 742
Registrován: ned 05.07.2009 00:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od CermisE36 »

Ahoj, mam mensi problem od vcerejska mi zacalo neco cvakat v motoru, je to slyset pouze pri vyplim motoru mozna to dela i pri provozu to uz ale neslysim. Pravidelny cvakani se oziva nekde kolem vahy vzduchu. Na provozu auta nic znat neni. Poradte nekdo prosim co to je. diky
vmax
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#17 Příspěvek od vmax »

Jelikož to zde nebylo zodpovězeno, přidávám se k dotazu. Elektroventil cvaká, koupil jsem jinej, údajně funkční, po zapojení na konektor cvaká stále. Vzal jsem multimetr a proměřil napětí v konektoru a opravdu je to tak, že sepne na 12V a po cca 3-5sec. napětí klesne na 4V, pak opět na 12V. Je to tak správně či ne?Podle mě ne, protože se neustále otevírá a zavírá. Jo a řeším to protože auto neustále topí.Co ovládá ten elektoventil? E36 325i,topení bez klimi. Díky za odpovědi....
Odpovědět