Tak mi kdyz za to vezmu zacala prokluzovat spojka .Nejde jenom treba dotahnout? jake ma zkusenosti s vymnou? mam vymenit jeno lamenlu nebo celou soustavu? Je to pracene?...Dekujuuu
kup novou spojkovou sadu,kolem 6litru se da sehnat dneska celkem kvalitni, a vymen, vymenu zvladnes i sam, ale chce to zvedak nebo diru, je to jen trochu namahvejsi na silu a musis mit delsi prodluzovaky a 2 klouby na golu a minimalne jednoho pomocnika aby pridrzel,podrzel co je treba a pak pomohl odendat prevodovku
svesit trochu vyfuk
vyndat tepelny tesneni vyfukovyho potrubi
vyndat kardan a pak prevodovku a spojka na vas bude koukat
povolit imbusovy srouby na spojce a ven s ni
Killca píše:kup novou spojkovou sadu,kolem 6litru se da sehnat dneska celkem kvalitni, a vymen, vymenu zvladnes i sam, ale chce to zvedak nebo diru, je to jen trochu namahvejsi na silu a musis mit delsi prodluzovaky a 2 klouby na golu a minimalne jednoho pomocnika aby pridrzel,podrzel co je treba a pak pomohl odendat prevodovku
svesit trochu vyfuk vyndat tepelny tesneni vyfukovyho potrubi vyndat kardan a pak prevodovku a spojka na vas bude koukat povolit imbusovy srouby na spojce a ven s ni
popis dobrý ale očividně jsi to dělal na čtyřválci ... sundat převodovku na R6 je pěkný opruz ..hlavně ty horní torx šrouby. Bez zvedáku a dobrého vybyvení bych do toho nešel
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
přesně tak chce to novou spojkovou sadu rozhodně lamelu a ložisko sice teď třeba nehučí ale bylo by to blbý kvůli cca500kč to rozebírat za měsíc já jsem koupil celou spojkovou sadu valeo a zbavil jsem se i dvouhmotovýho setrváku a spojka zabírá super nehledě nato že setrvák byl asi o 4kg lehčí ale cena je poněkud jinde cca 20 000kč ale je nová komplet.Demontáž a montáž je opravdu potřeba dělat na zdviži nebo na kanále a ve dvou. sundáš výfuk ,hliníkové stínění ,odšroubuješ kardan na výstupu převodovky a unašeč na středu kardanu,sundáš spojkový váleček s tyčkou odšroubuješ držák převodovky pak jde s motorem a s převodovkou celkem naklánět a můžeš odpojit řezení (vyčepovat zůstane v tunelu ) povolíš všechny šrouby mezi převodovkou a motorem na které se dostaneš poté sundáš sání airbox atd aby jsi se dostal na šrouby ke startéru (projistotu odpojit baterku) a mělo by to být všechno a vysuneš převodovku a jsi na spojce cca pro neznalce 4-4,5h práce s pořádným vercajkem
Plesoun_cz píše:přesně tak chce to novou spojkovou sadu rozhodně lamelu a ložisko sice teď třeba nehučí ale bylo by to blbý kvůli cca500kč to rozebírat za měsíc já jsem koupil celou spojkovou sadu valeo a zbavil jsem se i dvouhmotovýho setrváku a spojka zabírá super nehledě nato že setrvák byl asi o 4kg lehčí ale cena je poněkud jinde cca 20 000kč ale je nová komplet.Demontáž a montáž je opravdu potřeba dělat na zdviži nebo na kanále a ve dvou. sundáš výfuk ,hliníkové stínění ,odšroubuješ kardan na výstupu převodovky a unašeč na středu kardanu,sundáš spojkový váleček s tyčkou odšroubuješ držák převodovky pak jde s motorem a s převodovkou celkem naklánět a můžeš odpojit řezení (vyčepovat zůstane v tunelu ) povolíš všechny šrouby mezi převodovkou a motorem na které se dostaneš poté sundáš sání airbox atd aby jsi se dostal na šrouby ke startéru (projistotu odpojit baterku) a mělo by to být všechno a vysuneš převodovku a jsi na spojce cca pro neznalce 4-4,5h práce s pořádným vercajkem
na starter se dostanes ze spodu nemusis vubec se zvedakem dolu(auto nahoru vyndas nandas a auto dolu)
Killca píše:kup novou spojkovou sadu,kolem 6litru se da sehnat dneska celkem kvalitni, a vymen, vymenu zvladnes i sam, ale chce to zvedak nebo diru, je to jen trochu namahvejsi na silu a musis mit delsi prodluzovaky a 2 klouby na golu a minimalne jednoho pomocnika aby pridrzel,podrzel co je treba a pak pomohl odendat prevodovku
svesit trochu vyfuk vyndat tepelny tesneni vyfukovyho potrubi vyndat kardan a pak prevodovku a spojka na vas bude koukat povolit imbusovy srouby na spojce a ven s ni
popis dobrý ale očividně jsi to dělal na čtyřválci ... sundat převodovku na R6 je pěkný opruz ..hlavně ty horní torx šrouby. Bez zvedáku a dobrého vybyvení bych do toho nešel
Tak to jsi rozmazlenej.Dá se to udělat v pohodě i na zemi když si to dobře zvedneš.Já to dělal třikrát a za 5 hodin bylo hotovo.Chce to jen to dobrý nářadí abys šrouby nesežvejkal.
Killca píše:kup novou spojkovou sadu,kolem 6litru se da sehnat dneska celkem kvalitni, a vymen, vymenu zvladnes i sam, ale chce to zvedak nebo diru, je to jen trochu namahvejsi na silu a musis mit delsi prodluzovaky a 2 klouby na golu a minimalne jednoho pomocnika aby pridrzel,podrzel co je treba a pak pomohl odendat prevodovku
svesit trochu vyfuk vyndat tepelny tesneni vyfukovyho potrubi vyndat kardan a pak prevodovku a spojka na vas bude koukat povolit imbusovy srouby na spojce a ven s ni
popis dobrý ale očividně jsi to dělal na čtyřválci ... sundat převodovku na R6 je pěkný opruz ..hlavně ty horní torx šrouby. Bez zvedáku a dobrého vybyvení bych do toho nešel
Tak to jsi rozmazlenej.Dá se to udělat v pohodě i na zemi když si to dobře zvedneš.Já to dělal třikrát a za 5 hodin bylo hotovo.Chce to jen to dobrý nářadí abys šrouby nesežvejkal.
jebej se s tim ale na zemi kdyz na zvedaku to mam klem dvou hodinek
přimlouvam se taky za LUK nebo Valleo
Jo a pokud mas jeden z prvnich modelu, tak doporučuju proveřit okruh hydrauliky, připadne repase valečku, nestoji to moc.
Huska píše:[quote="Killca"]kup novou spojkovou sadu,kolem 6litru se da sehnat dneska celkem kvalitni, a vymen, vymenu zvladnes i sam, ale chce to zvedak nebo diru, je to jen trochu namahvejsi na silu a musis mit delsi prodluzovaky a 2 klouby na golu a minimalne jednoho pomocnika aby pridrzel,podrzel co je treba a pak pomohl odendat prevodovku
svesit trochu vyfuk vyndat tepelny tesneni vyfukovyho potrubi vyndat kardan a pak prevodovku a spojka na vas bude koukat povolit imbusovy srouby na spojce a ven s ni
popis dobrý ale očividně jsi to dělal na čtyřválci ... sundat převodovku na R6 je pěkný opruz ..hlavně ty horní torx šrouby. Bez zvedáku a dobrého vybyvení bych do toho nešel
Tak to jsi rozmazlenej.Dá se to udělat v pohodě i na zemi když si to dobře zvedneš.Já to dělal třikrát a za 5 hodin bylo hotovo.Chce to jen to dobrý nářadí abys šrouby nesežvejkal.
jebej se s tim ale na zemi kdyz na zvedaku to mam klem dvou hodinek[/quote]
Nechci nikomu kazit náladu,ale u mé bývalé 328i nešly šrouby na přírubě vůbec povolit a nakonec se musel vyndat motor i spřevodovkou ven a rozdělat až na zemi.
No právě,ono to bylo tak zaoxidované,že se "trhal" závyt v karteru převodovky.Musel jsem to pak projet závytnikem.A na ty nejvrchnější šrouby se pořádně nedostaneš.
Firma Berner dělá povolovač ve spreji postříkáš z obou stran a po cca 5 min jde povolit skoro všechno ale kvalitním nářadím ne z vše za 39 a teď ke spojce docela bych se přiklonil k Valeo mám v autě cca 2 měsíce a bez problémů rozhodně bych tam nedával set od Sachs poslední dobou to nějjak nefunguje nebo si nechat udělat lamelu od firmy RENOVAK Kostelec nad Orlicí udělají jakoukoliv lamelu Kovokeramika výjde na cca 5000kč http://www.renovak.cz/