Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vymena řetezu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#21 Příspěvek od calif »

Gav328ci píše:
JIP píše:
dsvatos píše: To já ho mám po 180 000 km na 2,5 Vanosu vytahaný jak trencle... :?


A to jsi zjistil jak? Měřils délku mezi deseti čepy?

Tím, že mi to pod víkem ventilů rachtá jako ve mlejně a když položím ruku na víko ventilů, cítím jak řetěz klepe. Podle slov technika z neautorizovaného BMW servisu je na Vanosech obvyklé, že pří 200tkm už bývá řetěz vytahaný. Mám najeto 182 tkm bez ubírání tachometru, auto jsem koupil zbořku z Francie a šnekožrout to servisoval v BMW i se servisní knížkou...
Přemýšlel jsem o tom, že to může být jen nějaký napínák, ale k němu se stejně dostanu, až to rozeberu, nebo se pletu? 8O
řekl bych že máš vadný vanos a ne vytahaný řetěz[/quote]
no ja kdyz se ptal v ACRauto na retetozovou rozvodovou sadu, tak mi rekli ze ji ani nemaji, a ten typek rikal to same, retez by mel vydrzet zivotnost motoru, nebo tak nejak mi to vysvetloval,konkretne myslim pouzil formulaci : retez je koncipovan na zivotnost motoru. dily se objednat daji, ale pry samostatne, a levne to rozhodne neni. nevyjadruje to muj nazor, jen to co mi rekl ten mechanik.....jednalo se o M50 B25 vanos
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#22 Příspěvek od JIP »

Gav328ci píše:řekl bych že máš vadný vanos a ne vytahaný řetěz

Vanos mi ale funguje normálně, při jízdě cítím, jak se v cca 3600otáčkách sepne a motoru se zlepší reakce na plyn... :?
Koukal jsem do ETK a vypadá to, že mi možná ten napínák na pravé straně motoru nenapíná vodící lištu...musím ho vytáhnout a mrknout na to... :?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od dsvatos »

Koukni na ten hydraulickej napínák. Nejspíš bude zakydanej karbonem. Stojí myslím do litru. Protože abys měl vytahanej řetěz, to by ten motor musel mít už hóóódně za sebou. proto jsem se ptal jak jsi zjistil že je vytahanej. Vytahanost poznáš jenom tak, že změříš vzdálenost (rozteč) čepů řetězu.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#24 Příspěvek od bas2 »

Ja sem mnel prasknutej sekundarni napinak retezu, na volnobehu to krasne pod deklem klepotalo...muze to byt klidne i tvuj problem.
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#25 Příspěvek od JIP »

dsvatos píše:Koukni na ten hydraulickej napínák. Nejspíš bude zakydanej karbonem. Stojí myslím do litru. Protože abys měl vytahanej řetěz, to by ten motor musel mít už hóóódně za sebou. proto jsem se ptal jak jsi zjistil že je vytahanej. Vytahanost poznáš jenom tak, že změříš vzdálenost (rozteč) čepů řetězu.

O víkendu ten hydraulický napínák prolezu a uvidím, snad to bude jak píšeš jen zakarbonované...
domaz
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 29.02.2008 01:00

#26 Příspěvek od domaz »

dsvatos píše:Koukni na ten hydraulickej napínák. Nejspíš bude zakydanej karbonem. Stojí myslím do litru. Protože abys měl vytahanej řetěz, to by ten motor musel mít už hóóódně za sebou. proto jsem se ptal jak jsi zjistil že je vytahanej. Vytahanost poznáš jenom tak, že změříš vzdálenost (rozteč) čepů řetězu.


Retez se menit musi, jako cokoliv jinyho v motoru. Mozna je delanej na zivotnost motoru, ale kolik ta pocitana zivotnost je ??!! I kdyby tam byl supermanskej retez, kterej je trista let stejnej, tak se stejne kurvej ty ozubeny kola. A pak to stejne bude delat bordel a nepojede to jak ma. U M42 (coz sice neni tenhle pripad, ale aspon pro ilustraci) je tusim vymena rozvodu po 160 tkm.
fafejta

#27 Příspěvek od fafejta »

Tak tak,sice předpis není,ale taky každý šofer(ka) jezdí jinak.Někomu může nakrásno odejít ve 400 tis. a někdo najede milion a neví ani jak vypadá.Všechno je to od přístupu,kdo mění olej,jezdí šetrně tak vydrží tu životnost motoru.Ale když ......
Odpovědět