Viděl bych to na nějaký výměník tepla ale jeho přesnou funkci ti neřeknu. Snad že by teplý olej napomáhal něco ohřívat? Nevím jen tak typuju dizla jsem nikdy neměl
Je to chladič paliva (fuel cooling) viz. http://bmwfans.info/original/E46/Lim/33 ... l-13_0858/ nebo http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10 . Předehřev paliva je elektrický v hlavě palivového filtru, chladiče serva a motorového oleje (pokud jsou) bývají za chladičem chladící kapaliny. Když jsem odšrouboval ten náfuk (1) nebo (13), našel jsem v něm dost smetí (listí, trávu i vajgl). Ale napřed jsem si myslel, že webasto tudy fouká teplý vzduch a tím ohřeje olej nebo palivo. Ale kudy se ten vzduch dostává budu muset ještě kouknout.
jj, chladic nafty, bere vzduch z narazniku pomerne dlouhym vedenim... je tam z duvodu vysokeho stlaceni nafty a ne vsechna je vstriknuta do valce, zbytek jde prepadem zpatky do nadrze... jine CR diesly to maji resene zebrovanim na vedeni do/z nadrze... u e39 je to nejspis kvuli nastupu CR az v prubehu zivota modelu vyreseno takto "skorosamodomo"...
jj.. tak uz ako bolo napisane .. nafta sa ohrieva tym, ze ide do horuceho cerpadla... no a ta, ktoru nepouzije cerpadlo, sa vracia do filtra, ale predtym sa ochladi ... ten privod vzduchu je tam vedeny od predneho narazniku... na oboch stranach su tam privody na chladenie brzd a na tej jednej strane je este aj vstup na toto chladenie