Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Houpe Volnoběh

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
martin0446
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 06.04.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#1 Příspěvek od martin0446 »

Čau,poradte,po startu,než se motor ohřeje mi občas houpne volnoběh,skoro to chcípne,po zahřátí žádnej problém.Čím to může bejt?Motor 2.8 E46
lou
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: pon 24.07.2006 00:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od lou »

Začalo mi to dělat to samé, mám e36 328 motor m52, diagnostika ukazuje volnoběžný ventil, vyčistil jsem ho ale dělá to pořád, takže teď řeším nový :cry:. Mmj nevíte někdo jak se dá vyzkoušet jeho funkčnost když ho vymontuju z auta?
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#3 Příspěvek od Paavo »

me to podobne dela m50 2.5litr, nastartuju az napodruhy a za studena houpou otacky a navic spaliny dost smrdi po benzinu......ve stredu du na diagnostiku tak pisnu co a jak........(pocitam s lambdou)
frank325i
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: kyjov

#4 Příspěvek od frank325i »

hledej zahada stoleti tam je to popsane...
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#5 Příspěvek od Paavo »

vratil jsem se dneska z diagnostiky a rekli mi , ze je pretrvavajici chyba na lambde a vaze.Spotreba by te lambde odpovidala, ale vaha???Auto jde za plynem jede jako divy................rekli mi ze pokud by byla vaha kaput, tak auto pojede tak na 30% takze nejdriv se dam do lambdy a uvidim :(
frank325i
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: kyjov

#6 Příspěvek od frank325i »

ja mel to same
haarosh
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 03.05.2006 00:00

#7 Příspěvek od haarosh »

Paavo píše:vratil jsem se dneska z diagnostiky a rekli mi , ze je pretrvavajici chyba na lambde a vaze.Spotreba by te lambde odpovidala, ale vaha???Auto jde za plynem jede jako divy................rekli mi ze pokud by byla vaha kaput, tak auto pojede tak na 30% takze nejdriv se dam do lambdy a uvidim :(


Teď jsem řešil to samé a je to váha. Váha nemusí být úplně v háji ale je už načatá a ta chyba na lambdě je právě kvůli váze. Špatný poměr paliva do motoru = špatné spalovaní a tím pádem hází chybu lambda a pokud diagnostika hlásí i chybu váhy, tak je to jasný. Zkus nejdříve váhu vyčistit a uvidíš. Případně si nech změřit průtok vzduchu váhou a tam se to taky pozná. Mě váha ani nevyhazovala chybu ale podle průtoku jsme na to přišli, výměna a o 100% lepší stav! A pokud hlásí chybu, tak je někde problém a lambda se jen k té chybě přidává
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#8 Příspěvek od Paavo »

haarosh: tak me v ACR auto(BMW dealer a servis v CB) rekli pravej opak.Nejprve vymen lambdu a pak zkus vahu.Lambda je jiz vymenena.Zkusil jsem za chodu motoru odpojit vahu a ject s tim.Auto se skoro nerozjelo a na volnobeh se strasne dusilo.Nevim,jestli se timto da vyloucit spatna nebo nefunkcni vaha.....dale mi servisak rek , ze pokud auto jede, tak je na tom vaha dobre.Auto bud jede a je vaha OK a nebo nejede a je v haji........jako amater si myslim ze bude vaha v cajku.Pokud se pletu tak poradte nebo opravte.Dik
haarosh
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 03.05.2006 00:00

#9 Příspěvek od haarosh »

Paavo píše:haarosh: tak me v ACR auto(BMW dealer a servis v CB) rekli pravej opak.Nejprve vymen lambdu a pak zkus vahu.Lambda je jiz vymenena.Zkusil jsem za chodu motoru odpojit vahu a ject s tim.Auto se skoro nerozjelo a na volnobeh se strasne dusilo.Nevim,jestli se timto da vyloucit spatna nebo nefunkcni vaha.....dale mi servisak rek , ze pokud auto jede, tak je na tom vaha dobre.Auto bud jede a je vaha OK a nebo nejede a je v haji........jako amater si myslim ze bude vaha v cajku.Pokud se pletu tak poradte nebo opravte.Dik


Jak jsem již psal výše, pokud ti diagnostika hlásí chybu váhy, tak je tam zřejmě nějaký problém. Když je špatná váha, tak to vyhazuje i chybu na lambdě, jak jsem popisoval výše ale aby kvůli vadné lambdě hlásila chybu i váha, tak o tom jsem ještě neslyšel. A o vysvětlení, že auto buď jede, anebo ne, se dá taky polemizovat, mě teda se špatnou váhou jelo, otáčky v pohodě akorát za studena cukalo a nemělo výkon na 100% a váha mi ani neházela chybu! Po změření hodnot a výměně to jede naprosto nesrovnatelně a lambda už chybu nehází. A hlavně ty jsi ani nepopsal, jak ti to teď po výměně lambdy jede a jestli už ti to nehází chybu, tak dej vědět, třeba nemám pravdu, já jen popisuju svoje zkušenosti :wink:
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#10 Příspěvek od Paavo »

za studena dost houpal volnobeh............pri dobrzdovani bez kvaltu to litalo maezi 1000 a 500.... + caste chcipani pri rozjezdech a hlavne pri couvani.Byla dost vysoka spotreba mesto klobouka za 16 a navic to dost smrdelo po benzinu

Po vymene lambdy je beh na vlonobeh nesrovnatelne lepsi,rozjezdy s minimem plynu jsou mozne, couvani take.V behu motoru nepozoruji nejakou zmenu......akorat evidentne bohata smes se zlepsila a jiz spaliny nesmrdi tolik.jine zmeny jsem zatim nezaznamenal.
Frosty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: stř 08.10.2008 00:00
Bydliště: Olomouc - Brno

#11 Příspěvek od Frosty_CZ »

Ahoj,
mam e46 330 xD a po nastartovani za studena mi ty otacky taky houpou. Nicmene, motor nema tendenci zdechnout a po par prislapnuti plynu, nebo rozjezdu se to ustali...

Mam se bat toho, ze mi odchazi lambda nebo vaha, nebo to tak proste dela? Nemate s tim nekdo zkusenosti tady u tech motoru?

Diky moc za jakekoliv info, ktere by me mohlo nakopnout spravnym smerem. :)
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#12 Příspěvek od JIP »

Frosty_CZ píše:Ahoj,
mam e46 330 xD a po nastartovani za studena mi ty otacky taky houpou. Nicmene, motor nema tendenci zdechnout a po par prislapnuti plynu, nebo rozjezdu se to ustali...

Mam se bat toho, ze mi odchazi lambda nebo vaha, nebo to tak proste dela? Nemate s tim nekdo zkusenosti tady u tech motoru?

Diky moc za jakekoliv info, ktere by me mohlo nakopnout spravnym smerem. :)

Obávám se, že u modelů s označením "D" na konci ti budou naše poznatky celkem k ničemu, neboť váhou vzduchu v pravém slova smyslu a lambdou tyto vozidla nejsou vybaveny... :idea:
U tebe bych zaačl palivovým filtrem...no a pokud máš nalítáno přes 150tkm, možná už se hlásí ComonRail vstřikovače... :?
Patrik
Registrovaný
Příspěvky: 304
Registrován: ned 08.01.2006 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Patrik »

dořešili jste to někdo k dokonalosti???
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#14 Příspěvek od Paty »

martin0446 píše:Čau,poradte,po startu,než se motor ohřeje mi občas houpne volnoběh,skoro to chcípne,po zahřátí žádnej problém.Čím to může bejt?Motor 2.8 E46


ahoj,vypadá to na lambdasondu,nebo volnoběžnej ventil. jelikož i u e36 jdou k lambde 4draty z toho dva draty od vykřívání lambdy který to vyhřívání má i svoje relátko (taky může časem odejít,ale stává se to velmi zhřídka),taky bych i předpokládal že to má i e46 mrkni na to,jo a jakou máš spotřebu?
Větší?
Stejnou?
A smrdí to po spáleným benzínu než se to zahřeje na provozní teplotu?
Typuju že u tohoto auta by mělo bejt spalování už docela dokonalý.
Zkusil bych zajet na diagnostiku a at ti přečte závady motoru.Tam by se to mělo objevit. Nevím jak je to u tebe ale já mám dignostiku za 200kč :)
Taky jestli máš taky někoho takovího tak si k němu zajed. :wink:
roumen_1
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 02.06.2007 00:00
Bydliště: ZR city

#15 Příspěvek od roumen_1 »

zdravím, mam stejný problém. E36 318is m42 za studena lita volnobeh, kdyz je zima tak si dovoly i chcipnout po startu. z vyfuku jde bílej kouř a asi smrdí po benzínu. mám prasklou hadici k volnobeznymu ventilu a omotanou paskou, tak treba by to mohlo byt ono, ale myslim si ze to nebude jedinej problem.. co myslite.. po zahrati drzi otacky suprove, raficka se ani nehne a tahne taky pekne, akorat nevim jestli auto jede tak ja ma, nemam s cim srovnat ale moc se mi nezda ze by Is jelo tak málo.... :D
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#16 Příspěvek od Tehu »

Trosku se sem prifarim :-)

Kamos ma E36 320ci r.v.94 co se ted ochladilo tak mu za studena cca prvni 1-2min od nastartovani kolisaj otacky klidne padnou az na 200ot a ma to tendenci jako by chcipnout, kdyz zkusi pridat plyn tak se to dusi... Ani nemuze odjed od baraku, vydrzi tak jak jsem psal 1-2min a vse je v normalu. Jinak se auto chova jak ma a jede jak das... Pry mu to zaclo asi delat loni koncem zimy, pres leto klid a zas ted...

Prvni co sel koukl na diag vaha pry davala co ma a mel tam hlasku na lambdu. Smazal druhy den mu to udelalo zas tak to napichl znova a bez chyby... Zahada jak bejk :-( Tudis na co by se mel zamerit nejaky cidlo teploty (souvisejci jakoby se siticem) ??? nebo ten volnobeznej ventil ??? Bejt tyto veci v pr... tak by se to nejak zjistit nedalo nez pokus omyl ???
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#17 Příspěvek od Cuky »

ty čidla můžeš skusit třeba vyměnit mezi sebou měly by být dvě nebo jen přehodit káble a nebo někde sežeň klidně jiný a studený ho jen napoj na kabely nemusí být kvůli tomu v bloku jen to můžeš skusit pokud to dělá jen za studena po startu a kor pokud se dusí po přidání plynu to bude asi ono volnoběžák bych netypoval to by dělalo i za tepla.
t2000cz
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 19.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od t2000cz »

Cau. Ja jsem to vyresil minulou zimu na e46 328. Taky to zacalo v zime a nez se auto ohralo, tak otacky padaly uplne dolu a obcas to i zdechlo. Po zahrati ten problem zmizel. No a tak jsem koupil novou sadu tesnicich krouzku na Vanos a udelal repasy Vanosu a je po problemu. Samozrejme tech duvodu muze bejt hrozne moc. U mne to byly o-krouzky na Vanosu, ktere se z gumy zmenily na tvrdou umelou hmotu a asi netesnily tak jak mely.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#19 Příspěvek od Paty »

a jak jsi poznal že je to zrovna vanos?
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#20 Příspěvek od Tehu »

Cuky píše:ty čidla můžeš skusit třeba vyměnit mezi sebou měly by být dvě nebo jen přehodit káble a nebo někde sežeň klidně jiný a studený ho jen napoj na kabely nemusí být kvůli tomu v bloku jen to můžeš skusit pokud to dělá jen za studena po startu a kor pokud se dusí po přidání plynu to bude asi ono volnoběžák bych netypoval to by dělalo i za tepla.
no a kde ty cidla najde ?
Odpovědět