Tak a je to vyřešené. Už zase jezdím.
Abych to uzavřel, opravdu to bylo turbem. Takže u Pupíků
http://www.autopupik.cz mi dali mojeho Bédu dokupy. Ve zkratce, repas turba, vyčištění IC a sání od oleje, výměna oleje, výměna oil separatoru, výměna olejového filtru.
Teď už zase jezdím jak "BMW člověk".
Vyjádření z repase turba:
Turbodmychadlo Garret, katalogové číslo TD 717478-6, výrobní číslo ....... Po připojení na zkušební stav bylo zjištěno přidření turba a nevyhovující plnící tlak bez možnosti jeho úpravy a správné funkce regulačního ventilu. Po demontáži bylo zjištěno opotřebení ložiskové sady a napečený karbon pod tepelným štítem. Turbo bylo kompletně vyčištěno, byla vyměněna ložisková sada a provedeno vyvážení turbodmychadla. Následně by vyměněn regulační ventil. Po přezkoušení je turbo plně funkční s předepsanými parametry dle technicko přejímacích pokynů výrobce turba.