Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Řadička se usadila vpravo - neutrál pod pětkou
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 368
- Registrován: pát 23.06.2006 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
ja mam taky problem s radenim 2, jezdim dost po meste a kdyz to vic roztahnu na 1 tak se mi tam blbe dava 2,uz jsem menil celou prevodovku,spojkvou sadu a olej a stale je to blby,setrvak je prej v pohode,ted se chystam na ty tahla a naky ty silonovy vlozky
uz me to pekne sere a tech penez uz vyhoznejch 


Killca píše:to co popisujete jsou ty cepy nebo pruzinky s kulickami, na E36 prevodovce jsou hned pod special krytem, takze staci jen zvednout auto a ten kryt najit a sundat (na e36 dva sroubky) vyhodit kulicky a pruzinky a cepy a nandat novy. Rozebiral sem celou tu prevodovku a ty kulicky a pruzinky se prej nesmej mezi sebou zamenit, ale kdyz sem je zmeril a na etk nasel tak jsou secky stejne velky takze by nemel byt problem, je to presne tohle
20 je ten kryt na prevodovce, 16 ty kulicky, 18 cepiky a 19 pruzinky
pokud sundám ten kryt č20 a vyndám pružinky.. nevysype se něco uvnitř almary..?
MrScully píše:Jsem se na to ptal svyho mechanika a prej to opravdu bude to pridrene pouzdro, jak psal Kabatnik. Ale kdo vi.
Jo,jo souhlas. Tomuhle problému sem věnoval dost času i prostředků a bez rozdělání skříně to opravdu nepujde

Čekám až mě klekne spojka a vrhnu se na to "přidřený" zadní uložení tyčky řazení.
Jediný pozitivní je to, že v létě když je teplo, tak se to vrací o dost líp

Killca píše:ty kulicky se opiraj o ty radici tycky a maj pouze za ukol delat ty odpory pri razeni a spravny vedeni, nemelo by se nic vysypat, ale nevim jak je to na tej E46 no
podle ETK to vypadá úplně stejně.. o víkendu jsem byl na kanále a koukal na to.. je k tomu mizernej přístup.. dá se to zmáknout na autě nebo musí almara ven..?
bekkingcz píše:Dělá mi to taky, teda jen když je venku zima. Ale nevidím v tom až takový problém jak píšete, že nemůžete najít trojku atd.... Vždyť ty rychlosti jsou pořád na stejném místěU mě stačí jen klepnout do fofr klacku zprava a je tam kde má být.
No u me ne, kdyz do toho klepnu, tak se to vrati zpatky pod petku


Vyhoda trilitru ovsem je, ze na trojku to jede 160 a na ctyrku nejmin dvoukilo, takze pokud je treba protahnout motor a neni nutne setrit palivo, tak ta petka ani moc neschazi...

znovu oživím toto vlákno..
můj problém spočíval v tom, že dokud byla převodovka studená velice špatně se řadila pětka.. a pokud jsem silou zařadil zůstávala páka vyset pod pětkou.. po ohřátí vše fungovalo jak má..
..vyměnil jsem 2x převodový olej cca po 7000km a musím se pochlubit, že mám po problému..
při první výměně ten olej vypadal příšerně a na stěnách almary byl černý šlem.. při druhé výměně to vypadalo už omnoho lépe..
..pokud auto nepůjde do světa udělám pro jistotu ještě jednu výměnu..
můj problém spočíval v tom, že dokud byla převodovka studená velice špatně se řadila pětka.. a pokud jsem silou zařadil zůstávala páka vyset pod pětkou.. po ohřátí vše fungovalo jak má..
..vyměnil jsem 2x převodový olej cca po 7000km a musím se pochlubit, že mám po problému..

při první výměně ten olej vypadal příšerně a na stěnách almary byl černý šlem.. při druhé výměně to vypadalo už omnoho lépe..
..pokud auto nepůjde do světa udělám pro jistotu ještě jednu výměnu..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1732
- Registrován: úte 08.02.2011 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jj presne, je to nejaka pruzinka za par stovek, ale musi se kvuli tomu rozdelat cela prevodovka, me bylo doporuceno to udelat az se bude menit spojka.. Provozu to nijak neva, jde to nejvic znat akorat tedka v mrazech hnedka po rannim startu, jak se to trochu ohrej tak je to ok celkem..
Jinak koukam ze to dela skoro kazdemu s 3,0i..
Kde se stala chyba?
Jinak koukam ze to dela skoro kazdemu s 3,0i..

Myslíte, že ta výměna oleje tomu fakt může pomoci? Kromě tohohle problému s neutrálem pod pětkou se mi navíc stává, že když je zima, tak po přeřazení a přidání plynu se mi odněkud zespoda ozve takovej divnej asi sekundovej zvuk "kchchchr". Kamarád mechanik říkal, že už to asi chce vyměnit olej v převodovce. Tak že bych to vyzkoušel a třeba to vyřeší obě věci najednou.
(Teda nijak mě to netankuje, pětku dávám jen na dálnici a než na ní najedu, tak už je auto ohřátý a pětka je v pohodě
(Teda nijak mě to netankuje, pětku dávám jen na dálnici a než na ní najedu, tak už je auto ohřátý a pětka je v pohodě

Chaotik píše:Taky mi to dělá za studena. Zůstává neutrál mezi trojkou a pětkou. Když tam chvíli nechám čtyřku a mám ruku na šaltře tak pak cejtím takový slabý lupnutí a valí to jak má. Mě bylo řečeno, že je to vpodstatě levná věc to vyřešit, ale musela by se vyndat spojka... na to zatím kašlu:-).
Kua hosi, tak koukam, ze to dela skoro kazdymu. Budu se na to muset taky zamerit. Btw kdyz jsme u trilitru a prevodovek. Kdyz vypnu hudbu a vetrani, proste aby byl uplnej klid v kabine, tak kdyz zaradim jednicku, tak se ozve takovej zvuk, takovej jako dunivej, tupej, tlumenej jakoby odrazovej zvuk, neni to zadny kov o kov nebo neco takovyho, a kdyz dela to jenom kdyz zaradim poprve jednicku, kdyz stojim na spojce a delam, ze zaradim, vyradim, zaradim, vyradim, tak to udela jenom poprve a jenom nekdy jeste..Tak nevim, jestli se mam znepokojovat. Kazdopadne vymena oleje v prevodovce prijde brzo.
predpokladam ze mate tuto manual prevodovku na 330ci
http://bmwfans.info/original/E46/Cou/33 ... l-23_0125/
a v ni tyto dily
http://bmwfans.info/original/E46/Cou/33 ... l-23_0229/
a cislo 4 je pravdepodobna pricina, pruzina spatne nataci/drzi tyc razeni v urcite poloze (doleva/doprava), ale osobne bych vymenil i 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16- pruzinky a cepy zarazenych kvaltu, drzici tyc razeni v zasunute/vysunute poloze pri zarazenem kvaltu
http://bmwfans.info/original/E46/Cou/33 ... l-23_0125/
a v ni tyto dily
http://bmwfans.info/original/E46/Cou/33 ... l-23_0229/
a cislo 4 je pravdepodobna pricina, pruzina spatne nataci/drzi tyc razeni v urcite poloze (doleva/doprava), ale osobne bych vymenil i 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16- pruzinky a cepy zarazenych kvaltu, drzici tyc razeni v zasunute/vysunute poloze pri zarazenem kvaltu
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Je to přesně 14dní co jsem ten problém s neutrálem pod pětkou řešil a vyřešil... Je to opravdu díl č.12 a č.14 (ty tlačící - vratný válečky). Ten co vrací 1a3ku ještě trochu chodil a ten pro 5ku byl na už natvrdo přidřený v hliníkovým bloku skříně (jednoznačně chyba výrobce) a vyndat jsem ho musel vytahovákem. Mají samozřejmě úplně volně chodit. Potom jsem ty obě díry ve skříní převrtal z průměru 16mm na 16,5mm (jinej vrták jsem neměl
) a už naprosto v pohodě. Ta pružina č.4 byla dobrá, protože pokud ty válečky nechodí, tak tam stejně nic nezmůže... Celou "opravu" jsem dělal z venčí (skříň jsem nerozdělával) a samozřejmě byla vymontovaná z auta.

takze na e46 prevodovce je taky jen maly kryt na dvou sroubech pro ty cepy s pruzinama jako na e36?
jako tady dil cislo 20
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/31 ... l-23_0129/
jako tady dil cislo 20
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/31 ... l-23_0129/
vlevo je matal
a vpravo Killca 

