Neví někdo náhodou jakou to má euronormu jestli 2 nebo 3? ať vím na co se po novým roce připravit při přepisu. Bohužel letos už to kvůli byrokracii na uřadech nestihnu Díky moc
pokud mas euro 2 tak platis 3tisice a to je myslim skoro nic a e46 splnuji normy od 2 do 4, takze platis bud 3 tisice nebo nic, takze stejne nic extra nehrozi
frank325i píše:ja tam nemam nic myslis ze je to jen nedopsane?e36 325i rv92 nebo je to jinac???
oni to ty buznicky na uradech nejak neumej zapisovat, ja to v nemeckych papirech mam euro2 a v ceskym kulovy a kuli tomu bych snad mel platit 10klacku, ty urcite euro mas taky, ale nemas to jen zapsany
Co já vím, tak to není podle roku výroby, ale podle euronormy! Fávo z 94 roku bude mít jinou euro normu než já s e36 se stejným rokem výroby... Slyším na každým rohu jak budeš platit emisní polatek podle toho jak koupíš starý auto, což svým způsobem není úplně pravda. Nedá se jednoznačně říct, že včechy auta vyrobené roku 94 mají euro 2, páč např. fáčko dle mýho nemá Euro 2. Nebo mám milné informace já a teď tu sem za chuje
Co já vím, tak to není podle roku výroby, ale podle euronormy! Fávo z 94 roku bude mít jinou euro normu než já s e36 se stejným rokem výroby... Slyším na každým rohu jak budeš platit emisní polatek podle toho jak koupíš starý auto, což svým způsobem není úplně pravda. Nedá se jednoznačně říct, že včechy auta vyrobené roku 94 mají euro 2, páč např. fáčko dle mýho nemá Euro 2. Nebo mám milné informace já a teď tu sem za chuje
Platí se podle toho, jakou směrnici EURO vůz plní. Jak to poznáte? Ve velkém technickém průkazu v kolonce Emise najdete číslo směrnice EHK nebo EHS/ES a podle převodní tabulky zjistíte, jestli váš vůz z let výroby 1992 až 1999 plní normu Euro 0, Euro I nebo Euro II, a zda tedy při přepisu zaplatíte deset, pět, nebo tři tisíce korun. Pokud žádné číslo v TP nenajdete, obraťte se pro radu na STK.
Čísla směrnic v technickém průkazu
zážehové motory (benzin, LPG, CNG) pro M1 (osobní) a N1 (užitková)
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R00, 15 R01, 15 R02, 15 R03, 15 R04, 83 R00 A, 83 R00 B, 83 R01 A, 83 R01 B – platí pro M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení M1G + vozidla N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností přes 2 500 kg
*EHK: 83 R01 B – pouze M1 s maximální hmotností do 2 500kg, s obsaditelností do max. 6 osob a v neterénním provedení; 83 R02 B, 83 R03 B – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností více než 2 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12/ (pouze M1), 96/44, 96/69, 98/77
*EHK: 83 R03 B – pouze M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R04 B.
vznětové motory – diesely pro vozidla kategorie M1, N1
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R 00, 15 R 01, 15 R 02, 15 R 03, 15 R 04, 83 R 00, 83 R 00 C, 83 R 01 C – u M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, s obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení (M1G) a N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 kat. N1 – I, II, III
*EHK: 83 R 01 C – pouze M1 max. hmotností do 2 500 kg (včetně) s obsaditelností do 6 osob (včetně) v neterénním provedení; 83 R 02 C, 83 R 03 C – u N1, M1 s obsaditelností nad 6 osob a max. hmotností
nad 2 500 kg, 49 R 02 A – limity emisí A, vozidla N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12 – pouze M1; 96/44, 96/69, 98/77, 91/542/
*EHS–B, 96/1/ES–B EHK: 83 R 03 C – pouze u M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R 04 C, 49 R 02 B – limity emisí B kat. N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
Killca píše:pokud mas euro 2 tak platis 3tisice a to je myslim skoro nic a e46 splnuji normy od 2 do 4, takze platis bud 3 tisice nebo nic, takze stejne nic extra nehrozi
takže mi na úřadě asi nekecali, chtěl sem se snima hádat, že e46 maj všechny min euro3, ale tvrdili mi tam že až od roku 2000 tak nvm já mám výrobu 3/1998 a nechali me za euro2 zaplatit 3000... nenazranci, stejne je to dalsi "ekologickej" zákon ve stylu zabij bobra zachráníš strom