Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 FL - korekce ukazované spotřeby

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Arnie_J
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#21 Příspěvek od Arnie_J »

A sakra... takže další příjemné překvapení od BMW :wacko: No snad se to podaří přes ty data, to budeš potom hacker největší 8)
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#22 Příspěvek od Tehu »

Arnie_J píše:A sakra... takže další příjemné překvapení od BMW :wacko: No snad se to podaří přes ty data, to budeš potom hacker největší 8)
mam 330d a taky bych potreboval drobnou korekci :-) ukazuje mi to cca o 0,4l min ... :-(
Arnie_J
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#23 Příspěvek od Arnie_J »

Tehu: Tak 0.4 litru bych neřešil, ale mně to ukazuje 5.4 místo skutečných 7.0 :)
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#24 Příspěvek od KamilFKH »

Tak ověřeno. U IKE s CI05 (VFL E46) je ten faktor dostupný buď v pátém coding bloku jako asi čtvrtý a pátý bajt z asi sedmi celkem (teď přesně nevím, zapomněl jsem notebook v garáži), nebo v EEPROM na adrese hex #0036 uložen jako word v Motorola formátu (v pořadí HSB, LSB). Takže ten můj faktor 838 (hex #0346) je tam jako:

#0036: #03
#0037: #46

Pokud by to samotné budíky nějak neomezovaly, dala by se asi ta hodnota pomocí zápisu do EEPROM upravit tímto způsobem i na druhou stranu, tedy nastavit VerbrauchKorekturFaktor na hodnotu větší než 1000 (hex #03E8) Pokud by to někomu ukazovalo mnohem víc, než ve skutečnosti. O tom jsem ale zatím neslyšel.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#25 Příspěvek od KamilFKH »

Arnie_J píše:Tehu: Tak 0.4 litru bych neřešil, ale mně to ukazuje 5.4 místo skutečných 7.0 :)


Hmm, ten necelej půllitr u 330d bych asi taky neřešil (rozdíl třeba 10 a 9,6 je kolem 5%), ale 7 je oproti 5,4 o 30% víc. Mejch kolem 9,7 vůči 8,1 je taky 20% plus, což je 4 krát víc než u Tehu a to je už znát.
Arnie_J
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#26 Příspěvek od Arnie_J »

KamilFKH píše:v EEPROM na adrese hex #0036 uložen jako word v Motorola formátu (v pořadí HSB, LSB).

No jo, jenže jak teď zjistit, na jaké adrese je to u E46 FL? Pokud tam bude jen jeden word s hodnotou v rozsahu dejme tomu 0x0300-0x03E8, pak to bude asi jasné, horší když jich tam bude víc :)
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#27 Příspěvek od KamilFKH »

Není zas až tak strašně těžký. Je třeba mít po ruce fintu, jak na to.

Když pomocí PAsoft140demo stáhneš výpis EEPROM (IKE_eep.bin) a všechny coding bloky v podobě souboru IKEhwXXswXX.epb, máš k dispozici soubor bloků kódovacich dat.
Pokud v něm najdeš hexa hodnotu tisíc - data 03, E8 (nebo E8, 03 pro INTEL LSB-MSB pořadí dat ve word) jsi blízko. Většinou ta hodnota není v bloku dat samotná. U mě je jich asi sedm v kódovacím bloku 5. V epb souboru to vypadá na řádku takhle "05: F0 05 00 03 E8 10 10" (hodnoty jsem si vymyslel - NB v garáži). Každý blok je v paměti EEPROM pohromadě, zatím jsem se nesetkal s tím, že modul skládal data z různých míst paměti. Proto potom vlasně nehledáš jenom data #03E8, ale posloupnost dat z celého kódovacího bloku. Když je ve výpisu EEPROM najdeš, mělo by to být ono.

Já jsem si to navíc ověřil tak, že jsem kouknul do EEPROM na word na adrese #0036, INPou změnil faktor, kouknul do EEPROM, zase změnil INPou, zase kouknul do EEPROM, vrátil na původní honotu a naposledy zkontroloval. Vždycky tam bylo to číslo, co jsem nastavil v INPA a nic jiného se v EEPROM nezměnilo=>potvrzeno

Navíc, dá se předpokládat, jestli BC kecá o 20-30%, nikdy to nikdo nenastavoval a hodnota bude na fabrických 1000dec - #03E8hex.
Arnie_J
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#28 Příspěvek od Arnie_J »

A jo, pokud se hledá celý blok, který má tak nějak pevně danou strukturu, tak to nebude takový problém. S tím, že tam bude pořád default 1000, máš asi taky pravdu.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#29 Příspěvek od KamilFKH »

Babička mi vždycky říkala: "Můžeš bejt blbej, ale musíš si umět poradit." a toho se snažím držet. A hledání celého bloku místo jenom jedné hodnoty by měl být způsob, jak se snažím si poradit :)
Arnie_J
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#30 Příspěvek od Arnie_J »

Tak blbej nejsi, to je evidentní :D
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#31 Příspěvek od KamilFKH »

Nějak mi to nejde najít :cry:
Arnie_J
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#32 Příspěvek od Arnie_J »

A kdybych dojel někdy s tím svým krámem, tak by to pomohlo? :)
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#33 Příspěvek od KamilFKH »

Nevím. Mám data ze dvou aut a ani v jednom jsem to neobjevil. Oba jsou diesely, tak by to mělo fachat, ale nic. Zkusím ještě fóra v NDR, třeba nějakej Ludwig, Dieter nebo Johan bude vědět a podá hilfshande :D
zienteks
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#34 Příspěvek od zienteks »

Co vlastne znamena ta polozka menu 1.1 K-number (kdyz uz to tady nekdo pripomel) me to neprijde jako celkově ulete kilometry :?
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#35 Příspěvek od KamilFKH »

Myslím počet nějakých impulsů na jeden kilometr. Já tam mám 4961.

K_ZAHL_TACHO
4961_imp/km

Jakých impulsů a k čemu to je, tak to Ti nepovím.

Je k tomu další číslo

K_ZAHL_WEG
4912_imp/km

a to je asi k počítadlu ujeté vzdálenosti.

8O
zienteks
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#36 Příspěvek od zienteks »

JJ přesně to číslo tam mám taky 4961
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#37 Příspěvek od KamilFKH »

:idea: Rok mrtvé téma, ale mám nové info. :idea:

V DDE4, což je řídící jednotka dieselu 135kW lze taky nastavovat jistou korekci spotřeby, kterou se upravují data, které dodává jednotka DDE4 budíkům (když mi to pomocí standardního Verbrauch_korrektur_faktor nějak nefunguje). Lze nastavit v intervalu 95%-105% a je pro DDE4 135kW nastavena na standardních 97%, tzn. že v základu o tři procenta snižuje hodnotu průměrné spotřeby oproti vypočítané.

Lze tedy tímhle nastavením zvýšit hodnotu ukazované spotřeby až o 8%, nastavením této korekce na 105%. To jsem u sebe provedl a chyba BC oproti skutečnosti se mi snížila na báječný asi půllitr! :!:

Nastavení v DDE4 pomocí servisních funkcí v DISu (GT1).

Zatím nevím, jak jsou na tom ostatní řídící jednotky jak benzínové, tak dieselové (DDE3 pro 2,0D a DDE5 pro 3,0D 150kW)
Arnie_J
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#38 Příspěvek od Arnie_J »

U mě žádná změna, furt to ukazuje cca o 30% míň, což je tedy mazec. Pokud bys měl někdy čas a chuť podrobit to zkoumání (320d 110kW 01/2003), tak klidně přijedu. V případě úspěchu jsem ochoten se i odměnit 8)
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#39 Příspěvek od KamilFKH »

Návod ode mne k nastavení korekce pro DDE4 (3L 135kW) je tady:

http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=7212

Pro DDE3 (2L) jsem korekci v motorové jednotce nenašel. :(

KamilFKH
Miri
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 24.12.2007 01:00

#40 Příspěvek od Miri »

a nenapadlo vás že třeba muže špatně ukazovat čidlo paliva v nádrži?? Nebo jak si mužete bejt tak jistý že to vy počítáte správně?
Odpovědět