Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spotřeba

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Spajky »

jediný co má smysl je brzdění motorem a opravdu to zbytečně nevytáčet/nepodtáčet.....TDi umí za 5 i bez těhle kravin....... :)
Fipo
Registrovaný
Příspěvky: 409
Registrován: pon 26.11.2007 01:00
Bydliště: Hodonín

#22 Příspěvek od Fipo »

:lol: na to je na mě moc....v zimě to spotřebu prostě větší mít bude, a dojíždět na neutral ke křižovatce....právě by jsi měl dojíždět se zařazeným kvaltem a bez plynu, protože i na neutral auto něco žere....a to že vám auto v zimě žere o litr víc jak v létě není nic neobvyklého :lol:
george01
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: ned 10.02.2008 01:00
Bydliště: Vychodni Cechy

#23 Příspěvek od george01 »

Fipo píše::lol: na to je na mě moc....v zimě to spotřebu prostě větší mít bude, a dojíždět na neutral ke křižovatce....právě by jsi měl dojíždět se zařazeným kvaltem a bez plynu, protože i na neutral auto něco žere....a to že vám auto v zimě žere o litr víc jak v létě není nic neobvyklého :lol:

On myslel se shade 120 s karburatorem,tam je lepsi vyradit.
Chobot
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: sob 29.03.2008 01:00

#24 Příspěvek od Chobot »

pozorovat ´ekonoměr´, z toho se dá hodně vyčíst. Mít správně dofouklá kola. Vyházet z kufru všechen bordel co se nemusí furt vozit. Předvídat a při zpomalování podřazovat, brzdit motorem. Z kopce dát o stupeň vyšší kvalt a ject bez plynu, případně z prudšího kopce pak naopak podřadit a brzdit motorem(samozřejmě asi ve městě či v místech se sníženou povolenou rychlostí). Nepřetáčet, nepottáčet. Prý rychlé rozjezdy u benzínů jsou lepší než v klidu(náhlá spotřeba veliká, ale krátkodobá). Jezdit pokud možno delší vzdálenosti(ne nechat zahřát motor a hned to ´chcípnout´). Klima taky papá. Otevřená okna narušují aerodinamiku...........víc mi teď nenapadá.
george01
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: ned 10.02.2008 01:00
Bydliště: Vychodni Cechy

#25 Příspěvek od george01 »

Chobot píše:pozorovat ´ekonoměr´, z toho se dá hodně vyčíst. Mít správně dofouklá kola. Vyházet z kufru všechen bordel co se nemusí furt vozit. Předvídat a při zpomalování podřazovat, brzdit motorem. Z kopce dát o stupeň vyšší kvalt a ject bez plynu, případně z prudšího kopce pak naopak podřadit a brzdit motorem(samozřejmě asi ve městě či v místech se sníženou povolenou rychlostí). Nepřetáčet, nepottáčet. Prý rychlé rozjezdy u benzínů jsou lepší než v klidu(náhlá spotřeba veliká, ale krátkodobá). Jezdit pokud možno delší vzdálenosti(ne nechat zahřát motor a hned to ´chcípnout´). Klima taky papá. Otevřená okna narušují aerodinamiku...........víc mi teď nenapadá.

To jestli jedes z prudkyho kopce na maly kvalt a nebo na velky a pribrzdujes,tak to je jedno ani v jednom pripade si to nebere nic jen kdyz pribrzdujes tak zbytecne brousis brzdy.A s tema rychlyma rozjezdama by to platilo u dieselu ale u benzinu urco ne.Benzin cim ma vetsi zatez tak klesa ucinost kdezto u nafty to skoro nevadi tam na to muzes slapat.
Chobot
Registrovaný
Příspěvky: 84
Registrován: sob 29.03.2008 01:00

#26 Příspěvek od Chobot »

george01 píše:
Chobot píše:pozorovat ´ekonoměr´, z toho se dá hodně vyčíst. Mít správně dofouklá kola. Vyházet z kufru všechen bordel co se nemusí furt vozit. Předvídat a při zpomalování podřazovat, brzdit motorem. Z kopce dát o stupeň vyšší kvalt a ject bez plynu, případně z prudšího kopce pak naopak podřadit a brzdit motorem(samozřejmě asi ve městě či v místech se sníženou povolenou rychlostí). Nepřetáčet, nepottáčet. Prý rychlé rozjezdy u benzínů jsou lepší než v klidu(náhlá spotřeba veliká, ale krátkodobá). Jezdit pokud možno delší vzdálenosti(ne nechat zahřát motor a hned to ´chcípnout´). Klima taky papá. Otevřená okna narušují aerodinamiku...........víc mi teď nenapadá.

To jestli jedes z prudkyho kopce na maly kvalt a nebo na velky a pribrzdujes,tak to je jedno ani v jednom pripade si to nebere nic jen kdyz pribrzdujes tak zbytecne brousis brzdy.A s tema rychlyma rozjezdama by to platilo u dieselu ale u benzinu urco ne.Benzin cim ma vetsi zatez tak klesa ucinost kdezto u nafty to skoro nevadi tam na to muzes slapat.


Bod 1: Ano, i brzdy je dobré šetřit, ne? Když už teda se chce šetřit. Je mi jasný, že na spotřebu to bude prašť jak uhoď :wink:
Bod 2: Napsal jsem PRÝ, měl jsem volit ÚDAJNĚ či nějaké takové slovo. Ano toto je tkzv. ´jedna baba povídala´ a není to podložené vlastní zkušeností :)
HonzaB
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: ned 14.09.2008 00:00
Bydliště: Chrást nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od HonzaB »

Má na spotřebu vliv když je odpojenej egr?u nafty
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#28 Příspěvek od Paavo »

me by spis zajimalo, jestli ma na spotrebu vliv ladenej koncovej tlumic...........nikdo mi nebyl zatim schopnej rict, jestli to tak je
george01
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: ned 10.02.2008 01:00
Bydliště: Vychodni Cechy

#29 Příspěvek od george01 »

Paavo píše:me by spis zajimalo, jestli ma na spotrebu vliv ladenej koncovej tlumic...........nikdo mi nebyl zatim schopnej rict, jestli to tak je

Koncovej tlumic tak 0.1 procenty.Svody nebo katalyzator jo ale tlumic vzadu ne.
george01
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: ned 10.02.2008 01:00
Bydliště: Vychodni Cechy

#30 Příspěvek od george01 »

HonzaB píše:Má na spotřebu vliv když je odpojenej egr?u nafty

Kdyz je ten motor na to delanej tak asi nema cenu ten ventil odpojovat.Kazdopadne u nakladaku pisou ze recirkulace plynu trochu spotrebu zvysuje.
Fipo
Registrovaný
Příspěvky: 409
Registrován: pon 26.11.2007 01:00
Bydliště: Hodonín

#31 Příspěvek od Fipo »

odpoj si čerpadlo a nebude ti to žrát nic 8)
HonzaB
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: ned 14.09.2008 00:00
Bydliště: Chrást nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od HonzaB »

george01 píše:
HonzaB píše:Má na spotřebu vliv když je odpojenej egr?u nafty

Kdyz je ten motor na to delanej tak asi nema cenu ten ventil odpojovat.Kazdopadne u nakladaku pisou ze recirkulace plynu trochu spotrebu zvysuje.


No já nevim mam 318tds 97rv. a když jsem to přivezl tak jsem to měl odpojený a když jsem to zapojil tak mi přišlo že to omalinko hůř tahne tak jsem to zase odpojil.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#33 Příspěvek od Kami1 »

EGR je podle mne hnus, co v motoru nema co delat a je tam jenom kvuli emisim. Je to jenom muj nazor, tak me opravte pokud se mylim.

Ladenej vyfuk, kdyz je "usitej na miru" tak by mel vykon zvysit a snizit spotrebu (jednotky procent, zalezi jak "neladene" je to delany origo). Kdyz je udelanej spatne, tak naopak.
kalda

#34 Příspěvek od kalda »

Zastávám stejnej názor. Cpeme do aut intercoolery jak kráva, filtry měníme až to není hezký a v podstatě k ničemu. S každým vetším sešlápnutím pedálu nám ten ventil pouští ty hnusný, spálený, žhavý plyny zpět do sání.
Když jsem měl ještě starej systém vstřikování nafty, tuším EDC 1.14, ale teď fakt nevím, no prostě jedno z prvních el. ovládaných čerpadel, tak když jsem odpojil podtlakovou regulaci toho ventilu, auto jelo o poznání líp a ničemu to nevadilo, krom těm emisím...
HonzaB
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: ned 14.09.2008 00:00
Bydliště: Chrást nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od HonzaB »

Další co dost ovlivnuje spotřebuje je dobře seřízená geometrie,já měl rozhozenou geometrii a žralo mi to o 1-1,5litru víc.
nicoczech
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: ned 31.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od nicoczech »

No tak jsem se nedozvěděl přesně co jsem chtěl, ale teda odjiným lidí jsem se dozvěděl že lambda sonda může za přestřlenou spotřebu což se mě nejspíše týká a to proto že můj odhad je 20 litrů po městě a nemám katalyzátor, místo něj roura jak moc to ovlivňuje katík?
Hudyzz
Registrovaný
Příspěvky: 63
Registrován: ned 21.12.2008 01:00

#37 Příspěvek od Hudyzz »

Katíkem to nebude, já katík spálil na uhel, tak se vyndal uplně a auto subjektivně lépe jelo a řekl bych, že méně žralo, i když to bylo nepatrně, možná jen trochu lehčí nohou na plynu. Katík je tam stejně jen kvůli zelenejm, z hlediska výkonu a spotřeby věc naprosto přebytečná :D
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#38 Příspěvek od Kami1 »

nez spatnej a nefunkcni kat tak asi lepsi ta trubka
na druhou stranu si myslim, ze kdyz mas ladeny svody tak se pri jejich navruhu s katem pocita, takze jeho vyndanim je trosku rozladis

takze vyhody/nevyhody vyndani katu sou otazkou konkretni soustavy
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od shade120l »

Jen at žere dyt je benzín tedka nízko...

Ale ze zkušenosti... Lambda, ladák, katalyzátor, Svíčky, vzduch filtr, olej, Podhuštění či přehuštěný kola, široký gumy, audiozástavba (ta mi udála cca 1,5l/100km), termostat, Klima atd atd
mathias22
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pát 13.06.2008 00:00
Bydliště: Ostrava CITY
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od mathias22 »

kdyz mam sport. filtr???je tam nejaky rozdil mezi origo a jim ve spotrebe?a +- o kolik?diky
Odpovědět