Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kolísání otáček na volnoběh
volně přeloženo z jedné US diskuse
originál je zde:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=506378
Zažil jsem už toho dost co se týká problémů s volnoběhem. Pracuji v autoprůmyslu v Austrálii a mám tyhle problémy s volnoběhem už přes 6 měsíců - přesně po uplynutí záruky na vůz. Po konzultaci BMW specialisty mi tento řekl, že všechny E46 modely potřebují měnit cívky (coils), pokud jsou špatné - použít Bosch místo Bremi. To jsem udělal, fungovalo to perfektně 4 dny a poté opět nepravidelný volnoběh. Pak jsem vyměnil hadici od PCV (Positive Crankcase Ventilation valve) - ventil systému odvětrávání zpod víka ventilů. Další 4 dny bez problémů a poté zase špatný volnoběh. Frustrující....
Vzal jsem to do BMW kde to měli týden s tím, že potřebuji additiva do benzinu. Nanic, utraceno 180 dolarů a problém znovu po 4 dnech. Vzali si to zpátky a po týdnu výsledek - že je v háji vačka, vahadla, zdvihátka, olej jako bahno a že to bude stát 5000 dolarů! Stanovisko BMW bylo, že mi neposkytnou adekvátní péči s tím, že jsem nepoužíval long-life olej. Divné ale bylo, že se problémy objevily poté, co jezdila má žena kratší trasy. Jezdím 50 km do práce a sotvakdy jsem měl tenhle problém, ale jakmile začnou krátké trasy, volnoběh začne zlobit - garantuji!
Ve finále to má znamenat, že hrudkovitý olej dělá bordel s Valvetronicem, což mate řídící jednotku a ta si myslí, že jsou špatné vstřiky. Podle diagnostiky jsem měl špatné vstřiky na 2 a 3 válci. to je ovšem nemožné, mám najeto jen 37 000km.
Nevěděl jsem, že mám používat long-life olej a měnil jsem ho jen jednou od r. 2005 (po 19600 km). Použil jsem Motul 4100 turbo lehkoběžný, kt. je na seznamu BMW schválených, ale ne pro motor N42 E46!! Motul se vyjádřil, že jejich olej nehrudkovatí a chtěli vzorek na testy, ale BMW servis si nepřečetl včas můj email a tak vzorek nebyl k dispozici.
Začal jsem se poptávat svých známých a na něco jsem přišel: mechanik, který právě skočil práci pro BMW servis a kterému řikali "machr" mi řekl hned diagnosu bez toho aniž by se na auto kouknul. Řekl, že motor N42 má prostě problémy s dýcháním ve smyslu ucpávání se PCV ventilu(viz výše). Když se to stane, dochází v separátoru k hrudkovatění oleje, což mate Valvetronic a proto běhá motor občas nepravidelně kvůli hroudám v oleji!!!! (měl by to vědět - sám ty záruční opravy prováděl a že jich bylo!)
Další jeho kolegové uvedli, že pravidelně mění vahadla, zdvihátka...
Nevěřil jsem vlastním uším. BMW servis mě vodí za nos 2 týdny, než tohle přiznali. Například se stalo, že nové sedmičce se PCV ventil utrh a vlítnul do motoru!
Takže suma sumárum: olej měnit častěji než doporučovaných 25 000km a pokud zlobí volnoběh kontrola hadic a ventilu sání zpod víka ventilů a dále sací potrubí. Prostě zlobí "dýchání".
originál je zde:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=506378
Zažil jsem už toho dost co se týká problémů s volnoběhem. Pracuji v autoprůmyslu v Austrálii a mám tyhle problémy s volnoběhem už přes 6 měsíců - přesně po uplynutí záruky na vůz. Po konzultaci BMW specialisty mi tento řekl, že všechny E46 modely potřebují měnit cívky (coils), pokud jsou špatné - použít Bosch místo Bremi. To jsem udělal, fungovalo to perfektně 4 dny a poté opět nepravidelný volnoběh. Pak jsem vyměnil hadici od PCV (Positive Crankcase Ventilation valve) - ventil systému odvětrávání zpod víka ventilů. Další 4 dny bez problémů a poté zase špatný volnoběh. Frustrující....
Vzal jsem to do BMW kde to měli týden s tím, že potřebuji additiva do benzinu. Nanic, utraceno 180 dolarů a problém znovu po 4 dnech. Vzali si to zpátky a po týdnu výsledek - že je v háji vačka, vahadla, zdvihátka, olej jako bahno a že to bude stát 5000 dolarů! Stanovisko BMW bylo, že mi neposkytnou adekvátní péči s tím, že jsem nepoužíval long-life olej. Divné ale bylo, že se problémy objevily poté, co jezdila má žena kratší trasy. Jezdím 50 km do práce a sotvakdy jsem měl tenhle problém, ale jakmile začnou krátké trasy, volnoběh začne zlobit - garantuji!
Ve finále to má znamenat, že hrudkovitý olej dělá bordel s Valvetronicem, což mate řídící jednotku a ta si myslí, že jsou špatné vstřiky. Podle diagnostiky jsem měl špatné vstřiky na 2 a 3 válci. to je ovšem nemožné, mám najeto jen 37 000km.
Nevěděl jsem, že mám používat long-life olej a měnil jsem ho jen jednou od r. 2005 (po 19600 km). Použil jsem Motul 4100 turbo lehkoběžný, kt. je na seznamu BMW schválených, ale ne pro motor N42 E46!! Motul se vyjádřil, že jejich olej nehrudkovatí a chtěli vzorek na testy, ale BMW servis si nepřečetl včas můj email a tak vzorek nebyl k dispozici.
Začal jsem se poptávat svých známých a na něco jsem přišel: mechanik, který právě skočil práci pro BMW servis a kterému řikali "machr" mi řekl hned diagnosu bez toho aniž by se na auto kouknul. Řekl, že motor N42 má prostě problémy s dýcháním ve smyslu ucpávání se PCV ventilu(viz výše). Když se to stane, dochází v separátoru k hrudkovatění oleje, což mate Valvetronic a proto běhá motor občas nepravidelně kvůli hroudám v oleji!!!! (měl by to vědět - sám ty záruční opravy prováděl a že jich bylo!)
Další jeho kolegové uvedli, že pravidelně mění vahadla, zdvihátka...
Nevěřil jsem vlastním uším. BMW servis mě vodí za nos 2 týdny, než tohle přiznali. Například se stalo, že nové sedmičce se PCV ventil utrh a vlítnul do motoru!
Takže suma sumárum: olej měnit častěji než doporučovaných 25 000km a pokud zlobí volnoběh kontrola hadic a ventilu sání zpod víka ventilů a dále sací potrubí. Prostě zlobí "dýchání".
PCV je zrejme odvetravani klikove hridele (jakoze jeji skrine pro ty mene nadane), coz u e36 je taky castej problem volnobehu
jinak ta zdvihatka tim mysli asi hydrostely?!
jinak pokud se nemylim, tohle potvrzuje teorii mnoha znamych, ze long life je nejvetsi shit, co muze bejt a konecne to muzu i podporit realnym vysvetlenim, kdyz to budu znovu nekomu vysvetlovat, to jsem rad
""Of course the typical mechanic out there doesnt see these problems , as they recommend to change the oil typically every 10 000 km or 6 months, so even though they DONT use the long life oil - their customers dont get that rough idle problem. Strangely enough, many (not all) BMW customers using this long life oil, have got this same problem as me and many of you.""
ale abych jeste mluvil k veci, u e36 snad longlife olej nikdo nepouziva, takze tenhle problem nemusi byt zpusoben olejem, ale samozrejme to odvetravani kliky (znovu jeji skrine) nepodcenit, jednou za cas se hodi vycistit
jinak ta zdvihatka tim mysli asi hydrostely?!
jinak pokud se nemylim, tohle potvrzuje teorii mnoha znamych, ze long life je nejvetsi shit, co muze bejt a konecne to muzu i podporit realnym vysvetlenim, kdyz to budu znovu nekomu vysvetlovat, to jsem rad
""Of course the typical mechanic out there doesnt see these problems , as they recommend to change the oil typically every 10 000 km or 6 months, so even though they DONT use the long life oil - their customers dont get that rough idle problem. Strangely enough, many (not all) BMW customers using this long life oil, have got this same problem as me and many of you.""
ale abych jeste mluvil k veci, u e36 snad longlife olej nikdo nepouziva, takze tenhle problem nemusi byt zpusoben olejem, ale samozrejme to odvetravani kliky (znovu jeji skrine) nepodcenit, jednou za cas se hodi vycistit
vlevo je matal
a vpravo Killca 


No doslova se tam píše: which in turn plays havoc on the valvetronics which cause your engine to rough idle sporadically due to all the mass sludge in your engine!!
což na druhou stranu působí paseku na Valvetronicu a působí tak SPORADICKY nepravidelný chod kvůli sraženinám v oleji!!
Chápu, že valvetronic je asi složitější systém, možná bude náchylnější na ty hydroštely, čert ví. Netušítě jestli má i Honda podobné problémy s jejich VTEC/i-VTEC? V principu je to přece podobné řešení!
což na druhou stranu působí paseku na Valvetronicu a působí tak SPORADICKY nepravidelný chod kvůli sraženinám v oleji!!
Chápu, že valvetronic je asi složitější systém, možná bude náchylnější na ty hydroštely, čert ví. Netušítě jestli má i Honda podobné problémy s jejich VTEC/i-VTEC? V principu je to přece podobné řešení!
Tak u mé m42 (E30) byl problém s přisáváním falešného vzduchu právě přes steřelou hadici odvětrávání klikovky (výstup z ventildeklu, vstup do kolena sání mezi klapkou a váhou) a taky kvůli mé chybě definitivně prasklo to koleno (bylo už taky dost zpuchřelé), což se okamžitě projevilo úplným chcípáním, protože již "zvážený" vzduch unikal pryč...
Přisávání falešného vzduchu jde poznat při sešlápnutí a následném puštění plynu, kdy se motor pomalu a často kolísavě vrací na volnoběh...
Jinak pokud problém s volnoběhem nastal po odpojení baterky, jedná se většinou pouze o "vzpamatovávání" řj...
Přisávání falešného vzduchu jde poznat při sešlápnutí a následném puštění plynu, kdy se motor pomalu a často kolísavě vrací na volnoběh...
Jinak pokud problém s volnoběhem nastal po odpojení baterky, jedná se většinou pouze o "vzpamatovávání" řj...
Čus chlapáci.S kolísáním otáček jsem taky problém na 2i M50,1.8 M40.328 mito zatím nedělá.Stačilo pouze vyndat a vyčistit ovládání nebo servo a jak říkáte vy ostatní čidlo volnoběhu.Vyčistit ho ne jenom tam kde proudí vzduch, ale rozebrat to celý a vyčistit i pracovní prostor ele.motorku(ele. magnet)Pozor při rozebírání ,jsou na něm rísky pro přesnou polohu.Mohl by znovu kolísat.Dá se uvažovat i otom ,že motory mají něco zasebou,tudíž mají větší vůle .Čidlo volnoběhu na zvýšené ot.motoru reaguje zavřením přívodu vzduvhu,ot.motoru se dostanou pod limit až chcípnutí.Na to čidlo zareaguje velkým otevřením a ot.vvylítnou nahoru.A takhle to de dokola. Valvetronic funguje tak ,že vačky mají servo motory ,které snimy pohybují směrem k ventilům a nebo odnich.Tím se ventily otvírají více či méně.Škrtící klapka pouze pro nouzový chod.Valvetronic v E36 nee.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 160
- Registrován: ned 25.12.2005 01:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1335
- Registrován: pát 22.09.2006 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
yard píše:tak jak ??? nějaké nové poznatky pánové ???...já pořád nejezdím, čekám na váhu...pokud to nebude ta váha, tak jde auto ze skály, nebo ho prodám na díly,prodám ho ale v každém případě...mám ho plný zuby...paradox je, že to nejspíš dělá ta váha a přitom diagnostika jí vůbec neukázala...
Mám to samé, diagnostika mi ukázala lambda sondu, tak jsem dal novou a dělá to stejně
