Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

3D Navigace 16:9, DVD

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od JaraX »

xxRobertoxx píše:Nevíš jestli se dá v té navigaci aktivovat TV??
V M3 e46 smg jsem tam na to měl přímo TV kolonku a tady v druhé M3 e46 není???


vyměnit TV modul a TV dodělat :)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#22 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

JaraX píše:
xxRobertoxx píše:Nevíš jestli se dá v té navigaci aktivovat TV??
V M3 e46 smg jsem tam na to měl přímo TV kolonku a tady v druhé M3 e46 není???


vyměnit TV modul a TV dodělat :)

Zřejmě tam TV tuner vůbec nemá, takže jedině dodělat tuner + antény.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
xxRobertoxx
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 05.11.2008 01:00

#23 Příspěvek od xxRobertoxx »

Ok. Dík
šlo by na ten monitor napojit aspoň DVD-film??
groom
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 23.04.2008 00:00
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od groom »

xxRobertoxx píše:Ok. Dík
šlo by na ten monitor napojit aspoň DVD-film??


S tim moc nepočítej
svob
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: stř 24.12.2003 01:00
Bydliště: Brno

#25 Příspěvek od svob »

xxRobertoxx píše:Ok. Dík
šlo by na ten monitor napojit aspoň DVD-film??


Jasně, že šlo! Kup si DVD player a nebo DVD changer a půjde to! K tomu changeru je potřeba ještě Audio a Video modul a půjde to. Nestojí tak moc a jsou to všechno origo díly... Já si budu kupovat ten DVD changer ;)... Umí to i mp3 a tak.
svob
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: stř 24.12.2003 01:00
Bydliště: Brno

#26 Příspěvek od svob »

xxRobertoxx píše:Nevíš jestli se dá v té navigaci aktivovat TV??
V M3 e46 smg jsem tam na to měl přímo TV kolonku a tady v druhé M3 e46 není???


Jak jsem už tady napsal. Když dokoupíš příslušné moduly, jde vše. Viděl jsem od BMW toto:

TV modul (DVB-T/analog, samotní analog)
DVD player
DVD wechsler (6 DVD - CD audio, mp3, DVD i DL)
svob
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: stř 24.12.2003 01:00
Bydliště: Brno

#27 Příspěvek od svob »

humanic píše:
svob píše:Tak to všechno krásně funguje 8) ...


Nemohl by jsi teda ňák ve zkratce napsat jak si všechno rozchodil,ta angličtina mi nic neřiká. :cry:


1. stáhnout CD z firmaware (je tu na to odkaz)
2. aplikovat v autě (vložil jsem kolečko, otočil klíčem a čekal jsem, co bude)
3. použít správnou mapu - DVD 2008-2 (stáhl jsem přes Torrent dvě verze - high a professional)
4. aktivace Perpestive view (je tu na to taky odkaz) - vlezeš do natavení pc (SET) a tom menu podržíš na 10s tlačítko MENU. Pak ti naskočí SERVICE MODE menu. V něm už si jen najdeš a aktivuješ
5. v navigaci v Positions si nastavíš Perspective View...

Toť vše.
xxRobertoxx
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 05.11.2008 01:00

#28 Příspěvek od xxRobertoxx »

svob píše:
xxRobertoxx píše:Ok. Dík
šlo by na ten monitor napojit aspoň DVD-film??


Jasně, že šlo! Kup si DVD player a nebo DVD changer a půjde to! K tomu changeru je potřeba ještě Audio a Video modul a půjde to. Nestojí tak moc a jsou to všechno origo díly... Já si budu kupovat ten DVD changer ;)... Umí to i mp3 a tak.


Víš, kde ty potřebné komponenty koupit? nebo musím BMW? Zrovna tady tomu moc nerozumím-elektro atd...
Dík
Kadlik
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: stř 16.11.2005 01:00

#29 Příspěvek od Kadlik »

svob píše:
humanic píše:
svob píše:Tak to všechno krásně funguje 8) ...


Nemohl by jsi teda ňák ve zkratce napsat jak si všechno rozchodil,ta angličtina mi nic neřiká. :cry:


1. stáhnout CD z firmaware (je tu na to odkaz)
2. aplikovat v autě (vložil jsem kolečko, otočil klíčem a čekal jsem, co bude)
3. použít správnou mapu - DVD 2008-2 (stáhl jsem přes Torrent dvě verze - high a professional)
4. aktivace Perpestive view (je tu na to taky odkaz) - vlezeš do natavení pc (SET) a tom menu podržíš na 10s tlačítko MENU. Pak ti naskočí SERVICE MODE menu. V něm už si jen najdeš a aktivuješ
5. v navigaci v Positions si nastavíš Perspective View...

Toť vše.


Ahoj, mám navi MK IV a DVD v kufru, verze SW je V28 což je 4-1/80, mapy jsou 2006 (jen nevím jestli cd nebo dvd)... Začínám se rozkoukávat, ale pár věcem ještě nerozumím...

Moje dotazy jsou:

1, půjde mi Perspective view?? Podle verze SW by měla, ale nejsou na to mapy staré??
2, jaké jsou nejnovější mapy?? Popř. kde je možné je sehnat (SZ)?? Jaký je rozdíl mezi mapou high a professional??
3, má smysl updatovat SW na 4-1/100 (V31)?? Proč??
4, vezme mi nové mapy i SW, který mám teď (V28)??

Nemáte někdo zkušenosti i s Bluetooth Handsfree origo BMW?? Nejsem schopen spárovat tel...

Díky předem za jakoukoliv informaci!!
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#30 Příspěvek od KamilFKH »

Kadlik píše:
1, půjde mi Perspective view?? Podle verze SW by měla, ale nejsou na to mapy staré??


- Vlastní mapy nemají s perspective view co dělat. To je záležitostí navigačního firmwaru v navigačním počítači (jednotce vzadu v kufru) a ne mapového podkladu. Zapni si to v servisním menu navigace.

Kadlik píše:2, jaké jsou nejnovější mapy?? Popř. kde je možné je sehnat (SZ)?? Jaký je rozdíl mezi mapou high a professional??

- BMW vydalo koncem roku (cca listopad/prosinec 2008) mapové podklady verze 2009-1.
- kup u BMW nebo hledej...
- High maps jsou CD/DVD mapové podklady pro navigační přístroje I-bus vozů (pro navigace Mk3 a Mk4 v E38, E39, E46, pre-facelift X5, X3)
- Professional maps jsou DVD mapové podklady pro navigační přístroje iDrive vozů (E90,....)

Kadlik píše:3, má smysl updatovat SW na 4-1/100 (V31)?? Proč??

Jasně. Firmware v10.00 pro Mk4 přichází s podporou dual layer DVD pro mapové podklady. Od 2008-2 jsou na DVD-R DL.

Kadlik píše:4, vezme mi nové mapy i SW, který mám teď (V28)??

Měl by. Před vydáním 2006-1 byly myslím v trochu jiném formátu, ale mělo by to fungovat.

Kadlik píše:Nemáte někdo zkušenosti i s Bluetooth Handsfree origo BMW?? Nejsem schopen spárovat tel...

Díky předem za jakoukoliv informaci!!


- Tiskneš správné tlačítko?
K párování lze použít jen tlačítko na Eject boxu/střední konzoli, NE to na volantu, ikdyž symbol je na něm stejný (tři levé závorky a obličej zboku)

- Páruješ správným postupem?
1) Stiskni a drž párovací tlačítko (NE na volantu, ale na Eject boxu) na min 1 vteřinu
2) stále drž tlačítko a zapni zapalování
3) stále drž tlačítko další 2 až 3 vteřiny
4) uvolni tlačítko
5) krátce po uvolnění tlačítka se na monitoru objeví nápis "BLUETOOTH PAIRING" nebo na radiu "BT PAIRING" a žlutá, zelená a červená LED začnou blikat
6) zapni vyhledávání BT zařízení na telefonu
7) telefon najde ULF modul pod jménem "BMW12345" (12345 mohou být samozřejmě jiná čísla), zvol ho a vlož do telefonu autorizační kód ULF jednotky
8 ) po úspěšném spárování vypni a znovu zapni zapalování, telefon by se měl automaticky připojit do 30 vteřin

- Máš správný autorizační kód ULF jednotky?
Vzadu v kufru se dostaň k ULF modulu a koukni na samolepku modulu. Vprostřed je nápis BLUETOOTH PASSKEY a pod ním je čtyřmístné číslo. To je autorizační kód ULF jednotky. Nepoužívej standardní 0000 jako pro ostatní 3rd party handsfree/sluchátka, protože to nefunguje.

Pokud se budeš koukat na tu samolepku, najdi taky nápis "ULF MODULE" a pokud ho máš dolněný na "ULF MODULE MIT SES", tak budeš moci hlasem zadávat volaná čísla nebo příkazy pro navigaci. Samozřejmě jenom v jazyce zvoleném pro zobrazení navigačního menu. Zadávání aktivuješ dlouhým stištěním tlačítka na volantu. Po tónu můžeš mluvit.

Pokud máš v autě češtinu, tak to pro hlasové příkazy použije jazyk, místo kterého je čeština naistalována. Proto si dávám češtinu místo angličtiny.

Pokud změníš jazyk menu navigace, tak jazyk pro hlasové příkazy se změní se zpožděním až po vynutí a znovu zapnutí zapalování (ULF reset).
Kadlik
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: stř 16.11.2005 01:00

#31 Příspěvek od Kadlik »

Díky Kamile za spoustu odpovědí!!

Jen by mě ještě zajímalo co přesně znamená I-bus vůz, dost se to zmiňuje na X5world.com a nějak nechápu...

S tím párováním telefonu jsem to dělal podle návodu, což je přesně tak jak popisuješ! Mám ten Bluetooth Passkey dokonce na origo kartičce. Jen to ne a ne spárovat... Na navi zvolím telephone, pak je tam prázdná obrazovka s nápisem nahoře ACTIVATE PHONE a ať dělám co dělám, BLUETOOTH PAIRING se mi prostě neobjeví...

Na X5world je každý příspěvek ohledně stejného problému nevyřešený, prostě to asi lidem nefunguje a nikdo neví co s tím!! Jediný co mě u toho ještě hlodá je, že nevím jestli není nutný nějaký ten snap-in adaptér, ten já nemám... Ale pak bych posrádal smysl tohoto BT HF...
Kadlik
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: stř 16.11.2005 01:00

#32 Příspěvek od Kadlik »

Ještě dotaz - v autě mám angličtinu a na výběr je ještě z němčiny a jěště nějakého jazyku... Jak si tam dostal tu češtinu??

Děkuju moc za trpělivost s mou nechápavou osobou!!! :-)
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#33 Příspěvek od KamilFKH »

I-Bus je 12V jednosignálová sériová komunikační sběrnice ve voze (podobná I2C pro 5V počítačovou logiku), na které jsou připojeny jednotlivé funkční komponenty výbavy vozu. Je to Instrumenten-bus (v E46 je identická, jen jinak nazývaná K-Bus Karoserie-Bus), která umožňuje propojení velkého množství modulů jenom pomocí minima kabelů (většinou +12V, zem, +12V klíček, I-Bus). Po této sběrnici jednotlivé komponenty navzájem komunikují a posílají si různé ovládací pokyny pro cílová zařízení, které nahrazují ovládací kabely.

Všechna auta, co jsou vybavena touto sběrnicí jsou označovaná jako I-Bus vozy (E38, E36, E46, pre-facelift X5, X3, nějaký Z)

V další generaci vozů (nové karoserie, E90 apod.) již komponenty navzájem nekomunikují přes sběrnici s elektrickými signály, ale již přes optické kabely a tyhle vozy jsou označovány jako iDrive.


BT: Pokud máš přístup k menu navigace, tak jsi zřejmě už nedodržel postup pro párování, protože máš klíček v poloze alespoň 1 a rozsvícený monitor.

Úplně vypni klíček => 0
Stiskni a drž ten čudlík min 1s
Otoč klíčkem do 2 (rozsvítíš kontrolky)
drž ho furt další 2-3 s
pusť ho a čekej

Pak by mělo objevit BT pairing. Na hraní s menu při tom nemáš čas. Proto Ti to možná nejde.

A "ACTIVATE PHONE" to zřejmě v tom telefonním menu píše, protože to čeká na zapnutí BT na již spárovaném telefonu (kterej spárovanej zatím nemáš).

Snap-in adapter je jenom redukce mezi Tvým telefonem a Eject boxem, aby to mohlo telefon nabíjet a tak. Pokud máš telefonní nabíječku do zapalovače a navíc třeba nemáš k ejectboxu připojenou střešní GSM anténu, tak ho ani nepotřebuješ.


Navíc chyba nemusí být v Tobě:
Další věc je zkontroluj si na BMW telephone compatibility list, jestli Ti ten telefon vůbec s BMW BT funguje. Záleží i na verzi ULF modulu, jestli máš nějakej starší, tak ty měly dost problémy s navázáním nebo udržením BT spojení.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#34 Příspěvek od KamilFKH »

Přeložil jsem si to. Fonty, texty, trochu hezčí barvy. Jak prostředí základního menu a navigace, tak i mapové DVD podklady s body zájmu (už to nepíše PETROL STATION, ale Čerpací stanice). Televizi a telefonu zůstavají původní cizojazyčné texty (jiné jednotky než navigace). Trvalo mi to sice něco kolem půl roku na to přijít a doladit, ale nakonec se mi to povedlo. Navíc jsem sehnal od BMW i originál profesionální český hlas, tak jsem to nemusel namlouvat sám. Mám to pro Mk4, Mk3 mi zatím trochu hapruje, ale já to přeperu.
Kadlik
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: stř 16.11.2005 01:00

#35 Příspěvek od Kadlik »

Nenapsal jsem to úplně srozumitelně, nicméně jsem zkoušel mnoho variant pro to párování a právě mezi prvními bylo přesně dle návodu, kdy jsem zmačknul tlačítko pro párování pod loketkou a pak až otočil klíčkem za stálého držení tlačítka a poté pustil... Pořád nic! Na druhou stranu je pravda, že jsem měl vždy zaplé BT na novějším telefonu. Doma ještě mám 6310i tak to zkusím s tím a pokud to bude tím, pak je stará verze toho ULF modulu... Novější se dá nahrát nějak??

Co se týče té češtiny - ani mi tak nevadí Menu v angličtině, ale spíš ten hlas při navigaci mi nevyhovuje, přestože si troufám říci, že anglicky umím dobře. Ty hlasy v češtině bych bral... Je to složité to tam doinstalovat??
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#36 Příspěvek od P-J »

Taky přidám do téhle diskuze jeden dotázek.....

Provedl jsem upgrade navi MKIII na MKIV (zde vše OK), a včera jsem tam hodil místo monitoru 4:3 monitor 16:9. Na první pohled taky vše OK. Problem je v tom, že ten displej má místo kazety CD (to by bylo hezké), ale to CD nefunguje. Při přepínaní tlačítkem MODE se přepíná rádio, měnič a .... stále naskakuje kazeta (která tam samo není). Monitor nakódovat nejde a ,uslím si, že kódování rádia taky nic nevyřeší... Nebo ano? Předpokládám, že problém je v tom, že to rádio prostě CD mechaniku ovládat neumí. Je tak?
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#37 Příspěvek od KamilFKH »

P-J, přesně tak. Rádio staré generace (OG - old generation) s kulatými konektory neumí CD mechaniku v jednotce monitoru ovládat. Potřebuješ (potřebuju :( ) redukci pro elektriku auta ze staré generace na novou generaci (NG - new generation - ploché konektory) a rádio nové generace.

Pomůžu Ti s hledáním.

61 12 6 913 957 - redukce z kulatých konektorů elektriky na ploché konektory NG rádia (reproduktory, napájení, klíček, I-bus, remote antena out) mám - ověřeno
61 12 6 924 785 - redukce obou menších konektorů audiovstupů/výstupů rádia OG 10 pin na NG 12 pin. (zvuk Pro CD, navigaci, ULF modul, LINE-OUT, AUX-LINE-IN) mám - ověřeno

Do 12pinových konektorů redukce do NG rádia pak můžeš zapojit AUX-IN adapter, výstup z ULF-Bluetooth modulu pro zvuk telefonu ve všech reproduktorech a výstup LINE-OUT např pro zesilovač subwooferu.

Pro E46 je první NG rádio s plochými konektory 65 12 8 385 898 z 09/2001 (datum faceliftu). Tohle rádio už umí ovládat CD vepředu v monitoru a drobný rozdíl je při ztlumení rádia při navigačních pokynech. OG zvuk z rádia (CD, CD changeru, AUX-IN - mají jen některá OG rádia z E38, TV) úplně vypne, kdežto NG ho jenom rozumně ztlumí. Neztratíš tak třeba důležitou dopravní zprávu z rádia. Navíc, od 35. týdnu roku 2005 mají rádia a CD changery instalovány nový firmware, který jim umožňuje přehrávat MP3. Samozřejmě potřebuješ oba komponenty (NG radio, CD changer) po tomto datu, aby to fachalo. První NG rádio s MP3 by mělo být 65 12 6 976 964. PN CD changeru neznám. Jedna poznámka na závěr, MP3 funkce je pouze pro CD changer, vepředu v monitoru to bude vždycky hrát jen audio CD.

Protože mám CD changer z 2001, tak na MP3 funkci asi zatím prdím, scháním jen NG rádio. Až bude, tak potom přijde poslední, 13. generace ULF modulu (umí nejvíc, odstraněny chyby komunikace s BT telefonem), eject box, žraločí ploutev s GSM anténou z E60+anténní kabel do Eject boxu a natáhnout kabely audio výstupu z ULF k NG rádiu. Uf :D , plán dobrej ne? :)
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#38 Příspěvek od KamilFKH »

2Kadlik: Jak jsem psal, mě to trvalo půl roku to přeložit a doladit u Mk4 (DVD) a s Mk3 (CD) navigační jednotkou bojuju dodnes (asi už mám špatnej laser).

Jinak vlastní změna na češtinu trvá jako normální upgrade firmwaru navigační jednotky. U Mk4 cca 4 minuty, u Mk3 trochu dýl (je o půlku pomalejší).
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#39 Příspěvek od P-J »

Plán dobrý, ale já asi teda zůstanu pouze u výměny rádia. Tel. tam teď nemám a dodělávat to celé se mi nechce - nebo je to spíš celkem nákladné.

Anténní konektor by měl být taky jiný ne?

Ten menší konektor má ale jiné číslo (61 12 6 913 954) - to co jsi uvedl ETK nezná. Zatím jsem se na to rádio nedíval (nechce se mi kuchat půl kufru), ale pokud je to aspoň trochu podobné s E39, tak bych tu redukci na malé konektory potřebovat nemusel. U E39 byl CD měnič připojený do zesilovače top-hifi, a v E46 mám teď harmanna, tak snad je připojený taky do něj (a navigace snad taky).

A zatím teda spíš uvažuju o tom, že si tu redukci vyrobím (ale nejdřív musím pořádně propočítat, jestli se to vyplatí), ta cena za origo se mi vůbec, ale vůbec nelíbí.......
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#40 Příspěvek od KamilFKH »

Já mám v autě Siemens BIT2 telefon s bezdrátovým sluchátkem, takže telefonní elektriku mám, BT anténu taky (je stejná jako ta WCDT pro bezdrát sluchátko, na 2,4GHz jako Bluetooth), takže jenom vyndám BIT2, přepinuju konektory vzadu 54 a vpředu 18 na Kabelbaum2 standard (po 03/2002), vyvedu audio do rádia, natáhnu anténní kabel ze žraloka k eject boxu, zapojim ULF a Eject box a jsem hotovej. Jen to koupit, pak je to za den hotový.

Jo, ajo, máš pravdu. Anténní FM/AM konektor je taky jiný. Místo starýho kulatýho koax do L je tam FAKRA. Moje elektrika 4/2001 je trochu napůl, jak se blížil facelift, tak to tam páchali neskutečně. Já tam mám FAKRA anténní konektor a na něm mám redukci z FAKRA na starej koax. Takže já jen sundám redukci a připojím nové rádio.

ETK na netu sice nezná, ale funguje. V ETK je jenom propojka jednoho 10-12 konektoru pro CD chager. Tohle je propojení obou 10 pinových OG konektorů z elektriky auta do obou 12 pinových NG konektorů pro NG rádio. Kupoval jsem to v UL BMW Grál a dodali mi to. Je to součástka myslím pro E39 nebo E38.

Já mám úplně základ audio, to jsem neřekl. Pokud je HI-FI, nebo Harman, pak to bude zřejmě jinak. Pro mě však tohle je to pravé ořechové.
Odpovědět