Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
motor BMW 330d E46
Pokud je v řídící jednotce motoru uložen jeden z několika chybových kódů (mezi nimi je právě "Chybná váha vzduchu", další jsou např. "nespolehlivý signál čidla vačky", "nespolehlivý signál čidla kliky", apod), tak motor jede v nouzovém režimu, kdy se:
- nenaklápí lopatky turba ve výfuku => snižuje to plnící tlak
- neotvírají se "swirl flaps"- klapka v "parohách" sání před každým druhým z dvojice sacích ventilů pro válec => omezí se přívod vzduchu ve vyšších otáčkách
- je elektronicky omezen vstřik paliva na určitou hodnotu => malá dynamika chodu motoru a nižší max výkon
- zároveň to ovlivní i program automatické převodovky, která pak řadí později v mnohem vyšších otáčkách (a celkově dost divně)
Shrnutí a odpvěď: Ano, má vliv. Počítač to nereguluje a tlak sání je nižší.
- nenaklápí lopatky turba ve výfuku => snižuje to plnící tlak
- neotvírají se "swirl flaps"- klapka v "parohách" sání před každým druhým z dvojice sacích ventilů pro válec => omezí se přívod vzduchu ve vyšších otáčkách
- je elektronicky omezen vstřik paliva na určitou hodnotu => malá dynamika chodu motoru a nižší max výkon
- zároveň to ovlivní i program automatické převodovky, která pak řadí později v mnohem vyšších otáčkách (a celkově dost divně)
Shrnutí a odpvěď: Ano, má vliv. Počítač to nereguluje a tlak sání je nižší.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 05.11.2008 01:00
Výměnou váhy vzduchu nikdy nic nezkazíš!! Určitě ta tvá už má něco za sebou a budeš překvapený jak ti auto pojede. Hlavně nekupuj neorigo, nějaké levné repliky - nevím, jakou máte zkušenost ostatní, ale mě odešla cca za měsíc a nikdo mi peníze tehdy nevrátil.
A konkrétně na 320d mi měnili váhu a dali tam v BMW nějaký novější model, co se tak nesere a přehráli i softvér, sice nevím proč, asi k te váze, ale auto jelo pak jak raketa (na diesela).
A konkrétně na 320d mi měnili váhu a dali tam v BMW nějaký novější model, co se tak nesere a přehráli i softvér, sice nevím proč, asi k te váze, ale auto jelo pak jak raketa (na diesela).
ide o to ze kupujem zánovnú váhu vzduchu vraj trojmesacnu z buraneho BMW a na Slovenskom fóre som cital ze váhu z novšich typov výroby treba nejako naprogramovat a dat zapísat hodnoty do RJ.je to tak? aspon vy co ste menili váhu co ste museli robit? lebo ja som si myslel ze vyberiem staru dam tam tu zanovnu a auto obžije ale asi to tak nebude co???
2Kami1: Tak to netuším, tuhle fintu neznám. Je to možné. Některé závady se odmažou tak, že se zapne klíček do polohy 2 (svítí kontrolky, začne to žhavit,...) a nechá se to zaplé cca minutu až dvě. Takhle jde určitě odmazat (mnou ozkoušeno před nákupem diag) informativní kontrolka opotřebení brzdových destiček v budíkách. Je možné, že by tenhle postup fungoval i pro odmazávání chyb motorové jednotky (DDE).
2MGSnake: Je možné, ale bez záruky, že mají novější modely jiný průběh výstupního napětí podle průtoku vzduchu. Potom by se tedy musela jednotka motoru naprogramovat na nový průběh. Já jí vyměnil, smazal jsem si svojí diagnostikou chybové kódy (ještě čidlo vačky a elektrické přitápění chladící kapaliny) a bylo hotovo. Já investoval do svojí dignostiky částku, kterou bych dal v BMW servisu za obyčejnou prohlídku celého vozu bez nějakých dalších zásahů a akcí (cca 2t), takže volba byla jasná. Teď si to napíchnu, kdy chci a menší akce řeším hned sám.
2MGSnake: Je možné, ale bez záruky, že mají novější modely jiný průběh výstupního napětí podle průtoku vzduchu. Potom by se tedy musela jednotka motoru naprogramovat na nový průběh. Já jí vyměnil, smazal jsem si svojí diagnostikou chybové kódy (ještě čidlo vačky a elektrické přitápění chladící kapaliny) a bylo hotovo. Já investoval do svojí dignostiky částku, kterou bych dal v BMW servisu za obyčejnou prohlídku celého vozu bez nějakých dalších zásahů a akcí (cca 2t), takže volba byla jasná. Teď si to napíchnu, kdy chci a menší akce řeším hned sám.
tak vaha mi prisla namontoval som ju , vidi sa mi ze auto si lepsie drzi otacky na volnobehu z coho usudzujem ze je vaha dobra, no presiel som na nom iba cca 3km, takze neviem ci uz vaha dava dobre hodnoty do RJ.Niekde som cital ze RJ sa resetuje po 50km, ale mam pocit ze to este stale nieje to co by to malo byt.Mozno bude treba vymazat chybove hlasenia z RJ aby to slapalo alebo prejst tych 50km.Co si myslite?alebo mam zacat hladat nejaku chybu na turbe?
PAni prosim vas opat o radu! tak som sa dnes odhodlal ze popozeram co sa to vlastne deje s mojim turbom ze netaha auto tak ako by malo, no cital som tuna na fore ze po nastartovani auta by sa mala tycka ktora ovlada naklapanie lopatok pohnut.A je to ta tycka ktora vedie od takeho zlateho tanierika??Co ma za ulohu ten tanierik?? Prstom sa to pohne ale samo nie!? A mohol by mi tu niekto opisat ako ma co fungovat na turbe a ktore hadicky maju byt natlakovane, alebo co mam popozerat???