Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna termostatu E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Cash
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pon 29.12.2008 01:00

#1 Příspěvek od Cash »

Zdravím všechny!
Prosím o radu. Mám 318ti Compact s m44 motorem. Špatně se mi zahřívá, resp. vůbec (ručička je pořád trochu nad modrým polem), tudíž to taky ani nechce topit... Předpokládám, že bude potřeba vyměnit termostat, že? Mohl by mi někdo poradit, jaký bude potřeba, kde nejlépe=nejvýhodněji koupit a jak se to dělá? Hodil by se mi nějaký manuál, nebo tak něco. :oops: Také nevím, jestli mám kupovat nějakou spešl chl. kapalinu na to doplnění pak...
Předem moc děkuju za rady! :wink:
rosta
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Hlubočky Mar. Údolí

#2 Příspěvek od rosta »

čus,já taky měnil termostat na compactu taky s motorem m44 96rok.Termostat se musí kupovat celej je nedílnou součástí tělesa.Koupil jsem ho origo v BMW a stál mě 1800.-.Musíš vypustit kapalinu a demontovat kryt ventilátoru.Sundat dvě hadice co jdou k termostatu a odšroubovat vrtuli aby se tam lépe dostalo aspon tak jsem to dělal s tátou.pak ho sundáš a dáš novej pak jak vše nasadíš spátky a naliješ kapalinu pak to musíš odvzdušnit.Ale rači jestli chceš ti okopčím s knížky jak na to ten postup aji stím odvzdušnění :wink: Ale nejprv si zjisti jestli je to vážně tím termostatem :)
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#3 Příspěvek od ironpipi »

Asi tak nějak, M44 to má na rozdíl od M42 složitější v tom, že u M44 je termostat součástí potrubí proto je i dražší.

MOD Killca: odstranena citace posledniho prispevku podle pravidel
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Kami1 »

Cash
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pon 29.12.2008 01:00

#5 Příspěvek od Cash »

For rosta:
Diky moc za info!
Jojo, už jsem si všiml, že nejde vyměnit samotnej termostat, to se nedá nic dělat... Mužu se zeptat kdes ho kupoval, resp. kde ho koupim třeba na netu?
A čim jinym by to ještě mohlo být? Já jsem myslel, že to je jasny... Taky jsem zkusil zakrýt chladič a už se motor zahřívá pěkně (jede celou dobu na provozní teplotu), ale topení pořád netopí nic moc (mám ho naplno a vzduch není zrovna horkej, možná je to normální, nevim). Hm?
Jo, kdyby to bylo možny, tak za ten ofocenej postup bych byl rád! Mimochodem, co to máš za knížku, že bych si ji kdyžtak taky pořídíl?
Moc díky za ochotu!!! :wink:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#7 Příspěvek od libovka »

Pokud ti to špatně topí tak to vypadá že je to zavzdušněný nebo tam máš málo vody.Jestli máš klimu tak může bejt zanesenej pylový filtr.To pak taky špatně topí.
rosta
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Hlubočky Mar. Údolí

#8 Příspěvek od rosta »

dá se to koupit i v elitu a klubáci tam mají i nějaké slevy http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Slevy já to kupoval v BMW horimex olomouc,ale určo se to dá koupit i jinde třeba v kelly.
http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#9 Příspěvek od Killca »

pokud raficka nepreleze do pulky, tak je bud vadne cidlo teploty nebo termostat a jelikoz to ani netopi, tak to je spis termostat

kdyby bylo malo vody=zavzdusneny okruh, tak se auto prehriva + jeste netopi
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Cash
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pon 29.12.2008 01:00

#10 Příspěvek od Cash »

For libovka:
Klimu mám a filtr je jak novej. Zavzdušněny by to být nemělo a pro jistotu to zkontroluju... :wink:

For rosta:
Moc diky! Mrku se po tom... :wink:

For Killca:
Jak jsem psal, když jsem zakryl chladič, tak už se rafička zastaví pěkně na půlce a drží se celou dobu tam. Ale topení pořád není ono, sice topí, ale zdá se mi že málo... :?:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#11 Příspěvek od Killca »

tak k tomu termostatu se ti jeste nemusi otevirat ventil topeni, rekni az budes mis termik za sebou, co to bude delat
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Cash
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pon 29.12.2008 01:00

#12 Příspěvek od Cash »

For Killca:
Jasny, dám vědět. Ještě se ale zkusim nějak ujistit, že je to tim. Ale nevim pořádně jak...
koty
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: ned 29.03.2009 01:00
Bydliště: Odolena Voda
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od koty »

Chci se tu jen zeptat mám e36 s man. 2zonovou klimou mi topí když stojím a pak když se rozjedu tak přestane topit.Nemohl by být důvod ten ventil na klimu co jdou do něj ty 3 hadice popřípadě jak poznám že pracuje správně a popřípadě čím celej tento problém by mohl bejt, co nese tu zodpovědnost že to tak divně de a co je asi v háji? 8O
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#14 Příspěvek od libovka »

Zkus dolít vodu a odvzdušnit.
Odpovědět