Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Klepe volant... (e36 316i)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 231
- Registrován: stř 27.02.2008 01:00
- Bydliště: Příšovice
- Kontaktovat uživatele:
Mám takový problém teda problém je to cca 2 měsíce ale jelikož byla zima tak jsme to nějak neřešil včera jsem musel vytáhnout auto z garáže a celkem mě zděsilo jak se to zhoršilo...
Při cca 70km/h a vyšší rychlosti se rozklepe volant podle zvuku bych si to spíše tipl na vibrující kola... (klepe se celý auto)
Potřeboval bych vědět čím to může být... Na podzim jsem měnil zadní tlumiče + silentbloky ale nedál jsme geometrii ale zadní ge by s tím nic mít neměla ne?
Napadlo mě že by to mohli být tlumiče vypadají celkem KO...
Když už měnit tlumiče udělat i čepy řízení? Popřípadě na kolik vyjdou nikde jsem je nenašel (asi blbě hledám páč ani google mi nepomoch)
Popřípadě co vše vyměnit aby to neklepalo a na kolik to cca vyjde... předem díky... A nechci slyšet kup si jiný auto mně 316i stačí
Při cca 70km/h a vyšší rychlosti se rozklepe volant podle zvuku bych si to spíše tipl na vibrující kola... (klepe se celý auto)
Potřeboval bych vědět čím to může být... Na podzim jsem měnil zadní tlumiče + silentbloky ale nedál jsme geometrii ale zadní ge by s tím nic mít neměla ne?
Napadlo mě že by to mohli být tlumiče vypadají celkem KO...
Když už měnit tlumiče udělat i čepy řízení? Popřípadě na kolik vyjdou nikde jsem je nenašel (asi blbě hledám páč ani google mi nepomoch)
Popřípadě co vše vyměnit aby to neklepalo a na kolik to cca vyjde... předem díky... A nechci slyšet kup si jiný auto mně 316i stačí
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 23
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Bělá pod Bezdězem
divim se ze 316 ti staci, ale ok
to vibrovani do volantu delaj nedofoukla kola, nevyvazena kola, nakopla kola a kola s vetsi stredovou dirou-spatne usazena na stred tim padem, to plati kdyz ti to dela na rovine, kdyz ti to vibruje v zatacce, tak je to tim bocnim cepem na rameni v naboji
standartne muzes vyuzit http://www.bmwfans.info/original pro nalezeni vsemoznych dilu podle sveho vin a pote zjistit cenu treba na http://www.bmwkrotil.cz/index.php?mname ... menu&id=11
nebo muzes jit na stranky elitu ci autokelly, kde maj vsechny dily prodejne druhovyrobne http://www.elitecat.cz nebo http://www.autokelly.cz
pri vymene tlumicu bych osobne nemenil cepy a silace, ale pokud chces, muzes, predek-hlavni podelny silent a bocni cepy s tyckama rizeni (tyce az do rizeni) a stredovy cepy na rameni
silenty-odhadem 1500
bocni cepy-odhadem 1500
tycky rizeni komplet (origo bmw)-5000
stredovy cepy-odhadem 1200
celkem 9200 + prace, ber to s rezervama, presnejsi by bylo, kdybys nasel dily v tom bmwfans, pak si vyjel cenu v krotilovi a sceknul to s nejakyma prumernyma cenama v elitu, jelikoz jsi klubak, tak mas v elitu a kelly slevu, takze ty dily pak vyjdou na pakatel, ale treba silentbloky bych osobne kupoval v BMW
to plati i pro silentblokove tycky stabilizatoru, stoji 3kila a klepou kdyz prejedes diru, vymena lehka na 10 minut pri zvedlem aute v rovine
to vibrovani do volantu delaj nedofoukla kola, nevyvazena kola, nakopla kola a kola s vetsi stredovou dirou-spatne usazena na stred tim padem, to plati kdyz ti to dela na rovine, kdyz ti to vibruje v zatacce, tak je to tim bocnim cepem na rameni v naboji
standartne muzes vyuzit http://www.bmwfans.info/original pro nalezeni vsemoznych dilu podle sveho vin a pote zjistit cenu treba na http://www.bmwkrotil.cz/index.php?mname ... menu&id=11
nebo muzes jit na stranky elitu ci autokelly, kde maj vsechny dily prodejne druhovyrobne http://www.elitecat.cz nebo http://www.autokelly.cz
pri vymene tlumicu bych osobne nemenil cepy a silace, ale pokud chces, muzes, predek-hlavni podelny silent a bocni cepy s tyckama rizeni (tyce az do rizeni) a stredovy cepy na rameni
silenty-odhadem 1500
bocni cepy-odhadem 1500
tycky rizeni komplet (origo bmw)-5000
stredovy cepy-odhadem 1200
celkem 9200 + prace, ber to s rezervama, presnejsi by bylo, kdybys nasel dily v tom bmwfans, pak si vyjel cenu v krotilovi a sceknul to s nejakyma prumernyma cenama v elitu, jelikoz jsi klubak, tak mas v elitu a kelly slevu, takze ty dily pak vyjdou na pakatel, ale treba silentbloky bych osobne kupoval v BMW
to plati i pro silentblokove tycky stabilizatoru, stoji 3kila a klepou kdyz prejedes diru, vymena lehka na 10 minut pri zvedlem aute v rovine
vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 231
- Registrován: stř 27.02.2008 01:00
- Bydliště: Příšovice
- Kontaktovat uživatele:
Kola to nejsou určitě...
fouklý jsou podle toho co je na gumě... Dělá to na zimákách i na letních... (oboje čersvtě vyvážený (každý v jiným servise)... Z 5 by být neměly páč je to po důchodci...
Bouchlý mám jen hliník (letní) a vzadu...
Dělá to jen na rovině jakmile drobátko stočím kola už to přestane... teda nad 120 už to dělá i se stočenym volantem
fouklý jsou podle toho co je na gumě... Dělá to na zimákách i na letních... (oboje čersvtě vyvážený (každý v jiným servise)... Z 5 by být neměly páč je to po důchodci...
Bouchlý mám jen hliník (letní) a vzadu...
Dělá to jen na rovině jakmile drobátko stočím kola už to přestane... teda nad 120 už to dělá i se stočenym volantem
To Killlllčá:
Protože mě tyto věci na jaře čekají, mám již vybráno...
uložení ramene/SB MEYLE 450kč/ks
vnitřní čep ramene MEYLE 450kč/ks
vnější čep ramene MEYLE 490kč/ks
táhlo řížení + čep řízení MEYLE 970kč/ks
plus nalisování...
Co jsem slyšel tak MEYLE je kvalitka, v tomhle případě i cenově přijatelná. Kolem cca 5k kč za komplet je myslím slusný...
To shade120I: Může to být x vecí, zaješ si k někomu na hever ať se ti podívá na podvozek, pokud by byl ok, napadají mě už jen kola a kotouče...
Protože mě tyto věci na jaře čekají, mám již vybráno...
uložení ramene/SB MEYLE 450kč/ks
vnitřní čep ramene MEYLE 450kč/ks
vnější čep ramene MEYLE 490kč/ks
táhlo řížení + čep řízení MEYLE 970kč/ks
plus nalisování...
Co jsem slyšel tak MEYLE je kvalitka, v tomhle případě i cenově přijatelná. Kolem cca 5k kč za komplet je myslím slusný...

To shade120I: Může to být x vecí, zaješ si k někomu na hever ať se ti podívá na podvozek, pokud by byl ok, napadají mě už jen kola a kotouče...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 231
- Registrován: stř 27.02.2008 01:00
- Bydliště: Příšovice
- Kontaktovat uživatele:
Kola oboje snad ne...
Na hever bych si někam rád zajel jenže... Zvedák nikdo ze známejch nemá. Když to hodím na hever tak osobně nic nepoznám... Když to strčím do servisu tak mi udělaj takovejch věcí že bych si musel vzít půjčku abych to zaplatil... Naposled jsem chtěl u klia vyměnit olej a skončilo to výměnou brzd...
Na hever bych si někam rád zajel jenže... Zvedák nikdo ze známejch nemá. Když to hodím na hever tak osobně nic nepoznám... Když to strčím do servisu tak mi udělaj takovejch věcí že bych si musel vzít půjčku abych to zaplatil... Naposled jsem chtěl u klia vyměnit olej a skončilo to výměnou brzd...
Zajed do toho servisu znovu, kdyz uz se meni olej s brzdama, tak se meni i spojka
spatny tlumice poznas na nerovnostech v zatackach, taky delsi brzdova vzdalenost
ja mam nastesti kamose se zvedakem, ale presto sem si koupil 2.hever a udelal klinky pod kola, coz na kontrolu napravy muze stacit
+toto http://www.uni-max.cz/podpery-cz-2-prestavitelne/d/
geometrii nic nezkazis a na nejakej polamanej cep nebo silac ti tam dobrej mechos taky prijde
316i?? - - - c c c c - - -Kup si lepsi auto

spatny tlumice poznas na nerovnostech v zatackach, taky delsi brzdova vzdalenost
ja mam nastesti kamose se zvedakem, ale presto sem si koupil 2.hever a udelal klinky pod kola, coz na kontrolu napravy muze stacit
+toto http://www.uni-max.cz/podpery-cz-2-prestavitelne/d/
geometrii nic nezkazis a na nejakej polamanej cep nebo silac ti tam dobrej mechos taky prijde
316i?? - - - c c c c - - -Kup si lepsi auto

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 231
- Registrován: stř 27.02.2008 01:00
- Bydliště: Příšovice
- Kontaktovat uživatele:
na rovince to dělá... Když vemu díru tak se to rozklepe občas i dřív ale většinou stačí drobátko přibrzdit a neklepe (nad 70 nepomůže ani brzda)... Jakmile zatočím je klid teda nad cca 120 to klepe i v zatáčce... nejdřív klepe a pak jakoby vibrovalo celý auto... Mám pocit že se klepou kola (do stran).-..
Kolik je minimální šíře kotouče (brzdového ve předu) Nechal bych si je stočit ted me napadlo že by mohli bejt drobátko ohlý a mohli by to dělat oni...
Kolik je minimální šíře kotouče (brzdového ve předu) Nechal bych si je stočit ted me napadlo že by mohli bejt drobátko ohlý a mohli by to dělat oni...
zdarec, ještě zkus po delší jízdě šáhnout na přední kola jestli nejsou rozpálená. Může to být zarezlý prasátko ve třmeni, které se nevrací , kolo pořád brzdí a kotouč se rozpálí a zkroutí se. Tak jsem to měl já. Bylo to hned po koupi auto asi dlouho stálo tak to zarezlo. Vyřešil jsem to tak, že jsem prasátko prošplích brzdovkou a kotouče nechal stočit plus nové destičky. Od té doby jsem najel cca 50 000km a pohoda. Nebo taky zajeď na STK tam ti to za nějakou korunu prohlídnou jestli to není čep nebo tlumič.
Je to zajimava debata a jeste zajimavejsi tema.
Me kola vybrovaly kdyz jsem auto koupil, ale delalo to jen obcas, proste jednou ne a jednou jo. Pak se menily brzdy a na cas to prestalo. Mam dve sady (zima, leto) a pokazde pred nezutim vyvazuji. A presto mi volant obcas vybruje. Uz tomu neprikladam moc pozornosti protoze me nenapada priciny - kdyz to dela jen obcas a pri ruznych rychlostech...jinak E36 318
Me kola vybrovaly kdyz jsem auto koupil, ale delalo to jen obcas, proste jednou ne a jednou jo. Pak se menily brzdy a na cas to prestalo. Mam dve sady (zima, leto) a pokazde pred nezutim vyvazuji. A presto mi volant obcas vybruje. Uz tomu neprikladam moc pozornosti protoze me nenapada priciny - kdyz to dela jen obcas a pri ruznych rychlostech...jinak E36 318
zdar chalani,
mě to dělá úplně to stejný na e46 330i. Nad 80 jsou cítit vybrace od pravýho kola, který se stupňují a nad 120 je to takřka nesnesitelný. Vyměnil jsem origo kola, letní, zimní atd. Pořád nic, ještě je slyšet jemné hučení, takže mě napadá ložisko, mohlo by to být tím??? Prosím poraďte, jezdím dost často a daleko pracovně, takže to potřebuji co nejdříve vyřešit.
díky
mě to dělá úplně to stejný na e46 330i. Nad 80 jsou cítit vybrace od pravýho kola, který se stupňují a nad 120 je to takřka nesnesitelný. Vyměnil jsem origo kola, letní, zimní atd. Pořád nic, ještě je slyšet jemné hučení, takže mě napadá ložisko, mohlo by to být tím??? Prosím poraďte, jezdím dost často a daleko pracovně, takže to potřebuji co nejdříve vyřešit.
díky
shade120l píše:Kolik je minimální šíře kotouče (brzdového ve předu) Nechal bych si je stočit ted me napadlo že by mohli bejt drobátko ohlý a mohli by to dělat oni...
vetsinou jsou novy brzdovy kotouce tlusty 22mm a minimum je 18mm, s tim, ze merit vyhoblovanou plochu, nemerit na hrane
shade120l píše:Kola to nejsou určitě...
fouklý jsou podle toho co je na gumě... Dělá to na zimákách i na letních......Dělá to jen na rovině jakmile drobátko stočím kola už to přestane... teda nad 120 už to dělá i se stočenym volantem
to bych mozna tipnul na cislo 19 zde
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/31 ... l-31_0242/
nebo cislo 5 zde
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/31 ... l-32_0630/
Veselac píše:zdar chalani,
mě to dělá úplně to stejný na e46 330i. Nad 80 jsou cítit vybrace od pravýho kola, který se stupňují a nad 120 je to takřka nesnesitelný. Vyměnil jsem origo kola, letní, zimní atd. Pořád nic, ještě je slyšet jemné hučení, takže mě napadá ložisko, mohlo by to být tím??? Prosím poraďte, jezdím dost často a daleko pracovně, takže to potřebuji co nejdříve vyřešit. díky
tohle bych spis tipl na vyvazeni kardanu, zkusit vymenit stredovy lozisko ulozeni kardanu, ale spis bych dal premerit v servisu kardan
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Veselac píše:kardan mě nenapadl, protože to hučení jde od předního pravýho kola. Tím kardanem by se ale tyhle vybrace přece nepřenášeli nebo jo a hlavně to jde do volantu. díky za odpověď, je to pro mě hrozně důležitý a pracovně nenahraditelný auto.)
no jestli to mas ve volantu, tak to asi kardanem nebude
to lozisko v kole urco muze hucet, ale jestli ti to takhle furt vibruje, tak to vetsinou jsou nevyvazena kola, je mozna ze v naprave mas nejaky povoleny srouby nebo neco takovyho
je taky mozny ze mas skriveny kotouce a ztuhly brzdovy pistky a stale tlaci na plochu kotouce, coz by pekne haprovalo, ale zase by se auto tocilo furt na stranu ktera vic brzdi
ale stejjne se znovu priklanim k nevyvazenym kolum, ja osobne sem prevazoval jednou kola 3x u jinych servisu a az na potreti to opravdu prestalo, cume sem na to, jak je mozny ze dvakrat se nechaly vyvazit a vibrovalo to jak svine a napotreti uz je to OK
EDIT: jo ale teda uz si vsimam, ze uz ti to teda nevibruje? ale huci, tak to muze byt nejspis lozisko, jestli fakt nejsou pridrbly ty brzdy
vlevo je matal
a vpravo Killca 

