Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Klepe volant... (e36 316i)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Brody »

S tim vyvazenim mas pravdu.S tatovo autem sem jezdil asi po peti pneuservisech.Kazdej to vyvazil,ale az ten patej to udelal poradne!U tech brzd, kdyby to delali ty tak by to podle me vybrovalo do padalu a nasledne i do volantu.Teda aspon to je moje zkusenost.Nedalo se vubec brzdit.
Veselac
Registrovaný
Příspěvky: 191
Registrován: ned 23.04.2006 00:00

#22 Příspěvek od Veselac »

já sem si je nechal převážit a nic se nestalo. Brzdy mám nový i s kotoučema, protože jsem si myslel, že to bude tím.....bohužel nebylo. Pak jsem vyměnil stávající kola za letní, zase nic. Zkusím je ještě jednou nechat převážit ale šance je velice mizivá.

Vibrace se stupňují od 80km/h až do 150km/h, kdy se klepe celý auto, volant, interiér, přítelkyně i se sedačkou :-), prostě všechno a nedá se v autě dlouho vydržet. Trošku se to zmírní zatáčím-li na pravou stranu. Vibrace jsou cítit u spolujezdce více.

Jinak, hučení je slyšet v nižších rychlostech, tak do 50km/h, jakoby tipický zvuk pro ložisko

tak už vážně nevím. Vím, že jste tu znalejší více než já, protože auto vlastním, zhruba měsíc. Napadá někoho něco? Jinak zítra jdu na zdviž a kouknem na to ale už se zase bojím že na nic nepřijdem
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#23 Příspěvek od Killca »

kdyz ve volantu tak cepy a silace na predni naprave

urco pokud na to mas, zkusil bych vymenit lozisko kola, pote bych se venoval diferaku a jeho ulozeni
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Veselac
Registrovaný
Příspěvky: 191
Registrován: ned 23.04.2006 00:00

#24 Příspěvek od Veselac »

začnu silentblokama, je to levnější :D děkuju
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od shade120l »

Kami1 píše:hranice sjeti 10mm, chl. kotouc 20mm,(novy 12 a 22mm)
zadni 8mm (novy 10mm)

s tema tlumicema sem to myslel tak, ze kdyz vlitnes do hrbolate zatacky na hranici smyku,
tak te to pekne vyhazuje ven(ustreluje), pokud mas spatny tlumice


Auto sedi jak pribity jen to nehorazne klepe...

Jinak dík za ty rozměry
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od shade120l »

Brody píše:S tim vyvazenim mas pravdu.S tatovo autem sem jezdil asi po peti pneuservisech.Kazdej to vyvazil,ale az ten patej to udelal poradne!U tech brzd, kdyby to delali ty tak by to podle me vybrovalo do padalu a nasledne i do volantu.Teda aspon to je moje zkusenost.Nedalo se vubec brzdit.


Do pedálu to nevybruje ale včera jsem sundal kolo a když otáčím volně kolem tak to v jedny casti lehce skrta... Ale zase by to asi klepalo furt a ne jen od určity rychlosti ne?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#27 Příspěvek od Kami1 »

tak to budou tlumice ok

sila vibraci se zvysuje s druhou mocninou rychlosti, zaroven dochazi k interakci s ruznyma rezonancema(pera s tlumicema, karoserie, napravy, gumy)
Takze spis ve vyssich rychlostech a muze to byt treba 110-130 a pak zas klid, nebo s rychlosti cim dal horsi
proste na to ma vliv hodne veci

ps:Kdyz sem mel bouli na pneu, tak to zas bylo poznat jenom pod 10km/h
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od shade120l »

Kami1 píše:tak to budou tlumice ok

sila vibraci se zvysuje s druhou mocninou rychlosti, zaroven dochazi k interakci s ruznyma rezonancema(pera s tlumicema, karoserie, napravy, gumy)
Takze spis ve vyssich rychlostech a muze to byt treba 110-130 a pak zas klid, nebo s rychlosti cim dal horsi
proste na to ma vliv hodne veci

ps:Kdyz sem mel bouli na pneu, tak to zas bylo poznat jenom pod 10km/h


Bouli na pneu bych poznal... Chjo to snad budu muset hodit do origo servisu :cry:
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od BMWPower »

Ramena... :wink:
shade120l
Registrovaný
Příspěvky: 231
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Příšovice
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od shade120l »

Tak a je to vyřešený. levej spodní čep udály jsme radši oba... Chtěl jsme si nechat srovnat kotouče ale rozsypaly se mi (zevnitř to nebrzdilo bylo to brutálně vyrezlí) takže jsme to udál i s předníma brzdama a je to v pohodě
Frenk900
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 02.06.2006 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj úplně nahoře
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Frenk900 »

Me to delal zatuhly brzdovy trmen, rozhybal jsem ho a je to OK
ha
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Litvinov
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od ha »

me se to tetka cca tyden nazpet taky projevilo, puvodne (na zimnim obuti), sem se priklanel k jiz znehodnocenym zimnim pneu, ale nahodil sem letnaky a i taxe to deje;+((
vcera mi davali novy pneu, s vyvazenim a kompet servisem a:
citil sem vybrace pouze misty (rekl bych ze na znacne ponicene vozovce - rozumej vyjety koleje), a to pri rychlosti cca 80 km/h (mam e32 735i), jakmile sem pridal, gdy se z praxe stavalo, ze to pri vyssi rychlosti jak 90 najednou ustalo, tak najednou vybrace byly silnejsi as natolik, ze se rozklepalo celi outo..
nedavno sem mel spych s clovekem rozprodavajicim svou e32, a ten rikal, ze se mu to zda na cepy..
zacina to volantem, kerej se zacne silene klepat (podotykam jeste, ze slo o rovinu), a pak se to celůi prenese na celi vuz..
hruza..
na co kouknout kluci?
muze byt tim cepem?
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#33 Příspěvek od Killca »

pokud trochu vibruje volant ci cele auto ve vyssi rychlosti a pri brzdeni to zacne hodne kopat do volantu, tak to jsou nejcasteji kriva kola, vhodna na srovnani (guma se priplacne na kolo poradne a kopiruje jeho tvar)

(pripadne vibrace zpusobuje jina zavada a kopani vadne kotouce)

pokud vibruje volant (ci cele auto), stale se to zvysuje a pak prestane nebo i pokracuje dale ve vyssi rychlosti, jsou kola spatne vyvazena (muze se stat ze i po vice prevazenich to neni ono a az treba po 4tem prevazeni to teprve je ok)

pokud vibruje cele auto od 80 nebo 120 vejs a cim vyssi rychlost tim horsi vibrace (jakoze dost velky) tak je nevyvazeny kardan

pripadne plno dalsich druhu vibraci samozrejme zpusobuji vadne cepy rizeni, cepy na ramenou, tycky rizeni, vymackany silentbloky apod (cepy maji vule, rozklepavaji se v dire a nejdrive zpusobuji vibrace a pote i tukani/klepani/bouchani, podobne jsou na tom i silenty)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Thomas08
Registrovaný
Příspěvky: 342
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Jížní Čééchy
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Thomas08 »

Chtěl jsem se zeptat. Mě při přejezdech nerovností drnčí volant. Nevíte čím je to způsobené?
Jo začíná se mi zdát , že při brždění začne volant klepat (z větších rychlostí).
Děkuji předem za jakýkoliv ty co to je (jo kotouče to nejsou ty jsem měnil už před půl rokem a to to začlo dělat až nedavno)
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Leveler »

Thomas08 píše:Jo začíná se mi zdát , že při brždění začne volant klepat (z větších rychlostí).
Děkuji předem za jakýkoliv ty co to je (jo kotouče to nejsou ty jsem měnil už před půl rokem a to to začlo dělat až nedavno)


Klidně se ti mohli zkorutit kotouče..Dost častej jev..
Jinak že ti drncá volant může být i tím že už máš vymlácený náký čepy.
jAKUB
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: pon 03.11.2008 01:00

#36 Příspěvek od jAKUB »

Tímto bmw asi dost trpí :? Taky mám podobný problém do 140KM/H vše ok a pak začnou vibrace volantu a přední části vozu které jsou pořád stejné až do maximálky,ale hodně citelné a při brždění to hodn mlátí do volantu od těch 140KM/H jinak do 140KM/H je to ok.Auto po výměně ramen silentbloků a tyček řízení.Tak jsem se poradil s Killcou a v pondělí jdu nechat vyvážit a případně srovnat kola.Tak hned budu vědět jestli to dělají ty kola,protože tam místo nich hodím zpátky zimáky.Snad to zmizí :cry: Už jsem z toho hotovej pak už jedině tlumiče,ale to se mi nezdá že by způsobovaly takové vibrace do volantu.
Thomas08
Registrovaný
Příspěvky: 342
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Jížní Čééchy
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Thomas08 »

Jinak že ti drncá volant může být i tím že už máš vymlácený náký čepy.[/quote]

No on tak nedrcá jako spíš že drnčí, jak kdyby tam bylo něco povolenýho. V servisu na to koukali a že prej je vše OK. Tak nevím.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#38 Příspěvek od Killca »

Thomas08 píše:Chtěl jsem se zeptat. Mě při přejezdech nerovností drnčí volant. Nevíte čím je to způsobené?
Jo začíná se mi zdát , že při brždění začne volant klepat (z větších rychlostí).
Děkuji předem za jakýkoliv ty co to je (jo kotouče to nejsou ty jsem měnil už před půl rokem a to to začlo dělat až nedavno)

zrejme mas vule uz vevnitr v rizeni (hrebenu) ale vymena CELYCH tycek rizeni od rizeni (hrebenu) az po cep rizeni v naboji by mohla pomoci

jAKUB píše:Tímto bmw asi dost trpí :? Taky mám podobný problém do 140KM/H vše ok a pak začndá že by způsobovaly takové vibrace do volantu.

tlumice by ti vibrovali spise s celym autem, nebo nevibrovaly, ale auto by se houpalo, protoze pruzina nema tumeni tlumicem a tak pruzi dokud pruzi
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
ppepino77
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 04.04.2008 00:00

#39 Příspěvek od ppepino77 »

Ahoj, já mám taky podobný problém, ze kterého už jsem úplně hotovej. Mám 330 xd Touring, 2004, 150kW. U mě se projevují vibrace až od 130 - 140 km/h a výš. a dělá to jen na šestku a v pravidelných zhruba sekundových intervalech (takový vruuuuum, vruuuum, vruuuum :D ), dělá to ale jen v tahu, jak sundám nohu z plynu, tak to přestane, když v tý rychlosti dám pětku tak to taky nic nedělá, ani když zpomalím na stejné otáčky (na pětku).Cítím to do celýho auta. Už jsem měnil hardyspojku, střed. uložení kardanu.A nevím co dál zkoušet. Auto nebylo bouraný. Nemůže to dělat převodovka ?? nebo diferák ?? Další problém je,že mám taky nějakou vůli v řízení (jenže nevím kde)mechanik nic nezjistil, ale když během jízdy rychle ale krátce kroutím volantem, tak cítím škubání do volantu (blbě se to popisuje). A taky to celkem slušně táhne doprava a nebo když přejíždím z pruhu do pruhu a jsou tam vyjetý koleje, tak to slušně tahá za volant. (mám tam origo kola M 17" 225/45/17 vpředu a 245/40/17 vzadu).Na geometrii jsem už byl 2x. Vyměnil jsem už 4 sady kol s gumama a pořád stejný.Ted jsem měnil všechny kotouče i destičky.Tlumiče jsou tam asi origo. Má to najeto 150000 km. Nemám s BMW skoro žádnou zkušenost (je to moje první BMW) a protu budu moc rád za nějaký postřehy..... už jsem pročítal forum ale nic jsem nenašel.... díkes
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#40 Příspěvek od Killca »

staci to vlozit do jednoho tematu, ne do deseti, kdo bude vedet, odpovi tam
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět