Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
telefon v e46
Zdravim,
ja som sa s toto pokusal tiez vyriesit, tak som studoval...
Zistil som ze je tam potrebne dat nejaky TCU modul (telephone comunication unit) ktory je vyrobeny >5/2004. S tymto by to potom malo ist aj na ine telefony. Kompletny zoznam som ale nenasiel, nejake Nokie by mali ist.
Standartne bluetooth sluzba co je v aute funguje len s tym telefonom co je tam dodany....
ja som sa s toto pokusal tiez vyriesit, tak som studoval...
Zistil som ze je tam potrebne dat nejaky TCU modul (telephone comunication unit) ktory je vyrobeny >5/2004. S tymto by to potom malo ist aj na ine telefony. Kompletny zoznam som ale nenasiel, nejake Nokie by mali ist.
Standartne bluetooth sluzba co je v aute funguje len s tym telefonom co je tam dodany....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 13
- Registrován: čtv 16.04.2009 00:00
- Bydliště: Praha
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát 12.10.2007 00:00
- Bydliště: Brno
neřešil jste někdo: v autě mám palubní telefon (pod loketkou je v panelu telefon na simku - ale můj fuck-operátor neposkytuje dual simku k jednomu číslu - a nebudu měnit operátora), tzn. v autě je komplet (gsm, obvládání na volantu, vestavěné handsfree, navi 16:9) ale na tel. systém bezdrátový (nevím jestli to komunikuje rádiově, nebo bluetooth), jde k tomuto nějak dotvořit klasické BT na můj osobní telefon (nokie)? případně ceny? díky za světlo v temnotě..
Mě to šlo dobře: v autě jsem si našel na BC: Připojit telefon Bluetooth- hledat,aktivovat, na telefonu jsem si zapnul Bluetooth a obě zařízení se našly pak samy. Stačilo to pak jen odkliknout " Připojit k BMW?:" a bylo to vyřešené . Ale nevím, co máš za model , jestli to tvoje auto umí takhle jednoduše. Telefon, pokud máš BT , tak vůbec nemusíš řešit (taky mám Nokii, stařečka 6230i. Mrzák.
johny-deed píše:neřešil jste někdo: v autě mám palubní telefon (pod loketkou je v panelu telefon na simku - ale můj fuck-operátor neposkytuje dual simku k jednomu číslu - a nebudu měnit operátora), tzn. v autě je komplet (gsm, obvládání na volantu, vestavěné handsfree, navi 16:9) ale na tel. systém bezdrátový (nevím jestli to komunikuje rádiově, nebo bluetooth), jde k tomuto nějak dotvořit klasické BT na můj osobní telefon (nokie)? případně ceny? díky za světlo v temnotě..
To, co máš bude BMW zabudovaný bezdrátový telefon BIT2 - SA630.
Ten jde předělat více či méně složitě na original BMW Bluetooth (ULF) podle toho, co máš za modelový rok auta.
E46 od 3/2002 je to plug and play, jenom koupíš ULF modul 11.000,-, eject box 2.000,-, sundáš BIT2 kabelové adaptéry pro MultikabelbaumII, dobastlíš dual band anténu (z E60/61 s kabelem do eject-boxu za 2.000,- a pak jen vyměníš jednotky (ULF a eject-box) na kabelech. Odmažeš diagnostikou volbu SA630 - Siemens GSM a přidáš SA644 - ULF. Do eject-boxu si můžeš koupit snap-in adapter (kolem 3.000,-) pro svůj telefon a budeš mít nabíjení telefonu a vyvedenou GSM anténu ven na střechu auta. Materiál cca 18.000,- Celkem asi 10 hodin práce i s řezáním střechy pro ploutev z E60 a natažením kabelu od ní do eject-boxu a pak tak 1 hodina kódování auta.
E46 od 9/2001 do 3/2002 je to dražší (pokud platíš hodinovku za práci) a musíš přehazovat jednotlivé kontakty konektorů u řídících jednotek ("přepinovat" rozvody telefonu aby odpovídaly standardu MultikabelbaumII z 3/2002), koupíš ULF (Bluetooth) modul 11.000,-, eject box 2.000,-, dobastlíš dual band anténu (z E60/61 s kabelem za 2.000,- a pak jen nasadíš jednotky (ULF a eject-box) na kabelech. Odmažeš diagnostikou volbu SA630 - Siemens GSM a přidáš SA644 - ULF. Do eject-boxu si můžeš koupit snap-in adapter (kolem 3.000,-) pro svůj telefon a budeš mít nabíjení telefonu a vyvedenou GSM anténu ven na střechu auta. Materiál cca 18.000,- Celkem asi 12 hodin práce i s řezáním střechy pro ploutev z E60 a natažením kabelu od ní do eject-boxu a pak tak 1 hodina kódování auta.
E46 do 9/2001 je to nejdražší a musíš přehazovat jednotlivé kontakty konektorů u řídících jednotek ("přepinovat" rozvody telefonu aby odpovídaly standardu MultikabelbaumII z 3/2002), koupíš ULF (Bluetooth) modul 11.000,-, eject box 2.000,-, dobastlíš dual band anténu (z E60/61 s kabelem za 2.000,- a pak jen nasadíš jednotky (ULF a eject-box) na kabelech. Odmažeš diagnostikou jenom volbu SA630 - Siemens GSM. Pro E46 do 9/2001 není možné přidat výbavu SA644 - ULF, ale to nevadí, protože jak obyč rádia, tak navigace si s tím poradí a budou volbu telefon zobrazovat. Do eject-boxu si můžeš koupit snap-in adapter (kolem 3.000,-) pro svůj telefon a budeš mít nabíjení telefonu a vyvedenou GSM anténu ven na střechu auta. Pak se musíš rozhodnout, odkud chceš mít zvuk při telefonování. Pokud z toho malého repráčku pod volantem, tak přidáš malej zesík (cena ?) a na vývody audia z ULF modulu a vyvedeš to do toho repráčku. Pokud bys chtěl zvuk z repráků rádia, tak budeš muset koupit rádio nové generace (NG - ploché konektory 10.000-14.000,-) redukci OG elektrika na NG rádio 3.000,-, do ní dodělat několik konektorů a propojení s ULF audiem 1.000,-. Materiál cca 32.000,- až 36.000,- Celkem asi 16 hodin práce i s řezáním střechy pro ploutev z E60 a tak 1 hodina kódování auta.
Já jsem to dělal 24 hodin v kuse, protože jsem si ještě tahal dopředu do kastlíku vývod AUX-IN a pár dalších oprav a výměn a měl jsem kvůli tomu kabelu rozebranou další půlku auta.
K tomu kódování. Odstranění a přidání SA je nutné, aby potom šlo spustit nastavení Car/Key Memory. Pokud se to neudělá, skončí DIS s chybovou hláškou "BIT2 neodpovídá a způsobil chybu".
Zjisti si, jakou máš generaci (podle PN) ULF modulu? První generace ULF modulů přesně tohle s některými telefony dělaly. Současná poslední, 13. generace (84 10 9 154 358 za cca +/- 11t Kč s DPH) by už neměla mít tato omezení.
[code:1]Generace Part number
-1 84 21 6 915 563
00 84 10 6 931 854
01 84 21 6 934 552
02 84 21 6 938 610
03 84 21 6 934 961
04 84 21 6 950 089
05 84 21 6 945 387
06 84 21 6 955 522
07 84 10 6 969 268
08 84 21 6 958 358
09 84 10 6 987 546
10 84 10 6 980 130
11 84 10 9 133 329
12 84 10 9 145 007
13 84 10 9 154 358 - poslední generace[/code:1]
Najdi si na BMW webu, zda a případně s jakými funkcemi nebo omezeními funguje Tvůj telefon s ULF modulem. Je tam někde seznam, tzv. compatibility list. Nemám odkaz, já ho nepotřeboval, takže ani nehledal.
[code:1]Generace Part number
-1 84 21 6 915 563
00 84 10 6 931 854
01 84 21 6 934 552
02 84 21 6 938 610
03 84 21 6 934 961
04 84 21 6 950 089
05 84 21 6 945 387
06 84 21 6 955 522
07 84 10 6 969 268
08 84 21 6 958 358
09 84 10 6 987 546
10 84 10 6 980 130
11 84 10 9 133 329
12 84 10 9 145 007
13 84 10 9 154 358 - poslední generace[/code:1]
Najdi si na BMW webu, zda a případně s jakými funkcemi nebo omezeními funguje Tvůj telefon s ULF modulem. Je tam někde seznam, tzv. compatibility list. Nemám odkaz, já ho nepotřeboval, takže ani nehledal.