Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
volnoběžný ventil
Ten ventil kdyz odpojis, tka zustane v posledni poloze. Je to neco jako servo. Ze byl odpojeny znamena, ze predchozi majitel maskovla kolisani volnobehu a motor fungoval v nouzovem rezimu. Na sani je sroub kterym si nastavis doraz klapky a volnobezne otacky v pripade odpojeni volnobezneho ventilu. Ten polad. Doporucuji si ale poznamenat kolik s tim pootocis, kdybys to chtel vratit nebo neco.
philipo:
kdyz otocis klickem, tak by se mel ventil chaoticky otvirat-zavirat,
pokud ne, tak je spatnej nebo do nej nejde stava (-zmerit(12V), vycistit kontakty).
muzes sroubovackem zkusit jestli je pohyblivej,
v poloze zavreno jej drzi slaba pruzinka (mela by jej tlacit as do dorazu), otvira ho elektromagnet
kdyz pises dotaz, tak neni od veci napsat co mas za auto/motor atd.
kdyz otocis klickem, tak by se mel ventil chaoticky otvirat-zavirat,
pokud ne, tak je spatnej nebo do nej nejde stava (-zmerit(12V), vycistit kontakty).
muzes sroubovackem zkusit jestli je pohyblivej,
v poloze zavreno jej drzi slaba pruzinka (mela by jej tlacit as do dorazu), otvira ho elektromagnet
kdyz pises dotaz, tak neni od veci napsat co mas za auto/motor atd.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, kdysi jsem cistil svuj volbnobezny ventil, a mel jsem ho uplne rozdelany, vycistil jsem ho a zpet slozil.
Ale jak tu pise Kami1, tak zadna pruzinka tam nebyla, ktera by jej drzela uzavrena.
Myslel jsem si, ze jej uzavira elektomagnet, prepolovanim napeti.
Mam M50B25. Je ten ventil spatny? kdyz se sam nezavira?
Jinak na aute me kolisaji mirne otacky na volnobeh.
Ventil jinak chodi krasne lehce tam i zpet, ale zadna pruzinka tam neni.
Ale jak tu pise Kami1, tak zadna pruzinka tam nebyla, ktera by jej drzela uzavrena.
Myslel jsem si, ze jej uzavira elektomagnet, prepolovanim napeti.
Mam M50B25. Je ten ventil spatny? kdyz se sam nezavira?
Jinak na aute me kolisaji mirne otacky na volnobeh.
Ventil jinak chodi krasne lehce tam i zpet, ale zadna pruzinka tam neni.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
tak se taky pridam... nehoupe mi volnobeh.... drzi stale OK kole 700, u studenyho auta vse OK, ale kdyz se ohreje na provozni teplotu tak treba pri popojizdeni ve fronte kdyz se rozjedu na 1 nebo 2 a vyradim tak jak pri tom vyrazeni padaj otacky tak spadnou podle otackomeru tak na 300 a hned se vyhoupnou zpet... vetsinou to nejde ani postrehnout kdyz clovek necumi na budik, ale obcas se propadnou tak nizko ze motor "zavibruje" pak si toho clovek vsimne... dela to casteji kdyz treba na semaforu dobrzduju kvaltem, pak slapnu na spojku a vyradim....
ja bych taky tipoval volnobeznej ventil... ale radsi se zeptam jestli jste nekdo nezaznamenal to same nez se v tom budu vrtat... diky
ja bych taky tipoval volnobeznej ventil... ale radsi se zeptam jestli jste nekdo nezaznamenal to same nez se v tom budu vrtat... diky
mám stejnej problém jako assassin_tl, mám, ale ropáka tedy (DIESLA) V4. Auto vibruje normálně při stání na křižovatce to mi nemusíte psát. Ale zpravidla (ne vždy) motor při volnoběhu jakoby škytne (jednorázově). Dělá to pouze když je chladno (okolní teplota 4st a méně) a motor je už zahřátý (přejde do nižších otáček). Čistil jsem EGR ventil uvidím jestli se to změní....
Občas z toho mám pocit, že mi to chcípne, ale ještě se to nestalo. Začalo to loni koncem zimy přes léto nic a teď když se ochladilo znova.
Nemáte někdo s tímto zkušenost?
Občas z toho mám pocit, že mi to chcípne, ale ještě se to nestalo. Začalo to loni koncem zimy přes léto nic a teď když se ochladilo znova.
Nemáte někdo s tímto zkušenost?
Ahojte, omlouvam se ze jsem se dlouho neozval... Jinak ventil vyčištěn jak to šlo. Poté to bylo snad horší, ale za týden si to nějak sedlo a zatím je to dobré. Každopádně jak víše někdo radil abych otočil klíčkem při vymonotvaném ventilu, jestli něco dělá, tak se ani nehne. Asi bude po smrti. Ale jak řikám no asi jak se ochladilo tak to jede a nekolísá. Zatím nemám 4500,- na novej, ale do vanoc to zmaknu. Jen na okraj nevíte kde je sytič nebo čidlo teploty pro sytič. Dneska jsem jel auto naplno zahřáte a slyším sytič. Je možné že by nevypnul? Díky. Mám E46 318i rv98. Jdu koukat do ETK.
Nechci být neslušný ale éra 120tek
a favoritů vypršela a řídící jednotka ví díky čidlu teploty jestli je motor ohřátý nebo ne a podle toho mu určuje směs a navíc má snímače otáček a klepání a váhu vzduchu atd. atd. A ani u již zmíněné 120ky nebyl slyšet sytič. Co jsi prosímtě slyšel za zvuk a odkud?
a favoritů vypršela a řídící jednotka ví díky čidlu teploty jestli je motor ohřátý nebo ne a podle toho mu určuje směs a navíc má snímače otáček a klepání a váhu vzduchu atd. atd. A ani u již zmíněné 120ky nebyl slyšet sytič. Co jsi prosímtě slyšel za zvuk a odkud?
no mě to tak připada, je to takový sykavý zvuk, děla to když je auto studene. Když se zahřeje pak to dycky přestalo ale ted to dělá pořád. dneska jsem koukal pod kapotu s nastartovaným motorem a zvuk jde někde od řemenice od vodní pumpy. 120 tu jsem nikdy neměl ale měl jsem opla a u toho to bylo brutalně slyšet. Hold tohle byla mejlka
.

Ahoj oživuju tohle téma. Mám e36 sedan 316 m43 12/1994, poslední dobou sleduju že volnoběh není tak stabilní jako dřív, takže to řešim a začal jsem volnoběžným ventilem, který mám pod sáním, že ho vyčistím.
Ventil jsem vytáhnul a podle toho co jsem kde co vyčet jsem ho začal zkoušet. Odpor na kontaktech ma ok cca 10 ohmů. Při zaplém zapalování do něj jde napětí 12V, takže taky ok ale ventil nijak nereaguje ani se nepohne. Je stále ve stejné poloze tedy otevřený asi na 20%, zkoušel jsem s tou klapkou hnut šroubovákem, ale taky to nejde a myslím že by mělo když by ta klapka měla bejt na pružince a byla přitahována elektromagnetem ( aspoň to jsem se dočetl)
Takže je mi divný že se sním auto chová jinak normálně volnoběh cca 750-800, když ho zatížim spojkou tak má snahu to vyrovnávat, když spojku pustim tak otáčky stoupnou a pak se zase srovnají na 800. Že by to doháněla elektronika dávkou paliva ?
Takže se ptám je to normál, že s tou klapkou nejde šroubovákem hnout?
Typuju že ne.
Ventil jsem vytáhnul a podle toho co jsem kde co vyčet jsem ho začal zkoušet. Odpor na kontaktech ma ok cca 10 ohmů. Při zaplém zapalování do něj jde napětí 12V, takže taky ok ale ventil nijak nereaguje ani se nepohne. Je stále ve stejné poloze tedy otevřený asi na 20%, zkoušel jsem s tou klapkou hnut šroubovákem, ale taky to nejde a myslím že by mělo když by ta klapka měla bejt na pružince a byla přitahována elektromagnetem ( aspoň to jsem se dočetl)
Takže je mi divný že se sním auto chová jinak normálně volnoběh cca 750-800, když ho zatížim spojkou tak má snahu to vyrovnávat, když spojku pustim tak otáčky stoupnou a pak se zase srovnají na 800. Že by to doháněla elektronika dávkou paliva ?
Takže se ptám je to normál, že s tou klapkou nejde šroubovákem hnout?
Typuju že ne.
Ahoj, potřebuju se zeptat. Má být volnoběžný ventil ( tvar T ) u M43 12/1994 v odpojeném stavu úplně dovřený? Můj totiž není, kapka v něm už chodí volně, ale dovírá se moc a zůstane tam asi 2 mm škvíra. Je tam ale z boku štelovací šroub, jako doraz pro tu klapku. Takže ne že by se ta klapka nedovřela, ona se dovře ale přejede ještě dál. Nevim jestli to tak má být, protože ten šroub je zapečetěnej, musí to tak být už z výroby. poradí nekdo, kdo to měl rozdělaný?