Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z3 ošoupaný klíč. Co s tím?
Nazdar.
Mám problém s klíčem. U dveří řidiče s klíčem musím pořádně zatřást aby šlo auto zamknout, ostatní zámky jsou přijatelny. A chci to nějak vyřešit. A další klíč nemám
Každej zámečník mi řekl, že je už moc ošoupanej na to aby šel kopírovací frézkou okopírovat. Čip by nebyl problém. Má někdo zkušenost s vyřezáváním klíče na frézce? Mohl bych zajít do nějaké nástrojárny, a zkusit je přemluvit na takovou perličku, ale nevím jak ten klíč má vypadat neošoupanej. Nemáte někdo nějakej dokument, podle kterýho bych mohl rozluštit jak ten klíč vypadal novej a který časti jsou důležitý pro jeho funkci.
Chtěl bych si koupit dálkový ovládání s replikou origo klíče. Tam jsou dva nevyřezaný a z nich to takhle vybastlit. Má to nějakou naději na úspěch?
Další varianta je si koupit klasický dálkovy odemykání jako přívěšek ke klasickýmu klíči. Ale to už se mě nezdá tak hezký řešení
Poslední řešení je sice nejhezčí, ale 3200 Kč za novej klíč v RENOCAR je pro mě trochu morální dilema, když vím že nevyřezanej stojí 600 kč i s čipem.
určitě máte nějakej názor, tak zkuste nastřelit nějaky řešení.
BMW Z3 1,9 1997 bez dálkovýho otvírání
Děkuji pěkně
//// Dneska mi odpověděli z BMW Wien. Za nový klíč chtějí 49,80 Euro. Trochu zvláštní že to je polovina co v brně
Mám problém s klíčem. U dveří řidiče s klíčem musím pořádně zatřást aby šlo auto zamknout, ostatní zámky jsou přijatelny. A chci to nějak vyřešit. A další klíč nemám
Každej zámečník mi řekl, že je už moc ošoupanej na to aby šel kopírovací frézkou okopírovat. Čip by nebyl problém. Má někdo zkušenost s vyřezáváním klíče na frézce? Mohl bych zajít do nějaké nástrojárny, a zkusit je přemluvit na takovou perličku, ale nevím jak ten klíč má vypadat neošoupanej. Nemáte někdo nějakej dokument, podle kterýho bych mohl rozluštit jak ten klíč vypadal novej a který časti jsou důležitý pro jeho funkci.
Chtěl bych si koupit dálkový ovládání s replikou origo klíče. Tam jsou dva nevyřezaný a z nich to takhle vybastlit. Má to nějakou naději na úspěch?
Další varianta je si koupit klasický dálkovy odemykání jako přívěšek ke klasickýmu klíči. Ale to už se mě nezdá tak hezký řešení
Poslední řešení je sice nejhezčí, ale 3200 Kč za novej klíč v RENOCAR je pro mě trochu morální dilema, když vím že nevyřezanej stojí 600 kč i s čipem.
určitě máte nějakej názor, tak zkuste nastřelit nějaky řešení.
BMW Z3 1,9 1997 bez dálkovýho otvírání
Děkuji pěkně
//// Dneska mi odpověděli z BMW Wien. Za nový klíč chtějí 49,80 Euro. Trochu zvláštní že to je polovina co v brně
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 428
- Registrován: ned 09.08.2009 00:00
- Bydliště: Praha, Jindřichův Hradec
Nevím jak u Z3, ale čip imobilizéru ti z bmw jentak někde nezkopírujou. Už tu o tom jsou diskuze, tak pohledej.
Prý ti dokážou zkopírovat jenom část toho kódu, takže ve výsledku s tím klíčem stejně nenastartuješ.
Jinak já si nechal dělat kopie podle toho čtvrtého, plastového klíčku do peněženky. Ten jediný je úplně nový a v tom stroji nebyl žádný problém
Prý ti dokážou zkopírovat jenom část toho kódu, takže ve výsledku s tím klíčem stejně nenastartuješ.
Jinak já si nechal dělat kopie podle toho čtvrtého, plastového klíčku do peněženky. Ten jediný je úplně nový a v tom stroji nebyl žádný problém
tak levný klíče s čipem dělají asi v každym větším městě. Já byl v jednom zámečnictví na soudní v Brně. Technik hned vzal klíč k čtečce, zjistil jaký je tam typ. řekl mi že už nějaký BMW klíče dělali i s čipem a že to není problém, jen že minulej zákazník to měl nějak dodrbany, ale nakonec zvládli i to. Ale jelikož je můj klíč ošoupanej tak to nepůjde.
Forum jsem pročítal, ale tam na mě působili jako by to zvládli. Taky mě to udivilo.
A dnes jsem dostal z BMW novou cenu na klíč bez DO za 1100 kč. tak se tam musím ještě dohodnout jestli to není nějakej záložní, nebo co to vlastně je.
Forum jsem pročítal, ale tam na mě působili jako by to zvládli. Taky mě to udivilo.
A dnes jsem dostal z BMW novou cenu na klíč bez DO za 1100 kč. tak se tam musím ještě dohodnout jestli to není nějakej záložní, nebo co to vlastně je.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vzhledem k tomu, že o tom něco vím:
1. I kdyby ti okopírovali čip do jiného kompletně, tak ti oba klíče fungovat nikdy nebudou. EWS2 použité v Z3 má pevnou a pohyblivou složku kódu, a ta se mění při každém nastartování. Tj. jednou bys použil kopii a původní klíč by nefungoval. I tak to ale nejde, a ty jejich čtečky opravdu nevezmou celý ten kód. Část dat je pod sedmibitovým heslem, které nezjistíš jinak než vyčtením jednotky EWS.
2. Další věcí je, že pravděpodobně by použili čip T5, který má menší paměť. U BMW s EWS do verze 4 se používá jiný typ čipu, který umí emulovat T5 a Megamos, ale obráceně to nejde.
3. Data pro čip v klíči se musí vyčíst přímo z MCU v jednotce EWS pomocí speciálního interface. Pokud se použije interface univerzální, u starších typů EWS (cca do r.v. 97) se data v čipu automaticky vymažou, protože MCU má lock bit.
Klíč s prázdným čipem bez vybroušení je fajn věc, ale veškeré dostupné polotovary nejsou rozebíratelné jako originál, tj. pokud bys chtěl čip použít do jiného klíče, např. s DO, tak ho z toho klíče rozumně nedostaneš...
1. I kdyby ti okopírovali čip do jiného kompletně, tak ti oba klíče fungovat nikdy nebudou. EWS2 použité v Z3 má pevnou a pohyblivou složku kódu, a ta se mění při každém nastartování. Tj. jednou bys použil kopii a původní klíč by nefungoval. I tak to ale nejde, a ty jejich čtečky opravdu nevezmou celý ten kód. Část dat je pod sedmibitovým heslem, které nezjistíš jinak než vyčtením jednotky EWS.
2. Další věcí je, že pravděpodobně by použili čip T5, který má menší paměť. U BMW s EWS do verze 4 se používá jiný typ čipu, který umí emulovat T5 a Megamos, ale obráceně to nejde.
3. Data pro čip v klíči se musí vyčíst přímo z MCU v jednotce EWS pomocí speciálního interface. Pokud se použije interface univerzální, u starších typů EWS (cca do r.v. 97) se data v čipu automaticky vymažou, protože MCU má lock bit.
Klíč s prázdným čipem bez vybroušení je fajn věc, ale veškeré dostupné polotovary nejsou rozebíratelné jako originál, tj. pokud bys chtěl čip použít do jiného klíče, např. s DO, tak ho z toho klíče rozumně nedostaneš...
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
mathias22 píše:ahoj,mam podobny problem,mam jen jeden klic a to jeste rezervni,ktery nema central na sobe,a chtel sem se zeptat kolik ma bmw cenovku za novy klic vcetne centralu,a jestli to pujde udelat bez problemu.nevim o tom nic,nekddo rika ze ty klice maj imo. a ze otevru ,ale nenastartuju,tak nevim.
V BMW ti ten klíč udělají, pokud jich nebylo vydáno moc (tj. 10). S dálkou ti ho udělají, pokud máš dálku ve výbavě auta.
V zámečnictví na obyč kopírce čipů ti klíč neudělají, někteří to ale umějí, myslím, že vím i o někom v Ostravě.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 859
- Registrován: pát 13.06.2008 00:00
- Bydliště: Ostrava CITY
- Kontaktovat uživatele:
Fx píše:mathias22 píše:ahoj,mam podobny problem,mam jen jeden klic a to jeste rezervni,ktery nema central na sobe,a chtel sem se zeptat kolik ma bmw cenovku za novy klic vcetne centralu,a jestli to pujde udelat bez problemu.nevim o tom nic,nekddo rika ze ty klice maj imo. a ze otevru ,ale nenastartuju,tak nevim.
V BMW ti ten klíč udělají, pokud jich nebylo vydáno moc (tj. 10). S dálkou ti ho udělají, pokud máš dálku ve výbavě auta.
V zámečnictví na obyč kopírce čipů ti klíč neudělají, někteří to ale umějí, myslím, že vím i o někom v Ostravě.
a nevis nick prosim te?rad bych se ho na to zeptal!
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
http://www.marak.cz/infopage/autoklice-bocni-drazka/
Tak jsem to nakonec objevil... Je to teda Opava, ale to už není tak daleko. Dej vědět, co za to chtějí
Teď ale koukám, že možná to čipování ani neumí, já na to předtím koukal dost zběžně. Nicméně za pokus nic nedáš.
Tak jsem to nakonec objevil... Je to teda Opava, ale to už není tak daleko. Dej vědět, co za to chtějí

Existuje ještě jeden způsob, byť trošku surovější, ale nestojí to ani korunu.
Pokud seš aspoň trošku šikovnej, demontuj zámek, vložku opatrně vyndej ven... - když do ní pak klíč zastrčíš, tak tam kde máš klíč ošoupanej, tak ve vložce v tom místě budou ty jazýčky míň zastrčený dovnitř.Stačí vzít malej pilníček a trošku ten určitej jazýček trošku zbrousit, aby tolik nevylejzal.
Pak to půjde odemykat i zamykat normálně, nemusíš nic kupovat ani kódovat. Zrovna minulej víkend jsem to opravoval tímhle způsobem kamarádovi.

Pokud seš aspoň trošku šikovnej, demontuj zámek, vložku opatrně vyndej ven... - když do ní pak klíč zastrčíš, tak tam kde máš klíč ošoupanej, tak ve vložce v tom místě budou ty jazýčky míň zastrčený dovnitř.Stačí vzít malej pilníček a trošku ten určitej jazýček trošku zbrousit, aby tolik nevylejzal.
Pak to půjde odemykat i zamykat normálně, nemusíš nic kupovat ani kódovat. Zrovna minulej víkend jsem to opravoval tímhle způsobem kamarádovi.

Fx píše:Ten nápad je dobrej až na to, že ty stavítka tak dlouhý / nebo delší být z výroby mají. Jejich zkrácením dosáhneš toho, že to půjde otevřít skoro čímkoliv.
Tim bych si nebyl tak jistej. Když jsem to rozdělal, bylo tam těch jazýčků 10 nebo 11. Po zasunutí klíče se všechny až na dva zasunuly úplně dovnitř, ty dva jsem tak o 0,5mm zbrousil a heuréka.

Skoro čímkoliv to v žádném případě neotevřeš. To leda že bys ty špatný stavítka vyhodil z vložky pryč, pak by mohlo teoreticky nastat, že někdo kdo má klíč vyfrézovanej na 9 stavítek stejných a na 2 jiný(ale jedině zrovna ty dvě který se vyhodily pryč), že by to takovým klíčem možná otevřel. I kdyby tohle nastalo, stejnej imobilizér mít nebude.
