Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 320i olej na svíčkách? problém?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Denny328i
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 24.06.2010 00:00

#1 Příspěvek od Denny328i »

Zdarec, nedávno jsem měnil svíčky a na závitech byl olej, hlavně válce 3,4 a 5. může to být znamení, že bude chtít motor brzy přetěsnit? všem díky moc za příspěvky a za rady!

Fotky jsou zde:
http://www.ulozto.cz/5222568/1.jpg
http://www.ulozto.cz/5222566/2.jpg
http://www.ulozto.cz/5222569/3.jpg
http://www.ulozto.cz/5222567/4.jpg
Přílohy
takhle vypadá jedna ze svíček
takhle vypadá jedna ze svíček
1.jpg (158.82 KiB) Zobrazeno 1661 x
2.jpg
2.jpg (144.74 KiB) Zobrazeno 1661 x
3.jpg
3.jpg (117.65 KiB) Zobrazeno 1661 x
4.jpg
4.jpg (156.81 KiB) Zobrazeno 1661 x
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#2 Příspěvek od Paavo »

ja osobne jsem mel zavit od oleje pouze na 6tem valci,tato jedina svicka sla vytocit velmi snadno.Rekl bych, ze pokud auto nezere olej,nekouri modre (ze by olej sel vrchem pres ventily) a olej "nepribyva" (ze by se ti dostavala smes pres krouzky dolu) tak bych nic neresil.Sam jsem nalital za dva roky 6000km prevazne pres mesto a jestli ubylo deci tak je to moc ,M50B25 vanos 211tkm
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Paavo píše:ja osobne jsem mel zavit od oleje pouze na 6tem valci,tato jedina svicka sla vytocit velmi snadno.Rekl bych, ze pokud auto nezere olej,nekouri modre (ze by olej sel vrchem pres ventily) a olej "nepribyva" (ze by se ti dostavala smes pres krouzky dolu) tak bych nic neresil.Sam jsem nalital za dva roky 6000km prevazne pres mesto a jestli ubylo deci tak je to moc ,M50B25 vanos 211tkm


Co to je za blbost? Jak by mohl olej přibývat? 8O Pokud auto normálně pálí tak se v životě nemůže směs dostat přes kroužky do oleje.

Denny 328i:Kdyby heldal tak se tu již několikrát řešilo.Nicméně to že máš olej na svíčkách zapříčinuje netěsné víko ventilů a né netěsnost kroužků či ventilů. :wink:
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Brody »

Hehe to by ses divil jak u fáčka přibejval olej. Se musel olej měnit jednou za půl roku jak už tam nebyl olej ale spíše benzín :lol: :lol: :lol:
Jinak ti tam netěsní to víko. Také jsem měl jednu svíčku pod olejem. :wink:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#5 Příspěvek od libovka »

Brody píše:Hehe to by ses divil jak u fáčka přibejval olej. Se musel olej měnit jednou za půl roku jak už tam nebyl olej ale spíše benzín :lol: :lol: :lol:
Jinak ti tam netěsní to víko. Také jsem měl jednu svíčku pod olejem. :wink:


No ale u fáčka býval problém jinde,a ne že to tam teče přes kroužky. :wink:
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Brody »

tak tak. Pokud přes kroužky tak to auto by ani pomalu nejelo
metter
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 15.01.2009 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od metter »

Když už to tu řešíte tak nebudu zakládat nový téma-kudy se mi tedy může dostat benzín do oleje? Při výměně oleje z toho smrděl jak prase-to přece není normální ne? Motor je m40b18 a jinak šlape jako hodinky. dík za odpověď
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#8 Příspěvek od libovka »

Například když výckrát posobě nastartuješ tak studený motor má bohatší směs a ta se nestačí spálit a pak po nějaké době proteče do oleje.
Denny328i
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 24.06.2010 00:00

#9 Příspěvek od Denny328i »

Paavo píše:ja osobne jsem mel zavit od oleje pouze na 6tem valci,tato jedina svicka sla vytocit velmi snadno.Rekl bych, ze pokud auto nezere olej,nekouri modre (ze by olej sel vrchem pres ventily) a olej "nepribyva" (ze by se ti dostavala smes pres krouzky dolu) tak bych nic neresil.Sam jsem nalital za dva roky 6000km prevazne pres mesto a jestli ubylo deci tak je to moc ,M50B25 vanos 211tkm


díky moc chlapi za rady, hned jsem o něco klidnější =o) stejně se mi ale ten motor pořád nezdá =o( když jsem auto koupil bylo vše na motoru tip-top. hladký chod, dobrý zátah, nikde nic neklepalo. Vyměnil jsem komplet filtry (obyč), olej (10W40 Texaco) a svíčky (NGK BRK6EK). Teď po 1000km začíná motor na volnoběh klepat. Při té výměně oleje zblajznul 5l jako malinu, teď jsem ještě 1L dolival a zda se mi, že by si ještě tak pul dal. =o( k tomu ten olej na svickach. a pri seslapnuti plynu v 3-4tis otackach je z slyset divny funeni, jako by se motor dusil =o( dam sem videa, at to vidite na vlastni oci a slysite na vlastni usi, takhle si pripadam jako debil kdyz to tak popisuju xD nevim jestli jsem to nepsal, motor je 2.0i M52 Vanos.
Ps. jsem laik, zadny automechanik, maximalne motoristicky fanda co se o auta zajima.. mam takovy obavy, ze zacina protikat olej a dusit chvilema motor a to klepani na volnobeh jestli nejsou hydrostely nebo Vanos. Uprimne, ten motor je stocenej, ted je na tachaci 179tis, ale muze mit tak 250tis =o( říkal jsem si, jestli to není levnejma filtrama, ale to by se motor dusil hned po výměně a ne po 1000km. Nevim si s tim motorem rady =o((
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Brody »

Tak mám za to že do tohoto motoru se vejde a je předepsané množství 6litrů oleje.
Pokud si nejsi jist, tak zajed do servisu at ti změří tlaky na válcích. Když pohledáš tak tu ty hodnoty které mají být někde najdeš. Já je nevím. :wink: Jinak to dusení motoru může být cokoliv, třeba nějaká hadice...
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od capri »

mam pocit že do M50 se vejde 6.4litru oleje :) jinak olej na svících tahle z vrchu je prosakující těsnění víka hlavy taky mi to tam tahle chčije musim to koupit novy :) M52 bude s náplněma stejny :) jinak nalil si tam olej specifikace BMW ? to by mohlo dělat i to že ten motor začne klepat pokud si tam nalil sice 10W40 ale chce to i BMW normu :)

a dušení by mohla bejt netěsnost v sání zkontroluj hadici mezi vahou vzduchu a klapkou :)
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od capri »

jinak jak to že tam máš jednobodovy svice ? :-O ja mam origo na M50 dvoubodový tak mi přijde divny že na M52 sou jedno nebo tam dal někdo něco co tam nepatří sou ty NGK BRK6EK předepsany v manualu ?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#13 Příspěvek od libovka »

capri píše:jinak jak to že tam máš jednobodovy svice ? :-O ja mam origo na M50 dvoubodový tak mi přijde divny že na M52 sou jedno nebo tam dal někdo něco co tam nepatří sou ty NGK BRK6EK předepsany v manualu ?


BKR6EK jsou dvoubodové svíčky a jsou předepsané. :wink:
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od capri »

bylo mě spíš divny že vytahl jednobody tak sem myslel že vzal označení z nich a koupil to co tam bylo proto se ptam :)
Denny328i
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 24.06.2010 00:00

#15 Příspěvek od Denny328i »

Nevíte ca kolik stojí to přetěsnění víka ventilů?
A kde by jsem našel specifikaci jaký olej tam nalít? (je pravda, že tenhle olej asi nebude ideální =o((( )

Btw. těch příčin proč se motor chová tak jak se chová může být víc =o( subjektivně se mi zdá, že to klepání začalo být slyšet po výmeně svíček. Původně tam byly BOSCHe, já je potřeboval rychle vyměnit, v obchodě mi pak nechtěli prodat mnou vybrané svíce po 6 kusech, jen 8 nebo 4, to jsem vážně nechápal, jsem si říkal, jestli si ze nedělají srandu. No chyba byla říct, tak mi dejte 6 kusů jiných, který tam pasují (a nejsou to šméčka). Vytáhl jsem za svíce 1200,-Kč dali mi BRISKy, a už nikdy více! Jednak to byly jednobody, ale hlavně tam vůbec neměly být. Auto bylo neklidný, motor chcípal. tak si říkám, že jestli všechno nevyústilo v klepání motoru =o(

jaký máte názor na olej 10W60? nebo dáváte do motoru někdo syntetiku? (5W40)? Díky za odpovědi
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od capri »

no většinou bejva na oleji v zadu na etyketě napsany nejaky normy jako třeba BMW LongLife 98 atd tak bych vyhledaval podle toho jinak v navodu budeš mít 100% napsany jaky normě by měl ten olej vyhovovat jinak do těhle motoru leju plnou syntetiku a 10W60 je zbytečny to je tak do M3 ale jestli se pletu at mě někdo opraví :)
PeteBMW
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: Severní Morava

#17 Příspěvek od PeteBMW »

Denny328i píše:jaký máte názor na olej 10W60? nebo dáváte do motoru někdo syntetiku? (5W40)? Díky za odpovědi


Dávám 5W40 (M52B20), ale 10W40 by taky neměl být problém.
Mimochodem měl jsem stejný problem jako ty: svíčky zachlastané olejem a spotřeba oleje asi 1l/1000km. Nedávno mi bouchlo těsnění pod hlavou a jak teď byla hlava dole měnily se gufera a vodítka ventilů. Mechanik mi říkal, že přes ty gufera se dostává olej do válců. Toto bude i tvůj problém - na 90%.
Denny328i
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 24.06.2010 00:00

#18 Příspěvek od Denny328i »

PeteBMW píše:
Denny328i píše:jaký máte názor na olej 10W60? nebo dáváte do motoru někdo syntetiku? (5W40)? Díky za odpovědi


Dávám 5W40 (M52B20), ale 10W40 by taky neměl být problém.
Mimochodem měl jsem stejný problem jako ty: svíčky zachlastané olejem a spotřeba oleje asi 1l/1000km. Nedávno mi bouchlo těsnění pod hlavou a jak teď byla hlava dole měnily se gufera a vodítka ventilů. Mechanik mi říkal, že přes ty gufera se dostává olej do válců. Toto bude i tvůj problém - na 90%.


no 5W40 sem tam nechtel lejt, nevim co tam daval majitel prede mnou. kdyby ten motor jezdil celou dobu na 10W40 (co tipuju podle usazenin na olejovym hrdle) a ja tam dal syntetiku, tak rozpusteny usazeniny mi ucpou kanalky a zadru motor. takze jsem tam pro jistotu dal tu 10ku (polosyntetiku). ale chtel bych neco lepsiho (treba 10W60 kdyby slo, nikde to nemuzu vycist, vim jen, ze se davaji do Mka) nebo minimalne podle specifikace BMW. Ten co tam je ted tak moc specifikacim BMW neodpovida... motoru davam casto plnej kotel a tocim do omezovace, tak mam obavy, aby jsem ho s horsim olejem neodpalil =o(( jinak zatim jede jako daabel xD uvidime jestli vydrzi dalsi vymenu oleje =o)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od MattyX Moderátor »

urcite nechcej tu 10w40 , bohate staci i pro tve "vytaceni do omezovace " , nestrati mazaci schopnosti ;) 10w60 je moc husta uz , hlavne pokud ten motor na to neni zvyklej docela trpi hydrostely pak , a v zime je z neho pak takova huspenina ze ty mazaci schopnosti stratit muzes pri nizkych teplotach , 10w60 se v ///M požíva kvůli tlouštce filmu kterej vytvori pri provozni teplote aby se spravne vymezili vule ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od capri »

nevim jak poznas ze tam nekdo lil polosynt podle usazenin ale do tehle motoru co ja vim tak se leje fullsynt a 10w40 neznamena ze je to polo
Odpovědět