Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Chladící kapalina???

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
z3bmw
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: úte 21.11.2006 01:00
Bydliště: u Prahy

#41 Příspěvek od z3bmw »

růžová se dává jak již bylo řečeno do koncernových vozů VW (audi, skoda, seat, vw) a v žádném případě se nesmí míchat s jinými druhy. Jde o motor, směs různých druhů naruší úplně všechno, těsnění, hliník, prostě všechno. Do BMW prostě koncernová z VW nepatří.
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Ajwori »

trapnej dotaz, mám báwo měsíc a půl a než uhodí mrazy, pokud uhodí, chtěl bych taky chladící kapalinu vyměnit, tak mi někdo prosímvás řekněte, kde se u e36 325i vypouští ta stará :-) dík :oops: :wink:
Fanny
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Tišnov - Kuřim

#43 Příspěvek od Fanny »

Na spodní části chladiče pod tou nádržkou, kde si kontroluješ množství kapaliny je vypouštěcí ventil.
k100
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 21.09.2005 00:00
Bydliště: Velká nad Veličkou (okr.Hodonín)
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od k100 »

Pokud tam máte nějakou nemznoucí směs, která je určena pro hlíníkové motory, a to jiste ano, nic neměnte,
pokud teda víte co s penězi, a autu tím taky nepomůžete,
zkontrolujte do kolika stupnů je, dejte ji v lahvičce a sáčku do mrazničky (- 20), pokud zmrzne - odpustit a dolít pár litrů stejnou neředěnou, pokud tam bude ledová tříšť, chce to dolít litr, pokud nezmrzne - OK. Vypuštěnou kapalinu schovat na dolévání.
Kapalina, kterou tam máte, je po určité době téměř neutrální (nasycený) roztok, pro prostředí v němž je.
Nové nemrzce chvíli trvá než se zneutralizuje, tudíž se vyskytnou různé netěsnosti atd..
Je to stejné jako třeba s topením v domě, pokud budete měnit vodu, rychle vám to prorezaví a ničemu tím nepomůžete.
V servisu a obchodě vám určitě řeknou něco jiného, jde jim o kšeft.
Brzdová kapalina je samozřejmě něco jiného, ta vodu absorbuje, dochází k rezavění - oxidaci, otěru gumiček a ke snížování teploty vření, tu měňte, na nemrzku se vy..., jen kontrolujte.
camouflage
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 04.12.2006 01:00

#45 Příspěvek od camouflage »

Možná hloupá otázka, ale na kolik stupňů má být nastavená nemrznoucí směs v Praze v E36 316i?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od dsvatos »

camouflage píše:Možná hloupá otázka, ale na kolik stupňů má být nastavená nemrznoucí směs v Praze v E36 316i?


Normálně se nemrzka ředí 1:1 - a to vychází okolo -30 až - 36 stupňů.
camouflage
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 04.12.2006 01:00

#47 Příspěvek od camouflage »

dsvatos píše:
camouflage píše:Možná hloupá otázka, ale na kolik stupňů má být nastavená nemrznoucí směs v Praze v E36 316i?


Normálně se nemrzka ředí 1:1 - a to vychází okolo -30 až - 36 stupňů.


Díky za radu! Jdu na to...
Ajwori
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: stř 12.04.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Ajwori »

Paradox kterej vám musim říct. Už jste nekdy při výměně vody přišli málem o život? Já anu :-) Vesele si vypustim chladič, pak povoluju šroub na straně bloku, pomalinku pootáčim šroubem a už už prosakuje voda (jsem v montážní jámě, na stěně dvě zářivky, vypínač a el. zásuvka) co následovalo asi nemusim složitě popisovat, šroub mi vystřelil, voda začla chcát všude, i do elektriky. V tu chvíli jsem asi udělal světový rekord ve vyskakování z jámy a hned na to vylítly jističe. Takže jsem vše vysušil odmastil a dodělal zbytek práce. Tak to jen na okraj a pro zasmání se a proto, že i u takovýhle blbyny lze zažít vzrůšo
Ranger_Zx
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: stř 24.01.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Ranger_Zx »

k100 píše:Pokud tam máte nějakou nemznoucí směs, která je určena pro hlíníkové motory, a to jiste ano, nic neměnte,
pokud teda víte co s penězi, a autu tím taky nepomůžete,
zkontrolujte do kolika stupnů je, dejte ji v lahvičce a sáčku do mrazničky (- 20), pokud zmrzne - odpustit a dolít pár litrů stejnou neředěnou, pokud tam bude ledová tříšť, chce to dolít litr, pokud nezmrzne - OK. Vypuštěnou kapalinu schovat na dolévání.
Kapalina, kterou tam máte, je po určité době téměř neutrální (nasycený) roztok, pro prostředí v němž je.
Nové nemrzce chvíli trvá než se zneutralizuje, tudíž se vyskytnou různé netěsnosti atd..
Je to stejné jako třeba s topením v domě, pokud budete měnit vodu, rychle vám to prorezaví a ničemu tím nepomůžete.
V servisu a obchodě vám určitě řeknou něco jiného, jde jim o kšeft.
Brzdová kapalina je samozřejmě něco jiného, ta vodu absorbuje, dochází k rezavění - oxidaci, otěru gumiček a ke snížování teploty vření, tu měňte, na nemrzku se vy..., jen kontrolujte.


Mam problem s unikem chladici kapaliny a tohle je jedine forum, kde me neco zaujmulo.

Nejdrive mi uniklo snad jen pul deci a check control mi rekl at to zkontroluju tak sem tam asi deci dolil, neco nad rysku. Temer okamzite se hladina vratila presne na rysku tak jsem si rikal, ze zbytek vytekl prepadnim potrubim.

Po nejake dobe jsem dolival znova, asi deci a pul. Byl jsem pod ryskou. Ted o vikendu jsem dolil zase, celkem jsem od koupe s autem odjezdil 800km a dolil jsem presne 8dcl. Takze na 100km deci chladicky.

Muze to byt zpusobene tim co rikas? Nejak se me to moc nezda... Nebo to mam okamzite zacit resit?
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od capri »

trochu to tu obnovim mam problem chci vyměnit chladící kapalinu a nakoupil jsem tohle http://www.hazmioil.cz/PI/2006/azc_PI6-0255.pdf tak nevim jestli je to velkej problem
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#51 Příspěvek od Cuky »

¨já to leju do isa a už rok v pohodě sice mě tu za to určitě někdo skrytyzuje ale co nemrzne chladí a nic to nerozleptalo
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od capri »

jako myslim si že pokud ten motor vypláchnu tak by to mělo bejt v pohodě no píšou tam že to hadice a gumový těsnění nežere
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od capri »

tak jsem psal přímo do FUCHSu a odpověděli mi na dotaz jestli je problem s tim mezi kapalinou G48 a jejich kapalinou Fricolin G12 plus jestli nemůžou nastat problemy s těsněními a srážením kapaliny

odpověď:
Dobrý den ,
Můžete to bez obav mísit.
S pozdravem
Ing.Richard Boř
Technik společnosti
FUCHS OIL CORPORATION (CZ), spol. s r. o.
tel.: +420 603 899 914
e-mail: richard.bor@fuchs-oil.cz
http://www.fuchs-oil.cz
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#54 Příspěvek od ACDC »

Od mechanika z autoriz. servisu BMW: proč chceš kupovat směs od nás? Koupíme něco modrého a je to směs BMW.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#55 Příspěvek od pragdejf »

bergos píše:já sem tam dal G12, tak uvidím co se bude dít, pravděpodobně nic. 8)


na ruzovou jezdim uz rok po dukladnym proplachu s motorem M50 a znamky netesnosti fakt nepozoruju. parkuju v garazi, takze bych to poznal, kdyby se to stalo. jinak do N46 sem ji nalil taky a bez problemu.
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od capri »

Já ten motor budu proplachovat takže si myslím ze to bude ok :-)
Jurmi
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: ned 04.07.2010 00:00
Bydliště: Nový Bor

#57 Příspěvek od Jurmi »

Já liji modrou,už to tam bylo a není důvod něco měnit,když to funguje.Tím mám na mysli modrou,nebo růžovou.Kamarád má e46 a má růžovou,ale jak tvrdí,je to dané od výrobce.Každej fridex je jinak agresivní,co se týká materiálu použitého na výrobu motoru.Dělám ve škodovce a tam lejem růžovou,která je namýchaná na -27°C a to jestli je to benzín,nebo nafta se neřeší.Pokud se to dobře vypláchne a má nové hadice atd,tak by se tam mohl nalít jakýkoliv fridex,ale nesmí se smýchat s jiným,to pak dělá bordel.Radši se řídím pokyny výrobce,je to 100% jistota.
Uživatelský avatar
bergos Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4075
Registrován: sob 02.10.2004 00:00
Bydliště: OSTRAVA!!!

#58 Příspěvek od bergos Člen Klubu »

G12 by se ředit s jinou neměla, G12 plus je misitelná se vším možným. já ji měl 3roky v e36 a naprosto bez problémů. :wink:
Family wagon: BMW 320dX F31
Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi
8-)
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#59 Příspěvek od radokrno »

momento píše:máte tušení co patří do tds? taky G48?

a eště kolik litrů chladicí kapaliny se tam vejde,,vodaa fridex G-48,do vozu 525 TDS E_34
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#60 Příspěvek od StepanMatl »

Ahoj, občas mi svítí kontrolka, že je málo chladící směsi. Co tam mám nalít (abych něco neposral :D)? Normálně destilku a zkusit hustoměrem, kolik je tam fridexu?
Odpovědět