Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 325i vs 328i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
J0HN3C
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pon 09.08.2010 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od J0HN3C »

Dobrý den, rád bych nakoupil jedno z vozidel 325i nebo 328i.
Prosím o nějaké postřehy a zkušenosti.
1. Co se týče téměř totožného výkonu (ale v jiných otáčkách)
2. Dynamika (328i je těžší a má delší stálý převod)
3. Provoz (zvuk, náklady, motory a jejich slabší místa, vanos)
4. Obecný stav ojetin u nás/v říši

Hledám prostě auto, které je zábavné a v rámci možností rychlé, spolehlivé a charismatické. Spotřeba je až za tím vším.
Díky předem
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Maysner mel 325i coupe vanos , vymenil to za 2.8 M52 , a jakoze papirove ten rozdil mezi motorama neni az tak velikej , tak ve skutecnosti je to mazec jako prase :) rozhodne koukej spíš po 2.8 ;) urdzbou sou na tom stejně , ale M52 ma menší spotřebu a jede znatelně lépe ;) i u nás se dají relativně slušné kousky sehnat , v německu bude větší šance na něco zachovalejšího , ale cenově to vychazí tak na stejnou ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od xSAFA »

328i má modernější motor M52, vyšší kroutící moment a pravděpodobně i příznivější spotřebu. Obecně vzato jsou auta s M52 motory novější a povětšinou i lépe vybavené. Když vezmu za jakou cenu se dnes e36ky prodávají tak bych šel jednoznačně do 328i z posledních roků výroby. U nás se dají sehnat i pěkné kousky ale výběr není zdaleka tak velký jako v D.

325kou jsem nikdy nejel ale vím, že někdo si tu starší bez vanosu pochvaluje pro její "syrové" motorové vlastnosti ale zase má už horší spotřebu. Motoru M52 se není proč bát, je to motor, který šlape jak hodinky a pokud se k němu předchozí majitelé chovali jak měli bude to to poslední co bys na autě opravoval. Sem tam nějaké snímače nebo čidla odejdou ale čistě motor vydrží neskutečné porce kilometrů bez zásahu ruky mechanikovy.

Tedy za mě 328i
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Maysner »

jednoznacne 328. ja pred rokem koupil 325, protoze jsem nemel dostatek penez na peknou 328. ale v lete jsem vymenil motor a je to poznat. a to celkem dost.
M52 je nastupce M50, ma celohlinikovej blok, prepracovanou hlavu a sani, a dalsich par veci. proste trochu modernejsi motor se stejnou udrzbou.
delsi stalej prevod u 328 neni na skodu pri dalkovych cestach. jen mu to prospeje a jede pak za jeste lepsi spotrebu. ja jsem zachoval prevod z 325 a je to trosku zivejsi, ale spotreba je asi o 0,5l vyssi
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od sa-tan666 »

za me taky 328 pak už jedine M3 ///
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Brody »

Za mě též 2,8mu. Já přešel z 316ky a nelituju, žere pomalu stejně, jízda o něčem jiném a o ostatních nemluvě. O 320 jsem neuvažoval, 325 také ne. Spíše jsem koukal po 323, ale jakmile se naskytla 328 neváhal sem :wink:
Johnys
Registrovaný
Příspěvky: 491
Registrován: úte 02.03.2010 01:00
Bydliště: kousek od Brna

#7 Příspěvek od Johnys »

Já mám 328 a jsem maximálně spokojenej. Jezdím docela rychle a svižně ale nad 9,8l se se spotřebou nedostanu.
J0HN3C
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pon 09.08.2010 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od J0HN3C »

Doposud mnohokrát díky, mám však ale ještě jednu otázku. Dá se s takovým strojem pomýšlet na "joyride" typu hot-hatchů P106GTi, Civic VTi nebo třeba Focus ST?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#9 Příspěvek od Paty »

ne,jde tam o váhu toho auta :( si to spočitej váha lomeno víkon v koních a vyjde ti kolik váhy táhne jeden kun. ted ale presne nevim jestli to tak je,už je to nějaká doba co jsem toto řešil ...
cybernetworm
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: čtv 22.05.2008 00:00
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od cybernetworm »

Pravda, málokdo kouká na PS/KG a pak se diví že to nejede. Ovšem R6 má trošku jinde kroutící moment a zvuk :)
J0HN3C
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pon 09.08.2010 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od J0HN3C »

jo, tímhle jsem se taky zabýval a došel jsem právě k tomu že hmotnostní výkon je právě dost podobný jako u malých "nasraných nákupních tašek". A právě kvuli tomu jsem položil svoji předchozí otázku. Snad se najde někdo kdo s tím má zkušenosti... Dík
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od noname »

sčekni youtube :wink: záleží na mnoha faktorech, ale brambora je brambora :lol:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od xSAFA »

Pomýšlet v jakém slova smyslu? Chceš je někde prášit na sprintech nebo chceš mít dostatečný výkon na případné poškádlení se v běžném provozu?

Ty auta co si vypsal, mi přijdou každé trochu výkonově jinde. Mám kamaráda se Saxem VTS což je řekl bych takřka to stejné jako 106GTI a s 2.8 se to prostě rovnat nedá. Nikdy jsem s ním nejel žádné sprinty neboť na to nejsem, ale pokud se potkáme na cestě nemá šanci. Ono to jede docela v nižších rychlostech ale pak tomu dochází dech. Na druhou stranu v technických pasážích je ten prcek hodně mrštnej a zatáčku profičí jak vítr proto aby člověk udržel tempo nebo mu ujel musí mít skutečně dobré obutí a podvozek v cajku nejlépe alespoň M-technik. S ostatními auty co si psal osobní zkušenost nemám, neboť je na cestách ani moc nepotkávám.
J0HN3C
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pon 09.08.2010 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od J0HN3C »

Myslím pánové, že jste vystihli i tuhle problematiku. Klobouk dolů :)
Děkuju
gs500e
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: pát 26.02.2010 01:00

#15 Příspěvek od gs500e »

pokud máš čas a peníze tak koukej po 328, sám jsem tuhle otázku řešil zdali 328 nebo 323 kůli menšímu povinnému ručení, ale poté co jsem se svezl v 328 tak bylo jasno, navíc když si člověk umí zřídit dobrou pojistkku tak to vyjde jen o pár stovek víc... ted mám 3 roky 328 a jsem maximálně spokojený, nedám na to auto dopustit..

ohledně otázky druhé ti odpovím takhle: důležité je jak to chceš srovnávat, max rychlost? jaká vozovka? rovinky nebo zatáčky?
já mám krom té 328 kupé i fiat uno 1,3 turbo benzín, základ 105koní, při zvýšeném tlaku turba cca 115koní.. to auto je v zatáčkách mrštnější, rychlejší, do 150km/h dá o něco rychlejší ale pak již nemá dostatečný obsah...

pokud chceš auto se kterým tě při běžném provozu nikdo nezmáčkne tak si kup fiat punto gt...
vik2
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 09.04.2009 00:00
Bydliště: Kadaň

#16 Příspěvek od vik2 »

S tim Unem Turbo jsi me prekvapil. jsem s nim na jednom srazu v Trnave jel sprint. Mel to i nejak odlehcene. sedacky venku a tak. jako cekal jsem ze me napraska a vysledek byl opacnej. Tipek nechapal a sel se me ptat jakej v tom mam motor.
No mozna to nemel v dobrem stavu, protoze to auto je fakt lehoucke a ten motor s nim pekne cvici.
(mam 325 bezvanos)
gs500e
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: pát 26.02.2010 01:00

#17 Příspěvek od gs500e »

většina aut uno turbo jsou auta po smrti, koupí si to mladej kluk za 5 tis a jen to dostane do kytek... ale uno turbo v dobrém stavu, respektive motor v dobrém stavu, sériový výkon 105hp má stovku za cca 7s, čili dá se říct jako 328 v dobrém stavu... ale to je při sériovém tlaku turba 0,65baru, když máš ovládání tlaku turba a pustíš tam 0,8-1bar, tak ti rázem výkon auta jde o 10-15koní nahoru... při 1,2b se dá říct, že to uno má 140koní..... nicméně do těch 130-150 je uno turbo a bmw 328 v sériových stavech srovnatelné, pak má již 328 navíc... ale v zatáčkách, kopečkách atd... je uno mnohokrát mrštnější a 328ce ujede jak prd...
Nien
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Nien »

Měl jsem Opel Kadett GSI SEH 130koníků na 950 kilo. A pokud to mám porovnat s mojí dnešní 328i Touring, na podvozku Koni Sport stavitelná tuhost. Tak GSi bylo v technických pasážích rychlejší, tu hmotu prostě nejde oblbnout. Ale jakmile se dostaneš do vyšších rychlostí tak bávo sedí a letí kdežto GSI už se muselo hlídat. Hodně je to o rozložení hmotnosti, hnané nápravě atd. A upřímně roztočit 4 nebo 6 hrnků je taky rozdíl. GSi bylo hravé furd jsi řadil a točil to, kdežto 328 využiješ krouťák. Kolegům v práci když je svezu, vždycky říkám nemá to pecku do zat jako nějaké turbo, ale zase citíš lineární nárůst výkonu pořád a neumírá to u 4 tis. :wink:
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#19 Příspěvek od Kalasnikov »

Já jsem tedy spokojený s 325, 328 bude jistě lepší ale myslím že ani s 325 neudělá chybu. (já osobně mezi 328 nevybíral protože to bylo mimo můj cenový rámec)

Souhlasím s tím že většina fiatů uno které u nás jezdí jsou otřesné vraždy. Jednu dobu to bylo kultovní auto, malé, levné a výkonné ale od té doby je vlastnilo příliš mnoho lidí kteří neměli peníze ani na základní údržbu.
gs500e
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: pát 26.02.2010 01:00

#20 Příspěvek od gs500e »

naštěstí nastala doba, kdy se poslední kousky dostávají do rukou nadšenců, kteří je udržují a vypiplávají :-)
Odpovědět