Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Na volnobech sviti mazani

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
killer-hacker
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: pon 05.02.2007 01:00

#1 Příspěvek od killer-hacker »

Zdravim, potrebuju radu, koupil jsem 320i vanos r.v. 1996 a na volnobech zacalo svitit mazani jak proslapnu plyn, zhasne. oleje tam je dost, cim by to mohlo byt? diky za rady
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice

#2 Příspěvek od Hansen »

V servisní příručce píšou, že u teplého motoru je to normální.
killer-hacker
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: pon 05.02.2007 01:00

#3 Příspěvek od killer-hacker »

Tak to jsi me uklidnil. Diky moc
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#4 Příspěvek od roman320 »

Nechci strasit, ale klidne to muzou byt hotovy loziska na klice..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

roman320 píše:Nechci strasit, ale klidne to muzou byt hotovy loziska na klice..


mozny to je ze tlak pres loziska utika ;) moznost je taky horsi olejový čerpadlo ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#6 Příspěvek od libovka »

Hansen píše:V servisní příručce píšou, že u teplého motoru je to normální.


Prosim tě co to máš za servisní příručku. :roll: Normální to rozhodně není tak mu neblbni hlavu!!

Začal bych výměnou čidla tlaku.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#7 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

normalni to neni u zadnyho motoru, proste mas bud spatne cidlo nebo lagry na klice, mel jsem stejnou vec na lancii, vymenil jsem cidlo a nakonec ty ojety loziska jiz po "celych" 120tis km :-))
“Ability is what you're capable of doing.”
vik2
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 09.04.2009 00:00
Bydliště: Kadaň

#8 Příspěvek od vik2 »

pokud to neni cidlem......
jakej tam mas olej????
pokud jsi podlehl mode a nalil tam SAE 30(5W-30, 0W-30), tak rychle vymen za 40(5W-40, 10W-40).
killer-hacker
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: pon 05.02.2007 01:00

#9 Příspěvek od killer-hacker »

Olej tam je 15w 40. To čidlo se dá nějak zjistit zda je funkční? Ale je fakt že v tom manuálu píšou že se po zahřátí motoru může rozsvítit mazání :-/
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#10 Příspěvek od mequi »

Nevím, jestli jsi ten 15w40 tam nalil ty, ale já bych ho co nejdřív vyměnil za 5w40. Samozřejmě za předpokladu, že tam ta viskozita nebyla už dříve. Pak by mohl nastat problém s těsností motoru. Ale taky si myslím, že to rozsvěcení kontrolky není standart.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

mequi píše:Nevím, jestli jsi ten 15w40 tam nalil ty, ale já bych ho co nejdřív vyměnil za 5w40. Samozřejmě za předpokladu, že tam ta viskozita nebyla už dříve. Pak by mohl nastat problém s těsností motoru. Ale taky si myslím, že to rozsvěcení kontrolky není standart.


nic ve zlým , ale ten problém nebude jenom v hustším oleji , mazání prostě na volnoběh nesvítí ani s 10W60 v M50/M52 ;) problém buď bude v čidlu a nebo mechanickej :) ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
vik2
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 09.04.2009 00:00
Bydliště: Kadaň

#12 Příspěvek od vik2 »

15W40 je hustsi olej nez 5W40, dokonce i ohratej. takze kdyz mu to sviti pri 15w40 tak pri 5W40 mu to bude svitit jeste vic :lol:

Teda pokud plati logika, ze ridší olej unika netesnosti vice!
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#13 Příspěvek od mequi »

MattyX: samozřejmě jsem reagoval na ten 15w40. Podle mne tam nepatří. Nebylo to myšleno tak, že je to příčina uváděné poruchy. :wink:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

mequi píše:MattyX: samozřejmě jsem reagoval na ten 15w40. Podle mne tam nepatří. Nebylo to myšleno tak, že je to příčina uváděné poruchy. :wink:


ja bych tam nenalil ani 5w40 , ikdyž tam patří , už docela řídkej olej a zažil sem kdy M52 dostala cocku vetší a hydra se rozklepaly jako kolena babicky jhelikož to už nejsou nejnovější motory a ten olej je relativně řídkej ;) ;) 10w40 nebo 15w40 prospěje pokud už jsou vetsi vule ktery ten olej vymezí... ale temata o oleji sou zde taky , je tam toho už napsáno mraky ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Huska »

napíši svůj názor a zkušenosti:
1) Je naprostý nesmysl lít do motoru oleje jiné specifikace než je předepsané výrobcem ( jiná specifikace může v jednom směru pomoci / v rdruhém poškodit, proto optimum je odzkoušené), proto v 320i M52 nemá 15W40 co dělat !!
2)rozsvěcení kontrolky můžou způsobit věci co popsali kluci, proto to začni hned řešit než ten motor zadřeš - začal bych výměnou oleje a hlavně filtru (může být ucpaný a čerpadlo na volnoběh má problém), pak čidlem až nakonec kontrola olejového čerpadla a ložisek (když už bude vana dole) - pokud to bude ložisky kup jinej motor.

PS: takto jsem kdysi odrovnal motor M10 v E30 kdy na volnoběh blbě mazal a pak se při blbnuti na omezovači kousnul :-( . Motor 2,0 M52 se dá koupit kolem 5tis Kč + výměna což je nejhorší scénář který tě může čekat
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#16 Příspěvek od Kami1 »

15W40 je taky schválenej a pro někoho, kdo nejezdí v zimě a chce ušetřit bude dostačující

než bych něco vyměňoval, nechal bych si tlak oleje změřit
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MadMaxII »

Kami1 píše:15W40 je taky schválenej a pro někoho, kdo nejezdí v zimě a chce ušetřit bude dostačující

než bych něco vyměňoval, nechal bych si tlak oleje změřit


To to cidlo oleje tolik stoji? Mimochodem ted to same resim u E46 316i 12/2000 s 1.9 motorem el. omezenym na 77kw aby prodejne "vypadala" jako 1.6, muze mi pls nekdo postnout schema nebo katalogove cislo?
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#18 Příspěvek od mequi »

MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od MadMaxII »

dil c.10? Diky moc, tyhle pocesteny manualy jsou supr, nekam si to ulozim :twisted:
Odpovědět