chtel bych si koupit E90. Urcite bych chtel benzin a to z techto duvodu
- maly rocni najezd
- vzhledem k tomu, ze budu kupovat ojetinu, tak urco benzin, nerad bych se s dieselem chytil do "servisnu pasti" - zvuk R6
Prevodovka manualni - i tady se bojim "servisni pasti" a manual mam proste rad
Ale je tu jeden zasadni problem - 330i je asi velmi povedena, protoze na prodej jich moc neni Nabidky by se daly spocitat na prstech jedne ruky (pokud jde o CR)...
Rad bych vas poprosil o rady a postrehy tykajici se 330i
E90 měly do roku 2007 motor N52 s výkonem 190 kW (254 hp) 300 Nm. Od roku 2008 mají motor N53 (DI) s výkonem 200 kW (268 hp) 320 Nm. U motoru N53 je problém s vysokotlakým čerpadlem paliva. Je to stejný problém jaký je u turbomotorů (N54), je to stejné čerpadlo. Měl jsem ho již vyměněný v záruce a tak doufám že už je ten problém vyřešený.
BudVlad píše:E90 měly do roku 2007 motor N52 s výkonem 190 kW (254 hp) 300 Nm. Od roku 2008 mají motor N53 (DI) s výkonem 200 kW (268 hp) 320 Nm. U motoru N53 je problém s vysokotlakým čerpadlem paliva. Je to stejný problém jaký je u turbomotorů (N54), je to stejné čerpadlo. Měl jsem ho již vyměněný v záruce a tak doufám že už je ten problém vyřešený.
Mně už měnily třetí čerpadlo včetně jedné výměny všech vstřiků.............výrobce celého vstřikovacího systému je firma Continetal.
Motor M53
Už mám po záruce,tak se hrozím toho,že se to opět po.... a budu muset cálovat.
Proto bych volil motor N52,který je podle všech předpokladů mnohem spolehlivější.
V ČR je to s 330i špatný, v (pro mě) rozumný cenový relaci je tady na prodej pouze jeden kus Na Slovensku to je krapet lepší, i když cenově ne uplně vyhovující..
U 325i je to lepší, na výběr jich pár je a pěkně taky určitě pojede
BudVlad: vím, že máš 325i už s tím 3L motorem, ale rád bych se zeptal jak jseš spokojenej, jaká je přibližná spotřeba atd. Jaký palivo mu dopřáváš - N95 nebo N98 (N98, Carrera 100)? Nějaký rozdíl při použití N95xN98?
Auto jsem kupoval nové. Než jsem se rozhodl pro 325i zjistil jsem všechny rozdíly mezi 330i a 325i. Motory jsou stejné, jediný rozdíl je 3stupňové sací potubi a software. Výfukové potrubí je stejné kromě zadního tlumiče. 330i má větší brzdy. Cenový rozdil byl víc jak 100 tisíc. Protože jsem chtěl brzdy i výfuk měnit, byly by to vyhozený peníze. Jako první jsem vyměnil sací potrubí. Je to celkem jednoduchá výměna, elektrika je i na 325i připravená a funguje to i s původním softwarem. Výkon zůstal přibližně stejný, ale krouticí moment se zvýšil. Problém jsem měl se softwarem, nechal jsem si nainstalovat 330i software ale vůbec to nefungovalo. Potom jsem zkusil software od Winteruning, ale moc to nepomohlo. Nakonec jsem si nechal ECU přeprogramovat od DS Motorsport a jsem moc spokojen. Mám o něco větší výkon než 330i.
Výfuk jsem vyměnil za Remus a brzdy mám 6pístové BMW Performance. Sání mám BMW Performance, kola jsem také vyměnil za VMR a pneumatiky mám Yokohama Advan Neova AD08 235/40 18 a 265/35 18. Ještě mi zbývá předělat podvozek. Asi tam budu dávat KW V2 a H&R stabilizátory. Dost dílů na nápravě se dá vyměnit za díly z M3.
Benzin používám jen Carrera 100. Po úpravě od DS Motorsport mi klesla spotřeba. Byl jsem skeptický, že po zvýšení výkonu se sníží spotrřeba ale kombinovanou mám kolem 9.2 a na silnici 9 a to jezdím většinou WOT.
Teda klobouk dolů jak to dokážeš pořád vylepšovat Přestože by mě lákala víc ta 330i, tak snad i 325i by mi mohla stačit, když bych "přesedal" z auta, který má 120 koní A ta spotřeba - jaký rychlosti "dáváš" na dálnici a na okreskách při těch 9,2L/100 km?
Na dálnici je pravý pruh tak rozbitý, že se v něm nedá jezdit a v levém pruhu se zase nedá jezdit 130. Jezdim tak 180 až 200, ale vyplatí se mít dobré brzdy protože hodně blbců se nedívá do zrcátek. Na okreskách pokud to jde jezdím tak 140. Nevím jestli mám štěstí, ale zatím jsem neviděl že by měřili rychlost mimo města a vesnice. V Kanadě měří rychlost všude a často. Bodový systém je tam již delší dobu a po 12 bodech vemou řidičák, ale jen na měsíc a potom se dělá řidiřčák znova. Horší je, že počet bodů má vliv na pojistku.
Jo, v Kanadě jsem před 8 lety dostal pokutu, na dálnici mi naměřili 136 km/h, pokuta byla 210 dolarů Ale největší porod bylo tu pokutu zaplatit- její výše nebyla samozřejmě nijak likvidační, ale najít místo kde ji jde zaplatit
Jinak k měření rychlosti u nás - na dálnici jsou ty VW Passat hrozně nápadný, takže je lze poměrně rychle odhalit
BudVlad: Tak na takové rychlostní průměry je ta spotřeba parádní
BudVlad: Zajimavé jak jsi dostal z 325i silnější auto jak 330i.
Co jsi vše upravil a kolik tě to stálo ?
Nebylo to dražší jak 330i ve výsledku ?
Měřil jsi zrychlení či auto na brzdě když říkáš že jsi rychlejší než 330i ?
Filozof píše:BudVlad: Zajimavé jak jsi dostal z 325i silnější auto jak 330i. Co jsi vše upravil a kolik tě to stálo ? Nebylo to dražší jak 330i ve výsledku ? Měřil jsi zrychlení či auto na brzdě když říkáš že jsi rychlejší než 330i ?
Díky
325i a 330i mají stejné motory (N53B30), takže výměnou sacího potrubí a softwaru jsou motory na stejné úrovni. Já mám ale upravený software od DS Motorsport. Nešlo jenom o re-flash, ale auto bylo skoro celý den na brzdě a idividuálně nastavené na optimální výkon. Diagram z brzdy před úpravou a po úpravě jsem tady někde zveřejnil.
Nejdražší na celé úpravě byl DS Motorsport €1800. Cenový rozdíl mezi 325i a 330i byl něco přes 100 tisíc Kč. Kdybych koupil 330i, tak bych vyhodil zbytečně peníze za brzdy a výfuk který jsem vyměnil. Software bych na 330i také upravoval, takže jsem na tom cenově určitě líp a ještě mi zbyly peníze na další úpravy.
Filozof píše:BudVlad: Zajimavé jak jsi dostal z 325i silnější auto jak 330i. Co jsi vše upravil a kolik tě to stálo ? Nebylo to dražší jak 330i ve výsledku ? Měřil jsi zrychlení či auto na brzdě když říkáš že jsi rychlejší než 330i ?
Díky
325i a 330i mají stejné motory (N53B30), takže výměnou sacího potrubí a softwaru jsou motory na stejné úrovni. Já mám ale upravený software od DS Motorsport. Nešlo jenom o re-flash, ale auto bylo skoro celý den na brzdě a idividuálně nastavené na optimální výkon. Diagram z brzdy před úpravou a po úpravě jsem tady někde zveřejnil. Nejdražší na celé úpravě byl DS Motorsport €1800. Cenový rozdíl mezi 325i a 330i byl něco přes 100 tisíc Kč. Kdybych koupil 330i, tak bych vyhodil zbytečně peníze za brzdy a výfuk který jsem vyměnil. Software bych na 330i také upravoval, takže jsem na tom cenově určitě líp a ještě mi zbyly peníze na další úpravy.
Díky za info to jsem netušil že mají stejné motory Udělal jsi to chytře. Zkusím pohledat tvoje výkony.
Zajímalo by mě srovnání třeba se starou E39 540i .... to bylo pro mě vždy COOL auto co se síly týče. A mám pocit že by jsi mohl bejt lehčí ikdyž výkonem asi slabší ale kolem těch 6-6,5s taky snad budeš mít.
No zkusím pohledat graf.
A až budeš mít nekde srovnání třeba s jiným autem či na okruhu jsem zvedavej kam pokročila technika s 3L motorem.
Ahoj já mám e90 330i motor N52 s výkonem 190 kW (254 hp) 300 Nm rok výroby 2005 a žádnej problém. Maximální spokojenost a to mu dávám dost na prdel. Určite ho vem, pokud ti nevadí trochu větší spotřeba. Ten zvuk je super a výkon ti bude chvilku stačit.
Whizour píše:Ahoj já mám e90 330i motor N52 s výkonem 190 kW (254 hp) 300 Nm rok výroby 2005 a žádnej problém. Maximální spokojenost a to mu dávám dost na prdel. Určite ho vem, pokud ti nevadí trochu větší spotřeba. Ten zvuk je super a výkon ti bude chvilku stačit.
Díky za reakci
Nebude Ti vadit, když se zeptám kde jsi auto kupoval a zda bylo nové? Jde mi i o případné zkušenosti při koupi ojetého auta v zahraničí
A jakou tedy máš spotřebu? Taky do toho leješ N98?
FrankDrebin píše:A jakou tedy máš spotřebu? Taky do toho leješ N98?
Pokud tě tolik zajímá spotřeba, doporučuji mrknout na http://www.spritmonitor.de a tam si najít auto, které tě zajímá. Jsou tam reálné údaje z reálného provozu, takže asi to nejrelevantnější, co se dá sehnat.
FrankDrebin píše:A jakou tedy máš spotřebu? Taky do toho leješ N98?
Pokud tě tolik zajímá spotřeba, doporučuji mrknout na http://www.spritmonitor.de a tam si najít auto, které tě zajímá. Jsou tam reálné údaje z reálného provozu, takže asi to nejrelevantnější, co se dá sehnat.
Díky za informaci, ten server znám, ale přece jen jsem se chtěl zeptat na tu spotřebu "přímo"
325i, motor N53 a po najetých necelých 4 tisících od novoty je průměr 8,7l. Takže se s tím dá normálním způsobem jezdit za celkem málo. V budoucnu každopádně budu uvažovat o předělání na 30i verzi.
chtel bych si koupit E90. Urcite bych chtel benzin a to z techto duvodu
- maly rocni najezd - vzhledem k tomu, ze budu kupovat ojetinu, tak urco benzin, nerad bych se s dieselem chytil do "servisnu pasti" - zvuk R6
Prevodovka manualni - i tady se bojim "servisni pasti" a manual mam proste rad
Ale je tu jeden zasadni problem - 330i je asi velmi povedena, protoze na prodej jich moc neni Nabidky by se daly spocitat na prstech jedne ruky (pokud jde o CR)...
Rad bych vas poprosil o rady a postrehy tykajici se 330i
zdravim:)
330i e90 uz nakej ten patek mam,par info mam tady http://moje.auto.cz/ypsilon/p4lm330i.html ..auto jsem si dovezl z nemecka a vrele to doporucuji,jinak kdybys mel naky dotazy,tak mi posli SZ..zatal:)
Whizour píše:Ahoj já mám e90 330i motor N52 s výkonem 190 kW (254 hp) 300 Nm rok výroby 2005 a žádnej problém. Maximální spokojenost a to mu dávám dost na prdel. Určite ho vem, pokud ti nevadí trochu větší spotřeba. Ten zvuk je super a výkon ti bude chvilku stačit.
Díky za reakci
Nebude Ti vadit, když se zeptám kde jsi auto kupoval a zda bylo nové? Jde mi i o případné zkušenosti při koupi ojetého auta v zahraničí
A jakou tedy máš spotřebu? Taky do toho leješ N98?
kupoval jsem ho před dvěma lety v německu (za strašný love) a vše v klidu. Liju do toho nejlepší benzín kterej můžu koupit, záleží benzinka od benzinky. Kombinovaná spotřeba, lehká noha 8-9 a normálně svižná cesta( dálnice kolem 200 jinak 150) 10-11, když plnej a fakt ostrá jízda pořád 6 tis. otáček tak i 16, ale to je opravdu extrém!!. Takže tak. Ale pokud ti to neva tak super, já bych si teda teď už kupoval 335i, turbo je turbo. Ale motor má super zvuk v otáčkách a jede skvěle.. Pokud chceš vědět ještě něco, tak klidně napiš..
Whizour píše:Ahoj já mám e90 330i motor N52 s výkonem 190 kW (254 hp) 300 Nm rok výroby 2005 a žádnej problém. Maximální spokojenost a to mu dávám dost na prdel. Určite ho vem, pokud ti nevadí trochu větší spotřeba. Ten zvuk je super a výkon ti bude chvilku stačit.
Díky za reakci
Nebude Ti vadit, když se zeptám kde jsi auto kupoval a zda bylo nové? Jde mi i o případné zkušenosti při koupi ojetého auta v zahraničí
A jakou tedy máš spotřebu? Taky do toho leješ N98?
kupoval jsem ho před dvěma lety v německu (za strašný love) a vše v klidu. Liju do toho nejlepší benzín kterej můžu koupit, záleží benzinka od benzinky. Kombinovaná spotřeba, lehká noha 8-9 a normálně svižná cesta( dálnice kolem 200 jinak 150) 10-11, když plnej a fakt ostrá jízda pořád 6 tis. otáček tak i 16, ale to je opravdu extrém!!. Takže tak. Ale pokud ti to neva tak super, já bych si teda teď už kupoval 335i, turbo je turbo. Ale motor má super zvuk v otáčkách a jede skvěle.. Pokud chceš vědět ještě něco, tak klidně napiš..
Jo a k tomu kupu, něco si vyber V NĚMECKU pak zavolej M3 maniaka, on to proklepne a když bude vše oká tak tam zajede a doveze ti ho až před barák za nějakej peníz. Hlavně je dobrý že BMW rozumí a když ho kupuje tak ti zavolá a řekne jak auto vypadá a v jakým je stavu.