Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Mizi chladici kapalina E36 323i
Zdravim,
vim, ze je tu vic podobnych temat, procital jsem je. Mam ale par otazek, ktere se jinde neresily.
Problem je, stejne jako v jinych pripadech, ve vyrazne ztrate kapaliny. Mesic stary chladic ani expanzka urcite netecou. Volal jsem do servisu, tam mi hned rekli, ze je potreba pretesnit motor za cca 15 tisic. Nejsem si ale jisty, ze je to potreba. Nemel by se unik kapaliny do motoru nejak projevovat? Treba stav oleje (je uplne cisty a spravne mnozstvi zustava) pripadne para z vyfuku? At uz pri startu nebo po delsi jizde? Parkrat jsem po nekolika minutach jizdy v interieru na chvili ucitil fridex. Je mozne, aby fridex prosakoval ven a odtud ho nasalo topeni? Nebo by se mohlo jednat o podobny problem jako v prispevku o mlzeni celniho skla? (mne odmlzeni funguje). Nemuzu si pomoct, ale davat auto hned na pretesneni motoru mi prijde unahlene. Diky za rady
vim, ze je tu vic podobnych temat, procital jsem je. Mam ale par otazek, ktere se jinde neresily.
Problem je, stejne jako v jinych pripadech, ve vyrazne ztrate kapaliny. Mesic stary chladic ani expanzka urcite netecou. Volal jsem do servisu, tam mi hned rekli, ze je potreba pretesnit motor za cca 15 tisic. Nejsem si ale jisty, ze je to potreba. Nemel by se unik kapaliny do motoru nejak projevovat? Treba stav oleje (je uplne cisty a spravne mnozstvi zustava) pripadne para z vyfuku? At uz pri startu nebo po delsi jizde? Parkrat jsem po nekolika minutach jizdy v interieru na chvili ucitil fridex. Je mozne, aby fridex prosakoval ven a odtud ho nasalo topeni? Nebo by se mohlo jednat o podobny problem jako v prispevku o mlzeni celniho skla? (mne odmlzeni funguje). Nemuzu si pomoct, ale davat auto hned na pretesneni motoru mi prijde unahlene. Diky za rady
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Jestli chladící kapalinu cítíš chvíli v interiéru, tak ti na 99% někde prosakuje a jak nastartuješ tak se začne vypařovat a natahne ji větrák do interieru. Buď kolem některý hadice někde nebo např. kolem domečku termostatu (to jsem kdysi měl). Nebo nemáš tam třeba montovaný LPG kde by to odbyli a někde prosakovala kapalina?
Jeste doplnim, ze tapec kolem tunelu sice je na dotek "citit"fridexem, ale nekolik litru kapaliny tudy rozhodne neuteklo.
Dalsi poznatek je, ze kolem vicka na olej neni sucho, je tam mazlava emulze. Nevim, do jake miry je to normalni.
@atem: zkusim, ale v hadicich problem nevidim. i kdyz jsem parkoval na snehu a druhy den odjizdel, tak pod autem nebyla ani kapka fridexu
Dalsi poznatek je, ze kolem vicka na olej neni sucho, je tam mazlava emulze. Nevim, do jake miry je to normalni.
@atem: zkusim, ale v hadicich problem nevidim. i kdyz jsem parkoval na snehu a druhy den odjizdel, tak pod autem nebyla ani kapka fridexu
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Kedyson píše:Jeste doplnim, ze tapec kolem tunelu sice je na dotek "citit"fridexem, ale nekolik litru kapaliny tudy rozhodne neuteklo.
Dalsi poznatek je, ze kolem vicka na olej neni sucho, je tam mazlava emulze. Nevim, do jake miry je to normalni.
@atem: zkusim, ale v hadicich problem nevidim. i kdyz jsem parkoval na snehu a druhy den odjizdel, tak pod autem nebyla ani kapka fridexu
To může stačit, mě taky prosakovalo jen po kapkách a hned se vypařovalo. Tak to zkus rozebrat a uvidíš, třeba ti to teče někudy topenim.
Mazlavá emulze může bejt tím, že je v oleji voda, ale taky to může být tím, pokud moc s autem nejezdíš. Zkus to utřít a uvidíš po čase jestli se to vrátí.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Johnys píše:domeček termostatu se měnil za novej, tam to prosakovalo. Pak začal prosakovat chladič, tak jsem tam nasypal prášek na zacpání a pomohlo to, teď už pod autem nemám ani kapku. Víčko od expanzky jsem dorval jak to šlo, když ji doplním uplně do maxima, tak se mi ztratí asi deci a pak už se neztrácí.
Pokud ji doleješ do plna, tak trochu uteče skrz víčko - je tam nějakej přetlakovej ventyl nebo co, přesně nevim...když ti zmizí jen takhle a pak už ne, tak to je v pořádku.
Nalejt do chladiče tenhle ucpávací bordel je pěkná čuňárna...
Jestli citis vevnitr fridex tak to bude v topeni, me to utikalo v horni casti radiatoru a kapalina v expanzce mizela vzdycky cca 1/3, nejdriv to nebude citit moc, ale casem se ti to nasakne vsude a uz to bude neprijemny. Ty litry vody z topeni ti nezustavaji v aute, ale odtikaji hadickou co je pod radiatorem.
Zdravim, trochu se vetru.. taky mi unika kapalina, zetim velice malo, ale rad bych to resil. Zatim jsem nasel jedno misto, tak doufam, ze to bude ono - viz foto: http://roumencz.rajce.idnes.cz/BMW/#SANY0138.jpg vlhky to je mezi to bilou nadrzkou a chladicem a ta hadice je taky nasakla jakoby.. Je tam nejake tesneni nebo jak to vyresit ?? diky
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Topení je nemoc, u mojí E36 ho měnil ještě předchozí majitel v autorizáku...
Ad chladič - jeden obrázek vydá za tisíc slov...
Radiator - BMW parts catalog
Ad chladič - jeden obrázek vydá za tisíc slov...
Radiator - BMW parts catalog
Já mám nový chladič a expanzku,ale když se z autem projedu a pak vypnu motor utíká mi hodne voda z pod víčka.
Než vypnu motor,vodu mám po rysku a hned ja ho vypnu,začně se voda zvedat a pomalu vytékat .A to jsem zkoušel mít dolito po čáru a taky cca 5cm pod čáru a vždy mi voda vyteče tak,že zůstane asi 1cm nad spojem nadržka/chladič. Dolíval jsem taky u zahřáteho motoru.
Máte někdo zkušenost??????????????
Dík
Než vypnu motor,vodu mám po rysku a hned ja ho vypnu,začně se voda zvedat a pomalu vytékat .A to jsem zkoušel mít dolito po čáru a taky cca 5cm pod čáru a vždy mi voda vyteče tak,že zůstane asi 1cm nad spojem nadržka/chladič. Dolíval jsem taky u zahřáteho motoru.
Máte někdo zkušenost??????????????
Dík
čau mám trošku problém... tedkom když sou ty mrazy něco pod tu 0 tak mi de celkem dost bíůej hustej dým z výfuku hlavně když přidám víc plynu tak celkem hustej...olej mi neuniká z nádobky na chladíci kapalinu mi klesla tak za cca 600km asi o 2-3cm tak to se mi taky nezdá moc ale díval sem se na víčko oleje a nejdřív nic ale tak do minuty co sem měl víčko v ruce se tam objevila taková bílo žlutá emulze
auta se během chvíle zahřeje aj topí všechno vcajku až na ten dým... myslíte že to může být prasklá hlava? auto nějak nehoním když je studenej motor tak točím max 2000ot víc ne

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 251
- Registrován: ned 22.05.2011 00:00