Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
ABS na E36 325i coupé
Pánové, potřeboval bych poradit s problémem na ABSku na mé před měsícem koupené 325i E36. Po kupi jsem samozřejmě nechal udělat pravidelný servis s výměnou filtrů, oleje atd. Také jsem si nechal diagnostikou KTS od BOSCHe načíst všechny závady, abych věděl, co vše je potřeba opravit. Bylo jich požehnaně, ale postupně jsem téměř všechny odstranil. Nyní po výměně senzoru otáček PP kola, destiček atd.. mě stále trápí jednotka ABS. KTSka po načtení neustále hlásí chybu 132 Snímač brzdového pedálu - nesprávný/žádný signál. Napadlo mě hned, že se jedná o brzdový spínač u pedálu. Je dvoupolohový, čtyřpinový. První poloha po sešlápnutí rozsvítí světla, druhá je zřemě pro řídící jednotku, jestli to správně chápu. Od spínače jsem odpojil4pinový konektor a nedemontovaný proměřil. Podle měřáku obě polohy spínají postupně správně. Pro jistotu jsem ho prosříkl Kontaktolem, ale nepomohlo to. KTS stále hlásí stejnou chybu a žárovka ABS po nastartování lehce problikne, ale po rozjetí se sama rosvítí, aniž bych šlapal na brzdový pedál. Napadlo mě, že se jedná o špatně diagnostikovanou závadu a spíš to vypadá na to, že některé čidlo otáček kol měří nesmyslné hodnoty, přes to, že je obvod cívky uzavřený - tedy že bude chybět nějaký zub na kole snímače. Ale to je také omyl. Po napojení KTSky jsem za jízdy sledoval rychlost v km/h všech 4 kol najednou a lišilo se to +/- 4km/h, podle zatáčení. Při jizdě rovně se rychlost vyrovnala na všech 4 čidlech. Pak mě napadlo ještě zkontrolovat konektor polohy pedálu na posilovači brzdy v motorové části. Byl čistý a po odpojení a nastartování kontrolka ABS se rosvítila hned po sešlápnutí brzdového pedálu, ale to i na místě, bez rozjetí. To neodpovídá předchozímu problému, tedy, že na místě při sešlápnutí brzdy ABS kontrolka se nerosvítí, pouze po rozjetí. Zkusil jsem tedy měřit brzdový spinač se zapojeným konektorem a vypadá to, že obě polohy reagují normálně a vykazují spínané napětí. Koukal jsem i do blokových schémat elektriky, ale přes to, že jsem elektroprojektant a elektroniku dělám, jako hobby už 20 let, tady těžce tápu. Ještě podotýkám, že brzdový pedál nemá unavenou pružinu, je ve své horní poloze a brzdová světla bez sešlápnutí nesvítí. Budu vděčný za jakoukoliv radu, jak problém odstranit. Díky.
radekc píše:Jenom taková poznámka: u toho spínače brzdovýho pedálu jsem si myslel, že 4 konektory jsou tam kvuli check-controlu a měly by sepnout oba najednou, na co by jinak byly 2 polohy u brzdy? Buď brzdíš nebo ne...
EDIT: Tak podle ETK je to skutečně kvuli checku, ale jak presne to ma fungovat nevím...
To je chybka, spínač má skutečně dvě polohy. První sepne světla a sešlápnutím pedálu ještě o pár mm níž se sepne druhý kontakt pro jednotku. Světla svítí s předstihem.
Paty píše:zkus ho vyměnit... a zkontrolovat relátka ABS
Spínač už mám objednaný na pátek, tak jej zkusím prohodit. A relátka ABS? Vím akorát o dvou relé v pojistkovce v motoru s nápisem ABS. Tato možnost mě nenapadla. Hodily by se nákresy vnitřního zapojení relátek, abych je zkoušečkou a 12V zdrojem vyzkoušel na stole.
Paty píše:to rele jde rozdělat,a prostříknout třeba WDčkem
Tak že, spínač na pedálu vyměněn, obě relé vyčistěna na konektorech i kontaktech, prostříknuto spraiem a výsledný efekt nevalný. Po rozjetí a sešlápnutí poprvé sice ABS seplo, pedál zavibroval, ale hned se rosvítila opět kontrolka ABS a po dalším nastartování a rozjetí se už kotrola se rosvěcela automaticky a to po pár metrech i bez sešlápnutí pedálu. Netuším, co dál. Zkusil jsem i demontovat kaslik spolujedce a dostat se k jednotkám, abych prohlédl případné povytažené konektory, ale nic jsem nenalezl.

CBR1000F píše:sedon píše:klasika, to bude nějaké čidlo, proměřit... už o tom bylo napsano plno
Jak jsem psal na začátku, to byla první věc, co jsem udělal, čidla jsou OK i na diagnostice při sledování za jízdy.
promeril si je vsechny ohmmetrem?
pak uz by zbejvala jen pumpa viz napr.: http://www.youtube.com/watch?v=MgozbbeT28Q
sedon píše:CBR1000F píše:sedon píše:klasika, to bude nějaké čidlo, proměřit... už o tom bylo napsano plno
Jak jsem psal na začátku, to byla první věc, co jsem udělal, čidla jsou OK i na diagnostice při sledování za jízdy.
promeril si je vsechny ohmmetrem?
pak uz by zbejvala jen pumpa viz napr.: http://www.youtube.com/watch?v=MgozbbeT28Q
Ohmetrem jsem je naměřil, ale jak jsem psal výše, pomocí mobilní diagnostiky jsem současně monitoroval za jízdy rychlost na na všech čtyřech kolech a bylo to OK. A co se pumpy týče - Stalo se mi 3x, že po nastartování zafungovala normálně a ABSko šlo, ale hned se přeplo do havariního módu s rozsvícenou kontrolkou.
abs se spouští ve výžší rychlosti než je 30km/h myslím,nevím to jistě,tak to zkus ještě jednou na diagnostiku a když se ti to rozsvítí tak ti to musí ukázat závadu,jinak by se ti nerozsvítila kontrolka abs.
můžeš mít i sajrajt mezi čidlem abs a tou pohybovou částí která je na kole(v náboji) a nebo ještě dráty od abs co vedou pod kastlí atd... vyzkoušej to všechno,ale fakt to vypadá na čidlo který je u kola...
hodně štěstí,je to zapeklitej oříšek
můžeš mít i sajrajt mezi čidlem abs a tou pohybovou částí která je na kole(v náboji) a nebo ještě dráty od abs co vedou pod kastlí atd... vyzkoušej to všechno,ale fakt to vypadá na čidlo který je u kola...
hodně štěstí,je to zapeklitej oříšek
no a co je tam teď za chybu?CBR1000F píše:Ohmetrem jsem je naměřil, ale jak jsem psal výše, pomocí mobilní diagnostiky jsem současně monitoroval za jízdy rychlost na na všech čtyřech kolech a bylo to OK. A co se pumpy týče - Stalo se mi 3x, že po nastartování zafungovala normálně a ABSko šlo, ale hned se přeplo do havariního módu s rozsvícenou kontrolkou.
jakej je rok výroby auta?
Kami1 píše:no a co je tam teď za chybu?CBR1000F píše:Ohmetrem jsem je naměřil, ale jak jsem psal výše, pomocí mobilní diagnostiky jsem současně monitoroval za jízdy rychlost na na všech čtyřech kolech a bylo to OK. A co se pumpy týče - Stalo se mi 3x, že po nastartování zafungovala normálně a ABSko šlo, ale hned se přeplo do havariního módu s rozsvícenou kontrolkou.
jakej je rok výroby auta?
je to rv 3/93. Stále hlásí chybu: 132 Snímač brzdového pedálu - nesprávný/žádný signál
a to je vyměněný. Jestli nepřijde od kolegů nějaká zásadní rada, pokusím se v Neděli schodi kola a mrknout se na ty čidla, ale věřím té diagnostice (zatím), tak si nemyslím, že to tím bude, když to hlásí chybu snímače padálu. Jen podotýkám, že s tou diagnostikou jsem čidla za jízdy testoval max do 25km/h a ABS kontrolka se rosvítí už při 10-15km/h. A jestli "Paty" píše, že se spíná až při 30km/h, tak je to divné.
takže tvrdíš, že díl č. 12 máš vyměněný?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF31&mospid=47430&btnr=34_0385&hg=34&fg=27
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF31&mospid=47430&btnr=34_0385&hg=34&fg=27
Kami1 píše:takže tvrdíš, že díl č. 12 máš vyměněný?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF31&mospid=47430&btnr=34_0385&hg=34&fg=27
Poze spínač pedálu, čidlo polohy ne. Ale to když odpojím (žádný signál) tak se ABS rozsvítí hned po sešlápnutí pedálu i bez rozjetí. Čili to vypadá, jako jiná chyba.
Kami1 píše:něco jinýho je odpojený a špatně funkční,
jakou chybu ti to vyhodí?
PS: 30km/h je na ABS moc, těch deset je rozumnější
Tu hlášku diagnostiky jsem psal výše, ale jak nad tím tak přemýšlím, možná máš pravdu. Elektricky vzato rozpojené čidlo = nekonečný odpor. Tak jestli se nepletu, tak pedál by měl tedy v poloze "0" vykazovat na čidle polohy nulový odpor. - předpokládám, že se jedná o analogový odporový snimač