Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Poradte s koupí e90

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
misax
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#1 Příspěvek od misax »

Zdravím lidičky,chtěl bych si koupit e90 320d ale jezdím denně v průměru tak 20-30km dost lidí mi říká že se mi nafta na tak krátkou vzdálenost nevyplatí.Co si o tom myslíte?
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mike-ee »

20-30 km denně, ještě pokud z toho bude něco v městě nebo celkově více městský provoz tak je ta nafta zbytečná a nikde se to člověku nevyplatí. Navíc může motor později trpět, a i teď v zimě než se zahřeje a zase ho vypínat. S takovým ročním nájezdem okolo 10-12 tis km bych šel jasně do benzínu.....
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od RomanSvach »

benzin.
jestli chces setrit tak do toho zkus dat plyn(treba PRINS) ale na takove cesty ta nafta neni nic moc. ten motor by zbytecne trpel.
pri cestach do 20km ma ta nafta fakticky pouze sama negativa.
to rikam jako hrdy majitel E90 320d stejne jako mike-ee
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#4 Příspěvek od Tom_120i »

Na 30km denně naftu? :D :lol:
Jednoznačně benzín.
misax
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#5 Příspěvek od misax »

To jste mě tedy moc nepotěšily... :(
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od mike-ee »

A můžu se zeptat, proč bys tolik chtěl naftu?
misax
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#7 Příspěvek od misax »

Já neříkam že ji chci za každou cenu to je stále jen rozhodování nafta vs. benzin.Ted mám benzína e36 320i ale už je to 12 let staré auto a chtěl bych přesedlat do nového a e90 mě dost láká jen jakou motorizaci zvolit...a ta nafta 320d se mi jevila jako docela dobré východisko...
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od mike-ee »

podle mně 320i není o nic horší východisko, ba naopak s tím nájezdem by mohly být opravdu s naftou později problémy. Těžko sice říct za jak dlouho, jsou to moderní motory, ale i přesto. Jenom takové zahřátí mi teď v zimě trvá dobrých 10-15 km a pak tomu taky ještě nedávám kotel. Chápu, že nákup může představovat problém, protože určitě je větší množství 320d než 320i ale i přesto bych se víc orientoval na ten benzín.
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#9 Příspěvek od Tom_120i »

To je fakt, naftových ojetin je hromada (oproti benzínu). Sem tam se dívám na lehce jetou E90, ideálně 320i ale výběr bídnej. :cry:
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mike-ee »

A z toho pramení jen jediné řešení. Když trojku tak benzín, když benzín tak třílitr :lol: Těch je docela dost, chápu že je to blbá teorie pro někoho kdo se připravuje na 320d ale já už bych příště taky tak postupoval... Jaj neměl sem se v tom projíždět...
Grby
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 14.06.2010 00:00

#11 Příspěvek od Grby »

Pravda, na tak malý nájezd rozhodně benzín a vůbec bych se nebál třílitru. S těma kilometrama se to dá v pohodě utáhnout a to svezení.....Radim, ale sám mám 320d :-), ale najedu ročně tak 60tis...Jo a na plyn bych se vykašlal, než se ohřeje, jede na benzín, takže v tvým případě moc neušetříš
Tom_120i
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 20.12.2009 01:00

#12 Příspěvek od Tom_120i »

Záleží na povaze cesty, na ježdění po městě ten třílitr nebude žádný med a rozdíl ve spotřebě bude enormní.
voza
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pon 28.09.2009 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od voza »

já bych vzal naftu.Kámoš má přesně to co by jsi chtěl a je velice spokojený a to najezdí taky tak 50 za den.Tam jde pak o to že pojedeš někam na dovolenou nebo něco a rázem je z benzínu potíž(spotřeba) a je to i investice do budoucna,koukni na starší diesly a benzíny skoro každej chce diesl takže pak se toho lépe zbavíš
Whizour
Registrovaný
Příspěvky: 277
Registrován: čtv 03.06.2010 00:00
Bydliště: Třebíč

#14 Příspěvek od Whizour »

voza píše:já bych vzal naftu.Kámoš má přesně to co by jsi chtěl a je velice spokojený a to najezdí taky tak 50 za den.Tam jde pak o to že pojedeš někam na dovolenou nebo něco a rázem je z benzínu potíž(spotřeba) a je to i investice do budoucna,koukni na starší diesly a benzíny skoro každej chce diesl takže pak se toho lépe zbavíš

fakt se mi líbí řešit auto na celej rok tím stylem že - hele kámo kup se diesel, protože až pojedeš jednou na hory do itálie, tak tě to bude stát o litr víc. :-)))
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#15 Příspěvek od paca »

Kolik najedeš km za rok? Jestli do 10tis km, tak to fakt nemá cenu.
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od mike-ee »

voza píše:já bych vzal naftu.Kámoš má přesně to co by jsi chtěl a je velice spokojený a to najezdí taky tak 50 za den.Tam jde pak o to že pojedeš někam na dovolenou nebo něco a rázem je z benzínu potíž(spotřeba) a je to i investice do budoucna,koukni na starší diesly a benzíny skoro každej chce diesl takže pak se toho lépe zbavíš


Co je to za potíž jak již psal nademnou dát jednou za rok 2-3 tisíce navíc třebas, protože pojedu za 8 či 9 a ne za 6, když tím že to auto v zimě budu provozovat na krátké vzdálenosti, bude se zanášet, nebudu s tím ani moct pořádně jezdit protože za 20 km se to tak zahřeje a už abych zastavoval... Právě v budoucnu můžou u té nafty vzniknou nemalé problemy s triskami, čerpadlem a nvm jak by se tvářilo turbo. Z dlouhodobého hlediska jsou právě benzíny levnější na údržbu a to že si český národ kupuje nafty, protože mají spotřebu 5 litru a výkon, to neznamená že na to ušetří, jen si to neuvědomují... Každý si spočítá spotřebu, ale už málo kdo pak myslí u ojetiny na vzniklé náklady servisu u benzínu a nafty...
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od matiz »

Je treba si uvedomit co vsechno se u ropaka muze lehce podelat. Zpravidla to jsou vstrikovace, turbo, cerpadlo, filtr pevnych castic. Ceny jdou lehce najit v etk. Jednoduchou matematikou lze spocitat usetreny rozdil mezi benzinem a naftou za rok a pripadnou nutnou investici do nektereho nebo nekolika techto dilu plus bezny servis. Muj nazor je ze ropaka noveho, to ano a bez vetsich starosti a vydaju, ale i mlade auta v nafte maji najezd okolo 200k za par let a je nutno s investici pocitat. Nerikam ze musi prijit hned, ale jednou to prijde.

Kdyz mi odejde turbo tak je to neco okolo 36000Kč. Za to je pres tisic litru benzinu...
FrankDrebin
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#18 Příspěvek od FrankDrebin »

U dieselu (jak uz tu jini napsali prede mnou) opravdu zalezi na tom jak se k tomu choval predchozi majitel.. Veci, ktery se na tom muzou pokazit,jsou mraky, u atmo benzinu se clovek tolik bat nemusi (nerikam ze vubec, ale vstriky a turbo resit nebude) :)
misax
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#19 Příspěvek od misax »

Jak jsem již říkal najedu tak 10-14 tis.ročně.Auto co bych kupoval by mělo najeto max do 100000 ale čert ví jak se k tomu ten minulý majitel choval to je potíž.Upřímě řečeno mě nafta lákala pouze z ekonomického hlediska(když jsem bral jen spotřebu jasný že když mi klekne např.turbo tak jsou ušetřené peníze na spotřebě v trapu)jinak mám o hodně radši benzín.Dlouhou dobu jsem o naftaku nechtěl ani slyšet. . .je pravda že moje denni cesta je na dílnu a zpátky(dohromady 20 km.)Málo kdy ujedu víc.No a nebo to ted vezmu uplně obráceně a koupím M3 :twisted:
Odpovědět