Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

ABS na E36 325i coupé

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#21 Příspěvek od Kami1 »

řek bych, že 0 to nebude z důvodu, aby jednotka dokázala diagnostikovat zkrat v kabeláži
důležitý je, aby se odpor měnil úměrně sešlápnutému pedálu.
například 1>>>>>>>>>>5kOhm
plynule, žádné přeskakování
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od CBR1000F »

Kami1 píše:řek bych, že 0 to nebude z důvodu, aby jednotka dokázala diagnostikovat zkrat v kabeláži
důležitý je, aby se odpor měnil úměrně sešlápnutému pedálu.
například 1>>>>>>>>>>5kOhm
plynule, žádné přeskakování

Jelikož to začne svítit po rozjetí, bez sešlápnutí pedálu brzdy, tak by musela habrovat hodnota odporu v už v nulové poloze. Zajímalo by mě, jaká by v klidu měla být. Nemůžeš mi ráno změřit na svém autě (pokud máš E36), kolik má mít snímač ohmů v nule a kolik v maximu?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#23 Příspěvek od Kami1 »

auto mám momentálně mimo
třeba bude někdo jinej tak hodnej
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#24 Příspěvek od Kami1 »

CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od CBR1000F »

Kami1 píše:http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=855807

člověče, sice v anglině neexsceluji, ale co jsem pochopil, tak ten článek je super a mnohé vysvětluje. Díky. Odpoledne se do toho pustím a dám sem vědět. Jen se obávám trochu demontáže, abych čidlo nějak neponičil, nebo nevylomil. Nemám ani anung, jak se správně demontuje.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#26 Příspěvek od Kami1 »

demontovat to nemusíš, stačí tam strčit měřák, jak je tam na obrázku
a hodnoty by měli být podle tý tabulky na papíře na obrázku na stránce z toho odkazu
akorát musíš mít někoho u pedálu
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od CBR1000F »

Kami1 píše:demontovat to nemusíš, stačí tam strčit měřák, jak je tam na obrázku
a hodnoty by měli být podle tý tabulky na papíře na obrázku na stránce z toho odkazu
akorát musíš mít někoho u pedálu

Teď to měřím sám a v nulové poloze má nekonečný odpor. A také se mi zdá, že se v tom čidle už někdo hrabal a víčko u kontaktů při nasazení zpět zalil silikonem.
Přílohy
čidlo
čidlo
290120111716_resize.JPG (130.58 KiB) Zobrazeno 445 x
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od CBR1000F »

Kami1 píše:demontovat to nemusíš, stačí tam strčit měřák, jak je tam na obrázku
a hodnoty by měli být podle tý tabulky na papíře na obrázku na stránce z toho odkazu
akorát musíš mít někoho u pedálu


Hele díky za ten link. Jsi fakt frajer. Ušetřils mi dost nervů a nějakou tu kačku! Čidlo se mi sice celé nepodařilo demontovat, ale vzal jsem za ten konekor, silikon povolil a já ho vysunul z tubusu čidla - ovšem bez tišťáku, ten byl uklepaný a zůstal uvnitř. Tak jsem jej vypreparoval, očistil a pořádně proletoval zpět ke konektoru. Zpasuji zpět a ABSko je v pohodě. Čili to byla naprosto stejná závada, jako je popisovaná v tom linku od tebe. Ještě jednou moc dík za pomoc!!! :!:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#29 Příspěvek od Kami1 »

Obrázek
nemáš zač
ten link jsem objevil náhodou, když jsem v gůglu zadal "e36 pedal rezistance", takže to bylo celkem štěstí
kačky sis ušetřil svou šikovností sám
Nien
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Nien »

Pánové díky moc za info. Na 95% mám stejný problém, prošel jsem stejným postupem a už jsem i vyměňoval jednotku ale tohle mě nenapadlo. :wink:
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od CBR1000F »

Nien píše:Pánové díky moc za info. Na 95% mám stejný problém, prošel jsem stejným postupem a už jsem i vyměňoval jednotku ale tohle mě nenapadlo. :wink:


Tak jak to dopadlo, podařilo se také opravit?
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#32 Příspěvek od Kalasnikov »

Tak se bohužel musím přidat do dotazu, včera jsem si to tady četl a dne začalo blbnout ABS+ASC mně. Mám také e36 325i a děje se to že někdy otočím klíčem do polohy přístroje a slyším cvaknout relé ale kontrolka ASC svítí ABS na čtvrt sekundy problikne a svítí dál, někdy to zmizi když vrátím klíček a znova zapnu ale většinou ne, párkrát jsem zkoušel dotlačit relátka a pojistky a ve 2 ze 3 pokusů závada zmizela ale pak najedu pár km a naskočí to znova.

Nejsem elektrikář ale měřit na multimetru zvládnu dají se ty relé nějak proměřit? Nebo dá se z toho soudit jiná závada?

Předem díky
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#33 Příspěvek od Kami1 »

dá se změřit:
odpor cívky relé
přítomnost napětí v patici
přítomnost ovládacího napětí v patici
2. pól ovládání v patici (+/-)
přítomnost zátěže v patici
v případe "sepnutého" relé, napětí na zátěži, pro kontrolu, jestli je opravdu seplé

základem je trochu se orientovat v schematu

a pokud nechceš moc tápat, tak není taky špatná diagnostika
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od CBR1000F »

Kalasnikov píše:Tak se bohužel musím přidat do dotazu, včera jsem si to tady četl a dne začalo blbnout ABS+ASC mně. Mám také e36 325i a děje se to že někdy otočím klíčem do polohy přístroje a slyším cvaknout relé ale kontrolka ASC svítí ABS na čtvrt sekundy problikne a svítí dál, někdy to zmizi když vrátím klíček a znova zapnu ale většinou ne, párkrát jsem zkoušel dotlačit relátka a pojistky a ve 2 ze 3 pokusů závada zmizela ale pak najedu pár km a naskočí to znova.

Nejsem elektrikář ale měřit na multimetru zvládnu dají se ty relé nějak proměřit? Nebo dá se z toho soudit jiná závada?

Předem díky


No, relátka se samo proměřit dají. Schámátko kombinace kontaktů je na víčku relátka. Při vyndání doporučuji proměřit u obou relé i tu integrovanou diodu mezi kontakty relátek. Pak můčeš jemným smirkek očistit kontakty a prostříknout Kontaktolem, WDčkem. Funkčnost spínání můžeš proměřit i po nasezení relátek bez krytu, ale to je už trochu odbornější. Jinak doporučuju také proměřit ohmetrem to čidlo polhy na posilovači brzd. Musí vykazat odpojené v klidu okolo 225Ohmů. Pokud nic nevykáže, je špatné a musíš ho opravit, nebo vyměnit.
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#35 Příspěvek od Kalasnikov »

díky chlapi zítra na to vlítnu a pozkouším, proměřím i odpor čidel. Má logiku začínat od zadních kol z kterých si bere informace ASC nebo prostě při každé poruše ABS se automaticky vyřadí i ASC?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#36 Příspěvek od Kami1 »

aby to poznalo prokluz, je logický, že to potřebuje signál i ze předních čidel

řek bych, že se ASC vypne při každé chybě ABS (třeba i pumpa), ale nejsem si jistej
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#37 Příspěvek od Kalasnikov »

Ahoj tak dneska jsem rozebral relátka, obrousil kontakty prostříkal kontoxem, to samé s paticemi a pojistkami pro ABS.

Proměřil jsem čidla na všech kolech odpor měly od 1050 do 1150 Ohm takže myslím v pořádku. vevnitř těch krabic v podbezích bylo sice spoustu bordela (fakt nechápu proč jsou v nich z výroby díry jako do prdele, to to tam může rovnou plandat na volno) ale do samotných spojů se dostal bordel jenom na kraj kontakty byly hezké ale taky jsem je prostříkal, plus teda na levém kole jde ve svazku s kablem od čidla ještě kostra která mi zůstala upadlá v ruce ale když jsem otočil klíčkem tak se kontrolka nerozsvítila takže to asi nemá vliv.

Je to celkově takové nějaké náhodné, když upadla ta kostra tak jsem to zkoušel a všechno bylo v pohodě. Když jsem doměřil poslední čidlo a sednul do auta tak na první dva pokusy zase jen cvaklo relé a svítilo dál pak to potřetí zhaslo.

Pořádně projet jsem to nebyl, musel jsem si hrknout na uklidnění. Zkusím to zítra ale moc šancí tomu nedávám protože všechno vypadá v pořádku.
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od CBR1000F »

Tady bych jednoznačně doporučil diagnostiku. Ta ti přesně řekne, kde je problém. Může to být i kombinace dvou závad najednou. Já na diagnostice byl 4x, než jsem všechno vychytal. Takhle formou "pokus-omyl" ušetříš nějakou korunu, ale spočítej si ten čas, co se stím trápíš a tápeš. Některé servisy ti udělají výpis za hubičku. To čidlo polohy pedálu jsi měřil?
Kalasnikov
Registrovaný
Příspěvky: 394
Registrován: pát 26.09.2008 00:00

#39 Příspěvek od Kalasnikov »

čidlo jsem měřil a ty hodnoty odporů sedí podle toho webu
CBR1000F
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: pát 05.11.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od CBR1000F »

Kalasnikov píše:čidlo jsem měřil a ty hodnoty odporů sedí podle toho webu


Jak jsem říkal, zkus tu diagnostiku
Odpovědět