Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

330i nebo 330d

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Light
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 28.02.2011 01:00

#41 Příspěvek od Light »

Všem děkuji za odpovědi. Hodně jste mě pomohli. Rozhodl sem se pro benzín, ale nebude to 330i ale E90 320si pokud se najde nejaka pekna, za rozumnou cenu. Kdyz ne tak obyc 320i. Rozhodl sem se tak pro to že jsem mlady a chci auto na denní zábavnou jízdu. 330i me pořád láká ale nechám si to na později. At mam kam stoupat. Jeste jednou děkuji za odpovědi. Klidně mě muzete zkritizovat, ale myslim ze jsem rozhodnut a zacnu hledat( asi ne u nás, pověřím nekoho zkušeného, s nekym uz jsem si tu psal ). Dík :wink:
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Syrup »

320Si? no, jak myslis, ja uz nic nepisu :)
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#43 Příspěvek od mrJekill »

Rozhodnutí zřejmě v pořádku.Zvlášť věta ,,ať mám kam stoupat´´je rozumná :wink:
mike-ee
Registrovaný
Příspěvky: 548
Registrován: stř 09.09.2009 00:00
Bydliště: těrlicko
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od mike-ee »

No tak pokud seženeš pěkné si tak ať slouží. Snad budeš spokojen ;)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#45 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

No ta hláška jak si někdo kdo má přijem 40k může koupit bmw byla vtipná :D myslím si , že 70% fandů tady má příjem pod 40k a v pohodě bmw uživí (myslím tím trojku) Jasný je , že kupovat si 330iA když vydělám 12k je trošku odvaha, ale i toto se děje. Schvaluji to u šetrného fandy co bydlí u rodičů ,roky šetřil a náklady na měsíc má 2k mamince za stravu :wink: Prostě ne vše v životě děláme podle rozumu, ikdyž někdy se to podobá spíš harakiri :D prostě když má někdo 330d a posere se mu turbo nebo vstřiky a nemá na opravu tak to není úplně ideální kombinace a je pravdou, že 320i je prostě bez problémů a s průměrnou spotřebou 8-9l naturálu (při slušné předpisové jízdě)je to prostě dobrý první bmw :wink: já osobně na druhou stranu diesly od bmw miluju stejně jako miluju m powery ,ovšem každé z nich je předurčeno úplně k něčemu jinému :wink:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#46 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

jo a ještě jedna rada , nechtěj něco co prostě stojí víc... tak jako jsi chtěl 330ix m paket 2006 a víš tak stejně nekoupíš pěknou 320is :wink: kup si pěknou 320ku a ještě ti zůstane rezerva na případný servis nebo pěkné kola :wink:
disgorge13
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: sob 09.02.2008 01:00

#47 Příspěvek od disgorge13 »

Zdravim,


za me 330i v pripade do 20tis rocne v opacnem pripade D
dnes nastava jina otazka - cena benzinu je skoro 40kc/l

nejsem chudak ,ale tady jde uz o princip veci podporovat chatru nahore nebudu !!
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#48 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Carrera 95 je za 35,- Kč. 330D maj taky slušnej zvuk. Ale když 330i tak bych to dal do LPG a je se spotřební daní u benzínu po starostech.. ;)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#49 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Zdravím všechny, jsem tu nový (jak ale píši dále, doufám, že mohu přispět, když jsem "v očekávání").
Právě jsem taky řešil (a vyřešil - čti objednal.... :wink: ) nákup nového auta: i u mne vyhrál 3er (....nad A4, a to na celé čáře)
Zadání znělo: atmosféra, benzín, 6MT, 4x4, kombík.
Řešení zní: 330ixT... :D (kura, jak já už sa těším....prý květen)


Taxem dostal potvrzení, že ve výrobní kvótě 330ixT na květen je jeden kousek rezervován pro mě.... :D
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#50 Příspěvek od Poldav6 »

Cena benzinu je irelevantni, pokud se zdrazuje i nafta.

Diesel v zadnem pripade, ani vzdalene, ani v nejmensim moznem pripade vyluzuje neco, v cem by slo najit zalibeni. Zejmena potom, co projedete s 330i tunelem pod plnym plynem se stazenymi okynky...

Co se tyce spolehlivosti ojete nafty.. Tomu ja prosimpekne neverim. Na jednom aute s 3.0d jsme ve 120tis. menili turbo a svody za 60tis. v neautorizovanem servisu. Nehlede na to, ze nas mohlo nechat auto na holickach hezkych par set km od domova.

Podle me by clovek musel nalitat hodne km, aby usetril diky te 2-3l nizsi spotrebe u nafty. Pokud vezmeme vsechny naklady na servis (u te nafty je fakt dobre mit aspon 40tis. bokem na pripadny servis turba). Taky ma vyznam v tezkem aute.. ale u trojky to neni na miste resit.

Jsem pro benzin :) Spis bych videl dilema E46 330i vs. E90/92 320i. Ale za sebe rikam E46 330i. Je to uzasne auto. To moje ma jiz 10 let a stejne se vzdycky moc tesim za volant.

EDIT: pavproch: moc gratuluju! Kveten je tu coby dup :)
Performanceman
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pon 04.06.2012 00:00

#51 Příspěvek od Performanceman »

Je to sice staré téma, ale musím na to reagovat pro lidi který budou mít stejné dilema...Jsem automechanik a jezdil jsem s oběma motorizacema a můj názor je tento: Lidi kteří tvrděj, že "d" se vyplatí jen když nalítáte 50 000km/rok mě teda těžce štvou.Investice do "déčka"ke kterému se předchozí majitel dobře choval a staral se o něj, budou téměř nulové.VELMI důležitá je i používaná nafta!Tankujte levný sračky a splní se sen každýho "ičkaře":-) Jeden člověk kterého znám si koupil 530d, který mělo od začátku zadřený turbo a do dneška na ten motor nadává, že se mu posralo hned turbo, ale to je jen idiot co koupí nejlevnější krám a pak se diví.Docela sem se divil kolik lidi ani neví, jak se s motorem s turbem zachází.O chlazení před vypnutím ani nevěděli atd..Blbců tady u nás běhá bohužel hodně a tihle pak nejvíc kazej pověst tohohle skvělého motoru, kterej patří ke špičce motorů na naftu.Byl sem na exkurzi ve vývojovým středisku dieselových motorů BMW a vim o čem mluvim...Jinej můj kamarád ho má 5 let a měnil jen žhavičky a vrtuli.Jasně, je to kus od kusu, ale on má najeto 320 000 a auto šlape jak hodinky.Takže kecy typu:benzín se neopravuje a diesel pořád jsou jen zcestné a šíří je jen lidé, který lejou do své 330i tuny benzínu a snažej si to odůvodnit tím, že "déčkaři to nasypou do oprav!!!.Můj známej koupil tu 330i a hned se do ní vysypal 60 litrů za opravu hlavy a to ho měl před koupí na kontrole u Bychla!...Co se týká spotřeby: 330i a 10l spotřeba?HAHAHA, tohle dokáže jen šetřílek co jede jak s hnojem.Když jezdíte jako stará bába 40km/h po Praze a 120 po dálnici a dávaj vám fáčka tak jo.Já jezdil Prahu za 15-17 litrů a s dieselem za 9-10.Dálnici za 12,5 litrů a s dieselem za 8.A když ještě přijde zima(myšleno teplota pod nulou) jedete okresky stovkou za 13-14 litrů (s 330i) a s dieselem max za 8.Když bylo v zimě -20 najel sem s benzínem za 600Kč 100 km po Praze a to je teda strašný...Je pravda, že jezdím jako dobytek ale o tom bmw je, nebo ne?Takže moje zkušenost je ta, že rozdíl ve spotřebě u 330i a 330d když jezdíte jako prase, je tak 6-7 litrů na sto, žádný 2 litry TO JSOU AKORÁT KECY!Jasně, jestli chcete jezdit jako stará bába která se bojí přidat plyn, bude rozdíl spotřeby menší(kromě zimy) ale takový lidi nepatřej do bmw ale do OKTÁVKY!!!Zkoušeli sme i sprinty a benál zvítězil na 400metrů tak o 4 metry! (d bylo čipnutý)Spotřeba po sprintech a blbnutí:benál 18l a diesel 11l !...Takže sorry ale ikdyž najedu ročně 20 000km tak se mi to déčko kurva vyplatí (klidně bych si třeba turbo za 6000Kč nechal zrepásnout, páč na něj za 2 měsíce ušetřim na palivu!!!)...Chcete jezdit rychle a mít na to?Kupte si déčko (v dobrym stavu pochopitelně).Chcete jezdit rychle a projezdit 10 000 měsíčně(při proběhu 20 000km/rok)?Kupte si benzín a kochejte se zvukem motoru a vůní benzínu a pomlouvejte déčka...Zdar
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#52 Příspěvek od pavproch »

tak to byl tedy hodnotný příspěvek, díky
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#53 Příspěvek od Beaver »

Roztomile, ale faktem zustava ze:

1. jete auto clovek muze koupit po nekom, kdo neumi jezdit s turbem (coz i pri rozsireni dehtovych motoru v dnesni dobe je furt znacne mnozstvi lidi)

2. kvalitu nafty v CR nemate sanci ovlivnit a poradne ani sledovat, motor to odrovnava potichoucku a polehoucku a nakonec ani nevite, odkud jste tu nejhorsi naftu meli

3. ve vysledku potom skutecne naklady na opravy ropaka JSOU VYSSI - a pokud nebudete nic opravovat, ucpe se vam aspon DPF. To se neda okecat, ten motor proste je postavenej tak, ze jsou tam "veci navic" co se opotrebujou.

Ten nejsrandovnejsi argument je, ze ma nekdo naftu 5 let a nic nemenil - no tak at pocka jeste chvilku a mozna bude menit uplne vsechno. Benziny stare dvacet let jezdi a jezdi a jezdi...

Uspora tam nejaka je, ale musite si koupit dyzl uplne novy a kdyz konci zaruka, tak to rychle prodat.
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od RedBaron »

Performanceman: To bylo trochu přitažené za vlasy, ale něco na tom pravdy rozhodně je. Za 65 tisíc najetých s autem byly na naší 330d různé opravy na podvozku, elektrice, spojce a různých dalších věcech, ale ani jedna "dýzlová" věc. Jezdím tak za 8 v průměru (město na volnoběh, tzn. 6 a něco a okresky svižně nebo úplně naplno, tzn. 9-11). Bohužel ten rachot a tíha dieselu na předku mě fakt udolávají a už šetřím na F31 335iA, viz http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-bmw-335i-f30-na-vrcholu-moznosti/
_switch_
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 07.06.2012 00:00

#55 Příspěvek od _switch_ »

je to jako s lidma.. chovej se k auto hnusne a tak jak nemas a ono se ti za to odvdeci.


..
_switch_
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 07.06.2012 00:00

#56 Příspěvek od _switch_ »

jinak spotreba 330i v 330d je tak cca 2x tolik, prekladam ze nejsi dedek a kdyz uvazujes o koupi takoveho sestihrnku ,chces jezdit svizne. samozrejme hodne zalezi kde a kdy s tim chces jezdit. zvlastni je ze po forech ctu jak s 330i se jezdi v pohode za 10l a pak kdyz se s nekym o tom bavim tak nadava jak tomu trochu prislapl a uz je u 20l :D servis nafty je logicky drazsi a vzdycky drazsi bude.

zkus poradne pohonit 330d nemelo by to jit pres 10l pokud je vse ok pak to udelej s 330i :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#57 Příspěvek od pavproch »

eeeeee, i při extrémně svižné jízdě na CZ silnicích (nemyslím ani závodění na světlech po Praze, ani německé dálnice, ani okruh!!!) se s 330i v manuálu a čtyřhrabu nedá dostat moc přes 15/100 :wink:
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od RedBaron »

Na běžné ježdění dělá ten rozdíl tak 2-3 litry, jenže kdo si kupuje bavora, aby s ním jezdil "běžně" v souladu s HTP a ostatním silničním plevelem, že? Při jízdě naplno se nůžky rozevřou a ten rozdíl dělá spíše 5-10 litrů podle toho jestli se jedná o velmi svižnou jízdu nebo absolutní peklo.
_switch_
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 07.06.2012 00:00

#59 Příspěvek od _switch_ »

a neni to fuk, jestli je to 14l nebo 18l ? kdyz uz kupujes takovy benzin tak na to musis proste mit, nemas, bez si koupit na concert nesmrtelnych 66kw motor :D

mit dost penez bral bych icko, ale to je tak relativni pojem, mit dost penez vezmu asi radej noveho nebo :D
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#60 Příspěvek od Beaver »

RedBaron píše:...jenže kdo si kupuje bavora, aby s ním jezdil "běžně" v souladu s HTP a ostatním silničním plevelem, že?...


To by vysvětlovalo, proč potkávám tolik kokotů v BMW co mají dojem, že spolu s autem dostali závodní licenci a eFkové značky :roll:

Jinak údaje typu 20/100 a víc jsou dosažitelné jen s vypětím všech sil, pokud má člověk nohu furt na zemi a neřadí výš jak trojku. Provoz a silnice tohle ale umožní jen zcela výjmečně. Při tomhle jízdní stylu spíš krutě stoupá spotřeba dýzlům, protože místo plynulé jízdy často roztáčí turbo a do válců se tak hrne spousta nafty a tak jede za 10, což už není moc rozdíl jako jet s benzínem za 14 a užívat si aspoň zvuk motoru.
Odpovědět