Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 318tds Čím větší zima típ lepší starty

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Willer
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18.01.2011 01:00

#1 Příspěvek od Willer »

Zdravím,

Auto: BMW e36 318 TDS
Problém: Když je zima super starty. Když je tepleji chytne se až po asi 10 vteřinách startování. (za tepla se nerozsvítí kontrolka žhavení)

Nějaké nápady ?

Díky.
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#2 Příspěvek od Paty »

kolik máš najeto? co takhle čerpadlo?
vydřený,špatně nastavený.
žhaviče můžeš vyloučit.
Willer
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18.01.2011 01:00

#3 Příspěvek od Willer »

Auto má naježděno přibližně 180000. (jsem motorový laik :) ) jak poznám u čerpadla, že je vydřené nebo špatně nastavené ? (jinak než, že za tepla auto špatně startuje :) ) A jak ho správně nastavím ? na diagnostice ?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#4 Příspěvek od Paty »

nepoznáš to jestli je vydřené,na to jsou stolice kde to zkouší,samozřejmě s čerpadlem venku z motoru.
A Nastavení čerpadla ti udělají v servise,jsou tam určitý hodnoty který se musí naměřit na čerpadle,ale jako laik ty to neuděláš.
Je to nejspíš mechanickej problém,takže diagnostika ti nepomůže.
Ale zkusit to napichnout můžeš,je to nejlevnější varianta. Třeba ti to nějakou chybu ukáže.
a nebo s tím takhle zatím můžeš jezdit.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#5 Příspěvek od bibikuba »

Tds za tepla nežhaví což je normální-pokud Ti to teplé nestartuje nebo po dlouhé době je KO čerpadlo-píše se tady o tom problému toho mraky,hledej...... :wink:
Zety
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 29.04.2010 00:00
Bydliště: Nové Losiny okres Šumperk, Brno přes týden
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Zety »

Jen chcu sledovat téma a držím palce na vyřešení problému
kizby
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: pát 28.12.2007 01:00
Bydliště: Teplice

#7 Příspěvek od kizby »

No ona taky otázka zda když je zima a auto chytá tak když se ohřeje tak jak se chová. Je mi divný že by to bylo čerpadlem, když to dle toho jak píšeš nestartuje když je venku tepleji a s autem se ještě ten den nejelo. Pokud to ale dělá po ohřátí motoru tak to bude čerpadlem, zjistíš to i tak že když je to teplý a poleješ studenou vodou čerpadle, jakoby jak jsou trubky, tak pokud auto pak chytne normálně je to čerpadlem. Někdy pomůže odpojit čidlo teploty žhavení, tak že auto potom žhaví pořád a mělo by startovat. Pokud ti něžhaví ani ráno když je venku tepleji viděl bych to na to čidlo, kdy udává špatnou hodnotu a žhavení nesepne.
Willer
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18.01.2011 01:00

#8 Příspěvek od Willer »

Ještě jsem se nedostal k opravě auta ale zjistli jsem (mimochodem v průběhu STK :D ) , že pokud auto žhaví , což je do určité teploty tak chytne normálně ale jakmile je auto v teplejším prostředí nebo zahřáté (myslím, že u obou situací) a nerozsvítí se kontrolka žhavení po otočení klíčkem tak motor 10 sek. točí a potom naskočí. Vždy po těch 10 sek. Může to být i tím, že by motor někde kolem nádrže nasával netěsností vzduch ? Později napíšu na co jsem přišel. Díky moc za odpovědi.
free53
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: stř 26.08.2009 00:00
Bydliště: Šenov

#9 Příspěvek od free53 »

Paty píše:nepoznáš to jestli je vydřené,na to jsou stolice kde to zkouší,samozřejmě s čerpadlem venku z motoru.
A Nastavení čerpadla ti udělají v servise,jsou tam určitý hodnoty který se musí naměřit na čerpadle,ale jako laik ty to neuděláš.
Je to nejspíš mechanickej problém,takže diagnostika ti nepomůže.
Ale zkusit to napichnout můžeš,je to nejlevnější varianta. Třeba ti to nějakou chybu ukáže.
a nebo s tím takhle zatím můžeš jezdit.


mám za to že TDS je řízené přes počítač takže se dá motor napojit na diagnostiku a dá se i nastavovat čerpadlo. Já bych skusil diagnostiku
Uživatelský avatar
Cawba
Registrovaný
Příspěvky: 700
Registrován: úte 27.05.2008 00:00
Bydliště: (RUS)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Cawba »

free53 píše:mám za to že TDS je řízené přes počítač takže se dá motor napojit na diagnostiku a dá se i nastavovat čerpadlo. Já bych skusil diagnostiku

Chtel bych videt tu diagnostiku, na ktere nastavis cerpadlo vuci rozvodum :wink: coz predpokladam paty myslel.
Na diag nastavis treba mnozstvi vstrikovane davky...
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#11 Příspěvek od bibikuba »

Myslím že ani to nee,dá se to množství snad jen zkontrolovat tak jako tlak turba a pak musíš mech.doladit.Tuším že se dají pouze doladit přes diag.volnoběžné otáčky ale jen malinko...Možná ale origo diag.umí i něco víc :wink: já jezdím do Bosch..Ohřáté TDS nežhaví a když nestartuje teplé je to na opr.čerpadla-je to tu popsané hafo.........krát..Dokonce tu i někde na foru najdeš jak to udělat aby to teplé žhavilo-řeší se to tuším nějakým odporem vsazeným místo čidla teploty a tím oddálíš opravu čerpadla :wacko:Jestli se pletu tak se omlouvám a někdo mě opravte... :roll:
free53
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: stř 26.08.2009 00:00
Bydliště: Šenov

#12 Příspěvek od free53 »

Cawba píše:
free53 píše:mám za to že TDS je řízené přes počítač takže se dá motor napojit na diagnostiku a dá se i nastavovat čerpadlo. Já bych skusil diagnostiku

Chtel bych videt tu diagnostiku, na ktere nastavis cerpadlo vuci rozvodum :wink: coz predpokladam paty myslel.
Na diag nastavis treba mnozstvi vstrikovane davky...


Je to možné, já byl u člověka v Ostravě (Pivčík) a ten mi šteloval předvstřik pomocí diagnostiky.
Willer
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18.01.2011 01:00

#13 Příspěvek od Willer »

Takže, ještě se mi s těmi starty nepodařilo nic zásadního udělat, nicméně mi bylo porazeno ať zkusím do nádrže přilít aditivum pro pročištění vstřikovací soustavy. Z chování vozu mám nový postřeh, že pokud je motor opravdu prohřátý (asi po hodině agresivní jízdy) tak když zhasnu motor, asi minutu počkám tak nastartuje krásně. Pokud však zkusím nastartovat asi po 20 minutách jízdy dělá to právě dříve zmíněné problémy. Jakmile se ohřeje chladící voda tak prostě auto začně špatně startovat. Zmínili jste se tu o čidlech žhavení a teploty vody. Kde tato dvě čidla najdu v motoru ? Chtěl bych je zkusit odpojit. Respektive zkusit aby auto žhavilo při každém startu. Je problém tak auto nechat ? nebo bych koupil čidla nové.

Ještě by sem se chtěl zeptat na dianostiku. Auto bylo ještě než jsem ho koupil odpojeno od baterky a kdo ví co všechno s ním kdo dělal. Chtěl bych teda někam zajet na diagnostiku aby mi tam nastavili správné hodnoty pro chod motoru atp. Poradíte mi kam zajet když jsem z Břeclavi ? (Jih Moravy)

Díky moc za reakce.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#14 Příspěvek od mrJekill »

Z chování vozu mám nový postřeh, že pokud je motor opravdu prohřátý (asi po hodině agresivní jízdy) tak když zhasnu motor, asi minutu počkám tak nastartuje krásně. Pokud však zkusím nastartovat asi po 20 minutách jízdy dělá to právě dříve zmíněné problémy

Tohle přesně dělá vychozená rozdělovací hlava v čerpadle.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#15 Příspěvek od mrJekill »

Diagnostika je fajn,ale čerpadlo neopraví,rozvody nevymění a světe div se,ani kola se přes diagnostiku nedají napumpovat :D
Willer
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18.01.2011 01:00

#16 Příspěvek od Willer »

Co s tím mám teda dělat ?
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#17 Příspěvek od bibikuba »

Opravit vstřikovací čerpadlo nebo tu někde byl návod jak pořešit čidlo teploty aby si ŘJ myslela že je motor studenej a spínala žhavení :( Taky se tu psalo že pokud jsou dlouhé teplé starty tak se dá diagn.závada tím že na teplém motoru poleješ tuším hlavu čerpadla studenou vodou a pokud motor naskočí tak je KO hlava na čerpadle..Já to ale nezkoušel..Osobně bych zajel do Bosch servisu na diagnostiku ta vyjde cca kolem čtyr stovek a uvidíš.Pokud nebude psát diag.žádnou závadu tak Ti možná pomůže repase a seřízení čerpadla.Mě osobně to ale stálo sedum tisíc i s demont.a montáží a vůbec mi to nepomohlo,je to prostě pakárna.Možná se obrat na člena BAAGOO a on Ti to třeba pořeší-slyšel jsem chválu :lol:
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#18 Příspěvek od mrJekill »

Skus tam pár týdnů dávat aditiva do nafty.Často to hodně pomůže.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#19 Příspěvek od bibikuba »

mrJekill píše:Skus tam pár týdnů dávat aditiva do nafty.Často to hodně pomůže.
Určo je to s nima lepší ale mě to taky nepomohlo,dávam je už od podzimu :cry:
Willer
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 18.01.2011 01:00

#20 Příspěvek od Willer »

mrJekill píše:Skus tam pár týdnů dávat aditiva do nafty.Často to hodně pomůže.
Jaké například :?:
Odpovědět