Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 318i M43 tvrde hadice s vodou
uplně stejnej problém na isu jako autor. motor jede dobře.. za studena se nic nedeje. Jakmile se ohřeje.... natlakuje se chladící system. Když vyšroubuju odvzdušnovák na chladiči, tak jde páry jak z lokomotivy. Myslel sem že těsnění pod palicí. Vyměnil sem těsnění.. nechal natlakovat a srovnat hlavu. Dal sem to dohromady a furt to samý. vodní pumpa funguje jak má.. zkoušel sem to pro jistotu i bez termostatu.. odvzdušnoval sem xkrát podle popsanejch návodů... furt se páří.. a to tim způsobem že když motor je fakt ohřátej, že pára tryská z odvzdušnováku při nastartovanym motoru metr do vzduchu.... ještě jeden dotaz bych měl... může se chladící system zavzdušnit... když přijedu s ohřátym motorem a při nastartovanym motoru otevřu víčko chladiče nebo odvzdušnovák??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: úte 29.09.2009 00:00
mam nove poznatky z mojou 318 stkou
2 x mi strelila hadica .....
prisiel som na to ze ventilator na chladici sa netoci na prvu rychlost....asi je v haji ten bazmek na ventilatore zozadu..typujem ze je to nejaky zapuzdreny predradny odpor....a na druhu rychlost ide. ale to zase nespina bimetalovy spinac v chladici..... prvu rychlost spina cca pri 80°C a druhu zopne, ale ho musim cely ponorit do vody cca 90°C....ked ponorim iba koncek tak ako je v chladici tak druhu rychlost nezopne....
takze ten ventilator nikdy v poslednom case nesiel
ak to bude "len tym" tak ma asi je.ne........ale bol by som asi rad zeby to bolo tym
zaroven som skusal "varit" termostat ...vyzera ze je dobry..
2 x mi strelila hadica .....
prisiel som na to ze ventilator na chladici sa netoci na prvu rychlost....asi je v haji ten bazmek na ventilatore zozadu..typujem ze je to nejaky zapuzdreny predradny odpor....a na druhu rychlost ide. ale to zase nespina bimetalovy spinac v chladici..... prvu rychlost spina cca pri 80°C a druhu zopne, ale ho musim cely ponorit do vody cca 90°C....ked ponorim iba koncek tak ako je v chladici tak druhu rychlost nezopne....
takze ten ventilator nikdy v poslednom case nesiel
ak to bude "len tym" tak ma asi je.ne........ale bol by som asi rad zeby to bolo tym
zaroven som skusal "varit" termostat ...vyzera ze je dobry..
dle meho nazoru těžkomůže se chladící system zavzdušnit... když přijedu s ohřátym motorem a při nastartovanym motoru otevřu víčko chladiče nebo odvzdušnovák?


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: úte 29.09.2009 00:00
ja som ho preplachoval tiez ... a viscu nemam...mam len el. ventilator spinany bimetalovym cidlom v 80°C a cca 90°C ale prva moznost nefungovala z dovodu toho ze nejde ventilator na nizsiu rychlost a druha moznost pri vyssej teplote to zase nezoplo to bimetalove cidlo....
zatial to mam rozobrate... na ventilatore chcem nahradit ten bazmek vzadu na nom(asi predradny odpor) nejakym standardnym vykonovym odporom primeranej hodnoty(skusim 47ohm) a snad to pojde aj na tu nizsiu rychlost
zatial to mam rozobrate... na ventilatore chcem nahradit ten bazmek vzadu na nom(asi predradny odpor) nejakym standardnym vykonovym odporom primeranej hodnoty(skusim 47ohm) a snad to pojde aj na tu nizsiu rychlost
shade741 píše:dle meho nazoru těžkomůže se chladící system zavzdušnit... když přijedu s ohřátym motorem a při nastartovanym motoru otevřu víčko chladiče nebo odvzdušnovák?Btw když se "páří" co ukazuje teplota? Jak je na tom viska? A ještě může být někde ucpaný systém. Já to na svěm bývalém autě čistil sajrajtem na výplach chladiče a nacpal sem tam zahradní hadici a tlakem to propláchl, člověk by nevěřil jak dlouho z toho tekl sajrajt
když se páří a je otevřenej odvzdušnovák... tak teplota přesně uprsostřed jak má byt. když to zavřu tak se tlakuje a teplota leze pomalu nahoru.
je to zavzdušnění jak hovado! I když je chladič plný, stejnak je to zavzdušnění. Za jízdy ty pod víčkem chladiče vyteče voda a díky teplu od motoru se voda vypaří...otevřeš kapotu a sucho...takhle mizne voda
Za studeného motoru otevři odvzdušnovák, dolej vodu. Zavři odzvdušnovák i chladič. Nastartuj, pusty teplo naplno, projed 100m. Zastav. Vypni motor, povol odzvdušnovák, nech utéct vzduch, opět utáhni. Ještě jednou projed, odvzdušni...vše za studena a bude to OK....
Min. rok jsme si prošel naprosto stejným peklem.
Za studeného motoru otevři odvzdušnovák, dolej vodu. Zavři odzvdušnovák i chladič. Nastartuj, pusty teplo naplno, projed 100m. Zastav. Vypni motor, povol odzvdušnovák, nech utéct vzduch, opět utáhni. Ještě jednou projed, odvzdušni...vše za studena a bude to OK....
Min. rok jsme si prošel naprosto stejným peklem.
shade741 píše:Hm, ta hadice že je studená i s expanzkou? to je divný, to by ukazovalo že je někde ucpanej systém, prasklej chladič dle mýho nemůže dělat takovou neplechu, ten je jen prasklý a max teče. Nacpi tam hadici a pořádně to propláchni! dej vědět
bylo to chladičem. za studena nic.. jakmile se to ohřálo a natlakovalo, pomalinku vytíkala voda a zavzdušnilo se to. dal sem novej chladič a vše ok. akorát to bylo tak blbě že jsem si toho nevšiml než jsem začal rozebírat motor.