Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rady ke koupi E46
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4495
- Registrován: úte 20.05.2008 00:00
- Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
- Kontaktovat uživatele:
Dám ti asi nejcenější radu. Hledej
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ategories= mimojiné...

ROBi píše:Dám ti asi nejcenější radu. Hledejhttp://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ategories= mimojiné...
Ten článek jsem četl už předtím, ale mluví se tam o E36, doufaml jsem že se ozve někdo s E46 a poradí mi. A topic s rozborem motoru E46 jsem nenašel.
K0blih píše:Ja spiš přemýšlel o 318i. Ale nejsu si moc jistej tim motorem, protože mě příjde na 1,9l v benzinu 77kW trochu málo.
Řeknu ti to asi takhle. 316i bych vyřadil z výběru hned. Dynamika je slaboučká a motor to není ani zábavný. 318i není vyloženě špatné, ale dynamika ani neodpovídá deklarovanému výkonu díky velké hmotnosti.
Spotřeba taky není nikterak valná... 320i (ať u 2.2 nebo starší 2.0 R6) je suprový motor s krásným zvukem, sametovým chodem a spotřebou o něco málo vyšší než u čtyřválců (tady přibližně o litr na sto). Takže by to byla ideální volba. Na druhou stranu tento šestiválec má v podstatě stejnou spotřebu jako 2,5 (ať už 325i nebo starší 323i), který má znatelně lepší dynamiku i pružnost a vejde se do stejného rozsahu povinného ručení jako 318i a 320i.
Takže názory na spotřebu znáš. Vidíš, že povinné ručení nehraje roli až do modelu 325i.
Teď už jen doporučuji všechny vyzkoušet, projet a uvidíš sám, které ti vyhovuje. Můj hot tip je 325i.
Afri píše:Tak me napada.. Proc nekdo porizuje BMW, kdyz se na nem potom snazi setrit..
Bože na co si tu všichni hrajete? Že BMW je vyvolená značka, kterou mají pouze prominenti, kteří se topí v penězích? Někdo může mít hodně peněz, ale prostě jezdí pomalu a nechce zbytečně živit další učetní na pojištovně jen proto, aby měl pod kapotou 200 KW, který beztak nevyužije. Člověk se pořád učí, tady to podle některých vypadá že se z BMW stává auto na golf.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4495
- Registrován: úte 20.05.2008 00:00
- Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
- Kontaktovat uživatele:
Možná to bude novinka, ale BMW je premiová značka, stejně jako Audi, Mercedes, Jaguar apod. a pokud si člověk chce koupit premiové auto, i když třeba starší, tak musí počítat s mírně vyššími náklady celkově, než pokud si pořídí stejně starou Felicii, Golfa III. apod. A pokud nemám peníze na to, abych zaplatil povinné ručení na 1.8čku, tak nebudu mít ani peníze na to, abych do toho nalil benzín (který v dnešní době stojí 35 Kč za litr, v lepším případě), nedej bože, když na autě pak odejdou brzdové destičky, které v podstatě stojí pár kaček.
A proto má dneska každej druhej mladej kluk BMW a mění v tom motory jak zběsilej. O tom, že je to premiová značka se přít nebudu - v tom máš pravdu. Ale jak moc ,,premiová" je u ojetiny starší 5 let? Proč šetřit na spotřebě, proč šetřit na povinnym když mam BMW .. vždyt to může být ročně částka rovná dovolené s celou rodinou, kterou proházim do luftu jen honěnim ega že mam silný báwo ačkoliv ho nepotřebuju? Asi je to o prioritách. Tak či tak tu dotazovatel nepolemizoval nad tim, zda má či nemá dostatek peněz. Třeba se mu jen nechtěj vyhazovat do vzduchu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4495
- Registrován: úte 20.05.2008 00:00
- Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že nemám potřebu si honit ego se 125 kW, které má v dnešní době každé normální auto, nehledě na to, že mi to přijde mnohem bezpečnější, než mít 44 kW a pak nemoci předjet ani kamion. A přesně o prioritách to je - to máš pravdu, každý chceme něco jiného. Ale řešit, jestli budu platit ročně na povinném ručení třeba 4000, nebo 5000 Kč, to mi přijde zvláštní, když mám prioritu si koupit BMW.
Každé auto jsou vyhozené peníze a je jedno jestli máš BMW nebo třeba KIA. Jenže za 10 let staré BMW zaplatíš míň jak za stejně starou Octavii. A kvalita je někde jinde. Ano, na škodovku seženeš levnější díly, jenže taky spousta dílů jsou repasy, napodobeniny, nebo z kradených aut. Tak si myslím, že ojeté BMW, AUDI nebo MB bude v lepším stavu než stejně staré auto z koncernu VW. Záleží ovšem taky na předchozím majiteli. Šmejdi jezdí ve všech značkách a když ti něco zatají, dozvíš se to, až když platíš.
Myslím si, že jde hlavně o to, že v celkových nákladech na provoz auta je zrovna povinné ručení relativně malá částka. Ono pokud s autem člověk jezdí, tak nechá nesrovnatelně více peněz na benzinkách.
Počítejte se mnou.
Při ročním nájezdu řekněme průměrných 20 tisíc km se úspora 1 litru na 100km projeví částkou asi 7200Kč za rok. To je asi 600Kč měsíčně. 2 litry udělají už 14400Kč za rok, 1200Kč měsíčně rozdíl. Těžko říct, pro kolik lidí kupujících 10 let staré auto je toto bezvýznamná částka.
Tím se dostáváme k otázce priorit. Někdo chce rychlé auto a prostě počítá s tím, že ho bude provoz stát něco víc a raději to nepočítá. (Takto jsem fungoval donedávna třeba já). Pak jsou ale lidé, kteří chtějí bmw pro kvalitu a skvělé jízdní vlastnosti a přitom nepotřebují zrovna závodit. Pak si myslím, že 318i je naprosto dostačující a udělá hodně radosti.
Rozdíl mezi 4-válcem a 6-válcem je reálně cca 2-3 litry. Přitom až tolik nezáleží na objemu, všechny 6-válce v e46 mají spotřebu velmi podobnou.
Je třeba si ale také uvědomit, že úspora ve spotřebě se může snadno vymazat koupí špatného kusu. Kompletní brzdy vyjdou na nějakých 12-15 tisíc, spojka na 10 tisíc, tlumiče dalších 10. 17" gumy komplet dalších 10k atd.
Tady na klubu ti samozřejmě budou všichni radit spíše silnější verzi. Já bych se osobně rozhodoval mezi 318i a 325i a to podle toho, co si můžeš dovolit nebo jinými slovy kolik do auta chceš sypat. Provoz 320i tě bude stát stejně jako 325i. Ušetříš až s 318i, která sice jede hůř a je to "jenom" 4-válec, ale na běžný provoz stačí s přehledem. 316i je dobrá asi jedině že jseš opravdu velmi klidný a rozvážný řidič
EDIT: S tím výkonem bych ještě dodal, že je to otázkou úhlu pohledu a zkušeností. Byl jsem nedávnou v bazaru kouknout na auto s výkonem 170 koní a bazárník mi povídal jaká to je strašná střela a já nevím co. A taky že je, když to člověk srovná s fábií HTP, ale pokud někdo přesedá z 330, tak se mu ze 170 koní nohy nepodlomí
Počítejte se mnou.
Při ročním nájezdu řekněme průměrných 20 tisíc km se úspora 1 litru na 100km projeví částkou asi 7200Kč za rok. To je asi 600Kč měsíčně. 2 litry udělají už 14400Kč za rok, 1200Kč měsíčně rozdíl. Těžko říct, pro kolik lidí kupujících 10 let staré auto je toto bezvýznamná částka.
Tím se dostáváme k otázce priorit. Někdo chce rychlé auto a prostě počítá s tím, že ho bude provoz stát něco víc a raději to nepočítá. (Takto jsem fungoval donedávna třeba já). Pak jsou ale lidé, kteří chtějí bmw pro kvalitu a skvělé jízdní vlastnosti a přitom nepotřebují zrovna závodit. Pak si myslím, že 318i je naprosto dostačující a udělá hodně radosti.
Rozdíl mezi 4-válcem a 6-válcem je reálně cca 2-3 litry. Přitom až tolik nezáleží na objemu, všechny 6-válce v e46 mají spotřebu velmi podobnou.
Je třeba si ale také uvědomit, že úspora ve spotřebě se může snadno vymazat koupí špatného kusu. Kompletní brzdy vyjdou na nějakých 12-15 tisíc, spojka na 10 tisíc, tlumiče dalších 10. 17" gumy komplet dalších 10k atd.
Tady na klubu ti samozřejmě budou všichni radit spíše silnější verzi. Já bych se osobně rozhodoval mezi 318i a 325i a to podle toho, co si můžeš dovolit nebo jinými slovy kolik do auta chceš sypat. Provoz 320i tě bude stát stejně jako 325i. Ušetříš až s 318i, která sice jede hůř a je to "jenom" 4-válec, ale na běžný provoz stačí s přehledem. 316i je dobrá asi jedině že jseš opravdu velmi klidný a rozvážný řidič

EDIT: S tím výkonem bych ještě dodal, že je to otázkou úhlu pohledu a zkušeností. Byl jsem nedávnou v bazaru kouknout na auto s výkonem 170 koní a bazárník mi povídal jaká to je strašná střela a já nevím co. A taky že je, když to člověk srovná s fábií HTP, ale pokud někdo přesedá z 330, tak se mu ze 170 koní nohy nepodlomí
