Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

320D - závady konzultace

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#1 Příspěvek od omnitek »

Zdravím vás všechny,

Dnes sem koupil 320D combi r.v.2000.Cena byla celkem příznívá.Hlaví závada kterou začnu řešit hned v pondělí jsou špatné starty za tepla nebo po delším stání cca 1 den.Startér musím točit asi 7 sekund,když to hned chcípnu a startuji znova tak to pak trvá i 10sekund...s tím že tomu na volnoběh kolísaj lehounce otáčky...když prošlápnu plyn tak motor jede krásně ale za 2-3 minutky se kolísání vrátí.

podobný problém až na to kolísání se mi stal i u mé staré 318 tds a bylo to špatné pal. čerpadlo,byl tehdy nutný repas za 5000 a vše pak bylo v pohodě...

jediné co mě po cestě domu trochu viděsilo,bylo to že najednou zničeho nic auto přestalo táhnout a ze 120km/h to prostě kleslo asi na 70km/h a nic sem s tím nezmohl,plus to že mi přišlo jako by auto najednou začlo celé rezonovat(klepat) a i zvuk motoru se dost změnil..po chvíly se to zase rozjelo a dalších 200km odjeté trasy bylo naprosto v pořádku..nevím co si o tomhle myslet a jestli to muže souviset také s čerpadlem..Něco podobného měl kámoš u své 530D a tam měl špatnou váhu vzduchu a uplně zaprasenej pal.filtr,ale dělalo mu to pořád ...ne jako mě jenom jednou a na takovou chvíly.

Pardon za ten sloh..chtěl sem to jen vystihnout :-).Budu rád za vaše zkušenosti.Každopádně jdu v PO na origo BMW diagnostiku a tam se už dozvím snad vše potřebné,ale čím víc názoru..tím líp.Díky
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#2 Příspěvek od Paty »

může to dělat špatné vstřikovací čerpadlo, nebo špatně nastavené tzv. přes zub přeskočený řetěz pokud s tím někdo něco dělal...co palivovej filtr? může být ucpaný...
když Ti to přestalo táhnout zkonroluj podtlakovou nebo přetlakovou ted přesně nevím... hadičku na Turbu...
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#3 Příspěvek od omnitek »

Paty píše:může to dělat špatné vstřikovací čerpadlo, nebo špatně nastavené tzv. přes zub přeskočený řetěz pokud s tím někdo něco dělal...co palivovej filtr? může být ucpaný...
když Ti to přestalo táhnout zkonroluj podtlakovou nebo přetlakovou ted přesně nevím... hadičku na Turbu...


Díky..zejtra na to mrknu,ale sem jen amatér tak uvidím co zmůžu...dneska sem jenom 15 minut hledal pojistky..oproti mojí 318 to už je trochu rozdíl :-)
Jurij325
Registrovaný
Příspěvky: 54
Registrován: sob 19.02.2011 01:00
Bydliště: Poprad

#4 Příspěvek od Jurij325 »

Možnosti je veľa. Je to v prívode paliva, akurát riešim niečo podobné. Podľa mňa to bude čerpadlo. Preskočená reťaz to nebude to by si nejazdil ako si písal.
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#5 Příspěvek od omnitek »

Jurij325 píše:Možnosti je veľa. Je to v prívode paliva, akurát riešim niečo podobné. Podľa mňa to bude čerpadlo. Preskočená reťaz to nebude to by si nejazdil ako si písal.


tak se to napojilo na bwm diagnostiku a přesnou diagnosu zatím nemám...jediné co vím tak že z řídících jednotek sou chyby v 3/10...a jedna přímo na motoru...na vadné čerpadlo to prý zatím nevypadá...ale je tam špatná komunikace mezi jednatkama..servisák byl poměrně taky zmatenej takže sem zvědavej co mi zavolá...rozhodně taky mluvil o vadném čidle co drží informace o vstřikování paliva...a to klepání za jízdy sem zjistil....že pravé kolo je vlastně neustále bržděné a jak dochází k velkému teplenému tření tak se koutouč začal kroutit a pak to za jízdy takhle házelo.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#6 Příspěvek od mrJekill »

Sorry za OT,ale proč jsi to auto nenechal trocho oklepnout a prohlédnout ještě před koupí? :roll:
espejc
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: úte 12.05.2009 00:00

#7 Příspěvek od espejc »

na takový otázky je pozdě, příště už si dá pozor.

Mě zlobilo čerpadlo. jedni borci řekli že vstřikovací u motoru kde je nové pěkně drahý a že má čerpadlo v nádrži malý tlak, to prý nevadí. pak se auto dostalo k horysovy, dal tam nové, vyčistil od bordelu, dal nové hadičky až k motoru a perfekto a chňape to jak blbý. je tam nový čerpadlo origo v nádrži a stálo něco okolo pěti nebo šesti..

chystám se na ramena - čepy, silentbloky, přední tlumiče, spojku, ruční brzdu a čidlo abs a bude zase jako motýlek...

jo a pořádně si vyzkoušej motorky u stahování oken...nevím proč ale u spolujezdce mám ten motorek nějakej slabší. zjistil jsem to až teď po třech měsících kdy sem kupil novou baterku do kliče. taky jestli nemáš všechny klíče, nech si je přes diagnostiku zamknout ať máš klid

To čerpadlo mi blblo tak že jak bylo v nádrrži za půlkou tak nechtělo nastartovat, zakývat s autem, několikrát jen natočit - zapnout klíček do polohy před startováním na rozsvícení kontrolek jako bys žhavil, několikrát aby to tam nacpalo naftu a pak zkoušet točit s motorem, mačkat plyn a když se chytne tak protoči tak do 2k a nechat na volnoběhu a když bude držet tak bude nejspíš blbnout to čerpadlo...ztrácí tlak a bude v haji, můžeš zkusit taky dolit vic nafty...teď mi to jednou zazlobilo s tím novým čerpadlem, pomohlo otevřít nádrž kvůli podtlaku, zaskákat na tažným, a pak to šlo a od tý doby dobrý...cca 3 nádrže...

ty čerpadla sou svinstvo...a v nádrži je také jakási membrána která když vzniká podtlak, vyrovnává tlak mězi oběma díly v nádrži...

ja mám čerpadlo na motoru zrepasovaný, v nádrži nový......
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#8 Příspěvek od omnitek »

mrJekill píše:Sorry za OT,ale proč jsi to auto nenechal trocho oklepnout a prohlédnout ještě před koupí? :roll:


no podobnou otázku sem si ted taky říkal..ale tak byl celkem pod cenou a mám 20K na opravu tak sem předpokládal že to bude stačit na to to auto dát do kupy...
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#9 Příspěvek od omnitek »

espejc píše:na takový otázky je pozdě, příště už si dá pozor.

Mě zlobilo čerpadlo. jedni borci řekli že vstřikovací u motoru kde je nové pěkně drahý a že má čerpadlo v nádrži malý tlak, to prý nevadí. pak se auto dostalo k horysovy, dal tam nové, vyčistil od bordelu, dal nové hadičky až k motoru a perfekto a chňape to jak blbý. je tam nový čerpadlo origo v nádrži a stálo něco okolo pěti nebo šesti..

chystám se na ramena - čepy, silentbloky, přední tlumiče, spojku, ruční brzdu a čidlo abs a bude zase jako motýlek...

jo a pořádně si vyzkoušej motorky u stahování oken...nevím proč ale u spolujezdce mám ten motorek nějakej slabší. zjistil jsem to až teď po třech měsících kdy sem kupil novou baterku do kliče. taky jestli nemáš všechny klíče, nech si je přes diagnostiku zamknout ať máš klid

To čerpadlo mi blblo tak že jak bylo v nádrrži za půlkou tak nechtělo nastartovat, zakývat s autem, několikrát jen natočit - zapnout klíček do polohy před startováním na rozsvícení kontrolek jako bys žhavil, několikrát aby to tam nacpalo naftu a pak zkoušet točit s motorem, mačkat plyn a když se chytne tak protoči tak do 2k a nechat na volnoběhu a když bude držet tak bude nejspíš blbnout to čerpadlo...ztrácí tlak a bude v haji, můžeš zkusit taky dolit vic nafty...teď mi to jednou zazlobilo s tím novým čerpadlem, pomohlo otevřít nádrž kvůli podtlaku, zaskákat na tažným, a pak to šlo a od tý doby dobrý...cca 3 nádrže...

ty čerpadla sou svinstvo...a v nádrži je také jakási membrána která když vzniká podtlak, vyrovnává tlak mězi oběma díly v nádrži...

ja mám čerpadlo na motoru zrepasovaný, v nádrži nový......


no docela zajímavý..sem zvědavej jak dopadnu já..blbé je že zítra odjíždím pracovně na čas do zahraničí takže informace se ke mě dostanou až po 20..kdy se vratím..doufám že už bude auto v kupě a budu vědět cenu..každopádně se tu pak s váma podělím o moje zkušenosti :-) protože co kus to originál a všechno muže bejt uplně jinak :-)
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#10 Příspěvek od mrJekill »

Držím palce,aby jsi nezanevřel na BMW,ale za dvacku moc parády nebude,obzvlášť kolem palivového systému a motoru.Když k tomu přidáš brzdy,pravděpodobně ramena a náplně tak 20k zmizne jako nic.
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#11 Příspěvek od omnitek »

mrJekill píše:Držím palce,aby jsi nezanevřel na BMW,ale za dvacku moc parády nebude,obzvlášť kolem palivového systému a motoru.Když k tomu přidáš brzdy,pravděpodobně ramena a náplně tak 20k zmizne jako nic.


no vím že to moc není,ale snad to na to bude stačit...Jde mi momentálně o tu motorickou stránku..další věci jako brzdy,ramena atd...pořeším časem,mám na jezdění více aut..takže není kam chvátat..
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#12 Příspěvek od omnitek »

tak se asi moc nezadařilo..auto navštívilo ještě dva mechaniky proto to tak dlouho trvalo a vysledek je celkem nic moc....za dvojku to bylo polazeno a studené starty jsou dobré,teplé celkem nic moc ale chytne alespon na poprvé...Potom turbo nedává co by mělo s tím souvisí i váha vzduchu proto to občasné spadnutí výkonu...také je tam celkem velká netěsnost v jednom válci a to nemluvim o palivovém čerpadle,které má tak něják před smrtí(údajný repas se prý dá pořídit za 25k)..když to schrnu tak možná 50 tisíc a bude to všechno v kupě....nevím zda to opravovat postupně nebo sehnat rovnou novej motor se vším okolo nebo to poslat ze skály...Když to schrnu tak vše zůstalo jak bylo,jen se to tak o 80% minimalizovalo s tím že se to vše za pár ujetých tisíc km vrátí do stavu před zásahem..
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#13 Příspěvek od mrJekill »

Mimochodem,odkud jsi?Teď jsem dělal na stejným autě prakticky stejný problémy a kluk je šťastnej jak blecha,že najednou auto jede a funguje za cenu jedné nádrže.A to se ještě měnila celá hadice sání za 1500,-
Někdy je to jen blbost..............která ovšem stojí spoustu nervů
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#14 Příspěvek od omnitek »

no jsem z Tábora...a ani nevíš jak bych vypadal já kdyby to byl ten samý případ,bohužel po měsící deptání co tomu je,sem ztratil veškerou naději a co se auta týče tak se mi s nim nehce ani jezdit...nevím co vyzkoušet,koukaly na to celkem 3 lidi co se neznaj a jejich vyjádření se moc nelišilo...prostě každopádně turbo,čerpadlo a ten válec..ještě mi poradil vyměnit teplotní čidlo na hlavě..prý mu to tam ukozovalo po asi 10km přes 100 stupnů a prý by to taky mohlo dělat dost neplechu..každopádně prý od nádrže všechno v cajku...ale fakt mě to mrzí,když s autem jedu tak je to nádherná jízda a sem velmi spokojený.
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#15 Příspěvek od mrJekill »

Na čidlo koukni určitě,protože když ukazuje moc,auto padá do nouzáku a nejede,pak omrkni pojistky,hlavně v kastlíku kvůli turbu a pak samozřejmě filtry.No a čerpadlo se ještě můžeš pokusit zachránit aditivama.Na záchranu teplých startů bez repase hlavy čerpadla,to vždy zabralo.
omnitek
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pon 19.05.2008 00:00

#16 Příspěvek od omnitek »

mrJekill píše:Na čidlo koukni určitě,protože když ukazuje moc,auto padá do nouzáku a nejede,pak omrkni pojistky,hlavně v kastlíku kvůli turbu a pak samozřejmě filtry.No a čerpadlo se ještě můžeš pokusit zachránit aditivama.Na záchranu teplých startů bez repase hlavy čerpadla,to vždy zabralo.


uplně mi čteš myšlenky,zrovna sem koukal na nějáké TEC 2000..tak ho pořídím a uvidím,hned po praci pro to zajedu i pro to nové čidlo..v Eschopu je to nazvané jako tepelné čidlo chladící kapaliny tak snad to bude ono...jen nevim kde ho přesně hledat,jestli je někde u hlavy nebo někde v hadičce jako to maj fabie...pojstky sem kontroloval po koupi a byly OK
Pitris
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.02.2009 01:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od Pitris »

Tak jak to vypadá už to něják dopadlo nebo je to pořád stejné??
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od RomanSvach »

mrJekill píše:No a čerpadlo se ještě můžeš pokusit zachránit aditivama


to jsem zkousel...

koupil jsem E90 320d. melo uz celkem hodne najeto (160kkm) no a tak sem si rekl ze se o nej budu starat. lil jsem tam jen a pouze aditivovanou naftu(vif, popripade verva diesel) no a cerpadlo za 6kkm odeslo. uz u druhe nadrze jsem mel problemy stacilo ho nechat odstat a na druhy den zas startovalo. pak jsem ho vymenit. uz funguje bez problemu.

no a dodnes mam takovy pocit ze ty aditiva ho dodelali. pevne verim tomu ze pomahaji ale kdyz uz ma to cerpadlo dost tak uvolneni bordelu v nem usazenem ho asi odrovna. podotykam ze je to pouze pocit nic overeneho.

kazdopadne na normalni naftu jsem do dnes nenajel ani kilometr. liju to tam furt a sem tam beru vervu(s vervou to zere o 0,1l min :-) )
no ale stejne castejc davam aditiva(za ty prachy kanystrik 5l VIFu...)
mrJekill
Registrovaný
Příspěvky: 351
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#19 Příspěvek od mrJekill »

Dávám výhradně toto: http://www.super-aditiv.cz/super-diesel-aditiv.html a mám vyzkoušeno,že to dokáže zachránit čerpadlo,pokud už není po smrti.Teplé starty to srovná z 10-ti sekundového točení na startování na drc a za studena při teplotách nad 10 až 15st nemusím žhavit vůbec.[/url]
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od RomanSvach »

mrJekill píše:Dávám výhradně toto: http://www.super-aditiv.cz/super-diesel-aditiv.html a mám vyzkoušeno,že to dokáže zachránit čerpadlo,pokud už není po smrti.Teplé starty to srovná z 10-ti sekundového točení na startování na drc a za studena při teplotách nad 10 až 15st nemusím žhavit vůbec.[/url]


no presne to tam leju. co se tyce toho startovani tak to i pri -28 startovalo hned akorat to nemam s cim srovnat bo to tam leju furt tak nevim co to dela normalne(jo a kup 5l kanystrik, vyjde napolovic)
Odpovědět