Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 325 td Vysoké otačky na volnobeh.....
Zdravím chlapi.Poradí mi niekto. Mam E36 325 td 6 valec. Hneď po naštartovaní mi kolíšu otáčky,motor ako keby nešiel na všetky valce, trasie cele auto. Keď sa rozbehnem tak ide normálne, auto netrasie, na všetkých rýchlostiach v pohode. No len čo dám do neutrálu ostanú otáčky na 1100 a keď zastanem tak sa auto roztrasie.Ešte predtým sa mi par krát stalo že keď som stal na križovatke tak sa mi trochu auto roztriaslo ale nevenoval som tomu nejako pozornosť bolo to také jemnejšie ako teraz. No a ešte keď som zaparkoval hore kopcom a dlhšie postál tak nenaštartovalo, motor točil ale nenaskočil. Tak sme potlačili aby bolo dole kopcom a chytilo na šupu.Ďakujem za radu.
Přesně všecko je to tady už tolikrát až to není pěkné, a myslím že pro tvé dotazy stačilo i jedno téma. Stím kopcem- klasický problém- zavzdušňuje se palivová soustava přes nějakou nětěsnost, hledej na foru a najdes
Jinak TD váhu vzduchu nemá pokud se nepletu
a volnoběžnák taktéž ne
Jinak hovoříš o 1100 otáčkách- to je moc, mebo to je míň?



Že se roztřese by mohla být známka klidně i špatně pálícího válce, což by mohlo znamenat, že tam z nějakého důvodu jde špatné množství nafty(nebo spíš špatně rozprášené nafty), ale tím si nejsem jistý. Jednotka se to snaží kompenzovat a zvedá otáčky. Nebo to celé jede v nouzovém režimu, btw kontrolka vstřikovací soustavy ti funguje( po nažhavení sama zhasne?) Jaké máš teplé starty?
Čo sa týka kontroliek tak vstreky zhasnú hneď, žhavenie tiež. Za tepla štartuje dobre.Až na to že keď zastanem aj v najmenšom stúpaní nenaštartuje, na rovine v pohode, dole kopcom tiež. Ale čo som si všimol, vždy predtým keď som štartoval a to mam to autíčko už pár rokov tak keď som vždy dal pri štarte kľúč do druhej polohy bolo počuť zvuk, také jemne ,,hučanie" ako keby žhavenie alebo ťahanie nafty. Asi tak 15 sekúnd a potom také akoby cvaknutie a štart. Obrazne povedané keď som počkal tých 15 sekúnd tak naštartovalo za sekundu a ak som nepočkal tak za dve sekundy. Bolo jedno či bol motor zohriaty alebo nie.Teraz to hučanie nieje počuť a to konečné ,,cvaknutie" je počuť veľmi slabo.
Pokud je to novejší model tak to hučení by mělo jít zezadu zpodsedadla- podávací čerpadlo, u starších modelů se spíná až po nastartování motoru
to startování v kopci jsem ti už vysvětloval výše
Pokud to tedy už nehučí a nehučí podávací čerpadlo ani za nastartovaného motoru nejde do něj proud nebo je mrtvé. To b vysvetlovalo zvýšený problém se starty a možná i další problémy, proto ho určitě zkontroluj, jestli funguje a pak jestli tlačí naftu 



Ty starty jsou problém s jakým množstvím v nádrži? Většinou pak bývá problém s řídícím vstřikem, taky koukni na přepadové hadičky vstřiků vč. koncové čepičky... To, že si samo připdá o 500ot je nějaké divné, není možné, že někdo hýbal s hlavou čerpadla, kterou nepřitáhl a ta se pozvolna posunula špatným směrem? To by vysvětlovalo nepravidelný chod motoru...
Jednoduše odcvakneš sedák sedačky vzadu, čerpadlo je na straně spolujezdce vzadu pod takovým deklíkem, uvidíš hadičky(žádná nesmí prosakovat a nesmí tam nikde být nafta) . Pak dva konektory- jeden se silnějšíma drátkama druhý se slabšíma(slabší jsou k plováku silnější k čerpadlu. Nastartuj motor a poslechni jestli vrčí- pokud ne , tak nepodává a vstřikovací si to všecko musí tahat samo. Pokud vrčí, stejně není vyhráno, já odpojil hadičku u palivovýho filtru a přivedl na konektory čerpadla natvrdo proud- tak sem orientačně zjištoval jestli tlači a jaký má tak cca tlak
Bohužel ti nepovím od kterého roku výroby spíná čerpadlo před startem motoru, snat tu někdo bude vědět 


Jinak Tompo má taky zajímavou radu, lehce mi tekl říd. vstřik, po jeho výměně se trochu sklidnil volnoběh ale tam se jendalo opravdu o minimum 50-100 otáček max. Tak se na nej mrkni(je to ten s káblíkem) nesmí tam nikde být vidět nafta- pokud tam je tak vyměn hadičky a jestli to nepomůže bude to bohužel vstřikem Sad (jeste se vyplatí skontrolovat všechny přívody jestli jsou dotažené na vstřikách)
Tompo: Keď sa to začalo tak v nádrži bolo 30l.Si myslím, že to je dosť. Čo sa týka čerpadla tak sním sa nerobilo nič, takže nejaký posun nepredpokladám. Kua chlapi keď tak rozmýšľam asi pred dvoma rokmi,som mal podobný problém. Vtedy mi tiekla nafta po motore a aj do oleja.Bolo chybné čerpadlo. Mechanik dal čerpadlo repasovať, tam ho pretesnili, nastavili. Čo mi však povedal, že ešte niektorý predchádzajúci majiteľ ho asi mal tiež pokazené a nejaký super mechanik pri doťahovaní čerpadla k motoru mal veľa sily až praskol obal a oni tu prasklinu niečím zaliali. Ale po repase bolo povedané že ešte nejakých 60 000 musí vydržať.Ono potom išlo dobre, povedal by som že bolo o dosť živšie.A jazdil som v pohode, žiadne preteky.Musím skontrolovať olej.
Ináč chlapi po koľko sa dajú u vás zohnať vstreky? A dajú sa zohnať aj súčiastky vstrekov, alebo len celý vstrek na to moju e36 325 td.
Ináč chlapi po koľko sa dajú u vás zohnať vstreky? A dajú sa zohnať aj súčiastky vstrekov, alebo len celý vstrek na to moju e36 325 td.
Nechápu naftu v oleji
jedině jak si to dovedu představit, je to, že netěsní hřídel čerpadla, skrze tu se to dostává k řetězu (ten pohání čerpadlo a je amzaný olejem) nakonec to všecko steče spátky kde to dělá brajgl tím způsobem, že přes odvětrávání může turbo nasát náký ty výpary a způsobovat nepravidelný chod motoru, případně jeho zničení vliven naředěného oleje
Ale to by ti olej jakoby přibýval. Jinak samotnou vstřikovací trysku kup novou nejsou zase tak drahé tuším okolo 400-600 kus 



Neviem akým spôsobom sa nafta dostala do oleja, ale tak mi povedal mechanik:roll: .Neviem lebo niektorým veciam sa až tak ešte nerozumiem okolo našich autíčok. No par rokov dozadu mi menili všetkých 6 vstrekov, vtedy mi mechanik povedal že celé vstreky stoja okolo 6000 jeden kus vtedy ešte SK. Nejakých 4800 ak im dáš tie staré. Ale že sa dajú kúpiť nejaké ihly do nich a tie sa len vymenia. Tak sme to tak urobili a vtedy vyšla cena okolo 650 SK za jeden. No a povedal mi že už sa tie súčiastky na tu moju E36 nerobia, že už sa len vyrábajú celé vstreky. Tak neviem či je to pravda. Vtedy som mu veril, je tiež majiteľom troch BMW tak som myslel že asi ma prehľad. Takže chlapi ako je to naozaj, poradí mi niekto kto ma lepší prehľad?