Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
cuká, škube, chcípe, nejede
Zdar lidi,
mám problém s E36 Compactem, resp. s jeho M43 316i. Cca 2 týdny zpátky začal blbnout. Nastartuje bez problému, otáčky v pohodě vylezou asi na 1000, chvíli se tam udrží a pak začnou klesat, motor zakopává, třepe se a většinou chcípne, pokud nepřidám naplno plyn. Tohle dělá když stojím. Když se rozjedu, je to podobné, ale tyhle problémy jakobych "přetlačil" když přidám doplna plyn. Pokud mám plyn sešlápnutý jen lehce, tak motor skáče, dusí se a auto zpomaluje. Pokud přidám naplno, zase se rozjede. Je to podobné jako když se na fichtlech přechlastával karbec, člověk přidal na plno, nejdřív se chvíli udusil a pak z ničeho nic zabral.
Zatím jsem prošel věci které stojí jen úsilí - svíčky jsou ok, zánovní, přeměřil jsem kabely - ok, vyčistil škrtící klapu + volnoběžný ventil, všechny gumové hadice zkontroloval - ok.
Nevím v jakém stavu je palivový filtr. Mohl by to být ten problém? Může mít palivový filtr takový vliv?
Poraďte na co se zaměřit, ať do auta investuju správným směrem.
Napadl mně ucpaný kat, lambda, palivové čerpadlo, váha vzduchu...? Akorát zatím nevím, jak se jednotlivé uvedené "závady" projevují.
Díky za jakoukoliv objektivní odpověď.
mám problém s E36 Compactem, resp. s jeho M43 316i. Cca 2 týdny zpátky začal blbnout. Nastartuje bez problému, otáčky v pohodě vylezou asi na 1000, chvíli se tam udrží a pak začnou klesat, motor zakopává, třepe se a většinou chcípne, pokud nepřidám naplno plyn. Tohle dělá když stojím. Když se rozjedu, je to podobné, ale tyhle problémy jakobych "přetlačil" když přidám doplna plyn. Pokud mám plyn sešlápnutý jen lehce, tak motor skáče, dusí se a auto zpomaluje. Pokud přidám naplno, zase se rozjede. Je to podobné jako když se na fichtlech přechlastával karbec, člověk přidal na plno, nejdřív se chvíli udusil a pak z ničeho nic zabral.
Zatím jsem prošel věci které stojí jen úsilí - svíčky jsou ok, zánovní, přeměřil jsem kabely - ok, vyčistil škrtící klapu + volnoběžný ventil, všechny gumové hadice zkontroloval - ok.
Nevím v jakém stavu je palivový filtr. Mohl by to být ten problém? Může mít palivový filtr takový vliv?
Poraďte na co se zaměřit, ať do auta investuju správným směrem.
Napadl mně ucpaný kat, lambda, palivové čerpadlo, váha vzduchu...? Akorát zatím nevím, jak se jednotlivé uvedené "závady" projevují.
Díky za jakoukoliv objektivní odpověď.
Podle popisu to vypadá na váhu nebo falešnej luft, ale může to mít hodně příčin.
Když odpojíš lambdu a zlepší se to, tak je špatná.
To samý můžeš zkusit s váhou. U té je to ale na jistotu lepší zkusit dát nějakou funkční.
Čidlo plynu a vačky můžeš mít taky při těch zkouškách odpojený, ale tím to nebude.
Ucpanej kat = nižší výkon a vyšší spotřeba, ale počítám,
že by se to hlavně projevilo zhoršeným tahem ve vyšších RPM.
Pro jistotu zkontroluj podtlakovou hadičku k regulátoru paliva.
U čerpadla se dá změřit jeho průtočnost, případně tlak.
Pokud nevíš v jakým stavu je filtr, tak ho rovnou vyměň.
Jakej byl vzhled svíček?
Chtělo by to diagnostiku a změřit komprese.
Za přísadu na čištění vstřiků taky moc nedáš.
Když odpojíš lambdu a zlepší se to, tak je špatná.
To samý můžeš zkusit s váhou. U té je to ale na jistotu lepší zkusit dát nějakou funkční.
Čidlo plynu a vačky můžeš mít taky při těch zkouškách odpojený, ale tím to nebude.
Ucpanej kat = nižší výkon a vyšší spotřeba, ale počítám,
že by se to hlavně projevilo zhoršeným tahem ve vyšších RPM.
Pro jistotu zkontroluj podtlakovou hadičku k regulátoru paliva.
U čerpadla se dá změřit jeho průtočnost, případně tlak.
Pokud nevíš v jakým stavu je filtr, tak ho rovnou vyměň.
Jakej byl vzhled svíček?
Chtělo by to diagnostiku a změřit komprese.
Za přísadu na čištění vstřiků taky moc nedáš.
Já mám podobnej problémek na E39.
jak se dá zjistit tohle?
"falešnej luft"
případně jak poznám Ucpanej kat?
vyměnil jsem Lambda sondy a trošku se to zlepšilo. Vyměnilo se i teplotní čidlo na motoru.
ale za studena auto cuka škube, přechlastává se. Takže než se ohřeje tak občas i "střílí"
ale jak se ohřeje tak tohle odpadne.
Ale auto zůstane takové lenošné. Občas se to spraví a pak to jede jak střela, ale tento stav bohužel netrvá dlouho, takže auto mi jezdí spíš jak 2.0 a ne jak 2.8. Spotřeba je taky vyšší. kombinace je okolo 11L což mi asi každý potvrdí, že 2,8 při slušné jízdě jezdí max za 9. (moje předchozí 2,8 tak jezdila)
jak se dá zjistit tohle?
"falešnej luft"
případně jak poznám Ucpanej kat?
vyměnil jsem Lambda sondy a trošku se to zlepšilo. Vyměnilo se i teplotní čidlo na motoru.
ale za studena auto cuka škube, přechlastává se. Takže než se ohřeje tak občas i "střílí"

Ale auto zůstane takové lenošné. Občas se to spraví a pak to jede jak střela, ale tento stav bohužel netrvá dlouho, takže auto mi jezdí spíš jak 2.0 a ne jak 2.8. Spotřeba je taky vyšší. kombinace je okolo 11L což mi asi každý potvrdí, že 2,8 při slušné jízdě jezdí max za 9. (moje předchozí 2,8 tak jezdila)
mě to dělalo něco podobnýho, cukalo to, vynechávalo, ztrácelo to výkon... zkoušeno asi deset tisíc věcí, sání jsem několikrát probhlížel pod mikroskopem, vyměněný všecky filtry svíčky váha apod...pak to vypadalo na čidlo kliky, to jsem vyměnil a bylo to v cajku... po následujících 60 km, pak se to vrátilo... no zkrátím to, po odpojení lambdy to přestalo. nicméně to neznamená, že to nutně bude lambda, byla půl roku stará
to může bejt klidně nějaká neodhalená netěsnost v sání, prasklina ve sběrném potrubí výfuku apod. nebo to taky může bejt něco uplně jinýho
takže hodně štěstí a pak sem nezapomeň napsat jak to dopadlo, člověka nasere když na googlu najde patnáct témat kde se řeší to samý, a nakonec se dotyčnej ani neobtěžuje napsat jak to vyřešil



takže hodně štěstí a pak sem nezapomeň napsat jak to dopadlo, člověka nasere když na googlu najde patnáct témat kde se řeší to samý, a nakonec se dotyčnej ani neobtěžuje napsat jak to vyřešil


PolarBear píše:Já mám podobnej problémek na E39.
jak se dá zjistit tohle?
"falešnej luft"
= netěsnost v sání za váhou vzduchu
- nejjednošeji to zjistím tak, že oddělám v. filtr a otvor k váze ucpu kusem silnýho kartonu. Motor musí chcípnout a nesmí být slyšet žádný syčení.
U čtyřválce mi stačí v pohodě 1 cm karton, pro 6v by to mělo taky stačit nebo můžeš použít silnější nebo kus plechu
případně jak poznám Ucpanej kat?
Nevím, nikdy jsem to neřešil, ale jak jsem napsal výše,
kromě spotřeby atd, počítám že čím vyšší otáčky, tím nižší zátah.
Ale pokud je přiucpanej neznatelně, nevím, zkus si dát do výfuku bramboru a poznáš to.
Ucpaný katy se tu jinak už několikrát řešily.
vyměnil jsem Lambda sondy a trošku se to zlepšilo. Vyměnilo se i teplotní čidlo na motoru.
ale za studena auto cuka škube, přechlastává se. Takže než se ohřeje tak občas i "střílí"ale jak se ohřeje tak tohle odpadne.
-Zkusil bych vymenit svíčky
Ale auto zůstane takové lenošné. Občas se to spraví a pak to jede jak střela, ale tento stav bohužel netrvá dlouho, takže auto mi jezdí spíš jak 2.0 a ne jak 2.8. Spotřeba je taky vyšší. kombinace je okolo 11L což mi asi každý potvrdí, že 2,8 při slušné jízdě jezdí max za 9. (moje předchozí 2,8 tak jezdila)
To může být jak špatným zapalováním, tak bohatou směsí.
Vzhledem k tomu střílení atd. bych to viděl na problém v zapalování (svíčky, cívky, čidla)
Zkus zajet na emise a když ti tam naměří kyslík a zároveň z toho bude cítit benzín, tak je to jasný (špatný zapalování a kat patrně v prdeli)
Zahlíd jsem, že sháníš diagnostiku, teď jedu do Modřic, kde budu do večera, tak ti můžu kdyžtak zkusit chybu z DME načíst. (kdyžtak můžeš zavolat 606-749-613)
Tak jsem se konečně někam pohnul. Vypadá to, že problém je buď v lambdě, nebo v jejím konektoru. Když jsem ho totiž rozpojil, vytekla z něj voda a kontakty jsou poměrně dost zoxidované. S odpojenou lambdou jsem najezdil skoro 100km, bez jediného cuknutí. Jen ta spotřeba
. Kontakty jsem vyčistil, nastříkal kontaktolem, obě části konektoru jsem zatěsnil silikonovým tmelem, do zítřka to zatuhne, tak pak uvidím, jestli byl problém v konektoru, nebo je v hajzlu lambda.
Doufám že se neraduju předčasně

Doufám že se neraduju předčasně

asi to tím nebude,
konektory jsou dělaný, aby případná voda v nich neměla na funkčnost takovej vliv.
Lambda má specifickej (jakoby digitální) signál, kterej si ř.j. (obvykle) hlídá a při jeho absenci lambdu ignoruje nebo alespoň vyhodí chybu.
Že to přestalo cukat může být důsledek toho, že to díky odpojené lambdě dává trochu bohatší směs (a před tím byla chudá).
Po odpojení (špatné) lambdy by neměla být spotřeba větší než cca 20% nad normál, jinak bude problém jinde.
Ale třeba to, co jsi napsal, pomůže. Bacha na to, aby to těsnění, co tam děláš, nezpůsobilo další problémy (hromadění vody...).
konektory jsou dělaný, aby případná voda v nich neměla na funkčnost takovej vliv.
Lambda má specifickej (jakoby digitální) signál, kterej si ř.j. (obvykle) hlídá a při jeho absenci lambdu ignoruje nebo alespoň vyhodí chybu.
Že to přestalo cukat může být důsledek toho, že to díky odpojené lambdě dává trochu bohatší směs (a před tím byla chudá).
Po odpojení (špatné) lambdy by neměla být spotřeba větší než cca 20% nad normál, jinak bude problém jinde.
Ale třeba to, co jsi napsal, pomůže. Bacha na to, aby to těsnění, co tam děláš, nezpůsobilo další problémy (hromadění vody...).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: úte 29.09.2009 00:00
ja mam tiez podobny problem......z M43 318
ked nastartujem auto je strasne akoby pridusene..na 1 max 20..na 2 cca 40 atd.....po chvili (cca 200-300m) sa to podstatne zlepsi ale stale cuka a netaha tak ako niekedy
najviac cuka pri udrzovani rychlosti a na nizsom prevodovom stupni...na 5 a pri vyssej rychlosti to uz tak citit nieje a takisto to necuka pri akceleracii ale musi byt hodne stlaceny plyn...
jazdim na benzin aj na LPG ...na LPG sa mi zda ze to je lepsie a az tak necuka.....
ked nastartujem auto je strasne akoby pridusene..na 1 max 20..na 2 cca 40 atd.....po chvili (cca 200-300m) sa to podstatne zlepsi ale stale cuka a netaha tak ako niekedy
najviac cuka pri udrzovani rychlosti a na nizsom prevodovom stupni...na 5 a pri vyssej rychlosti to uz tak citit nieje a takisto to necuka pri akceleracii ale musi byt hodne stlaceny plyn...
jazdim na benzin aj na LPG ...na LPG sa mi zda ze to je lepsie a az tak necuka.....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 63
- Registrován: úte 29.09.2009 00:00