Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e36 328i coupé nestartuje, netočí HELP PLS!!!
Zdravim,
Vcera jsem dojel domu a asi po hodine letim do fachy, otočim klicem, všechno svítí jak má, ale startér ani necvakne. Zkusil jsem to pustit kousek z kopečka a nic!! baterku sem meril - OK
Myslim, že spinacka je OK, pac na drb by to chytlo,ne?
Videl bych to na imobilizer - civka kolem klicku (draty) OK
Cetl jsem toho dost, ale kde zacit nevim.
Taky nemam kryt pojistek pod kapotou, takze nevim co je co:-(
Poradte pls
Vcera jsem dojel domu a asi po hodine letim do fachy, otočim klicem, všechno svítí jak má, ale startér ani necvakne. Zkusil jsem to pustit kousek z kopečka a nic!! baterku sem meril - OK
Myslim, že spinacka je OK, pac na drb by to chytlo,ne?
Videl bych to na imobilizer - civka kolem klicku (draty) OK
Cetl jsem toho dost, ale kde zacit nevim.
Taky nemam kryt pojistek pod kapotou, takze nevim co je co:-(
Poradte pls
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1338
- Registrován: pon 19.05.2008 00:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
mě tohle udělalo jednou když sem stál na parkovišti měl sem nastartovaný s někým sem kecal v telefonu a najednou sem si všiml že spadnul palivoměr tak sem to chcípnul a už nenatočil, všechno normálně svítilo ale ve startéru ani necvaklo..., první na co sem šel byly pojistky a byla to pojistka, takže ti radím projít pojistky u motoru jednu po druhé BMW pojistky mají výhodu že mají z vrchu ''okýnko'' takže je ani nemusíš vydělávat abys je zkontroloval, tak když přejdeš okem jednu po druhé tak bych řekl že jedna bude přepálená... pokud ne tak je to to nejlevnější čím můžeš začít co udělat 

Díky za odpovědi,
pojistky byly první na řadě, prohlídl jsem je i propípal měřákem OK
Kostru motoru jsem našel vedle konektoru diagnostiky, zdála se ok, jinak ty kable vyzkousim.
Starter jsem propojil natvrdo a mota..
Viděl bych to na spínačku, nebo spíš na imobilizer. nevím kterej drát na spínačce brnknout o zapalovani, nechci neco zkurvit.
Mám ale strach, ze je to IMO. Při hledání jsem četl, že někdo špendlíkem přemostil dva piny na jednotce IMO a tím ho jakoby vyřadil, ale jednotku snad najdu, pod kastlíkem je toho hodně, ale piny ktery mám propojit nevim.
Druhej klíč bohužel už nemam
Poradte pls. musim zejtra do fachy a nechci jet busem
Edit: sorry, odstavec výše platí pouze u IMO s reset tlačítkem, já mam orig. imo.
jdu mrknout na tu kostru, jestli vás neco napadne napiste, mrknu na to z gar. na mobilu.dík
pojistky byly první na řadě, prohlídl jsem je i propípal měřákem OK
Kostru motoru jsem našel vedle konektoru diagnostiky, zdála se ok, jinak ty kable vyzkousim.
Starter jsem propojil natvrdo a mota..
Viděl bych to na spínačku, nebo spíš na imobilizer. nevím kterej drát na spínačce brnknout o zapalovani, nechci neco zkurvit.
Mám ale strach, ze je to IMO. Při hledání jsem četl, že někdo špendlíkem přemostil dva piny na jednotce IMO a tím ho jakoby vyřadil, ale jednotku snad najdu, pod kastlíkem je toho hodně, ale piny ktery mám propojit nevim.
Druhej klíč bohužel už nemam

Poradte pls. musim zejtra do fachy a nechci jet busem

Edit: sorry, odstavec výše platí pouze u IMO s reset tlačítkem, já mam orig. imo.
jdu mrknout na tu kostru, jestli vás neco napadne napiste, mrknu na to z gar. na mobilu.dík
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jaký rok a měsíc výroby to je?
Pro auto od 1/95 platí toto: imobilizér jde přemostit tak, že bude točit startér, ale nepovolí se zapalování a palivo.
Jednotka s velkým žlutým konektorem vespod je to, co hledáš. Zkusím dohledat, které piny je třeba propojit. Ve zkratce - v jednotce se nachází relé startéru a dokud není rozpoznaný správný klíč, tak nebude startovat.
Pokud máš jiný klíč od auta, zkus nastartovat s ním.
Pro auto od 1/95 platí toto: imobilizér jde přemostit tak, že bude točit startér, ale nepovolí se zapalování a palivo.

Jednotka s velkým žlutým konektorem vespod je to, co hledáš. Zkusím dohledat, které piny je třeba propojit. Ve zkratce - v jednotce se nachází relé startéru a dokud není rozpoznaný správný klíč, tak nebude startovat.
Pokud máš jiný klíč od auta, zkus nastartovat s ním.
Zdarec chlapi, tak sem musel jet do prace busem, no hruza.
Rok vyroby je 97, na mesic si ted nevzpomenu.musim se doma mrksnout.
Jednotku EVS II sem vcera vecer nasel, bude ale k necemu,kdyz ji premostim a imo bude blokovat zapalovani a palivo?
Nebude to pak tocit az do vybiti a nic?
-kontrolky se rozsviti tak jak maji , pak zhasnou,zustava svitit jen bat+oil, nijak nepohasinaji.
Taky sem nasel. Blokovaci rele starteru, jestli to ma teda s tim neco spolecnyho, ale klasickej popis svorek tam neni.
Diky moc zy odpovedi, uz si moc nevim rady, do servisu se mi moc nechce a ted pres svatky to asi ani nepude.
Snad se to povede spravit:-(
Rok vyroby je 97, na mesic si ted nevzpomenu.musim se doma mrksnout.
Jednotku EVS II sem vcera vecer nasel, bude ale k necemu,kdyz ji premostim a imo bude blokovat zapalovani a palivo?
Nebude to pak tocit az do vybiti a nic?
-kontrolky se rozsviti tak jak maji , pak zhasnou,zustava svitit jen bat+oil, nijak nepohasinaji.
Taky sem nasel. Blokovaci rele starteru, jestli to ma teda s tim neco spolecnyho, ale klasickej popis svorek tam neni.
Diky moc zy odpovedi, uz si moc nevim rady, do servisu se mi moc nechce a ted pres svatky to asi ani nepude.
Snad se to povede spravit:-(
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pozisss píše:Jinej klic mam, jeden z bakelitu a jeden zeleznej dez do a imo....
Zkus nastartovat tím bakelitovým, v tom je taky čip. Na měsíc mrkat už nemusíš, z 97 to má EWS2...
Jinak pokud to přemostíš, bude to točit startérem do mrtva, ale nenastartuje - to je jasný, ale aspoň zjistíš, jestli je to v imobilizéru nebo ne. To samé defakto s tím druhým čipem. Pokud s ním nastartuješ, tak to víckrát nezkoušej a vyměň cívku kolem spínačky, nejlépe i s TR modulem. Pak na diagnostiku INPA a resetovat plovoucí kód v klíči a zas to povalí.
sorac ze reaguju po dvou dnech, ale byl sem mimo..
nastartoval jsem to tim bakelitem, i tim zeleznakem, mazec! Vubec sem nevel paru o tom, ze je v nich taky cip. Myslel sem, ze sou to nejaky sablony ci co
TO: Fx - jaks psal, ze kdyz to nahodim, tak uz to nemám zkoušet, pak vyměnit cívku kolem spínačky i s TR, nechat resetnout klic...
sory,sem na to fakt lama.. Ale neni ta čtecí cívka OK? Nebo ty čipy nejsou stejný ve všech klíčích? Nejde třeba jen nejak resnout ten klíč?
To sem ten čip musel nějak máznout, či co....?
nastartoval jsem to tim bakelitem, i tim zeleznakem, mazec! Vubec sem nevel paru o tom, ze je v nich taky cip. Myslel sem, ze sou to nejaky sablony ci co

TO: Fx - jaks psal, ze kdyz to nahodim, tak uz to nemám zkoušet, pak vyměnit cívku kolem spínačky i s TR, nechat resetnout klic...
sory,sem na to fakt lama.. Ale neni ta čtecí cívka OK? Nebo ty čipy nejsou stejný ve všech klíčích? Nejde třeba jen nejak resnout ten klíč?
To sem ten čip musel nějak máznout, či co....?
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pozisss píše:TO: Fx - jaks psal, ze kdyz to nahodim, tak uz to nemám zkoušet, pak vyměnit cívku kolem spínačky i s TR, nechat resetnout klic...
sory,sem na to fakt lama.. Ale neni ta čtecí cívka OK?
Ta cívka nejen čte, ale i zapisuje.
Jsou tři možnosti, proč ti přestal chodit ten klíč:
1. Čip prostě odešel - nejméně pravděpodobné
2. Při zápisu nové plovoucí části kódu došlo ke zkratu v cívce a zapsal se špatný kód. Protože kód nesouhlasí s kódem v jednotce, auto odmítne startovat.
3. V podstatě ten samý případ jako 2, ale mohla být slabá baterka ve chvíli, kdy auto startovalo. Vzhledem k tomu, že zápis probíhá elmag indukcí, nemusely siločáry dosahovat až ke klíči.
Pokud tedy je baterka OK a ani při zatížení nedochází k významnému poklesu napětí (cca pod 11,8V), sázel bych na cívku (případně vymačkanou podložku pod ní), potažmo T/R modul, který překládá data z analogového do digitálního signálu pro jednotku EWS. Vzhledem k tomu, že se ti to stalo už jednou, lze předpokládat, že buď baterka, nebo tyto části nejsou úplně 100% a mohlo by se to opakovat s dalšími klíči.

Nebo ty čipy nejsou stejný ve všech klíčích? Nejde třeba jen nejak resnout ten klíč?
To sem ten čip musel nějak máznout, či co....?
Ke každému BMW vybavenému EWS může být celkem 10 funkčních klíčů s čipem imobilizéru. Každý z nich má své pořadové číslo, pevnou a plovoucí část kódu. Díky tomu je lze v řídící jednotce blokovat při ztrátě klíče.
Pokud máš ve svém okolí někoho s diagnostikou INPA, potom je zcela určitě možné resetovat plovoucí část kódu dotyčného klíče v jednotce imobilizéru (do stavu FF...). Při prvním otočení klíče ve spínačce dojde k opětovné synchronizaci tohoto plovoucího kódu.
Díky moc za vysvětlení !!!
Sice mě těší, že jiný klíče startujou, ale jedu 17.týho na dovolenou a opravdu nerad bych se dočkal toho, že tam někde nenastartuju !
Baterka byla a je ok, i když je pravda, že v okamžik "nenastartování" mi shořela pojistka od zadního světla. taky sem letel do prace hodně na fofr, takze svetla, start, mozna i nechtene zmacknuti dalky v okamziku startovani mohlo klidně bejt..
Rozbití čipu taky vylučuju.
Sice jeste nevim co je INPA diag., ale to už si vygooglím
)
Díky moc všem zúčastněným, Fx-ovi především !!!!
Sice mě těší, že jiný klíče startujou, ale jedu 17.týho na dovolenou a opravdu nerad bych se dočkal toho, že tam někde nenastartuju !
Baterka byla a je ok, i když je pravda, že v okamžik "nenastartování" mi shořela pojistka od zadního světla. taky sem letel do prace hodně na fofr, takze svetla, start, mozna i nechtene zmacknuti dalky v okamziku startovani mohlo klidně bejt..
Rozbití čipu taky vylučuju.
Sice jeste nevim co je INPA diag., ale to už si vygooglím

Díky moc všem zúčastněným, Fx-ovi především !!!!