
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Alternátor po repasu odešel
Nevim jestli ti to pomůže, ale mě se stalo E36 318is, že mi začalo blbnout v zimě dobíjení(rozsvícení kontrolky) po přidání plynu zase zhaslo. Byl jsem upozorněn na kostru, tak jsem vlez pod auto a očistil kostru motoru, a i v kufru u baterky. Na nějaký čas byl klid, pak se to znovu opakovalo až mě jednou auto nechalo stát na křižovatce, následovala repase altíku. Když jsem jel od známýho co to dělal, tak mi auto nechalo stát v lese po tmě(nic příjemnýho). Následovala výměna baterky(pujčena od kamaráda) a nachvilku bylo vše ok, tak jsem koupil novou baterku a dal jí do auta, na 1den sem jí dal do nabiječky a hodil do auta, problémy opět začaly. Nedalo mi to, a hodil jsem baterku asi na 2-3dny na nabiječku a pak dal do auta a od tý doby byl klid. Takže zkus baterku, třeba ti to pomůže a nebo někomu jinýmu 

Tak po opravě upadlýho drátu jsem namontoval alternátor a trochu mě zarazilo, že na volnoběh bylo napětí na baterce jen 13,8 místo bežných 14,2. Baterka byla vybitá, tak sme auto nastartovali přes kabely, jel jsem to projet 30km, nevím přesně kdy to přestalo dobíjet, ale dojel jsem do garáže a baterka měla 6V. Tak to vydrželo asi 15km klidný jízdy
Zajímalo by mě, kde ještě mimo alternátor může bejt problém, kdyby byl kdekoliv zkrat tak to zachytí pojistka, ne? A jediná věc kromě alternátoru co není přes pojistku je startér, ale startuje bez problémů, tak nevím jestli u něj může bejt problém?
Měřil jsem odběr zamknutýho auta – 0,01A
Klíček v první poloze – 2-3A
Klíček v druhý poloze – 13A ale okamžitě jsem to vypnul, protože mám měřák do 10A , nasáválo zrovna čerpadlo a běžel větrák

Zajímalo by mě, kde ještě mimo alternátor může bejt problém, kdyby byl kdekoliv zkrat tak to zachytí pojistka, ne? A jediná věc kromě alternátoru co není přes pojistku je startér, ale startuje bez problémů, tak nevím jestli u něj může bejt problém?
Měřil jsem odběr zamknutýho auta – 0,01A
Klíček v první poloze – 2-3A
Klíček v druhý poloze – 13A ale okamžitě jsem to vypnul, protože mám měřák do 10A , nasáválo zrovna čerpadlo a běžel větrák
a je ten altík fakt spravenej dobře? Mě když klekl na E36 316i tak jsem koupil na vrakáči altík z 318i. Dal se tam kontrolka dobíjení zhasla ale nedobíjelo to... takže jsem hodil starej na opravu a po opravě to valí jak má.
blbý je, že jsem měl nějak moc lítání a nedostal se pak na ten vrakáč to vrátit teď už mi to nikdo neveme
by mě docela zajímalo jestli je funkční nebo ne. Bych to rád prodal, ale rozhodně nechci nabízet nefunkční věc
blbý je, že jsem měl nějak moc lítání a nedostal se pak na ten vrakáč to vrátit teď už mi to nikdo neveme

by mě docela zajímalo jestli je funkční nebo ne. Bych to rád prodal, ale rozhodně nechci nabízet nefunkční věc

Mě se kontrolka dobíjení nerosvítí ani v druhý poloze klíčku ani nesignalizuje problém s dobíjením, ale když připojím černej kabel od alternátoru na kostru tak svítí (test funkčnosti signalizace dobíjení).
Alternátor je na 100% zase rozbitej, ale jde mi o to jestli ho nezničil nějakej problém mimo alternátor
Alternátor je na 100% zase rozbitej, ale jde mi o to jestli ho nezničil nějakej problém mimo alternátor
- Pavel 528
- Registrovaný
- Příspěvky: 1263
- Registrován: stř 09.07.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
radekc píše:Tak jsem zjistil, že je baterka KO, má kapacitu max 20Ah. Testoval jsem plně nabitou baterku při odběru 8,5A, před připojením měla 12,6V, po zaížení bylo napětí 12,2V a po necelejch 2,5 hod měla kolem 8V.
Může taková baterka poškodit alternátor?
myslim,ze ne,to ze ma ted jakoby 20Ah je tim,ze neni nabita,protoze altik ti ji nedobil,kdyz zdechl...
zkusil bych dat jiny altik a timhle kusem bych se uz nezabejval,casove a penezove uz to muselo vyjit na ranec..

v tomto kusu muze byt KO regulacni elektronika ci diody,za cenu co ti ho tu nabizim,bych opravui dal jiz neresil...
podle me vymenou za jiny kus bude vse OK
Baterku jsem nabíjel asi 30h nabíječkou 5A, ale dobíjela tak jako že ampérmetr lítal každou chvíli na nulu nebo 5A, nevím jestli je špatná nabíječka nebo to tak je v pořádku, každopádně bych typoval, že baterka byla nabitá na 100% a potom vydržela jen těch 20Ah.
Regulátor a diodovej můstej se právě měnil, takže pokud zjistím, že je něco z toho poškozený, tak to dám na reklamaci (těd ho mám na opravě u někoho jinýho než dělal repas).
Alternátor od tebe by možná nepasoval, navíc nemám jistotu, že nebudu za půl roku řešit to samý, u svýho jak je vidět jistotu taky nemám, ale mám možnost řešit reklamaci elektroniky co se měnila.
Regulátor a diodovej můstej se právě měnil, takže pokud zjistím, že je něco z toho poškozený, tak to dám na reklamaci (těd ho mám na opravě u někoho jinýho než dělal repas).
Alternátor od tebe by možná nepasoval, navíc nemám jistotu, že nebudu za půl roku řešit to samý, u svýho jak je vidět jistotu taky nemám, ale mám možnost řešit reklamaci elektroniky co se měnila.
radekc píše:Tak jsem zjistil, že je baterka KO, má kapacitu max 20Ah. Testoval jsem plně nabitou baterku při odběru 8,5A, před připojením měla 12,6V, po zaížení bylo napětí 12,2V a po necelejch 2,5 hod měla kolem 8V.
Může taková baterka poškodit alternátor?
Právě že, když ti odešel altík tak většinou sebou vezme i baterku a obráceně. Takže pokud uděláš repas, tak vyměn i baterku kort když se ti takhle vybijí. Měl jsem přesně to samý co ty, píšu o tom výše. A právě mi bylo autoelektrikářem řečeno, že pokud není baterka v pořádku tak vezme altík zase sebou. Je to prostě takový elektrický okruh.


- Pavel 528
- Registrovaný
- Příspěvky: 1263
- Registrován: stř 09.07.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
radekc píše:Baterku jsem nabíjel asi 30h nabíječkou 5A, ale dobíjela tak jako že ampérmetr lítal každou chvíli na nulu nebo 5A, nevím jestli je špatná nabíječka nebo to tak je v pořádku, každopádně bych typoval, že baterka byla nabitá na 100% a potom vydržela jen těch 20Ah.
Regulátor a diodovej můstej se právě měnil, takže pokud zjistím, že je něco z toho poškozený, tak to dám na reklamaci (těd ho mám na opravě u někoho jinýho než dělal repas).
Alternátor od tebe by možná nepasoval, navíc nemám jistotu, že nebudu za půl roku řešit to samý, u svýho jak je vidět jistotu taky nemám, ale mám možnost řešit reklamaci elektroniky co se měnila.
no uvidis,nicmene baterka muze byt taky KO..
spravne by mela jit nabit do 14V a proud by mel klesnout k nule
Tak jsem namontoval alternátor s novým rotorem a koupil sem novou baterku, hned po nastartováni napětí sotva 13,8V, jel sem to projet a potom sem zjistil, že při rozsvícení všech světel je napětí 12,6 nebo i trochu mín, po projetí na volnoběh bez zátěže už nebylo ani těch 13,8 ale 12,9. Při jakýchkoli otáčkách bez zátěže je napětí max 13,8V. Regulátor je tam nějakej šit Remco, je možný podle popisu, že odešel regulátor? Když byl alternátor čerstvě po výměně diodovýho můstku a regulátoru tak dával na volnoběh 14,5V.
V pondělí to vezu do servisu, kde měnili regulátor, tak jsu zvedavej co s tím vymyslijou
V pondělí to vezu do servisu, kde měnili regulátor, tak jsu zvedavej co s tím vymyslijou