Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

kupa BMW automat

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Bamatala
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: ned 25.09.2011 00:00

#1 Příspěvek od Bamatala »

Nazdar páni z BMW klubu,
prepáčte ak som v zlej sekcii,
poprosím o radu pri kupe BMW * ohľadne automatu, presnejšie ako ho pri kupe odskušať.
Mam okuknute BMW 320:

http://bmw-rad-3-touring.autobazar.eu/3 ... 03731.html

ale nezda sa mi udaj 110kW voči roku výroby.
Kolegovia na SK fore mi ohladne automatu veľa neporadili tak skusim štastie u vas bratov z CZ. :D

veľkáá vďaka za každú radu

pekný večer
Naskok
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pon 08.08.2011 00:00

#2 Příspěvek od Naskok »

Tak zrovna BMW z odkazu neni nejhorsi. Automat a ASC je dobra kombinace (DSC by bylo lepsi, ale budiz), potahy sedacek nicmoc, ale nic co by se nedalo opravit, kola oka, vybava ujde. Za tu cenu dobre zbozi.

Jinak na co si davat pozor u automatu pri koupi? Zkusebni jizda: pomaly rozjezd, opravdu hodne pomalu a nechat dvojku zaradit az co nejdal to pujde. Kdyz to skubne hodne, tak bude potreba v nejblizsich dnech neco udelat kolem prevodovky (vymena oleje, filtru atd). Potom rychla jizda a razeni, pokud se bude zdat lemrovite, tak predchozi majtel jezdil jak lemra. Automat pedal na plyn ma pamet jizdy, takze pokud clovek jezdi pomalu, auto bude pomaleji reagovat, jezdi-li svizne, auto bude sviznejsi. Vynulovat/vyresetovat to lze. Jinak tezko rict, co dal. Trochu zahoupat s autem a vyzkouset tlumice/pruziny, projet par der a hrbolu a poslouchat co se kde ozyva atd atd
bmw--jury
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: stř 01.12.2010 01:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od bmw--jury »

Zkus ten automat projet ve všech režimech , pomalu , rychle ...z kopce , do kopce atd. .....pokud ani jednou nezaváhá ...tak myslím ,že je v pořádku , já jsem z něho měl taky strach a ted mi dělá ...jenom radost :- )
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#4 Příspěvek od Jamall »

určitě bezprostředně hned po koupí auta, až půjdeš nechat vyměnit olej a zbytek věcí co k motoru patří, nech určitě vyměnit olej i filtr převodovky...

Najdou se odpůrci, možná i nějaký mechanici co budou tvrdit, že je to zbytečné...není, nech to vyměnit. Olej i filtr stojí pakatel oproti čistění zaneseních kanálků, pak se nedoplatíš.

Jak už bylo rčeno, zkus veškeré možnosti, režimi. Poslouchej pomalé i rychlé řazení. Speciální cit věnuj zpátečce, musí spínat hned, ne až po sešlápnutí plynu, stejně tak ostatní rychlosti. Určitě převodovka nesmí řadit ve vysokých otáčkách, to je špatně. Zkus zaparkovat v kopci na "D" auto nesmí nikam sjíždět a po rozjetí musíš plynule odjet..žádné vysoké otáčky a nepříjemné kopance. Zkus ho protáhnout, jestli nevyskakují rychlosti.
To je asi vše na co by jsi se měl zaměřit, abys věděl, že je relativně v pořádku.

PS: pokud interier doplníš o dřevo, styl auta to posadí tam kam patří...výbava je pěkná a údaj o motoru je pravdivý
Naskok
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: pon 08.08.2011 00:00

#5 Příspěvek od Naskok »

Jamall píše:určitě bezprostředně hned po koupí auta, až půjdeš nechat vyměnit olej a zbytek věcí co k motoru patří, nech určitě vyměnit olej i filtr převodovky...

Jj, +1 za toto, budes mit jistotu, ze vse probehlo. Dve vymeny ruznych kapalin/tekutin rozhodne neuskodi, ale opacne... no to je asi jasny :)

Pokud tomu rozumis a umis udelat, tak poznas v jakem stavu co je, ale pokud ne, tak bych to nepokousel.

Jamall píše:Zkus zaparkovat v kopci na "D" auto nesmí nikam sjíždět

S tim bych uplne nesouhlasil, protoze pokud zastavis s automatem nekde v opravdu prudkem kopci a pustis brzdu bez pridani plynu a bez rucni brzdy, tak klidne muze popojizdet dozadu. To je dano menicem, ktery neni zcela pevne vazany na konstrukci prevodu ale je pohaneny pouze olejem zkrz mrizku. Takze auto muze jakoby proklouznout zpet dozadu.
Priklad jak to zkusit - najed na kraj chodniku, ne uplne nahoru, zabrzdi a uvidis ze se ti auto vrati zpet dolu. Prevodovce to ale nijak neuskodi.
Nicmene sklon silnice jako napr. ruzne mosty, sjezdy a najezdy na dalnici apod ti automat rozhodne nepojede dozadu v pripade ze budes muset nekde zastavit. A pokud ano tak je zima a na silnici led :)
DAVIDBREBRE
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: stř 28.09.2011 00:00
Bydliště: Benešovsko (Střední Čechy)
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od DAVIDBREBRE »

Převodovkovej volej kor v automatu je velice nachylnej na viskozitu at ti to nedela zadnej znamej radoby mechanik jedine origo volej a vse okolo origo , ten olej ma urcitou roztaznost pri ruznych teplotach a nalej tam nakej oleje ne origo bal bych se ze tam budou i sebemensi odchylky a mohl by byt drazsi problem popripade by to odnesla prevodovka ps zkusensti :) a ted muzete nesouhlasit.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Huska »

Jamall píše: a údaj o motoru je pravdivý



údaj o motoru je nepravdivý, protože v tomto roce se dělala e46 jen s motorem 100kW
Comonrail 110kW nastoupil až 10/2010 společně s Faceliftem. Jinak
návod popsaný kluky v příspěvcích výše je dobrý - víc se toho udělat nedá
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
bmw--jury
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: stř 01.12.2010 01:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od bmw--jury »

Nevím jak to je, se 110 kw verzí u dieselu , ale facelift je od 9/2001 .
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Huska »

bmw--jury píše:Nevím jak to je, se 110 kw verzí u dieselu , ale facelift je od 9/2001 .


máš pravdu že někde se uvádí 9/2001 někde 10/2001 tak jsem psal raději najistotu :-)
s tou 100 a 110 kW je to tak jak píši až FL byl 110kW
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
bmw--jury
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: stř 01.12.2010 01:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od bmw--jury »

jj jasný až facelift je 110 kw , ale auto , které je zde o kterém se bavíme jasně facelift není :D :D
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Huska »

bmw--jury píše:jj jasný až facelift je 110 kw , ale auto , které je zde o kterém se bavíme jasně facelift není :D :D


proto jsem psal Jamallovi, že se mýlí :wink:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#12 Příspěvek od jarda »

bmw--jury píše:Zkus ten automat projet ve všech režimech , pomalu , rychle ...z kopce , do kopce atd. .....pokud ani jednou nezaváhá ...tak myslím ,že je v pořádku


Není pravda, můj před repasem jezdil absolutně bez zaváhání, lépe než po repasi a lépe než nové převodovky v autech jiných značek... až do chvíle než cuknul, hodil se do nouzáku a hotovo.

Jamall píše:určitě bezprostředně hned po koupí auta, až půjdeš nechat vyměnit olej a zbytek věcí co k motoru patří, nech určitě vyměnit olej i filtr převodovky...

Najdou se odpůrci, možná i nějaký mechanici co budou tvrdit, že je to zbytečné...není, nech to vyměnit.


Nejde o to že by to bylo zbytečné, jde o to, že se tam může s novým olejem uvolnit nějaký bordel a něco ucpat. "Správně" se olej mění tak, že se všechny kanálky opravdu vyčistí a všechny kuličky a pružinky vevnitř se vymění za nové ze sady vyrobené pro tento účel... pracné je to jako repas, ale ušetří se za nové lamely a nový měnič.


(nic z toho není z mé hlavy, nasbíral jsem to, když jsem repasoval já..)
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Odpovědět